marcin44 Napisano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 Siemano! Skąd bierze się woda w układzie wydechowym. Czy to jest wina złego paliwa, czy może jest to skutek działania katalizatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 > Siemano! Skąd bierze się woda w układzie wydechowym. Czy to jest wina > złego paliwa, czy może jest to skutek działania katalizatora? Masz instalację gazową ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2008 > Siemano! Skąd bierze się woda w układzie wydechowym. Czy to jest wina > złego paliwa, czy może jest to skutek działania katalizatora? woda to skroplona para wodna powstająca w wyniku różnicy temperatur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janiol13 Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 > Siemano! Skąd bierze się woda w układzie wydechowym. Czy to jest wina > złego paliwa, czy może jest to skutek działania katalizatora? To jest normalna rzecz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 > To jest normalna rzecz Czy wiecie, czy w Nowej Albei są w tłumiku/układzie wydechowym jakieś dziury do odprowadzania wody? W starszych Pandach ponoć nawiercają na życzenie otwory, a nowsze mają je już fabrycznie (to jedna ze standardowych usterek tego auta - przegniły tłumik po 2 latach). Ciekaw jestem jak w Albei. Czasem na drugi dzień po dłuższej podróży jak odpalam Albeę to potrafi "plunąć" całkiem sporą ilością wody. A garażuję obecnie w dość wilgotnym garażu podziemnym, więc szanse na przeschnięcie auta są nikłe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javoreczek Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 stąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 > Siemano! Skąd bierze się woda w układzie wydechowym. uważałeś w szkole na chemii ? W silniku spalasz węglowodory - a wiec i wodór. 2H2 +O2 > 2H2O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 > stąd Przy okazji tlenków azotu przypomniało mi się, że kiedyś wpadła mi w ręce praca na temat korzystnego oddziaływania tychże związków na układ oddechowy pacjentów. Ze smutkiem więc stwierdzam, że katalizator niweluje dobroczynny wpływ spalin na nasze zdrowie. (Nawiasem mówiąc wspomniany przeze mnie artykuł był dość głośno wyśmiewany przez środowisko naukowo-medyczne, więc informacje o nim trafiły też do popularnych mediów.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin44 Napisano 13 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 Siemka! Myslałem , żeby w tłumiku końcowym nawiercić od spodu otworek przez który bedzie się wydobywac woda. Bo wydaje mi się, że tylko w nim może się ona gromadzić w nadmiarze. Czy jak nawierce otwór powiedzmy wiertłem fi 5 mm to taki tłumik nie będzie hałasował? Albo czy nie zacznie gnić od tej dziury? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 > Siemka! Myslałem , żeby w tłumiku końcowym nawiercić od spodu otworek > przez który bedzie się wydobywac woda. Bo wydaje mi się, że > tylko w nim może się ona gromadzić w nadmiarze. Czy jak nawierce > otwór powiedzmy wiertłem fi 5 mm to taki tłumik nie będzie > hałasował? Albo czy nie zacznie gnić od tej dziury? Pozdrawiam Ja bym zrobił tak jak piszesz, ale może najpierw jakaś mniejsza dziura Powiększyć zawsze można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2008 > otwór powiedzmy wiertłem fi 5 mm to taki tłumik nie będzie > hałasował? Albo czy nie zacznie gnić od tej dziury? Pozdrawiam No właśnie o to samo pytam u góry. Z tego co czytam to w Pandzie nawiercają w serwisie. Ale poczekajmy na opinie znających się na rzeczy. Mi jak Pandzie zrobiła się perforacja w tłumiku - minimalna - to zacząłem słyszeć takie nieco bardziej "sportowe" brzmienia i nieco mnie to złościło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 > Przy okazji tlenków azotu przypomniało mi się, że kiedyś wpadła mi w > ręce praca na temat korzystnego oddziaływania tychże związków na > układ oddechowy pacjentów. tia...szczególnie,jak sie te tlenki z woda połaczą...:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert_ka Napisano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 > Siemka! Myslałem , żeby w tłumiku końcowym nawiercić od spodu otworek > przez który bedzie się wydobywac woda. Bo wydaje mi się, że > tylko w nim może się ona gromadzić w nadmiarze. Czy jak nawierce > otwór powiedzmy wiertłem fi 5 mm to taki tłumik nie będzie > hałasował? Albo czy nie zacznie gnić od tej dziury? Rok temu wykonałem właśnie taką operację za namową właściciela serwisu tłumików. Sprawdziłem poziomicą z której strony tłumik jest niżej (u mnie na oko trudno było ustalić) i wywierciłem otworek na końcu tłumika (od spodu) wierłem 1mm. Po tej operacji nie zauważyłem głośniejszej pracy układu wydechowego. Woda wycieka tym otworkiem kroplami, ale dość intensywnie. Po roku obrzeże otworu zabarwiło się na rudo od rdzy ale blacha nie koroduje. W serwisie tłumików wytłumaczono mi, że taka operacja przedłuży znacząco żywotność tłumika w samochodzie, który eksploatowany jest często na krótkich trasach. Układ wydechowy po przejechaniu co najmniej 20 km jest tak nagrzany, że cała woda zdromadzona wcześniej w tłumiku odparowuje na bieżąco, tak jak powstająca w trakcie jazdy. Tak więc według serwisantów tłumików otworek warto zrobić w samochodach ekploatowanych na krótkich przebiegach, w przeciwnym przypadku wywiercony otwór odsłania gołą blachę dla korozji. Tłumaczenie to brzmi wiarygodnie, tak więc niech każdy sam podejmie decyzję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janbo Napisano 10 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2008 > Rok temu wykonałem właśnie taką operację za namową właściciela Tak więc według serwisantów tłumików otworek > warto zrobić w samochodach ekploatowanych na krótkich > przebiegach, w przeciwnym przypadku wywiercony otwór odsłania > gołą blachę dla korozji. > Tłumaczenie to brzmi wiarygodnie, tak więc niech każdy sam podejmie > decyzję. A ja miesiąc temu wymieniałem wydech (palio2), ponieważ: 1. zerwane wieszaki - puściły spawy przy rurach, 2. przepalony otwór na rurze w pobliżu końcowego tłumika, po wyjęciu go zauważyłem przegrzaną i mocno zardzewiałą górną powierzchnię tłumika, dolna wyglądała solidnie . Więc powyższe teorie w moim samochodzie się nie sprawdziły a też jeżdzę na krótkich trasach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.