Skocz do zawartości

jeszcze o termostacie


bodzior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ile powinno być średnio na zegarze przy dobrze pracującym termostacie przy normalnej jeździe?. Ja mam coś koło jednej trzeciej zakresu ale czy to nie za mało tymbardziej, że wentylator się włącza zanim wskazówka dojdzie do połowy?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Ile powinno być średnio na zegarze przy dobrze pracującym termostacie

> przy normalnej jeździe?. Ja mam coś koło jednej trzeciej zakresu

> ale czy to nie za mało tymbardziej, że wentylator się włącza

> zanim wskazówka dojdzie do połowy?

> Pozdrawiam.

Powinno być mniej więcej na połowie, ale nie powyżej. U mnie też jest w ok. 1/3 - termostat do wymiany. oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Ile powinno być średnio na zegarze przy dobrze pracującym termostacie

> przy normalnej jeździe?. Ja mam coś koło jednej trzeciej zakresu

> ale czy to nie za mało tymbardziej, że wentylator się włącza

> zanim wskazówka dojdzie do połowy?

> Pozdrawiam.

to że jest tak czy tak to nie świadczy koniecznie o usterce.

trzeba wylukać kiedy włącza się wentylator, jeśli czujnik tem jest oki to włączy gdy wskaźnik jest na jakimś poziomie, jeśli w normalnej jeździe wskaźnik stoi na 3/4 wskazu do włączenia się wentyla to jest oki.

termostat mozna zdiagnozować sprawdzając czy aby nie puszcza na duży obieg gdy odpalimy zimne auto, opis w manualach.

u mnie wskazanie wygląda następująco: wentyl włącza się przy 1/2 pola a w czasie jazdy poziom utrzymuje się na 1/3 całego pola. termostat wymieniłem.

w naszych autach bywa z tym róznie, czasami ktoś ma tak jak ja a czasami wskaźnik pokazuje wiecej.

najłatwiej sprawdzić miernikiem z sondą temperatury (dobry i dokładny miernik), wystarczy zapodać sonde do zbiorniczka i obserowować temperature, wszystko będzie jasne po takim pomiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Ile powinno być średnio na zegarze przy dobrze pracującym termostacie

> przy normalnej jeździe?. Ja mam coś koło jednej trzeciej zakresu

> ale czy to nie za mało tymbardziej, że wentylator się włącza

> zanim wskazówka dojdzie do połowy?

> Pozdrawiam.

tyle mam, termostat ok

273986547-IMG_0814.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdjecie bylo robione zima wiec moglo byc troche nizej

a mi się wydaje że wskazania temperatury nie zależą od pory roku, zimą jedynie wzrasata zużycie paliwka bo silnik trudniej uzyskuje swoją temperaturę i musi ja utrzymać w trudniejszych warunkach. wskaźnik może pokazywać mniej na początku bo silnik dłużej będzie uzyskiwał odpowiednią temperaturę, ale po rozgrzaniu nie powinno być różnic.

jeśli termostat jest stale otwarty na duzy obieg(puszcza) to podczas szybkiej jazdy zima chłodnica jest intensywnie chłodzona, wtedy wskaźnik może pokazywać mniej. podobnie może być przy częściowej nieszczelności termostatu (tak było u mnie)

tak mi sie wydaje zlosnik.gif ale moge sie mylić grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mi się wydaje że wskazania temperatury nie zależą od pory roku,

> zimą jedynie wzrasata zużycie paliwka bo silnik trudniej

> uzyskuje swoją temperaturę i musi ja utrzymać w trudniejszych

> warunkach. wskaźnik może pokazywać mniej na początku bo silnik

> dłużej będzie uzyskiwał odpowiednią temperaturę, ale po

> rozgrzaniu nie powinno być różnic.

sam sobie odpowiedziałeś hehe.gif

dlatego napisalem ze zima bo nie wiem czy silnik miał taka temp jak latem, mogł byc nie dogrzany 270751858-jezyk.gif

> jeśli termostat jest stale otwarty na duzy obieg(puszcza) to podczas

> szybkiej jazdy zima chłodnica jest intensywnie chłodzona, wtedy

> wskaźnik może pokazywać mniej. podobnie może być przy częściowej

> nieszczelności termostatu (tak było u mnie)

> tak mi sie wydaje ale moge sie mylić

sie wie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sam sobie odpowiedziałeś

> dlatego napisalem ze zima bo nie wiem czy silnik miał taka temp jak

> latem, mogł byc nie dogrzany

niezależnie od pory roku i działania termostatu auto po pewnym czasie uzyska temperaturę i będzie dogrzane, natomiast otwarty stale duży obieg (puszczający/wadliwy termostat) powoduje własnie niedogrzanie poprzez schładzające działanie pędu powietrza(wzrost zużycia paliwa).

owszem sam sobie odpowiedziałem, ale zaznaczyłem że chodzi o chwilę tuż po uruchomieniu auta kiedy to zimą proces rozgrzewnia jest dłuższy niż latem 270751858-jezyk.gif

znaczy to tyle że już po kilkunastu minutach niezależnie od pory roku wskaźnik powinien pokazywać tyle samo, oczywiście przy założeniu że termostat nie puszcza palacz.gif

nieszczelny termostat będzie podawał płyn z dużego obiegu. w chwili gdy temperatura spada a silnik wymaga wyższej temperatury termostat sie zamknie i silnik uzyska optymalną temperaturę. podczas jazdy zimą gdy wręcz mroźne powietrze wpada na chłodnicę wskazania będą niższe jeśli duży obieg nie jest odcięty poprawną pracą termostatu. to zjawisko latem będzie mniej widoczne gdy powietrze jest cieplejsze i asfalt jest mocno nagrzany.

tak więc śmiem twierdzić, że wyraźne różnice wskazań temperatury pomiedzy latem a zimą mogą być spowodowane złą pracą termostatu.

ale oczywiście moge się mylić biglaugh.gif

jeśli bzdure opowiadam to przepraszam skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

powiem tak jak jest u mnie:

przy normalnej jezdzie (mowimy caly czas o sytuacji kiedy silnik jest juz nagrzany...) mam wskazowke dokladnie o gubosc wskazowki ponizej polowy wsaznika, jak stane w korku to nagrzewa sie i wskazowka podchodzi go gory tak o grubosc wskazowki powyzej polowy i wtedy zalacza mi wentylator...i praktycznie niezaleznie od warunkow jazdy (trasa/ misto - lato/zima) wskazowka porusza mi sie w tym zekresie. Dodam ze mam tak po wymianie termostatu.

Przed wymiana mialem tak ze jak w korku sie silnik nagrzal to jak ruszylem tylko to temp. spadala wlasnie tak do 1/3 itd...

Wiec na moj gust u kolegi jest cos nie tak, ale nie bede sie wymadrzal...

> Witam.

> Ile powinno być średnio na zegarze przy dobrze pracującym termostacie

> przy normalnej jeździe?. Ja mam coś koło jednej trzeciej zakresu

> ale czy to nie za mało tymbardziej, że wentylator się włącza

> zanim wskazówka dojdzie do połowy?

> Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakis czas temu wymieniłem termostat i teraz moge mniej więcej opisać jak uległy wskazania temperatury.

wskazania te są bardzo zróżnicowane, nie należy się kierować tym co pokazuje wskaźnik. jeśli względem miejsca załączenia się wentyla jest proporcjonalnie dobrze, oraz działa termostat to nie ma powodów do obaw.

obecnie na trasie przy dobrze rozgrzanym silniku, po jakichś 30km szybkiej jazdy, wskaźnik pokazuje tyle:

275269574-temp_trasa.jpg

w mieście podczas postoku na światłach było tyle:

275269578-temp_post1.jpg

a po kilku minutach wzrosło do tylu:

275269580-temp_post2.jpg

wentylator włącza się przy połowie skali.

wiem wiem, mam syf na desce rozdzielczej, no cóż czasami tak bywa zlosnik.gif

przed wymianą było tak:

1504kb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno dobic do srodka ok.gif Wiec nie jest zbyt dobrze. Byc moze jest to wina czujnika. Mozna sie o tym b. latwo przekonac. Po 1-2km jazdy z samego rana otworz maske i sprawdz czy rura odprowadzajaca plyn do chlodnicy (wychodzi z termostatu) jest ciepla. Jesli jest niestety mozesz isc kupic kolejny no chyba ze tego masz niespelna rok - wymienia na gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starszy jezdzi siena 1.6 i ma juz od dawna walniety termostat. Mowie mu to ale i tak nic sobie z tego nie robi - jego sprawa. Wskazowka powinna byc na polowie skali. Widze, ze wiekszosc userow ponizej ma walniete termostaty - plaga no.gif Widac fiat sie nie spisal. Co gorsza w Bravo/Brava/Marea jest to samo piesc.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powinno dobic do srodka Wiec nie jest zbyt dobrze. Byc moze jest to

> wina czujnika. Mozna sie o tym b. latwo przekonac. Po 1-2km

> jazdy z samego rana otworz maske i sprawdz czy rura

> odprowadzajaca plyn do chlodnicy (wychodzi z termostatu) jest

> ciepla. Jesli jest niestety mozesz isc kupic kolejny no chyba ze

> tego masz niespelna rok - wymienia na gwarancji

a czy kolega wogóle wie o czym my tu piszemy? zaglądał kolega do manuali? wie kolega co ja robiłem z termastatem?

rotfl.gifhahaha.gif

uśmiałem się

ale dziękuje za dobrą radę palacz.gif mimo to obstaje przy swoim i tym co w temacie napisałem. niestety sprawdzał nie będe bo nie ma takiej potrzeby smirk.gif

pozdrawiam Kabz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Starszy jezdzi siena 1.6 i ma juz od dawna walniety termostat. Mowie

> mu to ale i tak nic sobie z tego nie robi - jego sprawa.

> Wskazowka powinna byc na polowie skali. Widze, ze wiekszosc

> userow ponizej ma walniete termostaty - plaga Widac fiat sie

> nie spisal. Co gorsza w Bravo/Brava/Marea jest to samo

oj widze wyraźny brak wiedzy w zakresie działania układu chłodzenia PSA i innych fiatów niewiem.gif

czasami nic nie jest walniete, to że wskazy działają różnie to nie jest dowód na złe działanie termostatu.

dlaczego confused.gif

było, wystarczy poSzukać, a ten wątek jest kolejny 270751858-jezyk.gif

a jak to nie jest wiarygodne to zapakować sonde i mierzyć temperature przy "ponoć" zepsutym termostacie zlosnik.gif

mimo wszystko przyznam że w 1,6 termostat pada szybciej i jest znacznie droższy, a wskazanie tego czegoś w desce rozdzielczej to sprawa umowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Starszy jezdzi siena 1.6 i ma juz od dawna walniety termostat.

po czym wnosisz? Jesli po wskaźniku to sie Twojemu strszemu nie dziwie, że sobie nic z tego nie robi

> Mowie

> mu to ale i tak nic sobie z tego nie robi - jego sprawa.

> Wskazowka powinna byc na polowie skali.

powinna ale nie jest, jak zauwazyłes, w większosci fiatów i nie jest to wina termostatów

> Widze, ze wiekszosc

> userow ponizej ma walniete termostaty - plaga Widac fiat sie

> nie spisal. Co gorsza w Bravo/Brava/Marea jest to samo

Plagą sa gó...ne wskaźniki, które pokazują co chcą (czytaj: pokazują zwykle nizszą temperature) U mnie wskazówka była od nowosci w 1/4 skali, a silnik temperature ma wlasciwą - sprawdzone examinerem w ASO

poprostu TTTM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj widze wyraźny brak wiedzy w zakresie działania układu chłodzenia

> PSA i innych fiatów

na Punto co chwile są podobne spamwątki grinser006.gif

Uklad ma działać tak,i basta...temperatura w granicach 83-98*C ok.gif

Czujnik i zegary są identyczne,jak w Sienie,czy Palio 1.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powinno dobic do srodka Wiec nie jest zbyt dobrze. Byc moze jest to

> wina czujnika.

wszystko być może...smirk.gif

W większości Fiatów z tym zestawem wskazników firmy Borletti,co ma Punto,Siena,etc.,temperatura robocza=1/4 skali lub LECIUTKO ponad 1/4...niewazne,ile razy byl zmieniany czujnik temp.smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu rowniez zwracam honor. Jestem na tym forum sporadycznie. Zagladam tu tylko ze wzgl na pojazd mojego staruszka. Jesli jest cos na co moge odp czytaj doradzic to z checia to robie. Widze, ze w waszych sienkach nie ma problemu. Jest tylko roznica miedzy wskazaniem na waszej skali a skali fiacikow BBM. Stad moje uwagi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj cisnienie widze sie podnioslo wink.gif Doczytalem watek. Widze standard w Waszych autkach czyli u mojego staruszka rowniez wsio jest gut. A co do mojej procedury sprawdzania termostatu to jest bardzo skuteczna ok.gif To tak dla innych na przyszlosc skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na Punto co chwile są podobne spamwątki

> Uklad ma działać tak,i basta...temperatura w granicach 83-98*C

> Czujnik i zegary są identyczne,jak w Sienie,czy Palio 1.2.

waytogo.gif

u mnie teraz tak jest . na starym termostacie było ciutke niżej bo był nieszczelny i puszczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj cisnienie widze sie podnioslo

komu confused.gifniewiem.gif

mi jak się śmieje ciśnienie sie nie podnosi hahaha.gif

> Doczytalem watek. Widze standard w

> Waszych autkach czyli u mojego staruszka rowniez wsio jest gut.

> A co do mojej procedury sprawdzania termostatu to jest bardzo

> skuteczna To tak dla innych na przyszlosc

owszem, skuteczna, i wiele razy omawaiana, a wyszczególniona w manualach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

> i nie jest to wina termostatów. Plagą sa gó...ne wskaźniki, które pokazują co chcą (czytaj: pokazują zwykle nizszą temperature)

A jednak. Sprawdzone organoleptycznie - silnik niedogrzany! Termostat puszczal ciepelko juz pare min po odpaleniu. Po montazu nowego jak reka odjal. Silnik goracy, waz doprowadzajacy ciecz do chlodnicy zimniusi a wskazowka w koncu powedrowala na polowe skali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.