delad Napisano 25 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2005 Witam! Chciałem kupić dzisiaj filtr oleju i mnie sprzedawca troche zdziwił. Ale od poczatku: mam PII rocznik 2000, silnik 1242 8V (czyli standard) Aktualnie mam załozony filtr typu 545 - chciałem taki sam. Sprzedawca zajrzał do mądrego katalogu i stwierdził że taki filtr nadaje sie ale do silnika 1,9 D a ja powinienem kupić typ 537. Jak jest z tymi filtrami? Czy ten 545 jest niewłasciwy? Jaki ostatecznie powinien być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zender27 Napisano 25 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2005 > Witam! > Chciałem kupić dzisiaj filtr oleju i mnie sprzedawca troche zdziwił. > Ale od poczatku: mam PII rocznik 2000, silnik 1242 8V (czyli > standard) > Aktualnie mam załozony filtr typu 545 - chciałem taki sam. > Sprzedawca zajrzał do mądrego katalogu i stwierdził że taki > filtr nadaje sie ale do silnika 1,9 D a ja powinienem kupić typ > 537. Jak jest z tymi filtrami? Czy ten 545 jest niewłasciwy? > Jaki ostatecznie powinien być? idzi do ASO i sie zapytaj, Ja zajze jutro i napisze co 3mk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delad Napisano 25 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2005 > Witam! > Chciałem kupić dzisiaj filtr oleju i mnie sprzedawca troche zdziwił. > Ale od poczatku: mam PII rocznik 2000, silnik 1242 8V (czyli > standard) > Aktualnie mam załozony filtr typu 545 - chciałem taki sam. > Sprzedawca zajrzał do mądrego katalogu i stwierdził że taki > filtr nadaje sie ale do silnika 1,9 D a ja powinienem kupić typ > 537. Jak jest z tymi filtrami? Czy ten 545 jest niewłasciwy? > Jaki ostatecznie powinien być? 545: http://www.wixfiltron.com.pl/filtron/katalog/KartaFiltra.php?numer=797 545/2 : http://www.wixfiltron.com.pl/filtron/katalog/KartaFiltra.php?numer=798 537: http://www.wixfiltron.com.pl/filtron/katalog/KartaFiltra.php?numer=788 537/1: http://www.wixfiltron.com.pl/filtron/katalog/KartaFiltra.php?numer=789 537/2: http://www.wixfiltron.com.pl/filtron/katalog/KartaFiltra.php?numer=1439 Niech Emes przyjdzie i fachowo skomentuje... Ale ja widzę, że 537 ma gwint calowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delad Napisano 25 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2005 filtr 545/2 na pewno sie do mojej kropki nie nadaje - kiedyś mi go sprzedali (też patrząc w katalog) i sie okazało na kanale że gwint nie pasuje - pojechałem (rowerem i wymieniłem na 545 (bez tego /2). Które oznaczenie w tych katrach katalogowych to rozmiar gwintu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delad Napisano 25 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2005 > filtr 545/2 na pewno sie do mojej kropki nie nadaje - kiedyś mi go > sprzedali (też patrząc w katalog) i sie okazało na kanale że > gwint nie pasuje - pojechałem (rowerem i wymieniłem na 545 (bez > tego /2). Które oznaczenie w tych katrach katalogowych to > rozmiar gwintu? To B: M 20 x 1.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delad Napisano 25 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2005 No to dziwne bo wychodzi, ze 545 i 545/2 maja ten sam gwint. Jutro chyba luknę dokładnie na filtr jaki mam zamontowany (na razie patrzyłem na pudełko które mi zostało z zeszłego roku) i kupię taki sam. Tak z ciekawości - czy objetość filtra ma jakieś duze znaczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delad Napisano 25 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2005 > No to dziwne bo wychodzi, ze 545 i 545/2 maja ten sam gwint. Jutro > chyba luknę dokładnie na filtr jaki mam zamontowany (na razie > patrzyłem na pudełko które mi zostało z zeszłego roku) i kupię > taki sam. > Tak z ciekawości - czy objetość filtra ma jakieś duze znaczenie? Jak już, to podpasi 537/1 tak jest wg katalogu. http://tiny.pl/qm6c Filtr z gwintem 20x1.5 to właściwie standard w silnikach FIRE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delad Napisano 25 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2005 > Jak już, to podpasi 537/1 tak jest wg katalogu. > http://tiny.pl/qm6c > Filtr z gwintem 20x1.5 to właściwie standard w silnikach FIRE. Czym one własciwie się różnią oprócz gwinta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delad Napisano 25 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2005 > Czym one własciwie się różnią oprócz gwinta? Wysokością? H: Jest jeszcze średnica zewnętrzna A: - tu też jest podobnie w 545 i 537/1 : 75 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delad Napisano 25 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2005 > Wysokością? H: Jest jeszcze średnica zewnętrzna A: - tu też jest > podobnie w 545 i 537/1 : 75 mm tego sie domysliłem ale miałem na mysli: po cholerę tyle typów - mógłby być jeden uniwersalny dla silników Fiata i tyle. Cyba, że objetość takiego filtra ma znaczenie - bo tym się tylko (oprócz gwinta) różnią. Faktycznie kupie chyba 537/1. najwyżej znowu wsiadę na rower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 25 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2005 > Witam! > Chciałem kupić dzisiaj filtr oleju i mnie sprzedawca troche zdziwił. > Ale od poczatku: mam PII rocznik 2000, silnik 1242 8V (czyli > standard) > Aktualnie mam załozony filtr typu 545 - chciałem taki sam. > Sprzedawca zajrzał do mądrego katalogu i stwierdził że taki > filtr nadaje sie ale do silnika 1,9 D a ja powinienem kupić typ > 537. Jak jest z tymi filtrami? Czy ten 545 jest niewłasciwy? > Jaki ostatecznie powinien być? Kolega ma założony filterek dedykowany do silników diezla. Większy. Filterki dizlowskie są wieksze z tego względu, że olej w takim silniku posiada inne właściwości i również inaczej się spala. Potrzebuje filtra o większej chłonności. Również (dokładnie nie wiem jak w tym przypadku) filtry (np. ten 545) posiada inny wkład bibuły, dedykowany do innego oleju. Oleje benzynowe spalają się w inny sposób. Dlatego tez mimo, że srednica gwintu pasuje, jak również srednica filtra, kolega powinien załozyc filterek 537/1 - niższy. Znaczenie ma tutaj również opór jaki stawia taki filtr w trakcie przpeływu oleju (filtracji). Ponieważ kolega miał załozony filterek diezlowski, a jezdzi na olejach benzynowych (mam nadzieje ), to jeszcze ujdzie. Gorzej byłoby, gdyby było dowrotnie - mieć załozony filterek benzynowy do diezla. Filtry diezlowskie posiadają z reguły większą powierzchnie filtracyjną. Celowo. Nic sie z niczego nie więło. Także proponuję zakup 537/1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 25 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2005 > Kolega ma założony filterek dedykowany do silników diezla. Większy. > Filterki dizlowskie są wieksze z tego względu, że olej w takim > silniku posiada inne właściwości i również inaczej się spala. > Potrzebuje filtra o większej chłonności. Również (dokładnie nie > wiem jak w tym przypadku) filtry (np. ten 545) posiada inny > wkład bibuły, dedykowany do innego oleju. > Oleje benzynowe spalają się w inny sposób. Dlatego tez mimo, że > srednica gwintu pasuje, jak również srednica filtra, kolega > powinien załozyc filterek 537/1 - niższy. Znaczenie ma tutaj > również opór jaki stawia taki filtr w trakcie przpeływu oleju > (filtracji). > Ponieważ kolega miał załozony filterek diezlowski, a jezdzi na > olejach benzynowych (mam nadzieje ), to jeszcze ujdzie. Gorzej > byłoby, gdyby było dowrotnie - mieć załozony filterek benzynowy > do diezla. > Filtry diezlowskie posiadają z reguły większą powierzchnie > filtracyjną. Celowo. Nic sie z niczego nie więło. > Także proponuję zakup 537/1 Ot, kształconego i miło posłuchać.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 25 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2005 > Ot, kształconego i miło posłuchać.... No podpisywana z Wami umowa obejmowała klauzurę, iż od czasu do czasu powinienem coś mądrego na kąciku technicznym powiedzieć Także następna najbliższa odsłona już we wrześniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 25 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2005 > No podpisywana z Wami umowa obejmowała klauzurę Klauzurę? Nie wiedziałem, że jesteśmy Klasztorem Zakonu Puntomaniaków.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 26 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2005 > Witam! > Chciałem kupić dzisiaj filtr oleju i mnie sprzedawca troche zdziwił. > Ale od poczatku: mam PII rocznik 2000, silnik 1242 8V (czyli > standard) > Aktualnie mam załozony filtr typu 545 - chciałem taki sam. > Sprzedawca zajrzał do mądrego katalogu i stwierdził że taki > filtr nadaje sie ale do silnika 1,9 D a ja powinienem kupić typ > 537. Jak jest z tymi filtrami? Czy ten 545 jest niewłasciwy? > Jaki ostatecznie powinien być? ja uzywam KNECHT OC 272 to jest ten kotszy jakies 24 złote. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisoo Napisano 27 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2005 filtron to największy syf pod słońcem ... z polskich jedynie sędziszów sie nadaje do zamontowania i jest to nie najgorszy wybór Ja osobiście wole przepłacić i mieć MANN FILTER choć pewnie poza zewnętrznym wyglądem i lepszą blachą niczym sie nie różni wkłady filtrujące są takie same natomiast filtron to kompletna porażka jeśli chodzi o budowe zaworka zwrotnego o ile wogóle pamiętali go zamontować nie mówiąc że filtron za rok czasu potrafi sobie przegnić i to raczej nie od wody a od lekko zasiarczonego oleju jaki występuje już nawet po 1 kkm od wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.