Skocz do zawartości

chlodnica od MPI


rafi278

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam, czy chlodnice montowane w sc1.1mpi byly wieksze(wydajniejsze)

> od tych z spi, czy roznica polega tylko na tym ze nie posiadaja

> miejsca na czujnik(wlacznik) wentylatora?

Chłodnica od SPI jest mniejsza niż od MPI - czy ta druga jest bardziej wydajna to nie wiem

W MPI nie ma czujnika wkręcanego w chłodnicę

Różne mocowania wiatraka w SPI i MPI

Odrobinę inaczej jest powieszona chłodnica od SPI w stosunku do MPI (MPI ma taki specjalny występ do powieszenia przy pasie przednim natomiast SPI jest wieszana na przewodzie wodny górnym - jest specjalne zgrubienie na obejmę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chłodnica od SPI jest mniejsza niż od MPI - czy ta druga jest

> bardziej wydajna to nie wiem

> W MPI nie ma czujnika wkręcanego w chłodnicę

> Różne mocowania wiatraka w SPI i MPI

> Odrobinę inaczej jest powieszona chłodnica od SPI w stosunku do MPI

> (MPI ma taki specjalny występ do powieszenia przy pasie przednim

> natomiast SPI jest wieszana na przewodzie wodny górnym - jest

> specjalne zgrubienie na obejmę)

a wiesz moze jakie sa te roznice w wymiarach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chlodnica w spi a mpi jest ta sama tylko w spi ma czujnik w chldnicy

> a mpi w bloku zrób czujnik w wężu jeśli robisz swapa, wtedy

> zaoszczedzisz na chłodnicy

A patrz mam na magazynie jedną i drugą i magicznym sposobem jedna jest większa od drugiej - więc z łaski swojej nie wypowiadaj się jeśli nie jesteś pewien. Popularnie mówi się nie wcinaj się między mięsko a %%%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to w koncu jak, jest wieksza czy taka sama??

Bankowo MPI jest większa - patrz mój post wyżej

> A tak na marginesie to swap juz dawno zrobiony a obecna chlodnica

> niewyrabia i chcialem cos wydajniejszego

Chłodnica od 1.1 mpi na 100% wyrabia przy silniku 1.2 - ale z tego co mi wiadomo chłodnica od SPI również - poprostu ten typ tak ma że wentylator włącza się częściej i tyle - trzeba to przeżyć - ja dla odmiany na dniach bede robił konwersję w drugą stronę - a to dlatego że chłodnica od MPI jest właśnie większa - i przy założonym niższym zawiasie i zderzaku sportingowym zaadoptowanym do pasa od MPI poprostu wystaje i można nią zawadzić. Gdybyś jednak decydował się na przejście na chłodnicę od MPI i dodawaniu włącznika wentylatora na przewodzie wodnym powrotnym to musisz się liczyć z jednym - ciągle działającym wentylatorze (u mnie po zgaszeniu auta wentyl chodzi przez jakieś 10 minut jeszcze...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bankowo MPI jest większa - patrz mój post wyżej

> Chłodnica od 1.1 mpi na 100% wyrabia przy silniku 1.2 - ale z tego co

> mi wiadomo chłodnica od SPI również - poprostu ten typ tak ma że

> wentylator włącza się częściej i tyle - trzeba to przeżyć - ja

> dla odmiany na dniach bede robił konwersję w drugą stronę - a to

> dlatego że chłodnica od MPI jest właśnie większa - i przy

> założonym niższym zawiasie i zderzaku sportingowym zaadoptowanym

> do pasa od MPI poprostu wystaje i można nią zawadzić. Gdybyś

> jednak decydował się na przejście na chłodnicę od MPI i

> dodawaniu włącznika wentylatora na przewodzie wodnym powrotnym

> to musisz się liczyć z jednym - ciągle działającym wentylatorze

> (u mnie po zgaszeniu auta wentyl chodzi przez jakieś 10 minut

> jeszcze...)

w prosty sposob mozna podac plusa na przekazniku ,wraz z wylacznieem stacyjki wylacza sie wentyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bankowo MPI jest większa - patrz mój post wyżej

> Chłodnica od 1.1 mpi na 100% wyrabia przy silniku 1.2 - ale z tego co

> mi wiadomo chłodnica od SPI również - poprostu ten typ tak ma że

> wentylator włącza się częściej i tyle - trzeba to przeżyć - ja

> dla odmiany na dniach bede robił konwersję w drugą stronę - a to

> dlatego że chłodnica od MPI jest właśnie większa - i przy

> założonym niższym zawiasie i zderzaku sportingowym zaadoptowanym

> do pasa od MPI poprostu wystaje i można nią zawadzić. Gdybyś

> jednak decydował się na przejście na chłodnicę od MPI i

> dodawaniu włącznika wentylatora na przewodzie wodnym powrotnym

> to musisz się liczyć z jednym - ciągle działającym wentylatorze

> (u mnie po zgaszeniu auta wentyl chodzi przez jakieś 10 minut

> jeszcze...)

u mnie wentylator jest po kluczyku, wiec nie ma z tym problemu zlosnik.gif

gdyby wentylator wlaczal sie tylko w korkach tez nie bylo by problemu, ale gdy sobie jade np. 130km/h przy tem na zewnatrz ok 20st i temperatura silnika rosnie zalaczajac tym samym wentylator to sam chyba przyznasz ze jednak jest cos nie tak skromny.gif i na bank jest to wina chlodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie wentylator jest po kluczyku, wiec nie ma z tym problemu

> gdyby wentylator wlaczal sie tylko w korkach tez nie bylo by

> problemu, ale gdy sobie jade np. 130km/h przy tem na zewnatrz ok

> 20st i temperatura silnika rosnie zalaczajac tym samym

> wentylator to sam chyba przyznasz ze jednak jest cos nie tak i

> na bank jest to wina chlodnicy

A tutaj akurat bym nie był przekonany czy to wina chłodnicy - tak się dziwnie składa że powierzchnia chłodnic od SPI i MPI nie różni się aż tak znacząco - do MPI może wejść w sumie pewnie ze 300ml płynu więcej (albo i to nie) a powierzchnia sumarycznie to się różni pewnie o jakieś 10cm2 - więc nie sądzę żeby zmiana na chłodnicę od MPI Ci pomogła... crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tutaj akurat bym nie był przekonany czy to wina chłodnicy - tak się

> dziwnie składa że powierzchnia chłodnic od SPI i MPI nie różni

> się aż tak znacząco - do MPI może wejść w sumie pewnie ze 300ml

> płynu więcej (albo i to nie) a powierzchnia sumarycznie to się

> różni pewnie o jakieś 10cm2 - więc nie sądzę żeby zmiana na

> chłodnicę od MPI Ci pomogła...

Wczesniej mialem chlodnice valeo i chlodzenie bylo do zniesienia, wlaczal sie czesto ale w trasie nigdy, niedawno niestety ustrzelilem zajaca grinser006.gif i kupilem nowke chlodnice ale (no name) i zaczal sie wlasnie problem. Uklad jest odpowietrzony i wszystko inne sprawne, tak wiec na 100% to wina chlodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczesniej mialem chlodnice valeo i chlodzenie bylo do zniesienia,

> wlaczal sie czesto ale w trasie nigdy, niedawno niestety

> ustrzelilem zajaca i kupilem nowke chlodnice ale (no name) i

> zaczal sie wlasnie problem. Uklad jest odpowietrzony i wszystko

> inne sprawne, tak wiec na 100% to wina chlodnicy

Inny układ rurek w chłodnicy - ot cała tajemnica - niektóre chłodnice w podróbie są natomiast robione bardzo fajnie bo mają dużo miejsca między użebrowaniem - z jednej strony to częściej załącza się w korkach bo ma mniej rurek wewnątrz i siłą rzeczy nagrzewa się szybciej ale z drugiej przy mocnym but.gif lepszy przewiew powinien być i w trasie powinno lepiej przechładzać... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.