heniek_ Napisano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 Silnik X14NZ. 2 miesace temu jak bylo np wilgotno po deszczu samochod czasami odpalal jakby na 3 garach ale po sekundzie juz rowno pracowal. Podczas jazdy na drugim biegu (skrecajac na przyklad na skrzyzowaniu) silnik sie dlawil i nie mial nocy. Musialem wcisnac sprzeglo i podgazowac wtedy zapalal i szedl dalej jak burza. Czasami wystarczylo mocniej wcisnac gaz aby dostal kopa i pracowal na wszystkich cylindrach. Wymienilem przewody zaplonowe - niestety janmory kupilem - to chyba niezby dobry wybor? Jednak problem jak byl tak jest, na dodatek dzisiaj mialem truydnosci rano z odpaleniem ale wkoncu odpalil. Pojechalem do garazu zmienic kola na letnie, zostawilem samochod zapalony, wyszedlem otworzyc garaz zeby wjechac i przy probie ruszenia zgasl. Podczas krecenia slychac bylo jakby probowal odpalic na 1 cylindrze. Wykrecilem swiece nr 2, 3, 4. 1 byla tak zapieczona ze klucz od swiec wygialem a swiecy nie odkrecilem. Przeczyscilem swiece szczotka drucianą (sa tam NGK 2 elektrodowe) i samochod odpalil bez problemu. Niby wszystko ok ale jak wracalem do domu to przy skrecie na skrzyzowaniu znowu sie pojawilo to lekkie dlawienie, nie takie duze ale jednak odczuwalne. Mam do was pytania: - jakiej firmy kupic kopulke i palec - czy to nie ma znaczenia? - jakiej firmy kupic swiece, dobre chyba sa te NGK ale moze cos innego poradzicie? - jak odkrecic ta 1 swiece? Problem nie wystepuje jezeli na dworzu jest sucho! Samochod mam od 3 miesiecy, wiec nie wiem kiedy byly wymieniane swiece i kopulka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 > - jakiej firmy kupic kopulke i palec - czy to nie ma znaczenia? Ma znaczenie, nie kupuj jakiś wynalazków. Z przymusu kupiłem włoskie EPS - radio trzeszczało, nie dalo się jechać na dwójce bez gazu. zielik zaproponował palec, kopułkę i przewody BERU i dopiero czuć co to jazda > Problem nie wystepuje jezeli na dworzu jest sucho! No to najwyraźniej wskazuje na przewody i kopułkę (łącznie albo na jedno z nich ) Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniek_ Napisano 17 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 lelek, a znacz moze jakis sklep internetowy gdzie mozna by to zamowic? w mojej wiosce sa 2 sklepy na krzyz i nawet jakby sprowadzili to za cene 2 razy wieksza niz kosztuja normalnie czytalem wlasnie tego posta o tej twojej zamianie i bym zrobil tak samo jak ty jedynie co to na allegro znalazlem swiece GM na gwint 16 2elektrodowe Tylko nie wiem co zrobic z ta zapieczona swieca. Niechce gwintu rozwalic. Czy rozgrzanie silnika do wysokiej temp az wlaczy sie wentylator moze pomoc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 > lelek, a znacz moze jakis sklep internetowy gdzie mozna by to > zamowic? Jest przyklejony wątek: KLIK > Czy rozgrzanie silnika do wysokiej temp az wlaczy sie > wentylator moze pomoc? Osiągniesz coś wręcz przeciwnego: metal głowicy rozszerzy się pod wplywem temperatury. Na świece mam taki sposób: można kupić "preparat na wykręcanie zapieczonych śrub" (np. firmy Motip) . Ma do siebie to, że schładza do temperatury przynajmniej -20* (mniejsze elementy jeszcze niżej). Psikasz i odkrecasz Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.