Skocz do zawartości

PANOWIE FACHOWCY


Boruc

Rekomendowane odpowiedzi

Prośba o pomoc, mam uniawkę van mkII 99r.

Problem nastąpił, podczas przekręcania kluczyka powinny zapalić się dwie żarówki ładowanie i olej, olej się świeci a ładowanie nie i nie chce kręcić.

w czym problem czego szukać?

POMOCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to już sprawdzałem, czy może to być rozrusznik?

No jak nie kręci to może być i rozrusznik hmm.gif, ale czemu sie nie świeci ikonka aku? hmm.gifJeżeli był problem z rozrusznikiem to po zastartowaniu ikonka powinna przygasać{bynajmniej przy zwalonych tulejkach}, ale jak nie pali sie sie wcale to będzie cuś z kablami lub może z masą hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale nie swieci Ci ładowanie i od tego bym zaczął, moze kabel masowy?

kabel masowy sprawdzony przewodzi, słyszałem że jeśli to na przykład żarówka od podświetlenia to altek nie dostaje prądu rozruchowego niewiem.gif

rozrusznik był podpinany na krótko i nie bangla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kabel masowy sprawdzony przewodzi, słyszałem że jeśli to na przykład

> żarówka od podświetlenia to altek nie dostaje prądu rozruchowego

Żarówka z podświetlenia nie ma wpływu na prace altka, a po za tym to prąd rozruchowy dostaje rozrusznik, altek jest pózniej wzbudzany.

A jak rozrusznik na krótko nie ćwiczy no to w nim trzeba szukać hmm.gif

Szczotki, tulejki może bendyks?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żarówka z podświetlenia nie ma wpływu na prace altka, a po za tym to

> prąd rozruchowy dostaje rozrusznik, altek jest pózniej

> wzbudzany.

> A jak rozrusznik na krótko nie ćwiczy no to w nim trzeba szukać

> Szczotki, tulejki może bendyks?

tylko mały jeden problem... nie było żadnych wstępnych objawów, wszystko waytogo.gif tylko jeden mały niuans : podczas jazdy przy stałej prędkości radio w samochodzie się wyciszało a autko minimalnie traciło moc.

teraz jest tak że jak udało mi się go uruchomić na pych to za chwile gaśnie tak jakby stracił moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko mały jeden problem... nie było żadnych wstępnych objawów,

> wszystko tylko jeden mały niuans : podczas jazdy przy stałej

> prędkości radio w samochodzie się wyciszało a autko minimalnie

> traciło moc.

> teraz jest tak że jak udało mi się go uruchomić na pych to za chwile

> gaśnie tak jakby stracił moc

spineyes.gifto już masz kilka awarii pewnie cfaniaczek.gif

-rozrusznik Ci nie bangla

-radyjko przycicha, być może altek niedoładowuje. hmm.gif

-gaśnie Ci lub traci moc-to już raczej nie jest sprawka wyżej wymienionych problemów. spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówka od ładowania ma wpływ na pracę alternatora gdyż jest włączona szeregowo w obwód wzbudzenia. Alternator to inaczej generator prądu przemiennego z prostownikiem, obcowzbudny czyli musi mieć zewnętrzne źródło napięcia doprowadzone do uzwojenia wirnika. Żarówka kontrolki ładowania akumulatora służy do ograniczenia prądu wbudzenia w wirniku z powodu jego małej rezystancji. Zasilenie tak małej rezystancji rzędu 0.8 - 1.2 Ohma napięciem 12 V powodowało by przepływ dużego prądu wzbudzenia i uszkodzenie zarówno samego uzwojenia jak i regulatora napięcia. Jeżeli nie świeci żarówka, nie ma wzbudzenia, nie ma ładowania. Przyczynami nie świecenia żarówki, oprócz jej spalenia może być: przerwa w uzwojeniu wzbudzenia. uszkodzenie regulatora napięcia lub nie wystarczająca wysokość szczotek i zużyte pierścienie ślizgowe na wałku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypomniałem sobie jeszcze jeden objaw może pomoże? po odpaleniu kontrolka ładowania lekko się świeciła po dodaniu gazu wszystko wracało do normy czyli wycieraczki uzyskiwały normalne tempo światła normalnie świeciły .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przypomniałem sobie jeszcze jeden objaw może pomoże? po odpaleniu

> kontrolka ładowania lekko się świeciła po dodaniu gazu wszystko

> wracało do normy czyli wycieraczki uzyskiwały normalne tempo

> światła normalnie świeciły .

spineyes.gifTy coś palisz kolego, czy se jaja robisz? cfaniaczek.gif

To kręci ci ten rozrusznik, czy nie, bo ja już sie pogubiłem. pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy trzpień wirnika, na przodzie i na tyle rozrusznika, nie jest luzny na tulejkach?Szczotki są jeszcze wystarczająco długie?

No i sprawdz jeszcze raz na krótko do aka, czy wybija bendyks czy nie?

Na 60%awarii, wina leży w elektromagnesie, który po prostu 30.GIFpowiedział. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy trzpień wirnika, na przodzie i na tyle rozrusznika, nie jest

> luzny na tulejkach?Szczotki są jeszcze wystarczająco długie?

> No i sprawdz jeszcze raz na krótko do aka, czy wybija bendyks czy

> nie?

> Na 60%awarii, wina leży w elektromagnesie, który po prostu

> powiedział.

szczotki waytogo.gif

luz na tulejach waytogo.gif

a gdzie kupie elektromagnes? hmm.gif

jak ma wybijać? podpinałem znowu i nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> luz na tulejach

No luzu nie ma być wcale. hehe.gifzlosnik.gif

> a gdzie kupie elektromagnes?

A w sklepie motoryzacyjnym. icon_rolleyes.gif

> jak ma wybijać? podpinałem znowu i nic

Powinien wybijać tą zębatke z przodu, do przodu i powinna sie zakręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kostki przy liczniku. Sprawdź szczotki alternatora i przewód łączący alternator z rozrusznikiem (taki o przekroju od 4 do 6 mm). Dokręć ten przewód i zabezpiecz jakimś smarem przy alternatorze.

Styki w elektromagnesie rozrusznika mogły się nadpalić.Sprawdź napięcie akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź kostki przy liczniku. Sprawdź szczotki alternatora i przewód

> łączący alternator z rozrusznikiem (taki o przekroju od 4 do 6

> mm). Dokręć ten przewód i zabezpiecz jakimś smarem przy

> alternatorze.

> Styki w elektromagnesie rozrusznika mogły się nadpalić.Sprawdź

> napięcie akumulatora.

A więc rozrusznik 100% sprawny,

kostki przy liczniku spoko,

nie ma żadnego przewodu (przynajmniej nie widziałem) łączącego rozrusznik z altkiem

styki wyczyszczone

akumulatora nie mogę sprawdzić ale jest słaby (próbowałem połączyć przewodami i nic to nie dało,

ale był tam kiedyś immobilizer i mam wrażenie że to on coś zwiera bo zaczął co jakiś czas bez zdania racji puszczać awaryjne światła niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naładuj akumulator... U mnie jak był rozładowany to przy próbie przekręcenia kluczyka włączała się syrena alarmu.

Bo jak aku jest słaby, a piszesz, ze jest to rozrusznik może nawet nie drgnąć.

A jak tymi kablami sprawdzałeś aku? Łączyłeś bieguny i patrzyłeś czy iskrzy ? brawo.gifhehe.gif

20.GIF

jakieś zwarcie imbilisera mogło wyładować aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naładuj akumulator... U mnie jak był rozładowany to przy próbie

> przekręcenia kluczyka włączała się syrena alarmu.

> Bo jak aku jest słaby, a piszesz, ze jest to rozrusznik może nawet

> nie drgnąć.

> A jak tymi kablami sprawdzałeś aku? Łączyłeś bieguny i patrzyłeś czy

> iskrzy ?

> jakieś zwarcie imbilisera mogło wyładować aku

podpiąłem przewody z innego auta, i jeszcze jedno autko po rozruchu na pych pochodziło chwilę , a teraz nawet na pych nie chce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Was zagiąłem, nikt nic

> p31 za podpowiedź ale to nie rozrusznik

> czekam na kogoś co może napisać że to na pewno to, teraz aku się

> ładuje

I bardzo dobrze - jak się naładuje to daj znać czy coś się zmieniło ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prośba o pomoc, mam uniawkę van mkII 99r.

> Problem nastąpił, podczas przekręcania kluczyka powinny zapalić się

> dwie żarówki ładowanie i olej, olej się świeci a ładowanie nie i

> nie chce kręcić.

> w czym problem czego szukać?

> POMOCY

sprawdz na poczatku te zarowke idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki bardzo ale się pomyliłem, nie ma przewodu od altka do rozrusznika. Przewód od altka biegnie od niego do aku do klemy+. Sprawdź czy jest cały. Sprawdź wyłącznik zapłonu jeżeli chodzi o rozrusznik. Sprawdź czy na zacisku alternatora oznaczonym jako D+ po przekręceniu kluczyka jest napięcie. Jeżeli nie ma, to nie ma ciągłości przewodu od wskaźników aż do altka. Przewód od kontrolki ładowania w liczniku do zacisku D+ przy alternatorze powinien mieć kolor szaro czarny.Nie powinien być niczym przerywany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA, UWAGA a teraz rozwiązanie problemu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Autko działa, problem niebanalny ale rozwiązanie tak, wspominałem o tym że mam immobiliser i to ten mały magnesik robił zwarcie wystarczyło go obciąć, podpiąłem aku i autko bez mrugnięcia , pojawiła się kontrolka i drive.gif

Zamykając wątek chciałbym serdecznie podziękować wszystkim, którzy się zainteresowali moją skromną osobą i moim problemem

REASUMUJĄC 270635636-JUMP2.gif

offtopic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.