Boruc Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 Prośba o pomoc, mam uniawkę van mkII 99r. Problem nastąpił, podczas przekręcania kluczyka powinny zapalić się dwie żarówki ładowanie i olej, olej się świeci a ładowanie nie i nie chce kręcić. w czym problem czego szukać? POMOCY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 Podłącz akumulator do auta. Sprawdz klemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > Podłącz akumulator do auta. > Sprawdz klemy. to już sprawdzałem, czy może to być rozrusznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > to już sprawdzałem, czy może to być rozrusznik? raczej alternator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > raczej alternator altek już wymieniony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > to już sprawdzałem, czy może to być rozrusznik? chodzi mi o cewkę to uzwojenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > to już sprawdzałem, czy może to być rozrusznik? No jak nie kręci to może być i rozrusznik , ale czemu sie nie świeci ikonka aku? Jeżeli był problem z rozrusznikiem to po zastartowaniu ikonka powinna przygasać{bynajmniej przy zwalonych tulejkach}, ale jak nie pali sie sie wcale to będzie cuś z kablami lub może z masą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > chodzi mi o cewkę to uzwojenie ale nie swieci Ci ładowanie i od tego bym zaczął, moze kabel masowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > ale nie swieci Ci ładowanie i od tego bym zaczął, moze kabel masowy? kabel masowy sprawdzony przewodzi, słyszałem że jeśli to na przykład żarówka od podświetlenia to altek nie dostaje prądu rozruchowego rozrusznik był podpinany na krótko i nie bangla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > kabel masowy sprawdzony przewodzi, słyszałem że jeśli to na przykład > żarówka od podświetlenia to altek nie dostaje prądu rozruchowego Żarówka z podświetlenia nie ma wpływu na prace altka, a po za tym to prąd rozruchowy dostaje rozrusznik, altek jest pózniej wzbudzany. A jak rozrusznik na krótko nie ćwiczy no to w nim trzeba szukać Szczotki, tulejki może bendyks? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > Żarówka z podświetlenia nie ma wpływu na prace altka, a po za tym to > prąd rozruchowy dostaje rozrusznik, altek jest pózniej > wzbudzany. > A jak rozrusznik na krótko nie ćwiczy no to w nim trzeba szukać > Szczotki, tulejki może bendyks? tylko mały jeden problem... nie było żadnych wstępnych objawów, wszystko tylko jeden mały niuans : podczas jazdy przy stałej prędkości radio w samochodzie się wyciszało a autko minimalnie traciło moc. teraz jest tak że jak udało mi się go uruchomić na pych to za chwile gaśnie tak jakby stracił moc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > tylko mały jeden problem... nie było żadnych wstępnych objawów, > wszystko tylko jeden mały niuans : podczas jazdy przy stałej > prędkości radio w samochodzie się wyciszało a autko minimalnie > traciło moc. > teraz jest tak że jak udało mi się go uruchomić na pych to za chwile > gaśnie tak jakby stracił moc to już masz kilka awarii pewnie -rozrusznik Ci nie bangla -radyjko przycicha, być może altek niedoładowuje. -gaśnie Ci lub traci moc-to już raczej nie jest sprawka wyżej wymienionych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszG Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 Żarówka od ładowania ma wpływ na pracę alternatora gdyż jest włączona szeregowo w obwód wzbudzenia. Alternator to inaczej generator prądu przemiennego z prostownikiem, obcowzbudny czyli musi mieć zewnętrzne źródło napięcia doprowadzone do uzwojenia wirnika. Żarówka kontrolki ładowania akumulatora służy do ograniczenia prądu wbudzenia w wirniku z powodu jego małej rezystancji. Zasilenie tak małej rezystancji rzędu 0.8 - 1.2 Ohma napięciem 12 V powodowało by przepływ dużego prądu wzbudzenia i uszkodzenie zarówno samego uzwojenia jak i regulatora napięcia. Jeżeli nie świeci żarówka, nie ma wzbudzenia, nie ma ładowania. Przyczynami nie świecenia żarówki, oprócz jej spalenia może być: przerwa w uzwojeniu wzbudzenia. uszkodzenie regulatora napięcia lub nie wystarczająca wysokość szczotek i zużyte pierścienie ślizgowe na wałku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 No to czegoś nowego sie dowiedziałem , to jak sie przepali żaróweczka w zegarach to ma ona wpływ na prace alternatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 A może to ta cewka ten zwój czy coś tam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > A może to ta cewka ten zwój czy coś tam? Chodzi ci o stojan zapewne?No bendyks i elektromagnes jest ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > Chodzi ci o stojan zapewne?No bendyks i elektromagnes jest ok? take cóś co jest doczepione do rozrusznika kumpel mówił że to cewka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > take cóś co jest doczepione do rozrusznika kumpel mówił że to cewka? "doczepiony" z góry to jest elektromagnes. Ale go chyba nie da sie sprawdzić, a jedynie podstawić inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 oki, ale czy jest sens go rozbierać załatwiać drugi przy takich objawach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > oki, ale czy jest sens go rozbierać załatwiać drugi przy takich > objawach? Jak masz go już wyjętego i sprawdzałeś na krótko, że nie ćwiczy to nie masz wyjścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 przypomniałem sobie jeszcze jeden objaw może pomoże? po odpaleniu kontrolka ładowania lekko się świeciła po dodaniu gazu wszystko wracało do normy czyli wycieraczki uzyskiwały normalne tempo światła normalnie świeciły . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 28 Maja 2008 Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > przypomniałem sobie jeszcze jeden objaw może pomoże? po odpaleniu > kontrolka ładowania lekko się świeciła po dodaniu gazu wszystko > wracało do normy czyli wycieraczki uzyskiwały normalne tempo > światła normalnie świeciły . Ty coś palisz kolego, czy se jaja robisz? To kręci ci ten rozrusznik, czy nie, bo ja już sie pogubiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2008 > Ty coś palisz kolego, czy se jaja robisz? palę tylko papierosy, ale mogę być już zmęczony. > To kręci ci ten rozrusznik, czy nie, bo ja już sie pogubiłem. nie kręci, ale tak było jak kręcił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 rozrusznik rozebrałem na części pierwsze wszystko wydaje się ok, jak rano próbowałem uruchomić to kontrolka aku lekko się świeciła, ale nie zakręcił POMOCY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Czy trzpień wirnika, na przodzie i na tyle rozrusznika, nie jest luzny na tulejkach?Szczotki są jeszcze wystarczająco długie? No i sprawdz jeszcze raz na krótko do aka, czy wybija bendyks czy nie? Na 60%awarii, wina leży w elektromagnesie, który po prostu powiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > Czy trzpień wirnika, na przodzie i na tyle rozrusznika, nie jest > luzny na tulejkach?Szczotki są jeszcze wystarczająco długie? > No i sprawdz jeszcze raz na krótko do aka, czy wybija bendyks czy > nie? > Na 60%awarii, wina leży w elektromagnesie, który po prostu > powiedział. szczotki luz na tulejach a gdzie kupie elektromagnes? jak ma wybijać? podpinałem znowu i nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > luz na tulejach No luzu nie ma być wcale. > a gdzie kupie elektromagnes? A w sklepie motoryzacyjnym. > jak ma wybijać? podpinałem znowu i nic Powinien wybijać tą zębatke z przodu, do przodu i powinna sie zakręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 A więc ta zębatka się nie rusza, czyli ten elektromagnes, bo jak ręcznie poruszam taką czarną rurką to ta zębatka się porusza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > A więc ta zębatka się nie rusza, czyli ten elektromagnes, bo jak > ręcznie poruszam taką czarną rurką to ta zębatka się porusza No na 60%, go bym obstawiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 a co z tą kontrolką z aku czy może mieć jedno z drugim coś wspólnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > a co z tą kontrolką z aku czy może mieć jedno z drugim coś wspólnego? A tu to już , tomik8130 mnie wczoraj zaskoczył tezą o żaróweczce, to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Wiesz bo ja ją wymieniłem i się szmata nadal nie świeci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > Wiesz bo ja ją wymieniłem i się szmata nadal nie świeci Doprowadz może najpierw rozrusznik do stanu używalności, zamontuj, odpal i będziem sie martwić pózniej jak sie nic nie zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 na razie WIELKIE dzięki za cierpliwość szukam tej części i nie mogę znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszG Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Sprawdź kostki przy liczniku. Sprawdź szczotki alternatora i przewód łączący alternator z rozrusznikiem (taki o przekroju od 4 do 6 mm). Dokręć ten przewód i zabezpiecz jakimś smarem przy alternatorze. Styki w elektromagnesie rozrusznika mogły się nadpalić.Sprawdź napięcie akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > Sprawdź kostki przy liczniku. Sprawdź szczotki alternatora i przewód > łączący alternator z rozrusznikiem (taki o przekroju od 4 do 6 > mm). Dokręć ten przewód i zabezpiecz jakimś smarem przy > alternatorze. > Styki w elektromagnesie rozrusznika mogły się nadpalić.Sprawdź > napięcie akumulatora. A więc rozrusznik 100% sprawny, kostki przy liczniku spoko, nie ma żadnego przewodu (przynajmniej nie widziałem) łączącego rozrusznik z altkiem styki wyczyszczone akumulatora nie mogę sprawdzić ale jest słaby (próbowałem połączyć przewodami i nic to nie dało, ale był tam kiedyś immobilizer i mam wrażenie że to on coś zwiera bo zaczął co jakiś czas bez zdania racji puszczać awaryjne światła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Naładuj akumulator... U mnie jak był rozładowany to przy próbie przekręcenia kluczyka włączała się syrena alarmu. Bo jak aku jest słaby, a piszesz, ze jest to rozrusznik może nawet nie drgnąć. A jak tymi kablami sprawdzałeś aku? Łączyłeś bieguny i patrzyłeś czy iskrzy ? jakieś zwarcie imbilisera mogło wyładować aku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > Naładuj akumulator... U mnie jak był rozładowany to przy próbie > przekręcenia kluczyka włączała się syrena alarmu. > Bo jak aku jest słaby, a piszesz, ze jest to rozrusznik może nawet > nie drgnąć. > A jak tymi kablami sprawdzałeś aku? Łączyłeś bieguny i patrzyłeś czy > iskrzy ? > jakieś zwarcie imbilisera mogło wyładować aku podpiąłem przewody z innego auta, i jeszcze jedno autko po rozruchu na pych pochodziło chwilę , a teraz nawet na pych nie chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Ale Was zagiąłem, nikt nic p31 za podpowiedź ale to nie rozrusznik czekam na kogoś co może napisać że to na pewno to, teraz aku się ładuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > Ale Was zagiąłem, nikt nic > p31 za podpowiedź ale to nie rozrusznik > czekam na kogoś co może napisać że to na pewno to, teraz aku się > ładuje I bardzo dobrze - jak się naładuje to daj znać czy coś się zmieniło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > I bardzo dobrze - jak się naładuje to daj znać czy coś się zmieniło boje się że się nic nie zmieni bo wczoraj próbowałem przez kable i nic to nie dało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chuchras Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > Prośba o pomoc, mam uniawkę van mkII 99r. > Problem nastąpił, podczas przekręcania kluczyka powinny zapalić się > dwie żarówki ładowanie i olej, olej się świeci a ładowanie nie i > nie chce kręcić. > w czym problem czego szukać? > POMOCY sprawdz na poczatku te zarowke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 30 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > sprawdz na poczatku te zarowke sprawdzona jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ROBERT13 Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 sprawdź kleme plusową czy nie są obluzowane przewody one są orginalnie zalane w klemie musisz ostro szarpnąć nimi i zobaczysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ROBERT13 Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 możesz też sprawdzić kontrolke sposobem takim: masz przewód na wsówce w altku wyciąg go i dołóż do plusa i powinna świecić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszG Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 Sorki bardzo ale się pomyliłem, nie ma przewodu od altka do rozrusznika. Przewód od altka biegnie od niego do aku do klemy+. Sprawdź czy jest cały. Sprawdź wyłącznik zapłonu jeżeli chodzi o rozrusznik. Sprawdź czy na zacisku alternatora oznaczonym jako D+ po przekręceniu kluczyka jest napięcie. Jeżeli nie ma, to nie ma ciągłości przewodu od wskaźników aż do altka. Przewód od kontrolki ładowania w liczniku do zacisku D+ przy alternatorze powinien mieć kolor szaro czarny.Nie powinien być niczym przerywany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 30 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 UWAGA, UWAGA a teraz rozwiązanie problemu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Autko działa, problem niebanalny ale rozwiązanie tak, wspominałem o tym że mam immobiliser i to ten mały magnesik robił zwarcie wystarczyło go obciąć, podpiąłem aku i autko bez mrugnięcia , pojawiła się kontrolka i Zamykając wątek chciałbym serdecznie podziękować wszystkim, którzy się zainteresowali moją skromną osobą i moim problemem REASUMUJĄC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.