Grzesiox Napisano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2008 Witam ponownie. Zwrócić się muszę do Was z kilkoma pytaniami w związku z palio 1.2. 1. Gdzie znajduje się kurek oleju skrzyni biegów i ile powinno być oleju (wiem jaka jest pojemność skrzyni). Przy ostatnich robotach, stwierdziłem że mógł mi olej wyciekać, w miejscu gdzie wchodzi połączenie z wajchą biegów (guma sobie zjechała). Jako że robiłem inne roboty odkręciłem śrubkę na samym dole skrzyni i wyleciało w sumie niewiele oleju (auto było przechylone na prawo). Postanowiłem dolać oleju , bo coś mi się mało go wydawało i odkręciłem korek powyżej śrubki, ale tym razem i tam zaczał wyciekać olej (jakby więcej się go zrobiło?), podniosłem znowu auto z lewej strony do góry, ale oleju znowu było sporo. Pytanie - czy szukać korków gdzieś wyżej i gdzie powinny być? Jak ocenić czy oleju jest ok, czy za mało? Czy ułożenie skrzyni w poszczególne biegi może powodowaćtrudności z dolewką i wzrost poziomu oleju (może stąd mi się poziom podwyższył)? Jaki olej powinien być w palio 1.2 - bo mam zalany na chwile obecna tutela zc75 synth. 2. Do osób rozbierających elektryke w palio - mam kilka problemów z nią związanych. Nie dzwoni mi klakson Przekaźnik zaskakuje, bezpieczniki są dobre, zdjąłem jedną kostkę od trąbki (są dwie trąbki) i napięcie niestety ma ok. 8.5V - pytanie gdzie tam się wyżej łączą jakoś przewody? Lub gdzie ewentualnie szukać spadku napięcia (złego styku) bo kostka jedna jest czyściutka, a druga w jeszcze czystszym miejscu więc przypuszczam że podobnie. Mam problem również z konsolą centralną, a dokładniej ze sterowaniem oświetlenia i ogrzewaniem tylnej szyby. Często wogóle podświetlenie tej konsoli nie działa, nawet jak działa to równie często nie działają mi przednie przeciwmgłowe. W momencie gdy nie ma podświetlenia konsoletka, nie działa nic z elektryki na jej przyciskach (przecimgłowe przód i tył, ogrzewanie szyby) poza awaryjnymi. Jak wszystko pozałączam to gdzieś cośdostaje styku i wszystko się zapala Pytanie j/w gdzie szukać problemu - albo najlepiej od czego zacząć? Myślę że te dwie rzeczy mogą być jakośpowiazane. 3. Nie odbija mi klamka po stronie kierowcy Czy musze rozebrać cały boczek czy można ją jakoś nasmarować bądź spróbować usprawnić od zewnątrz? opryski WD40 niewiele pomogły 4. Mam sporo odprysków na lakierze (kamienie) na masce, kilka pęcherzy już powstało, chciałem to wszystko pomalować ale nie bardzo wiem co kupić, potrzebny jest tutaj podkład do ocynku? baza i utwardzacz? Czy coś jeszcze? Podobna sprawa z miską olejową - co rok ją maluje, ma ktoś jakąś dobrą farbe na takie miejsce? Dodam że chyba osłone kupie bo mnie to irytuje... To chyba tyle, miłego odpisywania mi życze Czekam na prpozycje rozwiązania problemów - wiosna idzie trza robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2008 > Witam ponownie. > Zwrócić się muszę do Was z kilkoma pytaniami w związku z palio 1.2. > 1. Gdzie znajduje się kurek oleju skrzyni biegów i ile powinno być > oleju (wiem jaka jest pojemność skrzyni). Przy ostatnich aż dziw bierze, że jeszcze nie wszedłeś na to forum AC byś się znacznie więcej dowiedział > Mam problem również z konsolą centralną, a dokładniej ze sterowaniem > oświetlenia i ogrzewaniem tylnej szyby. Często wogóle > podświetlenie tej konsoli nie działa, nawet jak działa to równie > często nie działają mi przednie przeciwmgłowe. W momencie gdy > nie ma podświetlenia konsoletka, nie działa nic z elektryki na > jej przyciskach (przecimgłowe przód i tył, ogrzewanie szyby) > poza awaryjnymi. > Jak wszystko pozałączam to gdzieś cośdostaje styku i wszystko się > zapala Pytanie j/w gdzie szukać problemu - albo najlepiej od > czego zacząć? Myślę że te dwie rzeczy mogą być jakośpowiazane. dokładnie to samo AC > 3. Nie odbija mi klamka po stronie kierowcy Czy musze rozebrać cały > boczek czy można ją jakoś nasmarować bądź spróbować usprawnić od > zewnątrz? opryski WD40 niewiele pomogły o matko AC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 14 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2008 > aż dziw bierze, że jeszcze nie wszedłeś na to forum AC > byś się znacznie więcej dowiedział No niby jest 1.6, ale 1.2 nie umiem znaleźć > dokładnie to samo > AC ło matko - toż to tragedia i dzień roboty > o matko > AC no choć tu może sie obejdzie bez rozbiórki. A wogóle to lubi e to forum to i tu pisze A na AC się połapać nie umiem, nie wiem kto to forum tak poskładał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 Korek do zlania oleju jest patrząc z dołu pod autem, z tyłu po lewej stronie (prawie na samym końcu obudowy skrzyni biegów) Korek wlewowy (patrząc z przodu auta), jest po prawej stronie na dole całkiem na dole (niestety nie mam zdjęcia) Jednak przez ten korek wlejesz bez problemu ok 1,7l, potem zaczynają sie schody... nie chce sie wlać ta "reszta". Jak popatrzysz na skrzynię z góry znajdziesz tam taki korek odpowietrznika (plastikowa zaślepka (jej wąsy lubią się łamać- kup sobie nową od razu), zdejmujesz ją i tamtędy przez wąż i lejek wlewasz olej. Wcześniej proponuję zlać stary (sprawdzić ile było nalewając w butelki- oczywiście na rozgrzanym aucie) Zakręcić korek i wlać nowy przez odpowietrznik. Ja wlałem co fabryka zalecała czyli: Tutela ZC80/S (możesz zalać to co miałeś ZC75) Ja bym najpierw sprawdził w jakim stanie jest ten olej (wizualnie) i dobrze sie zastanowił, bo w moim przypadku wymiana była bez sensu (olej był jak nowy) No ale zapłaciłem za olej 58zł więc nie była to tragedia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 > A na AC się połapać nie umiem, nie wiem kto to forum tak poskładał No fakt jest nieco inne. Ja też na początku miałem problem. Jednak warto tam zajrzeć, bo jest naprawdę DUŻO informacji. Właściwie to co opisałeś już tam BYŁO Nawet szukajka działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 15 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 > Korek do zlania oleju jest patrząc z dołu pod autem, z tyłu po lewej > stronie (prawie na samym końcu obudowy skrzyni biegów) > Korek wlewowy (patrząc z przodu auta), jest po prawej stronie na dole > całkiem na dole (niestety nie mam zdjęcia) > Jednak przez ten korek wlejesz bez problemu ok 1,7l, potem zaczynają > sie schody... nie chce sie wlać ta "reszta". > Jak popatrzysz na skrzynię z góry znajdziesz tam taki korek > odpowietrznika (plastikowa zaślepka (jej wąsy lubią się łamać- > kup sobie nową od razu), zdejmujesz ją i tamtędy przez wąż i > lejek wlewasz olej. > Wcześniej proponuję zlać stary (sprawdzić ile było nalewając w > butelki- oczywiście na rozgrzanym aucie) > Zakręcić korek i wlać nowy przez odpowietrznik. Ja wlałem co fabryka > zalecała czyli: Tutela ZC80/S (możesz zalać to co miałeś ZC75) > Ja bym najpierw sprawdził w jakim stanie jest ten olej (wizualnie) i > dobrze sie zastanowił, bo w moim przypadku wymiana była bez > sensu (olej był jak nowy) No ale zapłaciłem za olej 58zł więc > nie była to tragedia. Olej jest niezły (nie tak jasny jak nowy ale też nie bardzo ciemny - taki brązowawy) tylko przypuszczałem wycieki i chciałem dolać. Poszukam tego drugiego korka jeszcze Wiem że było na AC bo mrarek już mi tam puścił te kilka linków, zarejestruje się tam, może też jest możliwość normalnego przełączenia forum do struktury forum a nie drzewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 > Olej jest niezły (nie tak jasny jak nowy ale też nie bardzo ciemny - > taki brązowawy) tylko przypuszczałem wycieki i chciałem dolać. > Poszukam tego drugiego korka jeszcze > Wiem że było na AC bo mrarek już mi tam puścił te kilka linków, > zarejestruje się tam, może też jest możliwość normalnego > przełączenia forum do struktury forum a nie drzewa NIE ! Jest tylko drzewo, ale spokojnie można to polubić Olej wlej przez odpowietrznik ( widoczny z góry) Lepiej jednak jakbyś zlał stary i zobaczył ile go było. Wtedy albo wymienił całość, albo dolał nowego (razem musi być 2 litry) korek spustu oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 15 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 > NIE ! Jest tylko drzewo, ale spokojnie można to polubić > Olej wlej przez odpowietrznik ( widoczny z góry) > Lepiej jednak jakbyś zlał stary i zobaczył ile go było. Wtedy albo > wymienił całość, albo dolał nowego (razem musi być 2 litry) > korek spustu oleju To chyba tak będe musiał zrobić bo za dużo też chyba nie może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekmirek Napisano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 Jeżeli chodzi o panel sterowania przeciwmgłowymi, to należy wymontować całą listwę z przyciskami od awaryjnych, przeciwmgłowych i ogrzewania tylnej szyby, a następnie przelutować wszystkie połączenia lutowane na płytce drukowanej. To samo należy zrobić jeżeli przekaźnik kierunkowskazów szwankuje. Jak dostać się do listwy z włącznikami jest w FAQ na stronie w autocentrum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 16 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2008 No to wszystko wiem... Jeszcze tylko częśc o lakierze poprosze jeśli ktoś wie co i jak... Co do klamki to niestety pryskałem, aż po drzwiach teraz płynie ale klamka dalej nie odbija, tak jakby sprężyna gdzieś się zblokowała... jednak będe musiał rozebrać. No i ta przypadłość z klaksonem to poszukam po kablu po prostu - i tak chyba z przodu zderzak zdejme... Powiem szczerze że jak na autko nie narzekałem tak ostatnio mnie fiat powoli denerwuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekmirek Napisano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2008 w każdym sklepie, gdzie mieszają lakiery samochodowe kupisz wg. nr.Bazę i lakier w aerozolu. Nr lakieru jest na naklejce na pokrywie bagażnika. Co do podkładu najlepsze informacje też w sklepie z lakierami. Walka z rdzą jest bardzo trudna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2008 > Co do klamki to niestety pryskałem, aż po drzwiach teraz płynie ale > klamka dalej nie odbija, tak jakby sprężyna gdzieś się > zblokowała... jednak będe musiał rozebrać. co do klamki - zawsze mówię i piszę - trzeba likwidować przyczynę nie skutek. psikać to można w zawiasy, ale drzwi do kibla. klamkę trzeba rozebrać i przeczyścić i będzie git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 14 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 Taka ciekawostka. Załamany że zalanie klamki wd nie pomogło, jeździłem sobie jakiś czas, dziś patrze? o klamka działa Resztą jeszcze nie miałem czasu się zając ale planuje w najbliższej przyszłości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.