Tommy_S Napisano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2005 Witam posiadaczy automatycznej klimy. Mam problem = otoz miesiac temu serwisowalem klimke - dolalem chlodziwa (bylo malo bo tylko 1/3 i pan w serwisie mnie wystraszyl ze jeszcze ciut i moglem uszkodzic kompresor ) No i po 1 miesiacu cos sie stalo bo teraz wcale sie nie zalacza i nie chlodzi a upaly afrykanskie. Bezpiecznik sprawdzilem - OK. Co jeszcze moge sam sprawdzic zanim pojade na serwis i wydam te 4 tysie na nowy kompressor? Pzdr Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2005 > Mam problem = otoz miesiac temu serwisowalem klimke - dolalem > chlodziwa (bylo malo bo tylko 1/3 i pan w serwisie mnie > wystraszyl ze jeszcze ciut i moglem uszkodzic kompresor ) ciekawe w jaki sposób - sprężarka się nie załączy, jak będziesz miał w układzie za mało czynnika... > No i po 1 miesiacu cos sie stalo bo teraz wcale sie nie zalacza i nie > chlodzi a upaly afrykanskie. Bezpiecznik sprawdzilem - OK. sprawdzał ci szczelność instalacji? bo wygląda, jakby była właśnie nieszczelna i czynnik poszedł sobie w świat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alaska Napisano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2005 Pan Cię nastraszył, żebyś częściej do niego przyjeżdzał. Z tego co słyszałem to klima Cisię nie łączy jeśli masz za mało czynnika. A po drugie to najpewniej mechanik coś spartolił przy wymianie i właśnie czynnik poleciał..... Na twoim miejscu to bym do niego pojechał i to sprawdził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2005 > wystraszyl ze jeszcze ciut i moglem uszkodzic kompresor ) i wydam te 4 > tysie na nowy kompressor? Witaj! Skąd wzięłą Ci się ta astronomiczna suma 4 tysiaki za kompresor??!! W porządnym warsztacie gdzie robiłem w sobotę przegląd swojej klimy kompresor po regenracji firmy Bosh z gwarancją na 6 m-cy kosztuje ok 300 - 400 zeta! To po pierwsze. A po drugie to Bravka ma klimę półautomatyczną, do full automatu trochę jej jeszcze brakuje. Kiedyś miałem Alfę 155, ta miała pełny automat i ten silnik TwinSpark 1.8, muzyka dla uszu... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
łuki Napisano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2005 > Witam posiadaczy automatycznej klimy. > Mam problem = otoz miesiac temu serwisowalem klimke - dolalem > chlodziwa (bylo malo bo tylko 1/3 i pan w serwisie mnie > wystraszyl ze jeszcze ciut i moglem uszkodzic kompresor ) > No i po 1 miesiacu cos sie stalo bo teraz wcale sie nie zalacza i nie > chlodzi a upaly afrykanskie. Bezpiecznik sprawdzilem - OK. Co > jeszcze moge sam sprawdzic zanim pojade na serwis i wydam te 4 > tysie na nowy kompressor? > Pzdr > Tomek masz nieszczelność i dlatego ci się nie załącza (dla bezpieczeństwa sprężarki) jedź i napełnij czynnikiem z kolorkiem coby wiedzieć gdzie ucieka czynnik.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
informer Napisano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2005 (bylo malo bo tylko 1/3 i pan w serwisie mnie > wystraszyl ze jeszcze ciut i moglem uszkodzic kompresor ) > No i po 1 miesiacu cos sie stalo bo teraz wcale sie nie zalacza i nie > chlodzi Tak jak pisali poprzednicy, to raczej napewno wina nieszczelności. Jak jest mało chłodziwa kompresor się nie załącza, tak było u mnie. Pojechałem do gościa, najpierw usunął s tare chłodziwo, sprawdził szczelność (pół godziny na azocie) i następnie zapodał nowe. Wszystko działa OK i kompresor też nagle ożył. Koszt całej operacji 140zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2005 > A po drugie to Bravka ma klimę półautomatyczną, do full automatu > trochę jej jeszcze brakuje. Kiedyś miałem Alfę 155, ta miała > pełny automat Możesz rozwinąć temat ? co więcej było automatyczne w klimie w AR ??? oprócz ustawienia temperatury w stopniach ? wydawało mi się że mam automatyczną Looknij w załącznik tam skan z instrukcji Bravo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommy_S Napisano 2 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2005 > (bylo malo bo tylko 1/3 i pan w serwisie mnie > Tak jak pisali poprzednicy, to raczej napewno wina nieszczelności. > Jak jest mało chłodziwa kompresor się nie załącza, tak było u > mnie. Pojechałem do gościa, najpierw usunął s tare chłodziwo, > sprawdził szczelność (pół godziny na azocie) i następnie zapodał > nowe. Wszystko działa OK i kompresor też nagle ożył. Koszt > całej operacji 140zł. Ale to dziwne bo miesiac temu byla 1/3 chlodziwa i klima dziala i nagle klima stala sie nieszczelna po zalaniu do pelna, hmm? Tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2005 > Ale to dziwne bo miesiac temu byla 1/3 chlodziwa i klima dziala i > nagle klima stala sie nieszczelna po zalaniu do pelna, hmm? jak było 1/3 to znaczy, że 2/3 już sobie poszło w kosmos - więc pewnie nieszczelność jakaś jest wygląda na to, że się powiększa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2005 > Ale to dziwne bo miesiac temu byla 1/3 chlodziwa i klima dziala i > nagle klima stala sie nieszczelna po zalaniu do pelna, hmm? > Tom Mialem to samo, okazalo sie ze nieszczelny i osuszacz i parownik koszt naprawy ponad 1000zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
informer Napisano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2005 > Ale to dziwne bo miesiac temu byla 1/3 chlodziwa i klima dziala i > nagle klima stala sie nieszczelna po zalaniu do pelna, hmm? > Tom No nie do końca dziwne, 1/3 chłodziwa -> niskie ciśnienie chłodziwa, po doładowaniu do pełna wzrost ciśnienia i nieszczelność, która mogła się objawić dopiero przy wyższym ciśnieniu. Najlepiej zobacz organoleptycznie jakie jest ciśnienie chłodziwa tzn. jak otworzysz pokrywę silnika, przy sprężarce z lewej strony jest zaworek (podobny do zaworku powietrza w kole). Spróbuj delikatnie upuścić czynnika i zobaczysz jakie jest ciśnienie, jak poleci ledwo, ledwo to wiadomo........ dziura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2005 > wydawało mi się że mam automatyczną Już rozwijam, niestety tylko wydawało Ci się że masz automatyczną. A AR (jak również w innych samochodach) automatyzm polegał na tym, że ustawiało się tylko temperaturkę, a cała reszta (tzn, ile powietrza i gdzie ma lecieć) odbywała sie bez mojego udziału. W Bravce poleci Ci jak Ci automatyczne (ha ha ha) paluszki pokrętłem nastawu kierunku nawiewu ustawią! Oczywiście automatycznie. A instrukcji, dziękuję ale nie będę czytał bo codziennie jej uzywam więc wiem. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.