Fatal Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 Witam Mam mały problem , byłem dzisiaj w serwisie na czerpakach i panowie stwierdzili że mam luzy w przekładni kierowniczej już mam dosyć samochodów zapytałem się o koszta , pan powiedział że regeneracja i robocizna wyjdzie 500 zł , nie wiem czy to dużo czy mało ale jak dla mnie kwota jest spora , mianowicie przyjechałem pod blok i sprawdziłem o co chodzi , a więc jak ruszam kierownicą w prawo i w lewo to słychać takie puk puk raczej to był dźwięk w okolicach środka samochodu ( chodzi mi o przekładnie ) , mam pytanko do was czy taką regenerację opłaca się robić i jak coś to zrobić coś jeszcze dodatkowo bo może będzie jedna robota , a drugie co to może stukać ? bo sam już nie mam pojęcia , a wiecie jak to jest z serwisami pozdrawiam Fatal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golobek Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 > Witam > Mam mały problem , byłem dzisiaj w serwisie na czerpakach i panowie > stwierdzili że mam luzy w przekładni kierowniczej już mam dosyć > samochodów zapytałem się o koszta , pan powiedział że > regeneracja i robocizna wyjdzie 500 zł , nie wiem czy to dużo > czy mało ale jak dla mnie kwota jest spora , mianowicie > przyjechałem pod blok i sprawdziłem o co chodzi , a więc jak > ruszam kierownicą w prawo i w lewo to słychać takie puk puk > raczej to był dźwięk w okolicach środka samochodu ( chodzi mi o > przekładnie ) , mam pytanko do was czy taką regenerację opłaca > się robić i jak coś to zrobić coś jeszcze dodatkowo bo może > będzie jedna robota , a drugie co to może stukać ? bo sam już > nie mam pojęcia , a wiecie jak to jest z serwisami pozdrawiam > Fatal klikamy i wiemy wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 mi w rzeszowie też proponują regenerację (listwa ze wspomaganiem) za 500zł, u mnie niestety zaczęła lekko puszczać soki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 > klikamy i wiemy wszystko dolne wałki to se pukają ale w mk2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 21 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 u mnie kropek bez wspomagania ale po przeczytaniu tego tematu z mk2 dalej nie za bardzo kumam o co chodzi i czy to na pewno stuka czy możliwe że to jest coś innego jestem zielony więc nadal proszę o pomoc co robić Zastanawiam się nad zakupem nowej przekładni bo widze że cenowo nie jest tak zle , doradźcie coś proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 22 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 > dolne wałki to se pukają ale w mk2 no własnie tu chodzi o mk 1 , panowie nikt mi nie pomoże rozwiązać problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 22 Maja 2008 Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 > no własnie tu chodzi o mk 1 , panowie nikt mi nie pomoże rozwiązać > problemu niestety diagnostyka układu kierownicczego przez Internet to na obecnym etapie rozwoju technologicznego czynność niemożliwa do wykonania Jak masz luz,odczuwalny przy szybkich ruchach kierą w okolicach położenia neutralnego,to pewnie przekładnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 22 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 > niestety diagnostyka układu kierownicczego przez Internet to na > obecnym etapie rozwoju technologicznego czynność niemożliwa do > wykonania > Jak masz luz,odczuwalny przy szybkich ruchach kierą w okolicach > położenia neutralnego,to pewnie przekładnia. powiem że ten luz czyli to pukanie to jest przy wolnym ruszaniu kierą i nie wiem co robić regenerować swoją czy patrzyć coś nowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 22 Maja 2008 Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 musisz podjechać do innej stacji diagnostycznej aby zweryfikować diagnozę tej pierwszej, a tutaj możemy tylko gdybać co do regeneracji, to też wielka loteria ile to wytrzyma, rok na pewno bo taka jest gwarancja Tutaj masz nówkę sztuke też z gwarancją, w razie wymiany może warto wziać pod uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 22 Maja 2008 Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 nówkę wyrwiesz za 300-400 PLN,regeneracja ok.200,ale regeneracji nie polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 22 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 > musisz podjechać do innej stacji diagnostycznej aby zweryfikować > diagnozę tej pierwszej, a tutaj możemy tylko gdybać > co do regeneracji, to też wielka loteria ile to wytrzyma, rok na > pewno bo taka jest gwarancja > Tutaj masz nówkę sztuke też z gwarancją, w razie wymiany może warto > wziać pod uwagę? no własnie o to mi chodzi , że zamiast regenerować kupić nową i będzie ok tylko tutaj chciałem poznać wasze zdanie na ten temat , bo może coś innego jeszcze może być ? ( czyli pukać ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 22 Maja 2008 Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 > no własnie o to mi chodzi , że zamiast regenerować kupić nową i > będzie ok tylko tutaj chciałem poznać wasze zdanie na ten temat > , bo może coś innego jeszcze może być ? ( czyli pukać ) tylko trzeba obadać czy ta nowa nie jest czasem też po regeneracji , chociaż zawsze to tańsze rozwiązanie niż 5 stów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 22 Maja 2008 Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 > tylko trzeba obadać czy ta nowa nie jest czasem też po regeneracji , te "nowe po regeneracji" do Mk1 bez hydrauliki nie przekraczają z reguły 200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 22 Maja 2008 Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 > te "nowe po regeneracji" do Mk1 bez hydrauliki nie przekraczają z > reguły 200 a znasz może jakieś źródło takowych ale z hydrauliką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 22 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 > te "nowe po regeneracji" do Mk1 bez hydrauliki nie przekraczają z > reguły 200 no własnie ja mam bez wspomagania także powinienem się w tej kwocie zmieścić , a powiedzcie mi czy dam radę sobie wymienić to sam ? czy jest to jakaś skomplikowana operacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 22 Maja 2008 Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 > no własnie ja mam bez wspomagania także powinienem się w tej kwocie > zmieścić , a powiedzcie mi czy dam radę sobie wymienić to sam ? > czy jest to jakaś skomplikowana operacja na kanale nie ma problemu. Dobry zestaw narzędzi + ściągacz do sworzni. I trochę praktyki w ustawianu prowizorycznie zbieżności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 22 Maja 2008 Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 > no własnie ja mam bez wspomagania także powinienem się w tej kwocie > zmieścić , a powiedzcie mi czy dam radę sobie wymienić to sam ? > czy jest to jakaś skomplikowana operacja dodam od siebie że jest trochę gimnastyki przy wkładaniu całości na miejsce, wsuwa się ją przez stronę pasażera, w mondrej książce radzą opuszczenie sanek podmieniając śruby na dłuższe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 22 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 > dodam od siebie że jest trochę gimnastyki przy wkładaniu całości na > miejsce, wsuwa się ją przez stronę pasażera, w mondrej książce > radzą opuszczenie sanek podmieniając śruby na dłuższe nie to jak piszecie że taka dziwna ta operacja to zlecę to warsztatowi mam nadzieję że nie spieprzą roboty , a jeszcze mam pytanko czy wymienić coś jeszcze dodatkowo ( może będzie jedna robota ) jak myślicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 22 Maja 2008 Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 > dodam od siebie że jest trochę gimnastyki przy wkładaniu całości na > miejsce, wsuwa się ją przez stronę pasażera, w mondrej książce > radzą opuszczenie sanek podmieniając śruby na dłuższe ale te opuszczenie sanek to ze wspomaganiem chyba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 22 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 > ale te opuszczenie sanek to ze wspomaganiem chyba... ja tego nie wiem , może kolega coś podpowie na ten temat , ale jak sami wiecie nie mam dostępu do kanału więc będę miał trudno sam wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 22 Maja 2008 Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 > ale te opuszczenie sanek to ze wspomaganiem chyba... chyba tak ale u mnie obyło się bez, jedynie opuściłem trochę skrzynię, odkręcając tylną łapę poduszki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 23 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 Panowie mam jeszcze jedną prozbę , nie działa mi coś Eper i nie mam jak namierzyć numeru katalogowego do przekładni kierowniczej , jeśli to ma znaczenie to samochód MK1 bez wspomagania silnik 1.2 75KM proszę o pomoc dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 23 Maja 2008 Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 > Panowie mam jeszcze jedną prozbę , nie działa mi coś Eper i nie mam > jak namierzyć numeru katalogowego do przekładni kierowniczej , > jeśli to ma znaczenie to samochód MK1 bez wspomagania silnik 1.2 > 75KM proszę o pomoc dziękuję proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teyo Napisano 23 Maja 2008 Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 > Panowie mam jeszcze jedną prozbę , nie działa mi coś Eper i nie mam > jak namierzyć numeru katalogowego do przekładni kierowniczej , > jeśli to ma znaczenie to samochód MK1 bez wspomagania silnik 1.2 > 75KM proszę o pomoc dziękuję sprawdź u tego sprzedawcy...ceny ma bardzo konkurencyjne a części oryginały...jak nie ma w aukcji to zadzwon lub napisz tanifiat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 23 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 > sprawdź u tego sprzedawcy...ceny ma bardzo konkurencyjne a części > oryginały...jak nie ma w aukcji to zadzwon lub napisz tanifiat ok sprawdzę jak coś to zadzwonię dzięki za namiary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 23 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 > proszę a jaka jest różnica po między tymi dwoma przekładniami bo jak widać wyskoczyły dwa numery , chyba że to nie ma znaczenia proszę o info dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 23 Maja 2008 Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 > a jaka jest różnica po między tymi dwoma przekładniami bo jak widać > wyskoczyły dwa numery , chyba że to nie ma znaczenia proszę o > info dziękuję z linka który podałem Ci wczoraj do sprzedawcy z allegro wynika że w 1995 wprowadzili inne przekładnie, więc pewnie stąd rozróżnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 23 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2008 > z linka który podałem Ci wczoraj do sprzedawcy z allegro wynika że w > 1995 wprowadzili inne przekładnie, więc pewnie stąd rozróżnienie no właśnie i sam już nie wiem która będzie do rocznika 96 na tej stronie nie ma podanego numeru katalogowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisielkartuzy Napisano 24 Maja 2008 Udostępnij Napisano 24 Maja 2008 ja mam takze mk1 1.2 75km i ostatnio jakies odglosy slysze jakby spod kolumny, ale luzow nie posiadam. Jedynie przy wolnej jezdzie slysze metaliczny odglos, jakby jakas guma sie wrobila (nie mam wspomagania). Proszę o pomoc kolegów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 24 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2008 > ja mam takze mk1 1.2 75km i ostatnio jakies odglosy slysze jakby spod > kolumny, ale luzow nie posiadam. Jedynie przy wolnej jezdzie > slysze metaliczny odglos, jakby jakas guma sie wrobila (nie mam > wspomagania). Proszę o pomoc kolegów no to stawiam na przekładnie , masz te same objawy co ja tylko teraz mam problem która to będzie chodzi mi o numer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 25 Maja 2008 Udostępnij Napisano 25 Maja 2008 Poszukaj gdzie indziej, bo strasznie dużo chcą. Jak miałem kropka to też myślałem o wymianie i z tego co pamiętam to moje ASO chciało dużo mniej za częśći i robote.(kolumna, wymiana, zbieżność, tylko ceny nie pamiętam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 Panowie zdecydowałem się na zakup nowej przekładni tylko mam jeszcze pytanko ( ponieważ nie chcę jakiś niespodzianek ) czy podanie modelu , rocznika , jaki silnik i ile koni ,bez wspomagania wystarczy tyle informacji aby kupić dobrą przekładnię czy jeszcze coś mi brakuje , proszę o informację bo już sam głupieje , ( przekładnia będzie z firmy Ricambi prawdopodobnie ) acha jeszcze jedno może warto wymienić półosie przy okazji doradźcie proszę acha czy po wymianie przekładni trzeba robić zbieżność ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 Dobra widzę zero zainteresowania , a szkoda Zadzwoniłem do serwisu i się omówiłem na piątek na wymianę przekładni i od razu wymienią mi końcówki drążka , także przekładnia , końcówki plus zbieżność i robocizna wyniesie mnie 500 zł , nie wiem czy to standardowa kwota czy nie ale już trudno , acha gość mi mówił żeby lepiej sobie kupić końcówki lepsze polecił mi Delphi za 52 zł tylko nie wiem czy sztuka czy dwie , jak już będzie zrobione dam wam znać co i jak pozdrwiam Fatal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teyo Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > Dobra widzę zero zainteresowania , a szkoda > Zadzwoniłem do serwisu i się omówiłem na piątek na wymianę przekładni > i od razu wymienią mi końcówki drążka , także przekładnia , > końcówki plus zbieżność i robocizna wyniesie mnie 500 zł , nie > wiem czy to standardowa kwota czy nie ale już trudno , acha > gość mi mówił żeby lepiej sobie kupić końcówki lepsze polecił mi > Delphi za 52 zł tylko nie wiem czy sztuka czy dwie , jak już > będzie zrobione dam wam znać co i jak pozdrwiam Fatal a to co końcówki oryginalne są złe...pitolenie mechanika...powodzenia bo wiem jak boli -500 pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > a to co końcówki oryginalne są złe...pitolenie mechanika...powodzenia > bo wiem jak boli -500 pln no masz rację boli jak cholera -500zł na koncie no ale co zrobić , jak się chce mieć kropka to trzeba , a co masz na myśli piszą oryginale to niby jakiej firmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
faser Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Miałem podobny przypadek -okazało się (sam na to wpadłem) że w tylnej części przekładni jest śruba na imbus do regulacii luzu między listwą a zębatką .Wystarczyło odrobine wkręcić i stuki ustąpiły .W ASO chcieli mi wymieniać na nową !--- życzę powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > Miałem podobny przypadek -okazało się (sam na to wpadłem) że w tylnej > części przekładni jest śruba na imbus do regulacii luzu między > listwą a zębatką .Wystarczyło odrobine wkręcić i stuki ustąpiły > .W ASO chcieli mi wymieniać na nową !--- życzę powodzenia. a masz może jakieś foto gdzie ta śruba się znajduje może sprobował bym u siebie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
faser Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Jak wejdziesz do kanału to tą śrubę (to jest podobne do korka spustowego oleju wsrodku jest sześciokąt na klucz imbusowy chyba 16)zobaczysz wkręconą z tyłuprzekładni .widać między nadwoziem a przednią belką .Tam jest z boku podziałka )kreski 1.2.3 ) po przekręceniu o 1 kreskę sprawdzić czy stuki ustąpiły / jeżeli tak zabezpieczyć LOCTITE szczeliwo przed odkręceniem (ja zapunktowałem).Można przekręcić odwie podziałki (oczywiście w prawo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > Jak wejdziesz do kanału to tą śrubę (to jest podobne do korka > spustowego oleju wsrodku jest sześciokąt na klucz imbusowy > chyba 16)zobaczysz wkręconą z tyłuprzekładni .widać między > nadwoziem a przednią belką .Tam jest z boku podziałka )kreski > 1.2.3 ) po przekręceniu o 1 kreskę sprawdzić czy stuki ustąpiły > / jeżeli tak zabezpieczyć LOCTITE szczeliwo przed odkręceniem > (ja zapunktowałem).Można przekręcić odwie podziałki (oczywiście > w prawo) A ten LOCTITE to jakiś klej, uszczelniacz czy co ? bo nie mam pojęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
faser Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Wystarczy zapunktować .Najpierw zlokalizuj !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > Wystarczy zapunktować .Najpierw zlokalizuj !! Dobra powiem Ci tak że byłem pod samochodem i nie zlokalizowałem takiej śruby jaką ty opisujesz , znalazłem śrubę zwykłą na klucz (17 około ) i tyle ( nic przy niej nie kręciłem bo nie wiem do czego ona jest , wiem może jestem niewidomy ale z mechaniki nie jestem dobry , proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > Jak wejdziesz do kanału to tą śrubę (to jest podobne do korka > spustowego oleju wsrodku jest sześciokąt na klucz imbusowy > chyba 16)zobaczysz wkręconą z tyłuprzekładni .widać między > nadwoziem a przednią belką . to gdzieś tu jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > to gdzieś tu jest? wiesz co , coś podobnego widziałem ale nie przypominało mi to śruby na imbus ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 mnie też nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > Dobra widzę zero zainteresowania , a szkoda > Zadzwoniłem do serwisu i się omówiłem na piątek na wymianę przekładni > i od razu wymienią mi końcówki drążka , także przekładnia , > końcówki plus zbieżność i robocizna wyniesie mnie 500 zł , nie > wiem czy to standardowa kwota czy nie ale już trudno , acha > gość mi mówił żeby lepiej sobie kupić końcówki lepsze polecił mi > Delphi za 52 zł tylko nie wiem czy sztuka czy dwie , jak już > będzie zrobione dam wam znać co i jak pozdrwiam Fatal Końcówki weź Mogga. 35 zł/szt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 30 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > Końcówki weź Mogga. 35 zł/szt. Końcówek nie wymieniałem bo oryginalne są w idealnym stanie No ale temat zakończony , przekładnia wymieniona , zbieżność zrobione i w portfelu -- 400 zł , ale jak teraz się fajnie kręci , mam starą przekładnię jak ktoś chce to porobię fotki później , dziękuję wszystkim za wszelaką pomoc w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.