Skocz do zawartości

za wysokie obroty na biegu jałowym


gpondo

Rekomendowane odpowiedzi

Coz chyba moj uniaczek wchodzi w wiek sredni i pojawila sie pierwsza niespodziewanka sick.gif od tygodnia obroty na biegu jalowym zarowno na LPG i noPb wynosza jakies 1400-1500 obrotow/min. Poza tym zadnych innych objawow, szarpania, falowania brak itd. confused.gif

Sprawdzilem czujnik temp. wody, wyglada ze ok. ( przy ~ 85C ma 280ohm, przy 25C okolo 2kohm), dolot wyglada na szczelny, podejrzenie padlo wiec na sonde lambda ktora wyglada na padnieta (napiecie 0V) a po jej wypieciu zadnych zmian w zachowaniu silnika. Dokladnie sprawdze w poniedzialek jak dorwe laptopa i odpale programik do centralki lpg bo tam ladnie pokazywalo zmiany napiecia.

Jakies inne sugestie?

Gdyby to byla sonda to szarpac sie na orginal bosch (okolo 200pln) czy niejaki zamiennik getz (~80pln) wystarczy?

GP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znaczy sie na obroty przy LPG tez ma wplyw?

> GP

Silnik krokowy reguluje uchył przepustnicy, więc nie ma dla niego znaczenia, czy przez przepustnicę pędzi mieszanka benzyny i powietrza, czy gazu i powietrza. Normalnie na jego działanie ma wpływ (za pośrednictwem sterownika) tylko czujnik prędkości obrotowej wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik krokowy reguluje uchył przepustnicy, więc nie ma dla niego

> znaczenia, czy przez przepustnicę pędzi mieszanka benzyny i

> powietrza, czy gazu i powietrza. Normalnie na jego działanie ma

> wpływ (za pośrednictwem sterownika) tylko czujnik prędkości

> obrotowej wału.

ok, sprawdze

GP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A który czujnik temp sprawdzałeś? ten wkręcony w blok silnika (po

> stronie rozrządu)? czy ten wkręcony w kolektor dolotowy? Bo

> pracą sterownika kieruje ten drugi (wkręcony w kolektor).

sprawdzalem czujnik temp. wody wkrecony w termostat (niebieski)

GP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A linka od przyśpieszenia? ( chyba tak to się nazywa ) Może się zblokowała - też będą utrzymywać się wysokie obroty. Ale to pewnie to już sprawdziłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymiana czy przeczyścić

spróbuj na razie przeczyścić tylko u mnie obroty nie falowały tylko jak się rozgrzał to były za wysokie i wyczyściłem silnik krokowy o jak ręką odioł tylko potem zrób reset kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> krokowy

Ale jak falują tzn. że krokowiec właśnie działa oink.gif ja bym podejrzewał któryś czujnik. Położenia wału, albo temperatury. ewentualnie może jakieś drobne niedomagania układu zasilania paliwem (może nieco już zużyta pompa paliwa i nie utrzymuje stałego ciśnienia, ). Posprawdzaj czy na stykach czujników nie ma jakiejś śniedzi, czy dobrze siedzą wtyczki, czy kable nie mają jakichś uszkodzeń. Ewentualnie spróbuj podmienić czujniki. Najbardziej pesymistyczna wersja to padnięty czujnik położenia przepustnicy (potencjometr, jak on padnie to trzeba wymieniać cały aparat wtryskowy, bo podobno raz zdjętego potencjometru nie da się skalibrować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Pojawił się po wymianie uszczelki pod pokrywa zaworów, więc podejrzenie padło na uszczelki pod przepustnicą. Wymieniłem wszystkie jakie tam były na nowe i w dalszym ciągu obroty jałowe wahają się w granicach 1300-1400. Dodatkowo zakładałem opaski zaciskowe na wężyki od podciśnienia. Nie zależy to od temperatury silnika. Gdy odepnę krokowca to obroty zaczynają falować (1200-1800), wiec to nie jego wina. Gdy odepnę przewód podciśnienia (zaznaczony na foto) od map sensora (?) i zatkam otwór w przepustnicy palcem to obroty spadają do normalnego poziomu (900), ale silnik wtedy nie pracuje za ładnie (co jakiś czas lekko przerwie).

wtryskti4.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co raz bardziej sklaniam sie ku jakiejs nieszczelnosci, sprobuje wymienic wszystkie uszczelki wokol wtrysku, mozna kupic zestaw takich uszczelek? a dzis obroty wynosza jakies 1200 a nie 1400 ale to i tak o 200 za duzo

GP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.