gregore Napisano 14 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2005 To mój poprzedni wątek: http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&Board=punto&Number=274524105&fpart=&PHPSESSID= Byłem w serwisie celem naprawy i... oto odczyt z examinera (w zarysie, dokładnie nie pamiętam): "Błąd ładunku wybuchowego pasażera - układ otwarty" i brak możliwości skasowania błędu. Dziwne, bo mam tylko poduchę dla kierowcy! Mechanior powiedział, że trzeba zostawić auto i po kolei sprawdzić wszystkie przewody i złączki. Może ktoś spotkał się z taką przypadłością? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaldiGSI Napisano 15 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2005 > To mój poprzedni wątek: > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&Board=punto&Number=274524105&fpart=&PHPSESSID= > Byłem w serwisie celem naprawy i... > oto odczyt z examinera (w zarysie, dokładnie nie pamiętam): > "Błąd ładunku wybuchowego pasażera - układ otwarty" > i brak możliwości skasowania błędu. Dziwne, bo mam tylko > poduchę dla kierowcy! > Mechanior powiedział, że trzeba zostawić auto i po kolei sprawdzić > wszystkie przewody i złączki. > Może ktoś spotkał się z taką przypadłością? Witaj Niektóre modele maja wiązki elektryczne poduszki przystosowane na dwie lub wiecej poduszek, w Twoim przypadku na dwie tylko zamiast poduszki dla pasazera jest w obwodzie wpiety opornik symulacyjny dzies pod deska rozdzielczą w zalezności od kompletacji koncowej samochodu, maiłem przypadki we Fiatach ,ze czesto nie łaczy kostka albo oprnik, trzeba wiciągnąć wiązke i poszukac przerwy w obwodzie , podoginac piny na kostkach, ewentualnie opornik wyciac i wlutowac go jak najblizej sterownika aby pominac cześć wiązki elektrycznej, troche zabawy jest ale da sie zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregore Napisano 15 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2005 > troche zabawy > jest ale da sie zrobić Tak liczyłem Waldi, że coś podpowiesz Spróbuję poszukać, ale czy to wymaga demontażu deski, nie wiem którędy biegną przewody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaldiGSI Napisano 16 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2005 > Tak liczyłem Waldi, że coś podpowiesz > Spróbuję poszukać, ale czy to wymaga demontażu deski, nie > wiem którędy biegną przewody? Nie trzeba wyciągac deski, przewody sa charakterystyczne ponieważ wiązki Air bagów sa w zółtej izolacji , maja zółte złacza itp. zeby łatwo było je zidentyfikować. Najłatwiej jest szukać przy samym sterowniku i podążac wzdłuz kabli, sterownik air bag jest pod deska rozdzielczą na tunelu środkowym , tak jakby za radiem tylko przykręcony do podłogi. Jak chcesz to poszukam schematu z rozpiska pinów sterownika w przyszłym tygodniu to podeśle, ewentualnie za dwa tygodnie bede w Bielsku Białej na szkoleniu w FAP to mozemy zrobic małego spota to powiem ci na "wideo " co i jak zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregore Napisano 16 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2005 > Tak liczyłem Waldi, że coś podpowiesz > Spróbuję poszukać, ale czy to wymaga demontażu deski, nie > wiem którędy biegną przewody? Tak wygląda centralka i okablowanie airbagu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregore Napisano 16 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2005 Dzięki za informacje, na razie oblookam te przewody i złączki na tyle dokładnie na ile to będzie możliwe, a rozpiska pinów na pewno się przyda Dam znać jakie mam postępy, o ile będą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregore Napisano 16 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2005 > Dzięki za informacje, na razie oblookam te przewody i > złączki na tyle dokładnie na ile to będzie możliwe, a rozpiska > pinów na pewno się przyda > Dam znać jakie mam postępy, o ile będą Proszę bardzo rozpiskę: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregore Napisano 16 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2005 > Proszę bardzo rozpiskę: Idę sprawdzić, może jej nie zdetonuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregore Napisano 16 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2005 > Idę sprawdzić, może jej nie zdetonuję Odłącz akumulator i poczekaj 10-15 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaldiGSI Napisano 16 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2005 > Proszę bardzo rozpiskę: Dobre foty zapodał PunTomas Wg, schematu PunTomasa poducha pasażera jest na stykach 5,2 sterowika, sprawdz opornośc tego obwodu która powinna wynosic kilka ( około 2-3,5 )Ohma przedtem nalezy jednak rozebrac złacze wielosykowe sterownika i usunac mostki zabezpieczajace przed przypadkowym podaniem napiecia na ladunki. Uwaga: kategorycznie nie miez oporności na stykach poduszki kierowcy (pin 2 i 6) w miernikach mierzacych oporność na koncówkach jest napiecie i mógłbys odpalic ladunek, jesli chciałbyc mimo to sprawdzać obwód nalezy wcześniej odłaczyc ładunek wybuchowy w kirownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 16 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2005 > przyszłym tygodniu to podeśle, ewentualnie za dwa tygodnie bede > w Bielsku Białej na szkoleniu w FAP to mozemy zrobic małego > spota to powiem ci na "wideo " co i jak zrobic Jak będziesz jechał to daj znać, to zrobimy szybkiego spota ze specjalistą, może się śląsk przy okazji zjedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregore Napisano 16 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2005 > Dobre foty zapodał PunTomas > Wg, schematu PunTomasa poducha pasażera jest na stykach 5,2 > sterowika, sprawdz opornośc tego obwodu która powinna wynosic > kilka ( około 2-3,5 )Ohma > przedtem nalezy jednak rozebrac złacze wielosykowe sterownika i > usunac mostki zabezpieczajace przed przypadkowym podaniem > napiecia na ladunki. > Uwaga: kategorycznie nie miez oporności na stykach poduszki kierowcy > (pin 2 i 6) w miernikach mierzacych oporność na koncówkach jest > napiecie i mógłbys odpalic ladunek, jesli chciałbyc mimo to > sprawdzać obwód nalezy wcześniej odłaczyc ładunek wybuchowy w > kirownic Tzn jest ryzyko nawet jeśli odłączę akumulator? Dzisiaj zdążyłem tylko dojść do centralki i części wiązki blisko niej. Będę musiał trochę porozbierać, bo wykładzina utrudnia dostęp. A tak w ogóle to brakło mi czasu, malowałem miskę olejową i trochę podłogę - ruda mnie dopada Dzięki za Wasze info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bastino Napisano 17 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2005 > Witaj > Niektóre modele maja wiązki elektryczne poduszki przystosowane na > dwie lub wiecej poduszek, w Twoim przypadku na dwie tylko > zamiast poduszki dla pasazera jest w obwodzie wpiety opornik > symulacyjny dzies pod deska rozdzielczą w zalezności od > kompletacji koncowej samochodu, maiłem przypadki we Fiatach ,ze > czesto nie łaczy kostka albo oprnik, trzeba wiciągnąć > wiązke i poszukac przerwy w obwodzie , podoginac piny na kostkach, > ewentualnie opornik wyciac i wlutowac go jak najblizej > sterownika aby pominac cześć wiązki elektrycznej, troche zabawy > jest ale da sie zrobić Taka informacja może przydać się na przyszłość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
William Napisano 17 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2005 > Uwaga: kategorycznie nie miez oporności na stykach poduszki kierowcy > (pin 2 i 6) w miernikach mierzacych oporność na koncówkach jest > napiecie i mógłbys odpalic ladunek, jesli chciałbyc mimo to Spokojnie. Moc jaką typowy multimetr zasila badany opornik (parę mW) w żadnym wypadku nie odpali zaplnika. Na pewno jednak nie należy sprawdzać poduszki tradycyjną "lampką probierczą". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kricho Napisano 30 Marca 2006 Udostępnij Napisano 30 Marca 2006 > Proszę bardzo rozpiskę: To nie jest schemat od tej centralki... Na schemacie jest złącze 10-pinowe podczas gdy w centralce pokazanej na zdjęciu pinów jest 20. Czy posiada ktoś schemat podłączeń centralki pokazanej na zdjęciu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kricho Napisano 30 Marca 2006 Udostępnij Napisano 30 Marca 2006 > Na schemacie jest złącze 10-pinowe podczas gdy w centralce pokazanej > na zdjęciu pinów jest 20. A skąd wiadomo, że 20? Przecież nie widać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 30 Marca 2006 Udostępnij Napisano 30 Marca 2006 > przedtem nalezy jednak rozebrac złacze wielosykowe sterownika i > usunac mostki zabezpieczajace przed przypadkowym podaniem > napiecia na ladunki. to o te mostki,a konkretnie o ich rozłączenie, prosi się Euroscan ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 30 Marca 2006 Udostępnij Napisano 30 Marca 2006 > Spokojnie. Moc jaką typowy multimetr zasila badany opornik (parę mW) > w żadnym wypadku nie odpali zaplnika. dokładnie...zapalnik żarowy potrzebuje IMHO impulsu kilkuamperowego...ryzyka nie ma żadnego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaldiGSI Napisano 31 Marca 2006 Udostępnij Napisano 31 Marca 2006 > to o te mostki,a konkretnie o ich rozłączenie, prosi się Euroscan ? Wiesz co albo o rozłacznie mostów , albo odłacznie ładunków i wpiece oporników symulacujnych przed diagnostyka (sam nie wiem jak w euroscanie ) W examinerze mam komunikat przez nawiazeniem komunikacji aby odłaczyc wszystkie ladunki wybuchowe i wpiąc oprniki symulujace na czas diagnostyki (oczywiscie mam cały kpl). takze wydaje mi sie ze to chodzi bardziej o odłacznie ładunkow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kricho Napisano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2006 Witam ponownie... Nie mogłem wcześniej udzielić odpowiedzi w tym wątku, ponieważ miałem problem z jego odszukaniem (wyszukiwarka pokazuje tylko 2 miesiące wstecz). Jestem już po wymianie centralki w MK1 (właśnie takiej jak na zdjęciu PunTomasa) - chyba zakończonej sukcesem. Pokazana rozpiska nie bardzo pasuje do tego typu sensora. Trochę czasu spędziłem z tą puszką, rozbierałem i oblukałem więc mogę się podzielić pewnymi wnioskami. W załączniku zamieszczam schemat połączeń mojej centralki z pozostałymi urządzeniami. Wtyczka ma 20 pinów. Domyślam się, że akurat w tym rozwiązaniu za pomocą jednej wtyczki centralka może sterować do 4 poduszek (oczywiście jeśli centralka ma taką opcję). Moja centralka przystosowana jest do 2 poduszek, a na płytce PCB znajdują sie jeszcze dwa wolne miejsca na tranzystory. Złącze (prod. SIEMENS) jest takie sprytne, że po odłączeniu od centralki zwiera piny o numerach 1-2, 3-4, 6-7, 10-11, oraz 13-14. Pierwsze cztery pary są zwierane dla bezpieczeństwa przed przypadkową detonacją ładunku natomiast ta ostania po zwarciu zapala kontrolkę w przypadku odłączenia centralki. żeby rozłączyć zworki wystarczy wsunąć mały wkrętak płaski w podłużne otwory poniżej tych pinów. Piny 1,2 prowadzą do poduszki kierowcy natomiast 3,4 obsługują poduszkę pasażera. Moja wiązka przewodów posiada złącze poduszki pasażera zakończone rezystorem o wartości 2.5ohm (na zdjęciu PunTomasa to ta biała wtyczka bliżej centralki). Spotkałem sie również z wiązką, w której nie było tego przewodu a piny 3,4 zwarte były rezystorem w rurce i umieszczonym w koszulce wiązki. W moim przypadku nie było pinów numer 6,7 i 10,11 ale wszystko wskazuje na to, że stąd wychodzą przewody do pozostałych dwóch poduch. Czynność wymiany centralki wykonałem przy odłączonym akumulatorze więc nie doszedłem czy 12V podawane na pin 15 pochodzi sprzed stacyjki czy też po. Centralka, którą zamontowałem była demontowana po odłączeniu akumulatora i chyba dlatego po montażu u siebie nie musiałem kasować żadnych usterek. W tej chwili po przekręceniu kluczyka w stacyjce kontrolka od poduszki gaśnie po upływie ok. 5 sekund. Wydaje mi się, że cały układ pracuje poprawnie, ale nie chcialbym mieć kiedykolwiek okazji wypróbować go ;-) POZDRAWIAM WSYSTKICH... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaktob77 Napisano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2006 >POZDRAWIAM WSYSTKICH... dziekuje - wzajemnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregore Napisano 24 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2006 Czyli wystarczy na wtyczce zmierzyć opornosc miedzy stykami 3 i 4, zeby sprawdzic, czy uklad pasazera jest OK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kricho Napisano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2006 Dokładnie... ale trzeba pamiętać o wsunięciu małego wkrętaka lub czegoś podobnego w tą szparkę poniżej pinów 3 i 4, żeby je rozewrzeć do pomiaru. Inaczej miernik wskaże rezystancję przewodów pomiarowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.