Skocz do zawartości

Zawór nagrzewnicy


Skay

Rekomendowane odpowiedzi

sciana.gifsciana.gifsciana.gifdziś odkryłem iż cieknie mi z zaworka nagrzewnicy. Wyciek wydaje mi się z samego zaworka a nie z łączenia z nagrzewnicą ( aczkolwiek mogę się mylić), jak to można zlikwidować i co trza ewentualnie kupić. angryfire.gifangryfire.gifangryfire.gifangryfire.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziś odkryłem iż cieknie mi z zaworka nagrzewnicy. Wyciek wydaje

> mi się z samego zaworka a nie z łączenia z nagrzewnicą (

> aczkolwiek mogę się mylić), jak to można zlikwidować i co trza

> ewentualnie kupić.

Przyjrzyj się dokładnie u mnie nadpękło "ucho" mocujące, chyba ze starości. Chciałem kupić nowy zawór ale nie mogłem dostać takiego na stożek (jeśli ktoś ma taki wie o co chodzi). Więc zawiozłem do spawania plastiku i za dychę został zrobiony. Już 2 lata od spawania i nic nie cieknie.. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyjrzyj się dokładnie u mnie nadpękło "ucho" mocujące, chyba ze

> starości. Chciałem kupić nowy zawór ale nie mogłem dostać

> takiego na stożek (jeśli ktoś ma taki wie o co chodzi). Więc

> zawiozłem do spawania plastiku i za dychę został zrobiony. Już 2

> lata od spawania i nic nie cieknie..

Na aledrogo znalazłem dwa rodzaje i nie wiem który jest do mojego hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem zdejmij osłonę plastykową i dobrze obluukaj zaworek i miejsce wycieku. Może na pracującym rozgrzanym silniku z właczonym/wyłączonym ogrzewaniem. Jeżeli to cieknie na uszczelnieniu ośki w zaworze zidentyfikuj i kup nowy. Troche kosztuje, ale pewność i spiokój, ze nie zalejesz nóg pasażerowi. Stary plastykowy zaworek praktycznie jest nierozbieralny (dwie połówki z polipropylenu zgrzane prądami w.cz fabrycznie). Można to rozdzielić np. odpowiednim nożem,a potrem zgrzać lup spawać to tworzywo, ale i tak można co najwyżej wymienić oring na ośce (plastykowej ), nie daje to jednak pewności i trwałośc uszczelnieniai.

Kiedyś to przetestowałem praktycznie, ośka plastykowa ukręca się łatwo w gnieździe płykti zaworu (przy zbyt silnym pokręcaniu, szczególnie poza min i max zakresu ogrzewania). Ośke dorobiłem z aluminium, ale i tak zawór nie pochodził za długo, bodajże ze dwa lata do ponownego przecieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na aledrogo znalazłem dwa rodzaje i nie wiem który jest do mojego

Jak nie wyjmiesz to sie nie dowiesz... Bo w Uno to wszystkiego sie mozna spodziewac.

Ogolnie sprawa wyglada tak,ze mozesz wyjac zaworek i jechac do sklepu innym autem a jak nie masz innego to robisz uno w wersji na afryke czyli bierzesz rurke miedziana 0.5 cala bodajze czy nawet cwierc i zlaczasz sobie dwa wezyki ,ktore ida do tej smiesznej zlaczki wpuszczajace i wypuszczajacej wode z i do nagrzewnicy ja tak pol roku jezdzilem bo nie mialem czasu z zaworem rzezbic a to zajelo 30 sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.