Skocz do zawartości

Palio - olej przekładniowy i nie tylko


Grzesiox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

Zwrócić się muszę do Was z kilkoma pytaniami w związku z palio 1.2.

1. Gdzie znajduje się kurek oleju skrzyni biegów i ile powinno być oleju (wiem jaka jest pojemność skrzyni). Przy ostatnich robotach, stwierdziłem że mógł mi olej wyciekać, w miejscu gdzie wchodzi połączenie z wajchą biegów (guma sobie zjechała). Jako że robiłem inne roboty odkręciłem śrubkę na samym dole skrzyni i wyleciało w sumie niewiele oleju (auto było przechylone na prawo).

Postanowiłem dolać oleju , bo coś mi się mało go wydawało i odkręciłem korek powyżej śrubki, ale tym razem i tam zaczał wyciekać olej (jakby więcej się go zrobiło?), podniosłem znowu auto z lewej strony do góry, ale oleju znowu było sporo.

Pytanie - czy szukać korków gdzieś wyżej i gdzie powinny być? Jak ocenić czy oleju jest ok, czy za mało? Czy ułożenie skrzyni w poszczególne biegi może powodowaćtrudności z dolewką i wzrost poziomu oleju (może stąd mi się poziom podwyższył)? Jaki olej powinien być w palio 1.2 - bo mam zalany na chwile obecna tutela zc75 synth.

2. Do osób rozbierających elektryke w palio - mam kilka problemów z nią związanych.

Nie dzwoni mi klakson smile.gif Przekaźnik zaskakuje, bezpieczniki są dobre, zdjąłem jedną kostkę od trąbki (są dwie trąbki) i napięcie niestety ma ok. 8.5V - pytanie gdzie tam się wyżej łączą jakoś przewody? Lub gdzie ewentualnie szukać spadku napięcia (złego styku) bo kostka jedna jest czyściutka, a druga w jeszcze czystszym miejscu więc przypuszczam że podobnie.

Mam problem również z konsolą centralną, a dokładniej ze sterowaniem oświetlenia i ogrzewaniem tylnej szyby. Często wogóle podświetlenie tej konsoli nie działa, nawet jak działa to równie często nie działają mi przednie przeciwmgłowe. W momencie gdy nie ma podświetlenia konsoletka, nie działa nic z elektryki na jej przyciskach (przecimgłowe przód i tył, ogrzewanie szyby) poza awaryjnymi.

Jak wszystko pozałączam to gdzieś cośdostaje styku i wszystko się zapala smile.gif Pytanie j/w gdzie szukać problemu - albo najlepiej od czego zacząć? Myślę że te dwie rzeczy mogą być jakośpowiazane.

3. Nie odbija mi klamka po stronie kierowcy frown.gif Czy musze rozebrać cały boczek czy można ją jakoś nasmarować bądź spróbować usprawnić od zewnątrz? opryski WD40 niewiele pomogły frown.gif

4. Mam sporo odprysków na lakierze (kamienie) na masce, kilka pęcherzy już powstało, chciałem to wszystko pomalować ale nie bardzo wiem co kupić, potrzebny jest tutaj podkład do ocynku? baza i utwardzacz? Czy coś jeszcze?

Podobna sprawa z miską olejową - co rok ją maluje, ma ktoś jakąś dobrą farbe na takie miejsce? Dodam że chyba osłone kupie bo mnie to irytuje...

To chyba tyle, miłego odpisywania mi życze smile.gif Czekam na prpozycje rozwiązania problemów - wiosna idzie trza robić passed_out.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam ponownie.

> Zwrócić się muszę do Was z kilkoma pytaniami w związku z palio 1.2.

> 1. Gdzie znajduje się kurek oleju skrzyni biegów i ile powinno być

> oleju (wiem jaka jest pojemność skrzyni). Przy ostatnich

aż dziw bierze, że jeszcze nie wszedłeś na to forum AC

byś się znacznie więcej dowiedział

> Mam problem również z konsolą centralną, a dokładniej ze sterowaniem

> oświetlenia i ogrzewaniem tylnej szyby. Często wogóle

> podświetlenie tej konsoli nie działa, nawet jak działa to równie

> często nie działają mi przednie przeciwmgłowe. W momencie gdy

> nie ma podświetlenia konsoletka, nie działa nic z elektryki na

> jej przyciskach (przecimgłowe przód i tył, ogrzewanie szyby)

> poza awaryjnymi.

> Jak wszystko pozałączam to gdzieś cośdostaje styku i wszystko się

> zapala Pytanie j/w gdzie szukać problemu - albo najlepiej od

> czego zacząć? Myślę że te dwie rzeczy mogą być jakośpowiazane.

dokładnie to samo

AC

> 3. Nie odbija mi klamka po stronie kierowcy Czy musze rozebrać cały

> boczek czy można ją jakoś nasmarować bądź spróbować usprawnić od

> zewnątrz? opryski WD40 niewiele pomogły

o matko cfaniaczek.gif

AC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aż dziw bierze, że jeszcze nie wszedłeś na to forum AC

> byś się znacznie więcej dowiedział

No niby jest 1.6, ale 1.2 nie umiem znaleźć

> dokładnie to samo

> AC

ło matko - toż to tragedia i dzień roboty smile.gif

> o matko

> AC

no choć tu może sie obejdzie bez rozbiórki.

A wogóle to lubi e to forum to i tu pisze smile.gif

A na AC się połapać nie umiem, nie wiem kto to forum tak poskładał zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek do zlania oleju jest patrząc z dołu pod autem, z tyłu po lewej stronie (prawie na samym końcu obudowy skrzyni biegów)

Korek wlewowy (patrząc z przodu auta), jest po prawej stronie na dole całkiem na dole (niestety nie mam zdjęcia)

Jednak przez ten korek wlejesz bez problemu ok 1,7l, potem zaczynają sie schody... nie chce sie wlać ta "reszta".

Jak popatrzysz na skrzynię z góry znajdziesz tam taki korek odpowietrznika (plastikowa zaślepka (jej wąsy lubią się łamać- kup sobie nową od razu), zdejmujesz ją i tamtędy przez wąż i lejek wlewasz olej.

Wcześniej proponuję zlać stary (sprawdzić ile było nalewając w butelki- oczywiście na rozgrzanym aucie)

Zakręcić korek i wlać nowy przez odpowietrznik. Ja wlałem co fabryka zalecała czyli: Tutela ZC80/S (możesz zalać to co miałeś ZC75)

Ja bym najpierw sprawdził w jakim stanie jest ten olej (wizualnie) i dobrze sie zastanowił, bo w moim przypadku wymiana była bez sensu (olej był jak nowy) No ale zapłaciłem za olej 58zł więc nie była to tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na AC się połapać nie umiem, nie wiem kto to forum tak poskładał

No fakt jest nieco inne. Ja też na początku miałem problem. Jednak warto tam zajrzeć, bo jest naprawdę DUŻO informacji. Właściwie to co opisałeś już tam BYŁO ok.gif

Nawet szukajka działa wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korek do zlania oleju jest patrząc z dołu pod autem, z tyłu po lewej

> stronie (prawie na samym końcu obudowy skrzyni biegów)

> Korek wlewowy (patrząc z przodu auta), jest po prawej stronie na dole

> całkiem na dole (niestety nie mam zdjęcia)

> Jednak przez ten korek wlejesz bez problemu ok 1,7l, potem zaczynają

> sie schody... nie chce sie wlać ta "reszta".

> Jak popatrzysz na skrzynię z góry znajdziesz tam taki korek

> odpowietrznika (plastikowa zaślepka (jej wąsy lubią się łamać-

> kup sobie nową od razu), zdejmujesz ją i tamtędy przez wąż i

> lejek wlewasz olej.

> Wcześniej proponuję zlać stary (sprawdzić ile było nalewając w

> butelki- oczywiście na rozgrzanym aucie)

> Zakręcić korek i wlać nowy przez odpowietrznik. Ja wlałem co fabryka

> zalecała czyli: Tutela ZC80/S (możesz zalać to co miałeś ZC75)

> Ja bym najpierw sprawdził w jakim stanie jest ten olej (wizualnie) i

> dobrze sie zastanowił, bo w moim przypadku wymiana była bez

> sensu (olej był jak nowy) No ale zapłaciłem za olej 58zł więc

> nie była to tragedia.

Olej jest niezły (nie tak jasny jak nowy ale też nie bardzo ciemny - taki brązowawy) tylko przypuszczałem wycieki i chciałem dolać. Poszukam tego drugiego korka jeszcze smile.gif

Wiem że było na AC bo mrarek już mi tam puścił te kilka linków, zarejestruje się tam, może też jest możliwość normalnego przełączenia forum do struktury forum a nie drzewa zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Olej jest niezły (nie tak jasny jak nowy ale też nie bardzo ciemny -

> taki brązowawy) tylko przypuszczałem wycieki i chciałem dolać.

> Poszukam tego drugiego korka jeszcze

> Wiem że było na AC bo mrarek już mi tam puścił te kilka linków,

> zarejestruje się tam, może też jest możliwość normalnego

> przełączenia forum do struktury forum a nie drzewa

NIE ! Jest tylko drzewo, ale spokojnie można to polubić ok.gif

Olej wlej przez odpowietrznik ( widoczny z góry)

Lepiej jednak jakbyś zlał stary i zobaczył ile go było. Wtedy albo wymienił całość, albo dolał nowego (razem musi być 2 litry)

korek spustu oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NIE ! Jest tylko drzewo, ale spokojnie można to polubić

> Olej wlej przez odpowietrznik ( widoczny z góry)

> Lepiej jednak jakbyś zlał stary i zobaczył ile go było. Wtedy albo

> wymienił całość, albo dolał nowego (razem musi być 2 litry)

> korek spustu oleju

To chyba tak będe musiał zrobić bo za dużo też chyba nie może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o panel sterowania przeciwmgłowymi, to należy wymontować całą listwę z przyciskami od awaryjnych, przeciwmgłowych i ogrzewania tylnej szyby, a następnie przelutować wszystkie połączenia lutowane na płytce drukowanej. To samo należy zrobić jeżeli przekaźnik kierunkowskazów szwankuje. Jak dostać się do listwy z włącznikami jest w FAQ na stronie w autocentrum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko wiem...

Jeszcze tylko częśc o lakierze poprosze jeśli ktoś wie co i jak...

Co do klamki to niestety pryskałem, aż po drzwiach teraz płynie smile.gif ale klamka dalej nie odbija, tak jakby sprężyna gdzieś się zblokowała... jednak będe musiał rozebrać.

No i ta przypadłość z klaksonem to poszukam po kablu po prostu - i tak chyba z przodu zderzak zdejme...

Powiem szczerze że jak na autko nie narzekałem tak ostatnio mnie fiat powoli denerwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do klamki to niestety pryskałem, aż po drzwiach teraz płynie ale

> klamka dalej nie odbija, tak jakby sprężyna gdzieś się

> zblokowała... jednak będe musiał rozebrać.

co do klamki - zawsze mówię i piszę - trzeba likwidować przyczynę nie skutek. psikać to można w zawiasy, ale drzwi do kibla.

klamkę trzeba rozebrać i przeczyścić i będzie git ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Taka ciekawostka.

Załamany że zalanie klamki wd nie pomogło, jeździłem sobie jakiś czas, dziś patrze? o klamka działa zeby.GIF

Resztą jeszcze nie miałem czasu się zając ale planuje w najbliższej przyszłości wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.