gpondo Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 Coz chyba moj uniaczek wchodzi w wiek sredni i pojawila sie pierwsza niespodziewanka od tygodnia obroty na biegu jalowym zarowno na LPG i noPb wynosza jakies 1400-1500 obrotow/min. Poza tym zadnych innych objawow, szarpania, falowania brak itd. Sprawdzilem czujnik temp. wody, wyglada ze ok. ( przy ~ 85C ma 280ohm, przy 25C okolo 2kohm), dolot wyglada na szczelny, podejrzenie padlo wiec na sonde lambda ktora wyglada na padnieta (napiecie 0V) a po jej wypieciu zadnych zmian w zachowaniu silnika. Dokladnie sprawdze w poniedzialek jak dorwe laptopa i odpale programik do centralki lpg bo tam ladnie pokazywalo zmiany napiecia. Jakies inne sugestie? Gdyby to byla sonda to szarpac sie na orginal bosch (okolo 200pln) czy niejaki zamiennik getz (~80pln) wystarczy? GP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszoselka Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 Jak na biegu jałowym to sprawdź przede wszystkim czy silniczek krokowy nie powiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpondo Napisano 31 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 > Jak na biegu jałowym to sprawdź przede wszystkim czy silniczek > krokowy nie powiedział znaczy sie na obroty przy LPG tez ma wplyw? GP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszoselka Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 > znaczy sie na obroty przy LPG tez ma wplyw? > GP Silnik krokowy reguluje uchył przepustnicy, więc nie ma dla niego znaczenia, czy przez przepustnicę pędzi mieszanka benzyny i powietrza, czy gazu i powietrza. Normalnie na jego działanie ma wpływ (za pośrednictwem sterownika) tylko czujnik prędkości obrotowej wału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpondo Napisano 31 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 > Silnik krokowy reguluje uchył przepustnicy, więc nie ma dla niego > znaczenia, czy przez przepustnicę pędzi mieszanka benzyny i > powietrza, czy gazu i powietrza. Normalnie na jego działanie ma > wpływ (za pośrednictwem sterownika) tylko czujnik prędkości > obrotowej wału. ok, sprawdze GP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszoselka Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 > ok, sprawdze > GP A który czujnik temp sprawdzałeś? ten wkręcony w blok silnika (po stronie rozrządu)? czy ten wkręcony w kolektor dolotowy? Bo pracą sterownika kieruje ten drugi (wkręcony w kolektor). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ROBERT13 Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 a ja sie podłącze i zapytam u mnie obroty falują wymieniłem świece i kable Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpondo Napisano 31 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 > A który czujnik temp sprawdzałeś? ten wkręcony w blok silnika (po > stronie rozrządu)? czy ten wkręcony w kolektor dolotowy? Bo > pracą sterownika kieruje ten drugi (wkręcony w kolektor). sprawdzalem czujnik temp. wody wkrecony w termostat (niebieski) GP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 > a ja sie podłącze i zapytam u mnie obroty falują wymieniłem świece i > kable krokowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macmac Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 A linka od przyśpieszenia? ( chyba tak to się nazywa ) Może się zblokowała - też będą utrzymywać się wysokie obroty. Ale to pewnie to już sprawdziłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpondo Napisano 31 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 > A linka od przyśpieszenia? ( chyba tak to się nazywa ) Może się > zblokowała - też będą utrzymywać się wysokie obroty. Ale to > pewnie to już sprawdziłeś. linka jest ok GP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 A to gaznik benzyna bo w moim byl jakis czas dziurawy wezyk od ufo i nawet po wymianie swirowal. Zdjecie klemy pomoglo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolfram Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 Ja już mam to za sobą - w moim to był krokowy. Zacinał się - skończyło się wymianą, czyszczenie nie pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ROBERT13 Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 wymiana czy przeczyścić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mech88 Napisano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2008 > wymiana czy przeczyścić spróbuj na razie przeczyścić tylko u mnie obroty nie falowały tylko jak się rozgrzał to były za wysokie i wyczyściłem silnik krokowy o jak ręką odioł tylko potem zrób reset kompa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszoselka Napisano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2008 > krokowy Ale jak falują tzn. że krokowiec właśnie działa ja bym podejrzewał któryś czujnik. Położenia wału, albo temperatury. ewentualnie może jakieś drobne niedomagania układu zasilania paliwem (może nieco już zużyta pompa paliwa i nie utrzymuje stałego ciśnienia, ). Posprawdzaj czy na stykach czujników nie ma jakiejś śniedzi, czy dobrze siedzą wtyczki, czy kable nie mają jakichś uszkodzeń. Ewentualnie spróbuj podmienić czujniki. Najbardziej pesymistyczna wersja to padnięty czujnik położenia przepustnicy (potencjometr, jak on padnie to trzeba wymieniać cały aparat wtryskowy, bo podobno raz zdjętego potencjometru nie da się skalibrować) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2008 > Ale jak falują tzn. że krokowiec właśnie działa działa ale nie tak jak powinien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszoselka Napisano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2008 > działa ale nie tak jak powinien No więc z tego prosty wniosek, że to nie jego wina, lecz układu który nim steruje (przynajmniej dla mnie jest to oczywiste) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mech88 Napisano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2008 przeczyść silniczek a w zasadzie styki i scieżkę a na 99,9 % pomoże tu masz linka do manuala jak to zrobić proszę zrób to i napisz czy pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adinek Napisano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2008 Mam podobny problem. Pojawił się po wymianie uszczelki pod pokrywa zaworów, więc podejrzenie padło na uszczelki pod przepustnicą. Wymieniłem wszystkie jakie tam były na nowe i w dalszym ciągu obroty jałowe wahają się w granicach 1300-1400. Dodatkowo zakładałem opaski zaciskowe na wężyki od podciśnienia. Nie zależy to od temperatury silnika. Gdy odepnę krokowca to obroty zaczynają falować (1200-1800), wiec to nie jego wina. Gdy odepnę przewód podciśnienia (zaznaczony na foto) od map sensora (?) i zatkam otwór w przepustnicy palcem to obroty spadają do normalnego poziomu (900), ale silnik wtedy nie pracuje za ładnie (co jakiś czas lekko przerwie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_nh Napisano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2008 > wymiana czy przeczyścić Mi falowały w Bravo ostatnio od 800-1200 a potem spadały do 500 i potrafił zgasnąć...Kupiłem preparat do czyszczenia praepustnicy i chodzi równiótko...Pożyczyć Ci?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 > od tygodnia obroty na biegu jalowym zarowno na > LPG i noPb wynosza jakies 1400-1500 obrotow/min. Często powodem wzrostu obrotów bywa rozszczelnienie układu wydechowego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpondo Napisano 4 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2008 co raz bardziej sklaniam sie ku jakiejs nieszczelnosci, sprobuje wymienic wszystkie uszczelki wokol wtrysku, mozna kupic zestaw takich uszczelek? a dzis obroty wynosza jakies 1200 a nie 1400 ale to i tak o 200 za duzo GP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.