Sajbek Napisano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2008 Witam. Zrobiłem trochę zmian w silniku swojego unolota: planowanie głowicy o 1 mm zmiana wałka rozrządu na 866 polerka układu wydechowego oczyszczenie zaworów z nagaru Czy w związku ze zmianą wałka ustawiać zapłon? Jeśli tak to gdzie jest jakiś warsztat gdzie zrobią to za rozsądną cenę? To samo tylko z gaźnikiem, też trzeba regulować gaźnik? Chce zmienić tłumik. Dedykowane do Uno właściwie tylko Michael Tuning System znalazłem. Warto zmienić seryjny tłumik na ten czy zainwestować w inną firmę? Jaką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2008 Widzę, że kolega ma ten co ja silnik i przeprowadził już zmiany które mój Uniak już niedługo przejdzie U mnie wydech to wywalony środkowy, strumiennica zamiast kata i końcowy tłumik przelotowy. Autko jest trochę odmulone ale przy samym dolocie i stożku (który pewnie i tak mało daje bo nie jest obliczony) niewiele daje. Też mam w planach palnowanie, polerowanie kanałów wydech. i wałek, może od Punto.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2008 > Witam. > Zrobiłem trochę zmian w silniku swojego unolota: > planowanie głowicy o 1 mm > zmiana wałka rozrządu na 866 Gaźnik - zostawić, Zapłon - opóźnić Rozrząd - zmienić; przy splanowanej o 1mm głowicy silnik przestaje być bezkolizyjny Zapłon za grosze wyregulują ci tu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 3 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2008 > Widzę, że kolega ma ten co ja silnik i przeprowadził już zmiany które > mój Uniak już niedługo przejdzie U mnie wydech to wywalony > środkowy, strumiennica zamiast kata i końcowy tłumik przelotowy. > Autko jest trochę odmulone ale przy samym dolocie i stożku > (który pewnie i tak mało daje bo nie jest obliczony) niewiele > daje. Też mam w planach palnowanie, polerowanie kanałów wydech. > i wałek, może od Punto.. Teraz mam taki zestawik http://moto.allegro.pl/item336454234_fiat_uno_zestaw_montazowy_najtaniej_.html Katalizatora nie mam Jakiej firmy tłumik masz? Nad tym tłumikiem Michael Tuning System zastanawiam się. Ma ktoś go na forum zamontowanego u siebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2008 > Teraz mam taki zestawik > http://moto.allegro.pl/item336454234_fiat_uno_zestaw_montazowy_najtaniej_.html > Katalizatora nie mam Jakiej firmy tłumik masz? > Nad tym tłumikiem Michael Tuning System zastanawiam się. Ma ktoś go > na forum zamontowanego u siebie? a miałeś katalizator ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 3 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2008 > a miałeś katalizator ??? Nie miałem. Dwururka>>>rura>>>dwa połączone tłumiki(z tego linku co podałem) Michael ma tłumik do tego modelu w miejsce tych dwóch połączonych, tylko czy opłaca się kupić ten tłumik. Bo jeśli nie będzie żadnej różnicy to po co mam wydawać 300 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2008 > Nie miałem. > Dwururka > Michael ma tłumik do tego modelu w miejsce tych dwóch połączonych, > tylko czy opłaca się kupić ten tłumik. Bo jeśli nie będzie > żadnej różnicy to po co mam wydawać 300 zł. ok...... widze że wiesz co piszesz więc sam tłumik to nie wszystko wżne jest jaki wydech (średnica i przebieg) jakie kolektory zdała by sie strumiennica (nie byle gówno i nie montowana zaraz przed tłumikiem) oprawa motoru czyli gaźnik (najlepiej dwugardzielowy) kąt przylgni zaworów itp o edolocie powietrza też nie możemy zapomniec wtedy możesz myślec o przyroście mocy to co opisywałeś to jest kawałek tego co trzeba zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 3 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2008 > ok...... widze że wiesz co piszesz więc > sam tłumik to nie wszystko > wżne jest jaki wydech (średnica i przebieg) > jakie kolektory > zdała by sie strumiennica (nie byle gówno i nie montowana zaraz przed > tłumikiem) > oprawa motoru czyli gaźnik (najlepiej dwugardzielowy) kąt przylgni > zaworów itp > o edolocie powietrza też nie możemy zapomniec > wtedy możesz myślec o przyroście mocy > to co opisywałeś to jest kawałek tego co trzeba zrobic Od czegoś muszę zacząć i wypadło na wydech. Chciałem się dowiedzieć, co i jak się sprawuje. Nie chce kupić tłumika z ładnie wyglądającą końcówką i robiącego hałas na pół miasta, tylko żeby był jakiś efekt w mocy. Masz u siebie zamontowany gaźnik dwugardzielowy? Jaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2008 A co myślisz o tym?: http://moto.allegro.pl/item338811306_tuning_lekkie_kolo_zamachowe_fiat_cc_sc_punto_uno.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2008 Końcowy tłumik mam w stylu mugena. Dla mnie nie był ważny o tyle sam tłumik co zwiększenie średnicy wydechu. Dałem 40mm rurkę od puszki kata do końca. Wydaje się jakby moment obrotowy się podnósł ale to tylko przypuszczenia bo dopóki nie podłubię silnika bez sensu jest wizyta w hamowni. Robię wszystko po trochu. Dopiero co skończyłem zawias. Została jeszcze wymiana wachaczy i remont hamulców z przodu bo tył i pompa już zrobione. Co do wydechu to planuję wymianę kolektora ale wszytsko zależy od koncepcji znajomego który to wszytsko przerabia. Czasem mam wrażenie że im więcej robię tym więcej zostało a plan jeszcze dłuuuuugi.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2008 > Gaźnik - zostawić, trzeba by sprawdzić afr, ale gaźniki raczej na bogato chodzą > Zapłon - opóźnić powiedziałbym że odwrotnie, dlaczego uważasz że trzeba opóźnić? zrób cały wydech fi 40 lub 45mm w zależności czy chcesz poprawić bardziej góre czy dół, polecam 45 do tego dolot, juz nie raz o tym pisałem ale nawet byle jak zamontowany stożek da ok -1s do setki w seryjnym silniku lekkie kółko też niczego sobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszoselka Napisano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2008 > zrób cały wydech fi 40 lub 45mm w zależności czy chcesz poprawić > bardziej góre czy dół, polecam 45 czy poszerzenie średnicy wydechu powoduje wzmocnienie momentu w dolnych partiach obrotów??? Czy nie pojawia się wtedy problem "napełniania" takiego wydechu właśnie przy niskich obrotach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2008 > Nad tym tłumikiem Michael Tuning System zastanawiam się. Ma ktoś go > na forum zamontowanego u siebie? Mam taki wydech. Trudno powiedzieć czy jest jakaś różnica w mocy - przy 1.0, zmienionym dolocie i wydechu silnik znacznie chętniej kręcił sie powyżej 4500 niż seria... Dźwięk jest pierwsza klasa Z tłumików ja polecam Supersprinta do 1.1 - jeśli chcesz miec gotowy wyrób. Jeśli chcesz coś wydłubać to można zrobić dobry wydech za przyzwoite pięniądze z żądaną średnicą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2008 > trzeba by sprawdzić afr, ale gaźniki raczej na bogato chodzą Gaźnik do regulacji mam. Spalanie w mieście przy normalnej jeździe około 10 litrów. Wczoraj do Łodzi jechałem spalanie w trasie przy około 100 km/h w granicach 5 litrów. > powiedziałbym że odwrotnie, dlaczego uważasz że trzeba opóźnić? Zapłon ustawiać metodą prób i błędów czy podjechać do warsztatu w którym mają lampę stroboskopową? > zrób cały wydech fi 40 lub 45mm w zależności czy chcesz poprawić > bardziej góre czy dół, polecam 45 Czyli wywalić cały wydech i wrzucić coś o dużej średnicy. > do tego dolot, juz nie raz o tym pisałem ale nawet byle jak > zamontowany stożek da ok -1s do setki w seryjnym silniku > lekkie kółko też niczego sobie Po zmianie wydechu planuje zająć się dolotem. Coś na podstawie manuala z UKP zmontuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2008 > Mam taki wydech. Trudno powiedzieć czy jest jakaś różnica w mocy - > przy 1.0, zmienionym dolocie i wydechu silnik znacznie chętniej > kręcił sie powyżej 4500 niż seria... Dźwięk jest pierwsza klasa > Z tłumików ja polecam Supersprinta do 1.1 - jeśli chcesz miec gotowy > wyrób. Jeśli chcesz coś wydłubać to można zrobić dobry wydech za > przyzwoite pięniądze z żądaną średnicą. Sam tłumik masz zmieniony czy resztę wydechu też? Co do wyższych obrotów to zdarzało mi się jechać na 2 biegu 100km/h A na 4 165-167. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2008 > Sam tłumik masz zmieniony czy resztę wydechu też? > Co do wyższych obrotów to zdarzało mi się jechać na 2 biegu 100km/h > A na 4 165-167. Końcowy + kat przepalony i prawie pusty. Ale ja mam jeszcze kilka innych modów. Polecam do tego lekki zamach - auto od razu reaguje na A co do prędkości, to skrzynie z fire w uno są dłuuuugie i bez problemu przekracza sie na nich 200km/h.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2008 > Końcowy + kat przepalony i prawie pusty. Ale ja mam jeszcze kilka > innych modów. Polecam do tego lekki zamach - auto od razu > reaguje na > A co do prędkości, to skrzynie z fire w uno są dłuuuugie i bez > problemu przekracza sie na nich 200km/h.... Co do tego zamachu zastanawiam się. Dużo roboty jest żeby się do niego dostać. Masz zamontowane to lżejsze koło zamachowe? Z wydechem muszę coś pokombinować. Strasznie słaby jest unolot. Leciałem do Łodzi to 140 to max był. A 4 miechy temu około 170 leciał w 2 osoby. Zapłon i gaźnik muszę wyregulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2008 > czy poszerzenie średnicy wydechu powoduje wzmocnienie momentu w > dolnych partiach obrotów??? > Czy nie pojawia się wtedy problem "napełniania" takiego wydechu > właśnie przy niskich obrotach? tzn właśnie większy poprawi tą górną partię obrotów która w uno jest beznadziejna zapłon ustawiać by trzeba metodą prób i błędów, powinien być troche przyśpieszony w stosunku do seri ja miałem chyba z +6-7stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 6 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2008 > tzn właśnie większy poprawi tą górną partię obrotów która w uno jest > beznadziejna > zapłon ustawiać by trzeba metodą prób i błędów, powinien być troche > przyśpieszony w stosunku do seri > ja miałem chyba z +6-7stopni Czyli odpuścić sobie warsztat i ustawianie za pomocą lampy stroboskopowej. Jakiś sprawdzony sposób na ustawianie ktoś ma czy przekręcanie, i trochę jazdy w ramach testów, znowu przekręcanie i test? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2008 > Co do tego zamachu zastanawiam się. Dużo roboty jest żeby się do > niego dostać. Masz zamontowane to lżejsze koło zamachowe? Tak, mam zdjęte z 7kg do 5kg (tyle, że mam 1.2mpi). Jeździłem tak do Niemiec przez Czechy, gdzie są ogromne wzniesienia i niewiele zjeżdża z obrotów przy pełnym samochodzie, a wcześniej właśnie tego się obawiałem. Ogólnie to auto chce jechać, świetny jest moment zmiany biegów, kiedy puszczenie gazu nie powoduje natychmiastowego spadku obrotów... Jeśli Gt-ka rozbebeszę to i tam zdejmę z zamachu jakieś 1,5kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
del_goblin Napisano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2008 powiem Ci ze u mnie po zmianie tej skrzyni, z tlumikiem nie ma jazdy, rozpedza sie powoli, ciezko wyciagnac wiecej niz 170, ale jak wtedy sie przejechalem na wolnym wydechu... calkiem inna bajka, rwie do przodu, duuzo chetnie sie wkreca na obroty - do 6500 spokojnie dochodze mysle nad dolotem, ale przy gazowni pod maska to nie takie proste. no a na lekki zamach juz sie zdecydowalem, tylko narazie nie mam czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2008 Tak jak pisze Lui - przy wysokich obrotach seryjny wydech w uniaku staje się wąskim gardłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
del_goblin Napisano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2008 > Tak jak pisze Lui - przy wysokich obrotach seryjny wydech w uniaku > staje się wąskim gardłem... zwlaszcza ze 1.5 troche tych spalin wypluwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dobieslawb Napisano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2008 > A co myślisz o tym?: > http://moto.allegro.pl/item338811306_tuning_lekkie_kolo_zamachowe_fiat_cc_sc_punto_uno.html Koło zamachowe z założenia ma przejmować szczęść momentu obrotowego po to, aby przy niższych obrotach silnik mógł pracować stabilnie. Obniżenie masy koła zamachowego może spowodować niestabilną pracę przy niższych obrotach. Auto powinno łatwiej "wchodzić na obroty". Wszystkie silnik projektowane są ze stosunkowo dużymi "zapasami", więc koło zamachowe najpewniej także jest przeliczone i cięższe niż jest to konieczne. Trudno powiedzieć o ile można obniżyć jego masę i w jaki sposób wpłynie to na konkretny silnik, można to tylko ogólnie przewidzieć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 9 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 > Tak jak pisze Lui - przy wysokich obrotach seryjny wydech w uniaku > staje się wąskim gardłem... W ogóle po zmianie wałka zrobił się mułowaty. Bawiłem się zapłonem. Mam zaznaczone ustawienie pod seryjny wałek, chodzi w miarę dobrze. Przestawiałem już w obie strony po ułamki mm i jeździłem kilka km w ramach testu. Niewiele się zmienia, a jeśli już to tylko na gorsze. Przekręcając aparat zapłonowy z obrotami silnika, czyli opóźniając zapłon, o ułamek mm robi się bardzo słaby na wolnych obrotach. 2 miesiące temu przyspieszenie 0-100 około 12 sekund, teraz po planowaniu głowicy, polerce kanałów wylotowych, czyszczeniu zaworów, zmianie wałka na 866 mam około 15 sekund do 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 uuu to coś nie tak luzy zaworowe są w porządku? rozrząd na 100% dobrze ustawiony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 10 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2008 > uuu to coś nie tak > luzy zaworowe są w porządku? > rozrząd na 100% dobrze ustawiony? Luzy są ok. Rozrząd ustawiałem według książki: http://www.infohelp.pl/sklep,463,,,03,,pl-pln,76671,0.html Na tym dolnym kole ciężko ten znak odpowiednio ustawić, ale poprzednio ustawiałem i udało się dobrze, a teraz Byłem w Radomiu dzisiaj. Z duuuużej górki rozpędził się ledwo co 160, miesiąc temu przed remontem zamknąłbym szafe bez problemu. Brakuje już mi pomysłów co może z nim być. Wydech niby nie pozwala rozwinąć się silniczkowi na tym wałku, ale czy przez to byłby słabszy? Wydech wymieniam. Strumienica, rura fi 45 i przelotówkę na koniec. Strumienica łuskowa każda jest taka sama? Typek w warsztacie powiedział, że te droższe to tylko za napis firmy się płaci i niczym się nie różnią od tych allegrowych za 50 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2008 Ja bym sprawdził ten rozrząd dobrze, też miałem z tym jaja, ustawiłem wkońcu dół na ten znak co jest w skrzyni biegów do sprawdzania zapłonu Trzeba wszystko napiąć i trochę pokręcić ręcznie kluczem, i sprawdzić czy się nie przestawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 10 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2008 > Ja bym sprawdził ten rozrząd dobrze, też miałem z tym jaja, ustawiłem > wkońcu dół na ten znak co jest w skrzyni biegów do sprawdzania > zapłonu > Trzeba wszystko napiąć i trochę pokręcić ręcznie kluczem, i > sprawdzić czy się nie przestawia Z źle ustawionym rozrządem chodziłby równo silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2008 > Z źle ustawionym rozrządem chodziłby równo silnik? zależy od tego ile jest przestawiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2008 > zależy od tego ile jest przestawiony na taką machine jak 1,1 gaźnik nie ma to wpływu wiem bo robiłem sobie taki eksperyment i nawet z przestawionym o 10 zębów odpalił i pojechał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 10 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2008 > zależy od tego ile jest przestawiony No ja miałem problem z tym znakiem na dolnym kole. Jeden ząbek różnicy może być, ale poprzednio ustawiałem tak samo i było w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2008 > na taką machine jak 1,1 gaźnik nie ma to wpływu > wiem bo robiłem sobie taki eksperyment i nawet z przestawionym o 10 > zębów > odpalił i pojechał miałem taki przypadek i jechał od dopiero od 4tyś obr wzyż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2008 > No ja miałem problem z tym znakiem na dolnym kole. Jeden ząbek > różnicy może być, ale poprzednio ustawiałem tak samo i było w > porządku. ale jak miałeś problem ?????? przecie on jest czytelny trza nura dac głębiej i latarkiem podświecic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2008 > No ja miałem problem z tym znakiem na dolnym kole. Jeden ząbek > różnicy może być, ale poprzednio ustawiałem tak samo i było w > porządku. jak masz seryjny wałek to włóż go i zobacz czy się poprawi.... coś musi być źle zrobione bo to nie jest wyścigowy wałek 280+ stopni żeby niedostrojenie silnika powodowało taki spadek osiągów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 10 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2008 > jak masz seryjny wałek to włóż go i zobacz czy się poprawi.... > coś musi być źle zrobione bo to nie jest wyścigowy wałek 280+ stopni > żeby niedostrojenie silnika powodowało taki spadek osiągów Właśnie będę musiał chyba podmienić wałki, bo walka z tym już mnie męczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 14 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2008 Rozrząd o jeden ząbek przestawiony był. Poprawiłem to, ale żeby był specjalnie mocniejszy to nie zauważyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2008 niedobrze sprawdzałeś jak zachowuje się na seryjnym wałku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 15 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 > niedobrze > sprawdzałeś jak zachowuje się na seryjnym wałku? Teraz ma moc bardzo podobną do tego co na seryjnym. Wszyscy, którzy piszą o zmianie, wspominają, że odczuwalny jest spory przyrost mocy. Nie wydaje mi się, żeby wydech, aż tak dużo mocy zabierał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszoselka Napisano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 > Teraz ma moc bardzo podobną do tego co na seryjnym. Wszyscy, którzy > piszą o zmianie, wspominają, że odczuwalny jest spory przyrost > mocy. Nie wydaje mi się, żeby wydech, aż tak dużo mocy zabierał. Jeśli chodzi o zmianę wałka to należy pamiętać o tym, że ważnym (jak nie najważniejszym) parametrem jest tzw "echo" tłumika. Krótko mówiąc chodzi o to, że po zmianie czasów otwarcia zaworów wylotowych może się zdarzyć tak, że fala spalin odbita od tłumika wróci do cylindra w czasie, kiedy zawór wylotowy będzie jeszcze otwarty. To powoduje, że drastycznie zmniejsza się współczynnik napełnienia cylindra świeżą mieszanką, a co za tym idzie spada moc silnika. Jeśli chodzi o seryjny tłumik w Uno, to ma on dużą impedancję co sprawia, że echo fali spalin bardzo szybko wraca w stronę cylindra. Seryjny wałek jest przystosowany do tego zjawiska właśnie przez bardzo krótkie czasy otwarcia zaworów wydechowych (ostro opadające krzywki), dlatego echo spalin nie zakłóca pracy silnika. Zmiana wałka powinna zatem pociągać za sobą zmianę wydechu, na taki który jest dostosowany do wydłużonych czasów otwarcia zaworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.