Skocz do zawartości

Dalsze zmagania z air bag'em


gregore

Rekomendowane odpowiedzi

To mój poprzedni wątek:

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&Board=punto&Number=274524105&fpart=&PHPSESSID=

Byłem w serwisie celem naprawy i...

oto odczyt z examinera (w zarysie, dokładnie nie pamiętam):

"Błąd ładunku wybuchowego pasażera - układ otwarty"

i brak możliwości skasowania błędu. Dziwne, bo mam tylko

poduchę dla kierowcy!

Mechanior powiedział, że trzeba zostawić auto i po kolei sprawdzić wszystkie przewody i złączki.

Może ktoś spotkał się z taką przypadłością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To mój poprzedni wątek:

> http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&Board=punto&Number=274524105&fpart=&PHPSESSID=

> Byłem w serwisie celem naprawy i...

> oto odczyt z examinera (w zarysie, dokładnie nie pamiętam):

> "Błąd ładunku wybuchowego pasażera - układ otwarty"

> i brak możliwości skasowania błędu. Dziwne, bo mam tylko

> poduchę dla kierowcy!

> Mechanior powiedział, że trzeba zostawić auto i po kolei sprawdzić

> wszystkie przewody i złączki.

> Może ktoś spotkał się z taką przypadłością?

Witaj

Niektóre modele maja wiązki elektryczne poduszki przystosowane na dwie lub wiecej poduszek, w Twoim przypadku na dwie tylko zamiast poduszki dla pasazera jest w obwodzie wpiety opornik symulacyjny dzies pod deska rozdzielczą w zalezności od kompletacji koncowej samochodu, maiłem przypadki we Fiatach ,ze czesto nie łaczy kostka albo oprnik, trzeba wiciągnąć

wiązke i poszukac przerwy w obwodzie , podoginac piny na kostkach, ewentualnie opornik wyciac i wlutowac go jak najblizej sterownika aby pominac cześć wiązki elektrycznej, troche zabawy jest ale da sie zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak liczyłem Waldi, że coś podpowiesz

> Spróbuję poszukać, ale czy to wymaga demontażu deski, nie

> wiem którędy biegną przewody?

Nie trzeba wyciągac deski, przewody sa charakterystyczne ponieważ wiązki Air bagów sa w zółtej izolacji , maja zółte złacza itp. zeby łatwo było je zidentyfikować. Najłatwiej jest szukać przy samym sterowniku i podążac wzdłuz kabli, sterownik air bag jest pod deska rozdzielczą na tunelu środkowym , tak jakby za radiem tylko przykręcony do podłogi.

Jak chcesz to poszukam schematu z rozpiska pinów sterownika w przyszłym tygodniu to podeśle, ewentualnie za dwa tygodnie bede w Bielsku Białej na szkoleniu w FAP to mozemy zrobic małego spota to powiem ci na "wideo " co i jak zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za informacje, na razie oblookam te przewody i

> złączki na tyle dokładnie na ile to będzie możliwe, a rozpiska

> pinów na pewno się przyda

> Dam znać jakie mam postępy, o ile będą

Proszę bardzo rozpiskę:

275077459-DSC01766abg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proszę bardzo rozpiskę:

Dobre foty zapodał PunTomas waytogo.gif

Wg, schematu PunTomasa poducha pasażera jest na stykach 5,2 sterowika, sprawdz opornośc tego obwodu która powinna wynosic kilka ( około 2-3,5 )Ohma

przedtem nalezy jednak rozebrac złacze wielosykowe sterownika i usunac mostki zabezpieczajace przed przypadkowym podaniem napiecia na ladunki.

Uwaga: kategorycznie nie miez oporności na stykach poduszki kierowcy (pin 2 i 6) w miernikach mierzacych oporność na koncówkach jest napiecie i mógłbys odpalic ladunek, jesli chciałbyc mimo to sprawdzać obwód nalezy wcześniej odłaczyc ładunek wybuchowy w kirownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przyszłym tygodniu to podeśle, ewentualnie za dwa tygodnie bede

> w Bielsku Białej na szkoleniu w FAP to mozemy zrobic małego

> spota to powiem ci na "wideo " co i jak zrobic

Jak będziesz jechał to daj znać, to zrobimy szybkiego spota ze specjalistą, może się śląsk przy okazji zjedzie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobre foty zapodał PunTomas

> Wg, schematu PunTomasa poducha pasażera jest na stykach 5,2

> sterowika, sprawdz opornośc tego obwodu która powinna wynosic

> kilka ( około 2-3,5 )Ohma

> przedtem nalezy jednak rozebrac złacze wielosykowe sterownika i

> usunac mostki zabezpieczajace przed przypadkowym podaniem

> napiecia na ladunki.

> Uwaga: kategorycznie nie miez oporności na stykach poduszki kierowcy

> (pin 2 i 6) w miernikach mierzacych oporność na koncówkach jest

> napiecie i mógłbys odpalic ladunek, jesli chciałbyc mimo to

> sprawdzać obwód nalezy wcześniej odłaczyc ładunek wybuchowy w

> kirownic

Tzn jest ryzyko nawet jeśli odłączę akumulator?

Dzisiaj zdążyłem tylko dojść do centralki i części wiązki

blisko niej. Będę musiał trochę porozbierać, bo wykładzina

utrudnia dostęp. A tak w ogóle to brakło mi czasu, malowałem

miskę olejową i trochę podłogę - ruda mnie dopada crazy.gif

Dzięki za Wasze info ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witaj

> Niektóre modele maja wiązki elektryczne poduszki przystosowane na

> dwie lub wiecej poduszek, w Twoim przypadku na dwie tylko

> zamiast poduszki dla pasazera jest w obwodzie wpiety opornik

> symulacyjny dzies pod deska rozdzielczą w zalezności od

> kompletacji koncowej samochodu, maiłem przypadki we Fiatach ,ze

> czesto nie łaczy kostka albo oprnik, trzeba wiciągnąć

> wiązke i poszukac przerwy w obwodzie , podoginac piny na kostkach,

> ewentualnie opornik wyciac i wlutowac go jak najblizej

> sterownika aby pominac cześć wiązki elektrycznej, troche zabawy

> jest ale da sie zrobić

Taka informacja może przydać się na przyszłość ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwaga: kategorycznie nie miez oporności na stykach poduszki kierowcy

> (pin 2 i 6) w miernikach mierzacych oporność na koncówkach jest

> napiecie i mógłbys odpalic ladunek, jesli chciałbyc mimo to

Spokojnie. Moc jaką typowy multimetr zasila badany opornik (parę mW) w żadnym wypadku nie odpali zaplnika. Na pewno jednak nie należy sprawdzać poduszki tradycyjną "lampką probierczą".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

> Proszę bardzo rozpiskę:

To nie jest schemat od tej centralki...

Na schemacie jest złącze 10-pinowe podczas gdy w centralce pokazanej na zdjęciu pinów jest 20. Czy posiada ktoś schemat podłączeń centralki pokazanej na zdjęciu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przedtem nalezy jednak rozebrac złacze wielosykowe sterownika i

> usunac mostki zabezpieczajace przed przypadkowym podaniem

> napiecia na ladunki.

to o te mostki,a konkretnie o ich rozłączenie, prosi się Euroscan ? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie. Moc jaką typowy multimetr zasila badany opornik (parę mW)

> w żadnym wypadku nie odpali zaplnika.

dokładnie...zapalnik żarowy potrzebuje IMHO impulsu kilkuamperowego...ryzyka nie ma żadnego...ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to o te mostki,a konkretnie o ich rozłączenie, prosi się Euroscan ?

Wiesz co albo o rozłacznie mostów , albo odłacznie ładunków i wpiece oporników symulacujnych przed diagnostyka (sam nie wiem jak w euroscanie )

W examinerze mam komunikat przez nawiazeniem komunikacji aby odłaczyc wszystkie ladunki wybuchowe i wpiąc oprniki symulujace na czas diagnostyki (oczywiscie mam cały kpl).

takze wydaje mi sie ze to chodzi bardziej o odłacznie ładunkow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie...

Nie mogłem wcześniej udzielić odpowiedzi w tym wątku, ponieważ miałem problem z jego odszukaniem (wyszukiwarka pokazuje tylko 2 miesiące wstecz).

Jestem już po wymianie centralki w MK1 (właśnie takiej jak na zdjęciu PunTomasa) - chyba zakończonej sukcesem. Pokazana rozpiska nie bardzo pasuje do tego typu sensora. Trochę czasu spędziłem z tą puszką, rozbierałem i oblukałem więc mogę się podzielić pewnymi wnioskami.

W załączniku zamieszczam schemat połączeń mojej centralki z pozostałymi urządzeniami.

Wtyczka ma 20 pinów. Domyślam się, że akurat w tym rozwiązaniu za pomocą jednej wtyczki centralka może sterować do 4 poduszek (oczywiście jeśli centralka ma taką opcję). Moja centralka przystosowana jest do 2 poduszek, a na płytce PCB znajdują sie jeszcze dwa wolne miejsca na tranzystory.

Złącze (prod. SIEMENS) jest takie sprytne, że po odłączeniu od centralki zwiera piny o numerach 1-2, 3-4, 6-7, 10-11, oraz 13-14. Pierwsze cztery pary są zwierane dla bezpieczeństwa przed przypadkową detonacją ładunku natomiast ta ostania po zwarciu zapala kontrolkę w przypadku odłączenia centralki. żeby rozłączyć zworki wystarczy wsunąć mały wkrętak płaski w podłużne otwory poniżej tych pinów.

Piny 1,2 prowadzą do poduszki kierowcy natomiast 3,4 obsługują poduszkę pasażera. Moja wiązka przewodów posiada złącze poduszki pasażera zakończone rezystorem o wartości 2.5ohm (na zdjęciu PunTomasa to ta biała wtyczka bliżej centralki). Spotkałem sie również z wiązką, w której nie było tego przewodu a piny 3,4 zwarte były rezystorem w rurce i umieszczonym w koszulce wiązki.

W moim przypadku nie było pinów numer 6,7 i 10,11 ale wszystko wskazuje na to, że stąd wychodzą przewody do pozostałych dwóch poduch. Czynność wymiany centralki wykonałem przy odłączonym akumulatorze więc nie doszedłem czy 12V podawane na pin 15 pochodzi sprzed stacyjki czy też po. Centralka, którą zamontowałem była demontowana po odłączeniu akumulatora i chyba dlatego po montażu u siebie nie musiałem kasować żadnych usterek.

W tej chwili po przekręceniu kluczyka w stacyjce kontrolka od poduszki gaśnie po upływie ok. 5 sekund. Wydaje mi się, że cały układ pracuje poprawnie, ale nie chcialbym mieć kiedykolwiek okazji wypróbować go ;-)

POZDRAWIAM WSYSTKICH...

post-70953-1435246975272_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.