artur-wiater Napisano 25 Marca 2008 Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 Czytać (artykuł ma dwie strony) i wziąć sobie do serca zdanie: Innego zdania są niektórzy producenci samochodów, którzy stosują najtańszy olej, o czym można przekonać się przy pierwszym mrozie. Aby problemy usunąć, czasem wystarczy wymienić olej. to cała prawda o oleju zalewanym do Chevich, ja wymieniłem orygnalny olej na syntetyk GM i nawet przy - 15 lewarek chodzi jednym palcem, a wcześniej zanim, sie nie nagrzał musiałem szarpać sie z dwójką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 25 Marca 2008 Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > Czytać (artykuł ma dwie strony) i wziąć sobie do serca zdanie: > Innego zdania są niektórzy producenci samochodów, którzy stosują > najtańszy olej, o czym można przekonać się przy pierwszym > mrozie. Aby problemy usunąć, czasem wystarczy wymienić olej. > to cała prawda o oleju zalewanym do Chevich, ja wymieniłam > orygnalny olej na syntetyk GM i nawet przy - 15 lewarek chodzi > jednym palcem, a wcześniej zanim, sie nie nagrzał musiałem > szarpać sie z dwójką Muszę chyba kazać na przeglądzie zmienić ten olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > Muszę chyba kazać na przeglądzie zmienić ten olej wymień koniecznie jak mi mechanior spuszczał w zimie to miał konsystencje masła, a TEN czerwony GM do manuali jest super no i jest to pełny syntetyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 25 Marca 2008 Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > wymień koniecznie jak mi mechanior spuszczał w zimie to miał > konsystencje masła, a TEN czerwony GM do manuali jest super no > i jest to pełny syntetyk To jest SAE 80, czyli taki jaki zalecany do naszych skrzyń Ciekawe co oni w fabryce leją ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 25 Marca 2008 Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > Czytać (artykuł ma dwie strony) i wziąć sobie do serca zdanie: > Innego zdania są niektórzy producenci samochodów, którzy stosują > najtańszy olej, o czym można przekonać się przy pierwszym > mrozie. Aby problemy usunąć, czasem wystarczy wymienić olej. > to cała prawda o oleju zalewanym do Chevich, ja wymieniłem > orygnalny olej na syntetyk GM i nawet przy - 15 lewarek chodzi > jednym palcem, a wcześniej zanim, sie nie nagrzał musiałem > szarpać sie z dwójką Od samego poczatku mowilem to mnie nikt nei sluchal Od razu wymieniac na syntetyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 25 Marca 2008 Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > To jest SAE 80, czyli taki jaki zalecany do naszych skrzyń > Ciekawe co oni w fabryce leją ??? Mi wlali taki jaki leja do Saaba i Opla wiec musi byc dobry W fabryce to loteria, albo syntetyk, albo mineralny. PRzerabialismy to na kaciku lanosa. Tez byla loteria kto jaki mial. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 > To jest SAE 80, czyli taki jaki zalecany do naszych skrzyń > Ciekawe co oni w fabryce leją ??? masz rację ale ten GM jest bardzo rzadki w niskich temperaturach pomimo że jest SAE 80, a to co wylali z mojej skrzymi miło co prawda kolor czerwony ale konsystencję masła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 > Ciekawe co oni w fabryce leją ??? czerwone masło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 > Od samego poczatku mowilem to mnie nikt nei sluchal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Marca 2008 Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 > masz rację ale ten GM jest bardzo rzadki w niskich temperaturach > pomimo że jest SAE 80, Rozumiem, że to dobrze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 > Rozumiem, że to dobrze ? dobrze jest wtedy jak olej w szerokim zakresie temp. ma podobną gęstość - jak najmniejsza zmniana lepkości, a syntetyki właśnie tak mają, natomiast to co leją fabrycznie jest strasznie gęste jak zimno i starcznie rzadkie jak gorąco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Marca 2008 Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 > dobrze jest wtedy jak olej w szerokim zakresie temp. ma podobną > gęstość - jak najmniejsza zmniana lepkości, a syntetyki właśnie > tak mają, natomiast to co leją fabrycznie jest strasznie gęste > jak zimno i starcznie rzadkie jak gorąco napisałeś "bardzo" i zabrzmiało jakby był "za bardzo" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 > napisałeś "bardzo" i zabrzmiało jakby był "za bardzo" skoro ma 80 to chyba za bardzo nie jest co prawda gdzies przeczytałem, że na syntetyku skrzynia ma prawo pracować głośniej i chyba nawet na 5 biegu jest głośniej (jest taki dodatkowy dzwięk ale może był i wcześniej - nie wiem) ale smarowanie jest lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Marca 2008 Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 > skoro ma 80 to chyba za bardzo nie jest > co prawda gdzies przeczytałem, że na syntetyku skrzynia ma prawo > pracować głośniej i chyba nawet na 5 biegu jest głośniej (jest > taki dodatkowy dzwięk ale może był i wcześniej - nie wiem) > ale smarowanie jest lepsze Nic to. Niedługo pzregląd po 30kkm i niech ASO zadecyduje. Ja w sumie garażuję w ciepłym, więc nie mam raczej problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goral40 Napisano 28 Marca 2008 Udostępnij Napisano 28 Marca 2008 Chciałem dzis wymienic olej w skrzyni. Okazało się że w mojej wersji nie ma "wlewu ani wylewu" oleju ze skrzynki. Trzeba rozkrecic dekiel i wtedy wylać. Zakrecić i nowa uszczelka dekla i uszczelka/simering wybieraka biegów potrzebne. A uszczelek nie mieli, wiec dopiero jak sprowadza to bedzie mozna wymienic. Jak to jest? Wymieniał ktoś olej skrzyni w Lacetti 1.6 16v? Jak to wyglądało. Prawda to co mi naopowiadali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2008 > Chciałem dzis wymienic olej w skrzyni. > Okazało się że w mojej wersji nie ma "wlewu ani wylewu" oleju ze > skrzynki. > Trzeba rozkrecic dekiel i wtedy wylać. Zakrecić i nowa uszczelka > dekla i uszczelka/simering wybieraka biegów potrzebne. > A uszczelek nie mieli, wiec dopiero jak sprowadza to bedzie mozna > wymienic. > Jak to jest? > Wymieniał ktoś olej skrzyni w Lacetti 1.6 16v? > Jak to wyglądało. Prawda to co mi naopowiadali? u mnie jest tak samo - można dać starą uszczelkę i posmarować ją silikonem wlew jest na 100% do kontroli poziomu oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goral40 Napisano 29 Marca 2008 Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 a gdzie jest wlew - widać go? trzeba mocno podnieść wóz? powiedzieli ze po odkreceniu dekla aby wylać stary olej nowy beda wlewac jakoś przez półoś -cokolwiek to by nie znaczyło i jeszcze zmieniac uszczelke przy wybieraku biegów (zimering) prawda to? prosze o konsultacje kogoś kto mocny w tej mechanice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 29 Marca 2008 Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 > a gdzie jest wlew - widać go? trzeba mocno podnieść wóz? > powiedzieli ze po odkreceniu dekla aby wylać stary olej > nowy beda wlewac jakoś przez półoś -cokolwiek to by nie znaczyło > i jeszcze zmieniac uszczelke przy wybieraku biegów (zimering) > prawda to? > prosze o konsultacje kogoś kto mocny w tej mechanice Nie wiem jak tutaj - w Oplu zdejmowało się dekiel do wylania, a wlewaćmożna było górą albo przez otwór obok półosi. Samej półosi lepiej niech nie ruszają. Z tą uszczelką od wybieraka to przesadzili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goral40 Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 Mam nadzieję że jest jakiś otwór obok półosi. Tylko jak kontrolować czy wystarczająco oleju już jest i nie za dużo. Nie wiem co z tą uszczelką wybieraka Nawet jak sprawdzali w katalogu to jej nie znaleźli i dopiero w tygodni zadzwonia do "centrali" i dowiedza się co to jest i ile kosztuje. Mam jednak nadzieję że może odnajdą k orek wlewu oleju i tak napełnią skrzytnię. > Nie wiem jak tutaj - w Oplu zdejmowało się dekiel do wylania, a > wlewaćmożna było górą albo przez otwór obok półosi. Samej półosi > lepiej niech nie ruszają. > Z tą uszczelką od wybieraka to przesadzili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 > Mam nadzieję że jest jakiś otwór obok półosi. Powinien > Tylko jak kontrolować czy wystarczająco oleju już jest i nie za dużo. Przez ten otwór. > Nie wiem co z tą uszczelką wybieraka Ja też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goral40 Napisano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2008 wymieniłem w końcu olej w skrzyni - stary był OK - żadnego masła po zmianie specjalnie lepiej nie chodzi - może trochę (sugestia?) okazało się że jednak jest korek wlewowy i bez uszczelki na wybieraku sie obyło ach to ASO - tak się wcześniej zarzekali że prez wybierak trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 16 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2008 Bo ASO to DDDNNNOOOOO, a serwiówka im śmierdzi bo przecież trzeba tam czytać, a oni czytali ostatnio w szkole podstawowej więc pewnie już zapomnieli jak się czyta na efekty poczekaj do zimy - różnica przy - 10 bedzie kolosalna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2008 > wymieniłem w końcu olej w skrzyni - stary był OK - żadnego masła > po zmianie specjalnie lepiej nie chodzi - może trochę (sugestia?) > okazało się że jednak jest korek wlewowy > i bez uszczelki na wybieraku sie obyło > ach to ASO - tak się wcześniej zarzekali że prez wybierak trzeba kiepsko biego wchodzą tylko zimą mi to przeszkadza, gdy zaparkuję na dłużej pod chmurką latem, czy też po wyjeździe z garażu biego chodzą dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.