Skocz do zawartości

ot i cała prawda


artur-wiater

Rekomendowane odpowiedzi

Czytać (artykuł ma dwie strony) i wziąć sobie do serca zdanie:

Innego zdania są niektórzy producenci samochodów, którzy stosują najtańszy olej, o czym można przekonać się przy pierwszym mrozie. Aby problemy usunąć, czasem wystarczy wymienić olej.

to cała prawda o oleju zalewanym do Chevich, ja wymieniłem

orygnalny olej na syntetyk GM i nawet przy - 15 lewarek chodzi jednym palcem, a wcześniej zanim, sie nie nagrzał musiałem szarpać sie z dwójką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytać (artykuł ma dwie strony) i wziąć sobie do serca zdanie:

> Innego zdania są niektórzy producenci samochodów, którzy stosują

> najtańszy olej, o czym można przekonać się przy pierwszym

> mrozie. Aby problemy usunąć, czasem wystarczy wymienić olej.

> to cała prawda o oleju zalewanym do Chevich, ja wymieniłam

> orygnalny olej na syntetyk GM i nawet przy - 15 lewarek chodzi

> jednym palcem, a wcześniej zanim, sie nie nagrzał musiałem

> szarpać sie z dwójką

Muszę chyba kazać na przeglądzie zmienić ten olej smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymień koniecznie jak mi mechanior spuszczał w zimie to miał

> konsystencje masła, a TEN czerwony GM do manuali jest super no

> i jest to pełny syntetyk

To jest SAE 80, czyli taki jaki zalecany do naszych skrzyń

Ciekawe co oni w fabryce leją ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytać (artykuł ma dwie strony) i wziąć sobie do serca zdanie:

> Innego zdania są niektórzy producenci samochodów, którzy stosują

> najtańszy olej, o czym można przekonać się przy pierwszym

> mrozie. Aby problemy usunąć, czasem wystarczy wymienić olej.

> to cała prawda o oleju zalewanym do Chevich, ja wymieniłem

> orygnalny olej na syntetyk GM i nawet przy - 15 lewarek chodzi

> jednym palcem, a wcześniej zanim, sie nie nagrzał musiałem

> szarpać sie z dwójką

Od samego poczatku mowilem to mnie nikt nei sluchal foch.gif Od razu wymieniac na syntetyk hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest SAE 80, czyli taki jaki zalecany do naszych skrzyń

> Ciekawe co oni w fabryce leją ???

Mi wlali taki jaki leja do Saaba i Opla wiec musi byc dobry hehe.gif

W fabryce to loteria, albo syntetyk, albo mineralny. PRzerabialismy to na kaciku lanosa. Tez byla loteria kto jaki mial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest SAE 80, czyli taki jaki zalecany do naszych skrzyń

> Ciekawe co oni w fabryce leją ???

masz rację ale ten GM jest bardzo rzadki w niskich temperaturach pomimo że jest SAE 80, a to co wylali z mojej skrzymi miło co prawda kolor czerwony ale konsystencję masła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że to dobrze ?

dobrze jest wtedy jak olej w szerokim zakresie temp. ma podobną gęstość - jak najmniejsza zmniana lepkości, a syntetyki właśnie tak mają, natomiast to co leją fabrycznie jest strasznie gęste jak zimno i starcznie rzadkie jak gorąco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze jest wtedy jak olej w szerokim zakresie temp. ma podobną

> gęstość - jak najmniejsza zmniana lepkości, a syntetyki właśnie

> tak mają, natomiast to co leją fabrycznie jest strasznie gęste

> jak zimno i starcznie rzadkie jak gorąco

napisałeś "bardzo" i zabrzmiało jakby był "za bardzo" smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napisałeś "bardzo" i zabrzmiało jakby był "za bardzo"

skoro ma 80 to chyba za bardzo nie jest

co prawda gdzies przeczytałem, że na syntetyku skrzynia ma prawo pracować głośniej i chyba nawet na 5 biegu jest głośniej (jest taki dodatkowy dzwięk ale może był i wcześniej - nie wiem)

ale smarowanie jest lepsze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro ma 80 to chyba za bardzo nie jest

> co prawda gdzies przeczytałem, że na syntetyku skrzynia ma prawo

> pracować głośniej i chyba nawet na 5 biegu jest głośniej (jest

> taki dodatkowy dzwięk ale może był i wcześniej - nie wiem)

> ale smarowanie jest lepsze

Nic to. Niedługo pzregląd po 30kkm i niech ASO zadecyduje.

Ja w sumie garażuję w ciepłym, więc nie mam raczej problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dzis wymienic olej w skrzyni.

Okazało się że w mojej wersji nie ma "wlewu ani wylewu" oleju ze skrzynki.

Trzeba rozkrecic dekiel i wtedy wylać. Zakrecić i nowa uszczelka dekla i uszczelka/simering wybieraka biegów potrzebne.

A uszczelek nie mieli, wiec dopiero jak sprowadza to bedzie mozna wymienic.

Jak to jest?

Wymieniał ktoś olej skrzyni w Lacetti 1.6 16v?

Jak to wyglądało. Prawda to co mi naopowiadali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałem dzis wymienic olej w skrzyni.

> Okazało się że w mojej wersji nie ma "wlewu ani wylewu" oleju ze

> skrzynki.

> Trzeba rozkrecic dekiel i wtedy wylać. Zakrecić i nowa uszczelka

> dekla i uszczelka/simering wybieraka biegów potrzebne.

> A uszczelek nie mieli, wiec dopiero jak sprowadza to bedzie mozna

> wymienic.

> Jak to jest?

> Wymieniał ktoś olej skrzyni w Lacetti 1.6 16v?

> Jak to wyglądało. Prawda to co mi naopowiadali?

u mnie jest tak samo - można dać starą uszczelkę i posmarować ją silikonem wlew jest na 100% do kontroli poziomu oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie jest wlew - widać go? trzeba mocno podnieść wóz?

powiedzieli ze po odkreceniu dekla aby wylać stary olej

nowy beda wlewac jakoś przez półoś -cokolwiek to by nie znaczyło frown.gif

i jeszcze zmieniac uszczelke przy wybieraku biegów (zimering)

prawda to?

prosze o konsultacje kogoś kto mocny w tej mechanice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a gdzie jest wlew - widać go? trzeba mocno podnieść wóz?

> powiedzieli ze po odkreceniu dekla aby wylać stary olej

> nowy beda wlewac jakoś przez półoś -cokolwiek to by nie znaczyło

> i jeszcze zmieniac uszczelke przy wybieraku biegów (zimering)

> prawda to?

> prosze o konsultacje kogoś kto mocny w tej mechanice

Nie wiem jak tutaj - w Oplu zdejmowało się dekiel do wylania, a wlewaćmożna było górą albo przez otwór obok półosi. Samej półosi lepiej niech nie ruszają.

Z tą uszczelką od wybieraka to przesadzili zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że jest jakiś otwór obok półosi. confused.gif

Tylko jak kontrolować czy wystarczająco oleju już jest i nie za dużo.

Nie wiem co z tą uszczelką wybieraka icon_rolleyes.gif

Nawet jak sprawdzali w katalogu to jej nie znaleźli i dopiero w tygodni zadzwonia do "centrali" i dowiedza się co to jest i ile kosztuje.

Mam jednak nadzieję że może odnajdą k brawo.giforek wlewu oleju i tak napełnią skrzytnię.

> Nie wiem jak tutaj - w Oplu zdejmowało się dekiel do wylania, a

> wlewaćmożna było górą albo przez otwór obok półosi. Samej półosi

> lepiej niech nie ruszają.

> Z tą uszczelką od wybieraka to przesadzili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nadzieję że jest jakiś otwór obok półosi.

Powinien

> Tylko jak kontrolować czy wystarczająco oleju już jest i nie za dużo.

Przez ten otwór.

> Nie wiem co z tą uszczelką wybieraka

Ja też zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wymieniłem w końcu olej w skrzyni - stary był OK - żadnego masła

po zmianie specjalnie lepiej nie chodzi - może trochę (sugestia?)

okazało się że jednak jest korek wlewowy

i bez uszczelki na wybieraku sie obyło hehe.gif

ach to ASO - tak się wcześniej zarzekali że prez wybierak trzeba nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymieniłem w końcu olej w skrzyni - stary był OK - żadnego masła

> po zmianie specjalnie lepiej nie chodzi - może trochę (sugestia?)

> okazało się że jednak jest korek wlewowy

> i bez uszczelki na wybieraku sie obyło

> ach to ASO - tak się wcześniej zarzekali że prez wybierak trzeba

kiepsko biego wchodzą tylko zimą

mi to przeszkadza, gdy zaparkuję na dłużej pod chmurką

latem, czy też po wyjeździe z garażu biego chodzą dobrze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.