bodzior Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 Witam. Ile powinno być średnio na zegarze przy dobrze pracującym termostacie przy normalnej jeździe?. Ja mam coś koło jednej trzeciej zakresu ale czy to nie za mało tymbardziej, że wentylator się włącza zanim wskazówka dojdzie do połowy? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Da_Don Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > Witam. > Ile powinno być średnio na zegarze przy dobrze pracującym termostacie > przy normalnej jeździe?. Ja mam coś koło jednej trzeciej zakresu > ale czy to nie za mało tymbardziej, że wentylator się włącza > zanim wskazówka dojdzie do połowy? > Pozdrawiam. Powinno być mniej więcej na połowie, ale nie powyżej. U mnie też jest w ok. 1/3 - termostat do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > Witam. > Ile powinno być średnio na zegarze przy dobrze pracującym termostacie > przy normalnej jeździe?. Ja mam coś koło jednej trzeciej zakresu > ale czy to nie za mało tymbardziej, że wentylator się włącza > zanim wskazówka dojdzie do połowy? > Pozdrawiam. to że jest tak czy tak to nie świadczy koniecznie o usterce. trzeba wylukać kiedy włącza się wentylator, jeśli czujnik tem jest oki to włączy gdy wskaźnik jest na jakimś poziomie, jeśli w normalnej jeździe wskaźnik stoi na 3/4 wskazu do włączenia się wentyla to jest oki. termostat mozna zdiagnozować sprawdzając czy aby nie puszcza na duży obieg gdy odpalimy zimne auto, opis w manualach. u mnie wskazanie wygląda następująco: wentyl włącza się przy 1/2 pola a w czasie jazdy poziom utrzymuje się na 1/3 całego pola. termostat wymieniłem. w naszych autach bywa z tym róznie, czasami ktoś ma tak jak ja a czasami wskaźnik pokazuje wiecej. najłatwiej sprawdzić miernikiem z sondą temperatury (dobry i dokładny miernik), wystarczy zapodać sonde do zbiorniczka i obserowować temperature, wszystko będzie jasne po takim pomiarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > Witam. > Ile powinno być średnio na zegarze przy dobrze pracującym termostacie > przy normalnej jeździe?. Ja mam coś koło jednej trzeciej zakresu > ale czy to nie za mało tymbardziej, że wentylator się włącza > zanim wskazówka dojdzie do połowy? > Pozdrawiam. tyle mam, termostat ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > tyle mam, termostat ok a ja tyle miałem przed wymiana termostatu, obecnie w takiej sytuacji jest 1/3 całego wskaźnika, czyli ciutkę wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > a ja tyle miałem przed wymiana termostatu, obecnie w takiej sytuacji > jest 1/3 całego wskaźnika, czyli ciutkę wyżej. zdjecie bylo robione zima wiec moglo byc troche nizej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > zdjecie bylo robione zima wiec moglo byc troche nizej a mi się wydaje że wskazania temperatury nie zależą od pory roku, zimą jedynie wzrasata zużycie paliwka bo silnik trudniej uzyskuje swoją temperaturę i musi ja utrzymać w trudniejszych warunkach. wskaźnik może pokazywać mniej na początku bo silnik dłużej będzie uzyskiwał odpowiednią temperaturę, ale po rozgrzaniu nie powinno być różnic. jeśli termostat jest stale otwarty na duzy obieg(puszcza) to podczas szybkiej jazdy zima chłodnica jest intensywnie chłodzona, wtedy wskaźnik może pokazywać mniej. podobnie może być przy częściowej nieszczelności termostatu (tak było u mnie) tak mi sie wydaje ale moge sie mylić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > a mi się wydaje że wskazania temperatury nie zależą od pory roku, > zimą jedynie wzrasata zużycie paliwka bo silnik trudniej > uzyskuje swoją temperaturę i musi ja utrzymać w trudniejszych > warunkach. wskaźnik może pokazywać mniej na początku bo silnik > dłużej będzie uzyskiwał odpowiednią temperaturę, ale po > rozgrzaniu nie powinno być różnic. sam sobie odpowiedziałeś dlatego napisalem ze zima bo nie wiem czy silnik miał taka temp jak latem, mogł byc nie dogrzany > jeśli termostat jest stale otwarty na duzy obieg(puszcza) to podczas > szybkiej jazdy zima chłodnica jest intensywnie chłodzona, wtedy > wskaźnik może pokazywać mniej. podobnie może być przy częściowej > nieszczelności termostatu (tak było u mnie) > tak mi sie wydaje ale moge sie mylić sie wie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 > sam sobie odpowiedziałeś > dlatego napisalem ze zima bo nie wiem czy silnik miał taka temp jak > latem, mogł byc nie dogrzany niezależnie od pory roku i działania termostatu auto po pewnym czasie uzyska temperaturę i będzie dogrzane, natomiast otwarty stale duży obieg (puszczający/wadliwy termostat) powoduje własnie niedogrzanie poprzez schładzające działanie pędu powietrza(wzrost zużycia paliwa). owszem sam sobie odpowiedziałem, ale zaznaczyłem że chodzi o chwilę tuż po uruchomieniu auta kiedy to zimą proces rozgrzewnia jest dłuższy niż latem znaczy to tyle że już po kilkunastu minutach niezależnie od pory roku wskaźnik powinien pokazywać tyle samo, oczywiście przy założeniu że termostat nie puszcza nieszczelny termostat będzie podawał płyn z dużego obiegu. w chwili gdy temperatura spada a silnik wymaga wyższej temperatury termostat sie zamknie i silnik uzyska optymalną temperaturę. podczas jazdy zimą gdy wręcz mroźne powietrze wpada na chłodnicę wskazania będą niższe jeśli duży obieg nie jest odcięty poprawną pracą termostatu. to zjawisko latem będzie mniej widoczne gdy powietrze jest cieplejsze i asfalt jest mocno nagrzany. tak więc śmiem twierdzić, że wyraźne różnice wskazań temperatury pomiedzy latem a zimą mogą być spowodowane złą pracą termostatu. ale oczywiście moge się mylić jeśli bzdure opowiadam to przepraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bossu Napisano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 Witam, powiem tak jak jest u mnie: przy normalnej jezdzie (mowimy caly czas o sytuacji kiedy silnik jest juz nagrzany...) mam wskazowke dokladnie o gubosc wskazowki ponizej polowy wsaznika, jak stane w korku to nagrzewa sie i wskazowka podchodzi go gory tak o grubosc wskazowki powyzej polowy i wtedy zalacza mi wentylator...i praktycznie niezaleznie od warunkow jazdy (trasa/ misto - lato/zima) wskazowka porusza mi sie w tym zekresie. Dodam ze mam tak po wymianie termostatu. Przed wymiana mialem tak ze jak w korku sie silnik nagrzal to jak ruszylem tylko to temp. spadala wlasnie tak do 1/3 itd... Wiec na moj gust u kolegi jest cos nie tak, ale nie bede sie wymadrzal... > Witam. > Ile powinno być średnio na zegarze przy dobrze pracującym termostacie > przy normalnej jeździe?. Ja mam coś koło jednej trzeciej zakresu > ale czy to nie za mało tymbardziej, że wentylator się włącza > zanim wskazówka dojdzie do połowy? > Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2005 jakis czas temu wymieniłem termostat i teraz moge mniej więcej opisać jak uległy wskazania temperatury. wskazania te są bardzo zróżnicowane, nie należy się kierować tym co pokazuje wskaźnik. jeśli względem miejsca załączenia się wentyla jest proporcjonalnie dobrze, oraz działa termostat to nie ma powodów do obaw. obecnie na trasie przy dobrze rozgrzanym silniku, po jakichś 30km szybkiej jazdy, wskaźnik pokazuje tyle: w mieście podczas postoku na światłach było tyle: a po kilku minutach wzrosło do tylu: wentylator włącza się przy połowie skali. wiem wiem, mam syf na desce rozdzielczej, no cóż czasami tak bywa przed wymianą było tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2005 foto2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2005 foto3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2005 Powinno dobic do srodka Wiec nie jest zbyt dobrze. Byc moze jest to wina czujnika. Mozna sie o tym b. latwo przekonac. Po 1-2km jazdy z samego rana otworz maske i sprawdz czy rura odprowadzajaca plyn do chlodnicy (wychodzi z termostatu) jest ciepla. Jesli jest niestety mozesz isc kupic kolejny no chyba ze tego masz niespelna rok - wymienia na gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2005 Starszy jezdzi siena 1.6 i ma juz od dawna walniety termostat. Mowie mu to ale i tak nic sobie z tego nie robi - jego sprawa. Wskazowka powinna byc na polowie skali. Widze, ze wiekszosc userow ponizej ma walniete termostaty - plaga Widac fiat sie nie spisal. Co gorsza w Bravo/Brava/Marea jest to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2005 > Powinno dobic do srodka Wiec nie jest zbyt dobrze. Byc moze jest to > wina czujnika. Mozna sie o tym b. latwo przekonac. Po 1-2km > jazdy z samego rana otworz maske i sprawdz czy rura > odprowadzajaca plyn do chlodnicy (wychodzi z termostatu) jest > ciepla. Jesli jest niestety mozesz isc kupic kolejny no chyba ze > tego masz niespelna rok - wymienia na gwarancji a czy kolega wogóle wie o czym my tu piszemy? zaglądał kolega do manuali? wie kolega co ja robiłem z termastatem? uśmiałem się ale dziękuje za dobrą radę mimo to obstaje przy swoim i tym co w temacie napisałem. niestety sprawdzał nie będe bo nie ma takiej potrzeby pozdrawiam Kabz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2005 > Starszy jezdzi siena 1.6 i ma juz od dawna walniety termostat. Mowie > mu to ale i tak nic sobie z tego nie robi - jego sprawa. > Wskazowka powinna byc na polowie skali. Widze, ze wiekszosc > userow ponizej ma walniete termostaty - plaga Widac fiat sie > nie spisal. Co gorsza w Bravo/Brava/Marea jest to samo oj widze wyraźny brak wiedzy w zakresie działania układu chłodzenia PSA i innych fiatów czasami nic nie jest walniete, to że wskazy działają różnie to nie jest dowód na złe działanie termostatu. dlaczego było, wystarczy poSzukać, a ten wątek jest kolejny a jak to nie jest wiarygodne to zapakować sonde i mierzyć temperature przy "ponoć" zepsutym termostacie mimo wszystko przyznam że w 1,6 termostat pada szybciej i jest znacznie droższy, a wskazanie tego czegoś w desce rozdzielczej to sprawa umowna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javoreczek Napisano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2005 > Starszy jezdzi siena 1.6 i ma juz od dawna walniety termostat. po czym wnosisz? Jesli po wskaźniku to sie Twojemu strszemu nie dziwie, że sobie nic z tego nie robi > Mowie > mu to ale i tak nic sobie z tego nie robi - jego sprawa. > Wskazowka powinna byc na polowie skali. powinna ale nie jest, jak zauwazyłes, w większosci fiatów i nie jest to wina termostatów > Widze, ze wiekszosc > userow ponizej ma walniete termostaty - plaga Widac fiat sie > nie spisal. Co gorsza w Bravo/Brava/Marea jest to samo Plagą sa gó...ne wskaźniki, które pokazują co chcą (czytaj: pokazują zwykle nizszą temperature) U mnie wskazówka była od nowosci w 1/4 skali, a silnik temperature ma wlasciwą - sprawdzone examinerem w ASO poprostu TTTM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2005 > oj widze wyraźny brak wiedzy w zakresie działania układu chłodzenia > PSA i innych fiatów na Punto co chwile są podobne spamwątki Uklad ma działać tak,i basta...temperatura w granicach 83-98*C Czujnik i zegary są identyczne,jak w Sienie,czy Palio 1.2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2005 > Powinno dobic do srodka Wiec nie jest zbyt dobrze. Byc moze jest to > wina czujnika. wszystko być może... W większości Fiatów z tym zestawem wskazników firmy Borletti,co ma Punto,Siena,etc.,temperatura robocza=1/4 skali lub LECIUTKO ponad 1/4...niewazne,ile razy byl zmieniany czujnik temp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2005 Zwracam honor Generalnie to dziwne to wskazanie jesli jest prawidlowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2005 Tu rowniez zwracam honor. Jestem na tym forum sporadycznie. Zagladam tu tylko ze wzgl na pojazd mojego staruszka. Jesli jest cos na co moge odp czytaj doradzic to z checia to robie. Widze, ze w waszych sienkach nie ma problemu. Jest tylko roznica miedzy wskazaniem na waszej skali a skali fiacikow BBM. Stad moje uwagi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2005 Dobrze wiedziec. Nie bede juz meczyl staruszka o zmiane termostatu. Rowniez pokazuje mu 1/4 skali ale jak widze to norma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2005 Oj cisnienie widze sie podnioslo Doczytalem watek. Widze standard w Waszych autkach czyli u mojego staruszka rowniez wsio jest gut. A co do mojej procedury sprawdzania termostatu to jest bardzo skuteczna To tak dla innych na przyszlosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2005 > na Punto co chwile są podobne spamwątki > Uklad ma działać tak,i basta...temperatura w granicach 83-98*C > Czujnik i zegary są identyczne,jak w Sienie,czy Palio 1.2. u mnie teraz tak jest . na starym termostacie było ciutke niżej bo był nieszczelny i puszczał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2005 > Oj cisnienie widze sie podnioslo komu mi jak się śmieje ciśnienie sie nie podnosi > Doczytalem watek. Widze standard w > Waszych autkach czyli u mojego staruszka rowniez wsio jest gut. > A co do mojej procedury sprawdzania termostatu to jest bardzo > skuteczna To tak dla innych na przyszlosc owszem, skuteczna, i wiele razy omawaiana, a wyszczególniona w manualach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 9 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2006 > i nie jest to wina termostatów. Plagą sa gó...ne wskaźniki, które pokazują co chcą (czytaj: pokazują zwykle nizszą temperature) A jednak. Sprawdzone organoleptycznie - silnik niedogrzany! Termostat puszczal ciepelko juz pare min po odpaleniu. Po montazu nowego jak reka odjal. Silnik goracy, waz doprowadzajacy ciecz do chlodnicy zimniusi a wskazowka w koncu powedrowala na polowe skali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 9 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2006 a jednak klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 9 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2006 A u staruszka musi byc polowa i basta. Dlaczego odgrzebuje watek ? przeczytasz wyzej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.