LordFalcon Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 Kiedyś, na jesieni jeszcze rozważany był temat ET felg do Uno. ABARTH_83 stwierdził, że przy feldze 5,5" na styk będzie ET 18 Quote: Od 20 do 35 dla felgi 5'5'' i od 23 do 32 dla felgi 6'' . Felga 5.5'' z et 18 będzie na styk z obrysem ( naciągane ) No i dziś przymierzyłem jeszcze raz, opuściłem auto z lewarka delikatnie z lekko przykręconą felgą (że otw centrujący jest mniejszy jak fiata to odstawała ona od piasty jakieś 7-8mm) i okazuje się, że opona na feldze o ET46 jest na styk z górnym obrysem nadkola Czy to możliwe? Czy to tylko złudzenie optyczne ? Z tyłu jak zrobiłem odstęp od bębna 22 mm to tylko bieżnik na oponie nie wystawał za nadkole, ale opona już tak Aaa, jeszcze jedno pytanie, oryginalna felga stalowa w 1.0 to 4,5"? Ta pod 135/80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 Tak, oryginalna jest 4,5 A co do wystawania to zależy też od zawieszenia - jak twarde i jak niskie. U mnie były soplowe 15-tki na 7" i z przodu wystawały a nie ocierały bo sprężyny wysokie i twarde. Z tyłu wystawały i obcierały na zakrętach to dałem gumy usztywniające i było ok (przynajmniej tymczasowo, bo twardo było jak cholera ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > Tak, oryginalna jest 4,5 > A co do wystawania to zależy też od zawieszenia - jak twarde i jak > niskie. U mnie były soplowe 15-tki na 7" i z przodu wystawały a > nie ocierały bo sprężyny wysokie i twarde. > Z tyłu wystawały i obcierały na zakrętach to dałem gumy usztywniające > i było ok (przynajmniej tymczasowo, bo twardo było jak cholera > ). Wiesz, o obcieranie się nie martwię, ale bardziej o wystawanie z nadkola na wypadek kontroli Jakie ET ma oryginalna felga stalowa? Bo nigdzie nie mogłem się na moich dopatrzeć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > Z tyłu wystawały i obcierały na zakrętach to dałem gumy usztywniające Tak troche OT, Glaca co to za gumy usztywniające?? Podaj torchę szczegółów albo jakiś namiar. Musze nieco ograniczyć zakres pracy tylnych sprężyn (a mam -40) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > Tak troche OT, Glaca co to za gumy usztywniające?? Podaj torchę > szczegółów albo jakiś namiar. > Musze nieco ograniczyć zakres pracy tylnych sprężyn (a mam -40) nie ryzykuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > Wiesz, o obcieranie się nie martwię, ale bardziej o wystawanie z > nadkola na wypadek kontroli > Jakie ET ma oryginalna felga stalowa? Bo nigdzie nie mogłem się na > moich dopatrzeć Nie pamiętam, ale ze znalezieniem tej informacji nie powinieneś mieć problemu. Co do wystawania - nakładki od sx? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > Tak troche OT, Glaca co to za gumy usztywniające?? Podaj torchę > szczegółów albo jakiś namiar. > Musze nieco ograniczyć zakres pracy tylnych sprężyn (a mam -40) Powiem tak. Z przodu mam po 2 gumy od x czasu i przy tym silniku (899) i tych sprężynach (oryginalne od 1,4) nie ma obaw o ich stosowanie. Przejechałem ponad 100kkm z gumami po tej naszej lubelskiej dziurlandii z prędkościami granicznymi i obciążeniami nieludzkimi (300km z ładunkiem 500kg np...) i nic się nie dzieje!! Nie wiem co będzie jak się zastosuje np. ciężki silnik albo sprężyny od 1.0 które są zupełnie inne. Co do tyłu - nie polecam. Połamałem 3 sprężyny przez te gumy. Jest super na pusto, ale siądą 2 osoby i bęc. Oczywiście nie zawsze, tylko wtedy kiedy się napcha tych gum na maxa (ja miałem nawet po 3 żeby te 15-tki nie ocierały). Na jednej gumie nic się nie dzieje... ale i efekt mizerny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > nie ryzykuj to znajdz mi solucje na przycierające oponki o nadkola przy dwóch bydlakach mojej wagi z tyłu a zmiana springów nie wchodzi w grę... opony to 175/50 przy kbs-ach 13" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > to znajdz mi solucje na przycierające oponki o nadkola przy dwóch > bydlakach mojej wagi z tyłu a zmiana springów nie wchodzi w > grę... > opony to 175/50 przy kbs-ach 13" Ranty pozaginane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > Ranty pozaginane? delikatnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > delikatnie Moje zdanie jest takie, że ten sam efekt co gumy usztywniające (z tym że dużo bezpieczniej) uzyskasz zakładając na belce dodatkowy odbój gumowy. Sprężyny nie złamiesz przynajmniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > Moje zdanie jest takie, że ten sam efekt co gumy usztywniające (z tym > że dużo bezpieczniej) uzyskasz zakładając na belce dodatkowy > odbój gumowy. Sprężyny nie złamiesz przynajmniej To chyba najrozsądniejsze rozwiązanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.