Skocz do zawartości

PILNIE potrzebny schemat elektryczny wyprowadzen......


oplo1

Rekomendowane odpowiedzi

..... kostki elektrycznej od przełącznikow w panelu środkowym. Chodzi głównie o to że chce podłączyć halogeny przednie wg schematu Pepeja pod przełącznik w oryginalnym miejscu. I tu jest chyba problem - wg schematu sterowanie halogenami jest za pomocą "+", tu schemacik czyli należy do przełącznika podciągnąć "+" i wyjście przełącznika podłączyć przewóddo sterowania halogenami.

W "puszce" z obwodem drukownym włączenie przełącznika zamyka obwód "+" i "-" - no chyba że coś źle skumałem

275161707-kostka.JPG

Jak ktoś może to niech dopomoże bo jestem na wyjeździe i dostępu do książek i instrukcji nie mam frown.gif

A tak przy okazji - jak wlączona do obwodu halogenów jest kontrolka w zegarach ?

Dzęki z góry za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..... kostki elektrycznej od przełącznikow w panelu środkowym. Chodzi

> głównie o to że chce podłączyć halogeny przednie wg schematu

> Pepeja pod przełącznik w oryginalnym miejscu. I tu jest chyba

> problem - wg schematu sterowanie halogenami jest za pomocą "+",

> tu schemacik czyli należy do przełącznika podciągnąć "+" i

> wyjście przełącznika podłączyć przewóddo sterowania halogenami.

> W "puszce" z obwodem drukownym włączenie przełącznika zamyka obwód

> "+" i "-" - no chyba że coś źle skumałem

> Jak ktoś może to niech dopomoże bo jestem na wyjeździe i dostępu do

> książek i instrukcji nie mam

> A tak przy okazji - jak wlączona do obwodu halogenów jest kontrolka w

> zegarach ?

> Dzęki z góry za wskazówki.

włacznik halogenów podaje minus a plus trzeba podac np. z akumulatorka przez bezpiecznik i to jeszcze przez przekaźnik zeby nie było mozliwości włączenia halogenów bez właczenia świateł postojowych i żeby nie miały mozliwości swiecenia przy właczonych postojówkach i wyłączonym zapłonie spineyes.gifbiglaugh.gif

a na kontrolke o ile dobrze pamietam trzeba podać plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> włacznik halogenów podaje minus a plus trzeba podac np. z akumulatorka

i po mojemu tak mi się wydawało że przełącznik odcina "-", ale wg schematu proponowanej wiązki elektrycznej minus jest podłączony na stałe a sterowanie jest plusem

275165548-schemat.jpg

> przez bezpiecznik i to jeszcze przez przekaźnik zeby nie było mozliwości włączenia halogenów bez właczenia świateł postojowych i żeby nie miały mozliwości swiecenia przy właczonych postojówkach i wyłączonym zapłonie

Kumam o co ci chodzi. Mam już pewien pomysł gdzie to podłączyć, ale jutro będę musiał to najpierw sprawdzić.

> a na kontrolke o ile dobrze pamietam trzeba podać plus

dobrze pamiętasz - tak też wynika ze schematu podłączenia zegarów który zapodał Leski.

Myślę że pasowałoby przerobić obwód drukowany w puszce przełączników by przełącznik halogenów odcinał plus, a nie minus i ten sam plus podać na kontrolkę w desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij założyć przekaźnika. Ten wyłącznik nie nadaje się do sterowania prądowego. Przy pierwszym załączniu halogenów pójdzie z dymem.

A w przypadku zastosowania przekaźnika, + (do sterowania cewki oczywiście, + do zasilania żarówek to już z grubego czerwonego w skrzynce bezpiecznikowej) najlepiej wziąć sobie z wyłącznika stacyjki, o ile pamiętam ten przewód to INT, a ma kolor chyba niebieski jasny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zapomnij założyć przekaźnika. Ten wyłącznik nie nadaje się do sterowania prądowego. Przy pierwszym załączniu halogenów pójdzie z dymem.

Ale w układzie jest już przekaźnik, przełącznik ma jedynie załączyć przekaźnik, a prąd płynący przez halogeny idzie bezpośrednio z aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i po mojemu tak mi się wydawało że przełącznik odcina "-", ale wg

> schematu proponowanej wiązki elektrycznej minus jest podłączony

> na stałe a sterowanie jest plusem

> Kumam o co ci chodzi. Mam już pewien pomysł gdzie to podłączyć, ale

> jutro będę musiał to najpierw sprawdzić.

> dobrze pamiętasz - tak też wynika ze schematu podłączenia zegarów

> który zapodał Leski.

> Myślę że pasowałoby przerobić obwód drukowany w puszce przełączników

> by przełącznik halogenów odcinał plus, a nie minus i ten sam

> plus podać na kontrolkę w desce.

ja miałem załozone dzienne swiatełka i plus miałem wziety z postojowych i minus z wyłacznika.

takze mozesz zrobić tak samo plus na przekaźnik z postojowych i wysterowac go minusem z wyłacznika i do tego dołozyć przekaźnik co by łączył po właczeniu zapłonu i to byłby układ na dwóch przekaźnikach.

tylko trzeba by do kontrolki podac plus ten co idzie na do żarówek halogenów.

Ja miałem zmodyfikowany druk w liczniku i miałem na kontrolke podany plus z kontrolki postojowych i minus z wyłącznika.

Tak chyba było by najprościej zrobić hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.