WoWo001 Napisano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 Witam po sąsiedzku! Otóż myślę o zakupie auta jak w temacie. Do dyspozycji mam ok 7.000 pln. Najchęniej autko jak najmłodsze oczywiście Chciałbym poznać opinię osób które jeżdżą takim autkiem co do wersji silnikowej, (biorę pod uwagę 1.4 lub 1.6) ich mocnych i słabych stron i ogólnej opini o samochodzie (podatność na rdzę, komfort, usterkowość, SPALANIE itd) Będę wdzięczny za opinie i porady oraz wytyczne dot. podzespołów, które należy sprawdzić przed zakupem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ap2 Napisano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 Opinia mowi ze psuja sie... bo trudno znalezc zadbany egzemplarz Ekonomiczne tez nie sa, niezaleznie czy zadbana czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 > Opinia mowi ze psuja sie... bo trudno znalezc zadbany egzemplarz > Ekonomiczne tez nie sa, niezaleznie czy zadbana czy nie Zapytaj tu: www.alfaclub.pl albo tu: www.alfa-lancia.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tipaczek Napisano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 > Witam po sąsiedzku! > Otóż myślę o zakupie auta jak w temacie. Do dyspozycji mam ok 7.000 > pln. Najchęniej autko jak najmłodsze oczywiście > Chciałbym poznać opinię osób które jeżdżą takim autkiem co do wersji > silnikowej, (biorę pod uwagę 1.4 lub 1.6) ich mocnych i słabych > stron i ogólnej opini o samochodzie (podatność na rdzę, komfort, > usterkowość, SPALANIE itd) > Będę wdzięczny za opinie i porady oraz wytyczne dot. podzespołów, > które należy sprawdzić przed zakupem. > Pozdrawiam jak chcesz TSa to musisz miec jeszcze te 2tys zeby po kupnie nim bezstresowo jezdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 > Opinia mowi ze psuja sie... bo trudno znalezc zadbany egzemplarz > Ekonomiczne tez nie sa, niezaleznie czy zadbana czy nie No też tak słyszałem. Czyli jest na tyle awaryjny, że odradzacie zakup? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 > jak chcesz TSa to musisz miec jeszcze te 2tys zeby po kupnie nim > bezstresowo jezdzic Tzn? Aż tyle różnych usterek może wyjść przy zakupie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 > Tzn? Aż tyle różnych usterek może wyjść przy zakupie? Rozrząd + olej + filtry i już masz ładne pare groszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ap2 Napisano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 Moze nie tyle jest awaryjny co uciazliwy i kosztowny w naprawach. Po prostu trzeba (w porownaniu do innych aut) wiecznie o nim (niej ) myslec i dlubac. Do tego dochodza naprawy rzeczy, ktore tanie nie sa. Np, nie wiem jak w w modelach 145/146 ale w 156 w TS kazdy posiadacz traktuje wymiane rozrzadu po max 60 kkm jako normalny tryb serwisowy, wymiane wariatora jako standard (400-500PLN !?) a jego awaryjnosc jako ceche a nie wade Jak sie nad tym zastanowic to faktycznie pod jakies dewiacje to mozna podciagnac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ap2 Napisano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 > Olej + filtry i już masz ładne pare groszy. No tego to nie uniknie w zadnym aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ap2 Napisano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 > Tzn? Aż tyle różnych usterek może wyjść przy zakupie? Dla obrazu cytat z jednego z forow: Quote: "Stawiam na przepływomierz. Miałem podobnie. Zacznij od tego. Nie jest to duży wydatek, a montaż dziecinnie prosty." Jak wiec widzisz 200 - 400 PLN == nieduzy wydatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 > No tego to nie uniknie w zadnym aucie To prawda. Po kupnie Uniaka też zostawiłem 650pln na początku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 > To prawda. Po kupnie Uniaka też zostawiłem 650pln na początku Najlepiej kup sobie Opla Astrę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 > Najlepiej kup sobie Opla Astrę Za bardzo ją kocha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ap2 Napisano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2008 Powiem ci tak, ze kiedys sie nad takim autkiem zastanawialem. Wyszlo na to, ze kupujac w srednim stanie mozna za 2-4 kPLN przywrocic ja do zycia na niezlym poziomie. Tyle, ze jakos szkoda tych pieniedzy, bo nikt ci tego nie zwroci a przy ogolnej wartosci samochodu to kasa nie jest mala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 > Powiem ci tak, ze kiedys sie nad takim autkiem zastanawialem. Wyszlo > na to, ze kupujac w srednim stanie mozna za 2-4 kPLN przywrocic > ja do zycia na niezlym poziomie. Tyle, ze jakos szkoda tych > pieniedzy, bo nikt ci tego nie zwroci a przy ogolnej wartosci > samochodu to kasa nie jest mala Nie bardzo rozumiem w czym doszukujecie się takiego problemu z tą Alfą. Jakoś na Fiata BBM nikt tak nie psioczy, a Alfa 145/146 jest właśnie konstrukcyjnie oparta na podzespołach tych właśnie autek. Nie można porównywać cen części do Fiata Uno itp, lecz do samochodów z podobnego segmentu i podobnej klasy. Jedyną różnicą poza karoserią są silniki, które mają całkiem niezłe osiągi i co za tym idzie nie są najtańsze w obsłudze, ale coś za coś. Wspomniany wcześniej przepływomierz powietrza występuje i tak samo potrafi się wysypać w innych markach, ale nikt nie pisze, że leci w Audi A3/A4, bo przecież one się nie psują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
braviszon Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 > Nie bardzo rozumiem w czym doszukujecie się takiego problemu z tą > Alfą. Jakoś na Fiata BBM nikt tak nie psioczy, a Alfa 145/146 > jest właśnie konstrukcyjnie oparta na podzespołach tych właśnie > autek. Fiat nie ma tylu awarii silnika.Jak się wejdzie na byle jakie forum AR to same tytuły postów odechciewają kupna.A jeszcze fachowe odpowiedzi userów.Zaraz po kupnie co by sie nie zepsuło to albo przepływomierz,albo wariator.I jak ktos sumiennie chce naprawic alfe to od razu kupiłes padake,a o Alfe się dba(no comment). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 > Fiat nie ma tylu awarii silnika.Jak się wejdzie na byle jakie forum > AR to same tytuły postów odechciewają kupna.A jeszcze fachowe > odpowiedzi userów.Zaraz po kupnie co by sie nie zepsuło to albo > przepływomierz,albo wariator.I jak ktos sumiennie chce naprawic > alfe to od razu kupiłes padake,a o Alfe się dba(no comment). Nie porównuj w ten sposób, ponieważ nikt nie daje w palnik Fiatem tak jak Alfa, no i fiatowski silnik 1.6 nie ma seryjnie 120 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
braviszon Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 Są dwa TSy 105 i 120km. Czemu tym 100 16V nie mają dawac tyle w palnik co AR..?? Po prostu silniki T.S nie sa królami bezawaryjnosci. A co co 2.0TS w AR ma 155km,w bravie 2.0 20V jest 150km. I watpie by tym 2.0 nikt nie dawał w palnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tipaczek Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 > Są dwa TSy 105 i 120km. > Czemu tym 100 16V nie mają dawac tyle w palnik co AR..?? > Po prostu silniki T.S nie sa królami bezawaryjnosci. > A co co 2.0TS w AR ma 155km,w bravie 2.0 20V jest 150km. > I watpie by tym 2.0 nikt nie dawał w palnik. nie rozpędzaj sie tak w bravie nie bylo 20v 20v to wlasnie jednostka o osiagach cos jak w alfach i tak samo fiaty z tym silnikiem to zazwyczaj skarbonki po zakupie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ap2 Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 Bardziej chodzilo mi o nakreslenie sytuacji z tym autem niz doradzanie/odradzanie. Osobiscie gdybym mial ochote na taka AR to bym dolozyl te wymagane pieniadze i zrobilbym ja sobie na TipTop by przeciez sie da. Natomiast moja opinia byla wyrazona z punktu widzenia klasycznego kupujacego, ktory CHCE/MUSI kupic auto bezawaryjne a pozniej tylko psioczy, nie baczac na to ze "liczyl" na zakup ekonomiczny. IMHO Problemem ludzi kupujacych AR jest to, ze nie patrza na cene zakupu nowego samochodu. A jesli auto w salonie kosztuje na wejscie 100 kPLN to jego utrzymanie nie moze byc tanie... No, ale niestety kupujemy w PL auta po 60 kPLN uzywki a jak przyjdzie na niego wydac 2 kPLN to psioczymy jakie to drogie i jak sie to psuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
braviszon Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 > nie rozpędzaj sie tak w bravie nie bylo 20v > 20v to wlasnie jednostka o osiagach cos jak w alfach i tak samo fiaty > z tym silnikiem to zazwyczaj skarbonki po zakupie.. Nie było kolego : http://www.wysokieobroty.pl/auto/1,72135,3312540.html 2001 - silnik 2.0 20V w dwóch wersjach (150 i 154 KM) Wejdz chociaż do forum BBM i poczytaj posty 2.0 20V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tipaczek Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 > Nie było kolego : > http://www.wysokieobroty.pl/auto/1,72135,3312540.html > 2001 - silnik 2.0 20V w dwóch wersjach (150 i 154 KM) > Wejdz chociaż do forum BBM i poczytaj posty 2.0 20V. czytaj uważniej napisałem ze w bravie nie bylo silnika 2,0 jak napisałes wczesniej w bravo oczywiśnie ze byl, o tym silniku sie swoje naczytałem i ta jednostka wymaga tyle samo opieki co TSy alfy, jak nie wiecej ze wzgledu na problematyczne dojscie do pasków.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
braviszon Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 > czytaj uważniej napisałem ze w bravie nie bylo silnika 2,0 jak > napisałes wczesniej > w bravo oczywiśnie ze byl, o tym silniku sie swoje naczytałem Ogólnie napisałem,tak bym napisał ze Brava. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 > Ogólnie napisałem,tak bym napisał ze Brava. Ogólnie pisząc to ja mam 155 z 1.8 T.S, który ma przejechane 280 kkm i jakoś na niego nie narzekam, a co do bezawaryjności, to nie ma samochodów mocnych i bez awaryjnych jednocześnie. Na Alfy tak naprawdę narzekają gamonie, którzy nie wiedzą po co je kupili, lub kupili je dla tego bo im się podobały. A co do 2.0 20V to nie jest silnik Fiata tylko Lancii jeśli już o tym mowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
braviszon Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 > A co do 2.0 20V to nie jest silnik Fiata tylko Lancii jeśli już o tym > mowa. Dokładnie,ale montowany w Fiacie.Te z VISem są już naprawde szybkie.W Lancii ma bardzo dobrą opinię. Włassnie narzekają tacy ludzie,którzy kupili tanie zdezelowane Alfy.A o samochód taki jak AR trzeba dbac na dodatek chocby ze lubi wypic oleju.A potem się czyta watki o pierscieniach,wałkach. I tworzy się opinie ze znowu awaria.A taki VW Golf napewno by nie wypił oleju,a jakby wypił to i bez oleju by jezdił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 tak z ciekawości zapytam ,masz 8v czy 16v? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2008 > tak z ciekawości zapytam ,masz 8v czy 16v? 8V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2008 > 8V. Z tego zdania: Quote: Ogólnie pisząc to ja mam 155 z 1.8 T.S, który ma przejechane 280 kkm i jakoś na niego narzekam w zasadzie wynika to w miarę jednoznacznie. Przy 16V nie byłoby tak różowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2008 > Z tego zdania: Quote: > Ogólnie pisząc to ja mam 155 z 1.8 T.S, który ma przejechane 280 kkm > i jakoś na niego narzekam > w zasadzie wynika to w miarę jednoznacznie. Przy 16V nie byłoby tak > różowo. Już poprawiłem, pomyłka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2008 > 8V. dlatego nie masz z nim problemów .Jakby to była 16-ka to byś już pewnie był po 2 remontach kapitalnych, a trzeci by się już szykował. Jakby były zawody na najgorszy silnik to TS16v by bezapelacyjnie wygrał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2008 > dlatego nie masz z nim problemów .Jakby to była 16-ka to byś już > pewnie był po 2 remontach kapitalnych, a trzeci by się już > szykował. > Jakby były zawody na najgorszy silnik to TS16v by bezapelacyjnie > wygrał Ale Ty pi******sz głupoty. Kolega który ma passata Ci to opowiedział. Naprawiam Alfy od około 10 lat i jak czytam te wasze pop******one wypowiedzi to mi sie niedobrze robi. Silnik TS w wersji 16v poprawnie eksploatowany wytrzymuje 400 kkm bez remontu. Wszystkie silniki jakie naprawiałem po zatarciu nie rozsypały sie same z siebie, a przeważnie z powodu braku jakiejkolwiek wiedzy technicznej na temat silnika. Wystarczyłoby wymieniać olej co 10 kkm, a nie co 20 i wszystko jest ok. Poczytajcie , ze nawet producent Seleni zaleca jej wymianę w silnikach doładowanych i wielozaworowych co 10 000 km, a nie co 20. Ale co ja będę pisał, przecież ja się nie znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2008 a wraz ze mną te głupoty p......ą inni użytkownicy alf? .I nie mówię tu o przypadkowych użytkownikach, tylko o fanach alfy którzy przecież starają się dbać o swoje sprzęty. Może nie miałem Ts ale znam kilka osób , i wiem że różowo nie było ( tylko jeden kolega nie miał z nim problemów) a myślisz dlaczego w nowych alfach montuje się silniki opla?- to się nie wzięło znikąd i nie rozumiem o co się od razu spinasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2008 > a wraz ze mną te głupoty p......ą inni użytkownicy alf? .I nie mówię > tu o przypadkowych użytkownikach, tylko o fanach alfy którzy > przecież starają się dbać o swoje sprzęty. Może nie miałem Ts > ale znam kilka osób , i wiem że różowo nie było ( tylko jeden > kolega nie miał z nim problemów) > a myślisz dlaczego w nowych alfach montuje się silniki opla?- to się > nie wzięło znikąd > i nie rozumiem o co się od razu spinasz Nie spinam się, tylko nie wiem dlaczego mam więcej roboty przy Dieslach niż przy TS, skoro są takie jak piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2008 > Nie spinam się, tylko nie wiem dlaczego mam więcej roboty przy > Dieslach niż przy TS, skoro są takie jak piszesz. bo TSy mniej jeżdzą. dlatego, że więcej zepsute stoją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2008 > bo TSy mniej jeżdzą. dlatego, że więcej zepsute stoją Co by nie powiedzieć to trafna uwaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 Jeśli masz 7 tys. na zakup zostaw sobie drugie tyle na naprawy żartuje, gen jak masz 7 tys. to na Alfę Cię chłopie nie stać-nic dodać nic ująć. chyba ze szukasz auta na weekendy i do dłubania to kupuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 > Nie spinam się, tylko nie wiem dlaczego mam więcej roboty przy > Dieslach niż przy TS, skoro są takie jak piszesz. z tymi częstymi remontami to trochę przesadziłem, ale wiesz ja strasznie jestem cięty na TSy, bo one nieźle nadszarpnęły reputację alf. a tak z ciekawości, to z jakimi usterkami się w dieslach spotykasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 nie strasz kolegi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 > nie strasz kolegi ja nie strasze jestem realistą i mnie np na Alfę nie stać... jak będzie mnie stać to sobie kupię nową a starą ponad 10 letnią to bym kupił ale ew. jakiegoś spidera na wyjazdy latem w weekendy i bym non stop przy niej dłubał. na co dzień - NIGDY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 > z tymi częstymi remontami to trochę przesadziłem, ale wiesz ja > strasznie jestem cięty na TSy, bo one nieźle nadszarpnęły > reputację alf. > a tak z ciekawości, to z jakimi usterkami się w dieslach spotykasz? Brak mocy, brak mocy, brak mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubu Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 Szwagier rok temu był na etapie kupna auta i uparł się na A146, fakt ładne autko, nawet zakładałem na ogólnym temat o kupnie takiego auta - praktycznie wszyscy odradzali taki zakup jednak szwagra nie byłem w stanie przekonać i kupił Alfę Niestety okazało się że był to błąd, samochodem fajnie się jeździ i ma super fotele no ale to wszystkie jego zalety. Pierwsze co szwagra zdziwiło to to ile to autko potrafi spalić! 10 L przy normalnej mieszanej jeździe to jak na silnik 1.4 IMHO lekka przesada. W aucie skrzypi chyba każdy plastik, zepsuło się ogrzewanie tylnej szyby (w zimie - dalej nie naprawione) szyba z przodu zaczęła sama się otwierać na nierównościach ) będąc w trasie rozleciało się kompletnie przednie zawieszenie (guma z tulei po prostu wypadła sobie bez wcześniejszych objawów) efekt taki, że tukło się niesamowicie i ledwo można było utrzymać kiere, wskazówka temperatury płynu czasami działa razem z obrotomierzem czasem po wciśnięciu sprzęgła pedał nie wraca i dodatkowo ciągle spieprza gdzieś płyn hamulcowy linka od ręcznego oczywiście sobie pękła, silnik czasami lubi poklekotać (wariator? ) Szwagier niestety też miał małą przygodę i wylądował w rowie po wpadnięciu w poślizg co kosztowało go 2000 zł. Teraz czeka go wymiana 8 świec wydechu bo już pryka no i sam nie wie co jeszcze - jest lekko podłamany i choć na początku twierdził że to tylko auto to już myśli o zmianie i wie jedno nigdy więcej Alfy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 trafienie na dobrą alfę graniczy chyba z cudem, sam sobie się dziwię że kupiłem 156, ale zobaczymy co z tego wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 jest lekko podłamany i choć na początku twierdził że > to tylko auto to już myśli o zmianie i wie jedno nigdy więcej > Alfy... skąd ja to znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > trafienie na dobrą alfę graniczy chyba z cudem, sam sobie się dziwię > że kupiłem 156, ale zobaczymy co z tego wyjdzie z tym akurat sie nie zgodze-duzo jest w polsce serwisowanych Alf z pierwszej reki sam kupowalem kiedys 145 od I wł serwisowana od 0 do konca utrzymanie takiego auta jest poprostu drozsze od przecietnych aut-generalnie, sa bardziej kaprysne i mniej kwestia na co sie trafi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > Szwagier rok temu był na etapie kupna auta i uparł się na A146, fakt > ładne autko, nawet zakładałem na ogólnym temat o kupnie takiego > auta - praktycznie wszyscy odradzali taki zakup jednak szwagra > nie byłem w stanie przekonać i kupił Alfę Niestety okazało się > że był to błąd, samochodem fajnie się jeździ i ma super fotele > no ale to wszystkie jego zalety. Pierwsze co szwagra zdziwiło to > to ile to autko potrafi spalić! 10 L przy normalnej mieszanej > jeździe to jak na silnik 1.4 IMHO lekka przesada. W aucie > skrzypi chyba każdy plastik, zepsuło się ogrzewanie tylnej szyby > (w zimie - dalej nie naprawione) szyba z przodu zaczęła sama > się otwierać na nierównościach ) będąc w trasie rozleciało się > kompletnie przednie zawieszenie (guma z tulei po prostu wypadła > sobie bez wcześniejszych objawów) efekt taki, że tukło się > niesamowicie i ledwo można było utrzymać kiere, wskazówka > temperatury płynu czasami działa razem z obrotomierzem czasem > po wciśnięciu sprzęgła pedał nie wraca i dodatkowo ciągle > spieprza gdzieś płyn hamulcowy linka od ręcznego oczywiście > sobie pękła, silnik czasami lubi poklekotać (wariator? ) > Szwagier niestety też miał małą przygodę i wylądował w rowie po > wpadnięciu w poślizg co kosztowało go 2000 zł. Teraz czeka go > wymiana 8 świec wydechu bo już pryka no i sam nie wie co > jeszcze - jest lekko podłamany i choć na początku twierdził że > to tylko auto to już myśli o zmianie i wie jedno nigdy więcej > Alfy... 146 robię średnio 3 tysiące km miesięcznie, w każdych możliwych warunkach. Auto stoi pod chmurą i jakoś nie mam problemów. A pęknięta linka od hamulca ręcznego w kilkuletnim aucie? No proszę Cię. Mnie linka kosztowała chyba 80 zł z wymianą. A w innych autach to się linki nie psują, tak? To co, przed kupnem nie miała 8 świec i nie można było sprawdzić, ile one kosztują? A wariator to mu ktoś dołożył do tego silnika, hm? A teraz to nie ma wymiany informacji, aby przy kupnie wiedzieć, co się ma sprawdzć? Że paliwożerne, to owszem i chyba żaden z właścicieli Alf piszących na różnych forach tego nie kryje, ale powiedz mi która marka daje takie parametry w fabrycznych silnikach, czyli np. 1.8 8V 128KM albo 16V 144KM? Albo wariator, który jest niczym innym, tylko VTECem? Owszem, niektóre rozwiązania nie są najbardziej szczęśliwe, ale bez przesady. I odnośnie zawieszenia - jest ono proste jak drut, żeby nie powiedzieć archaiczne, więc moje pytanie - w jakim stanie musiało być, skoro się rozpadło? Nieraz zdaża mi się podróżować 146 z prędkościami 180km/h i więcej i auto prowadzi się mega pewnie. I tuleja wypadła tak po prostu? To nie wiem, co to była za tuleja. Każdy Ci powie, że a propos gum w zawieszeniu nie opłaca się brać zamienników, tylko oryginały, wtedy masz spokój. A mechnizm jest taki, że guma w tulei się powoli "odkleja", a poza tym jak już jest do wymiany, to nie da się nie słyszeć tłuczenia wahacza przy kaźdej możliwej nierówności. Kolejan rzecz - KOMPLETNY remont zawieszenia w 146 (wszystkie tuleje i gumy na wahaczach) wraz z robocizną w ASO wyszedł w granicach 800 zł. Czy to dużo? Porażająco więcej niż w autach z tych roczników i z podobnych klas? Nie sądzę. Ja zrobiłem to od razu po kupnie auta i po ponad 50 tysiącach zrobionych przez około rok nie słychać nic. Jak piszę ludziom, żeby zdjęli miskę przed zakupem TSa i obejrzeli panewki i wał, to pukają się w czoło. Każda Alfa z ogłoszenia ma malusi przebieg, jest zadbana, bezwypadkowa, wyhuchana, nic nie stuka, nic nie puka, a rzeczywistość jest zgoła inna. Kompletnie inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > Szwagier rok temu był na etapie kupna auta i uparł się na A146, fakt > ładne autko, nawet zakładałem na ogólnym temat o kupnie takiego > auta - praktycznie wszyscy odradzali taki zakup jednak szwagra > nie byłem w stanie przekonać i kupił Alfę Niestety okazało się > że był to błąd, samochodem fajnie się jeździ i ma super fotele > no ale to wszystkie jego zalety. Pierwsze co szwagra zdziwiło to > to ile to autko potrafi spalić! 10 L przy normalnej mieszanej > jeździe to jak na silnik 1.4 IMHO lekka przesada. W aucie > skrzypi chyba każdy plastik, zepsuło się ogrzewanie tylnej szyby > (w zimie - dalej nie naprawione) szyba z przodu zaczęła sama > się otwierać na nierównościach ) będąc w trasie rozleciało się > kompletnie przednie zawieszenie (guma z tulei po prostu wypadła > sobie bez wcześniejszych objawów) efekt taki, że tukło się > niesamowicie i ledwo można było utrzymać kiere, wskazówka > temperatury płynu czasami działa razem z obrotomierzem czasem > po wciśnięciu sprzęgła pedał nie wraca i dodatkowo ciągle > spieprza gdzieś płyn hamulcowy linka od ręcznego oczywiście > sobie pękła, silnik czasami lubi poklekotać (wariator? ) > Szwagier niestety też miał małą przygodę i wylądował w rowie po > wpadnięciu w poślizg co kosztowało go 2000 zł. Teraz czeka go > wymiana 8 świec wydechu bo już pryka no i sam nie wie co > jeszcze - jest lekko podłamany i choć na początku twierdził że > to tylko auto to już myśli o zmianie i wie jedno nigdy więcej > Alfy... Ktoś tu wyszedł na debila z tego co widzę, a na pewno nie jest to wina samochodu. Jeśli jest się kretynem, to się kupuje trupy. Nie mniej więc pretensji do samochodu tylko do tego kto kupił trupa i teraz nie wie co ma zrobić ze swoim błędem. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > 146 robię średnio 3 tysiące km miesięcznie, w każdych możliwych > warunkach. Auto stoi pod chmurą i jakoś nie mam problemów. A > pęknięta linka od hamulca ręcznego w kilkuletnim aucie? No > proszę Cię. Mnie linka kosztowała chyba 80 zł z wymianą. A w > innych autach to się linki nie psują, tak? > To co, przed kupnem nie miała 8 świec i nie można było sprawdzić, ile > one kosztują? A wariator to mu ktoś dołożył do tego silnika, hm? > A teraz to nie ma wymiany informacji, aby przy kupnie wiedzieć, > co się ma sprawdzć? > Że paliwożerne, to owszem i chyba żadne z właścicieli Alf piszących > na różnych forach tego nie kryje, ale powiedz mi która marka > daje takie parametry w fabrycznych silnikach, czyli np. 1.8 8V > 128KM albo 16V 144KM? ALbo wariator, który jest niczym innym, > tylko VTECem? Owszem, niektóre rozwiązania nie są najbardziej > szczęśliwe, ale bez przesady. > I odnośnie zawieszenia - jest ono prost jak drut, żeby nie powiedzieć > archaiczne, więc moje pytanie - w jakim stanie musiało być, > skoro się rozpadło? Nieraz zdaża mi się podróżować 146 z > prędkościami 180km/h i więcej i auto prowadzi się mega pewnie. > Jak piszę ludziom, żeby zdjęli miskę przed zakupem TSa i obejrzeli > panewki i wał, to pukają się w czoło. Każda Alfa z ogłoszenia ma > malusi przebieg, jest zadbana, bezwypadkowa, wyhuchana, nic nie > stuka, nic nie puka, a rzeczywistość jest z goła inna. > Kompletnie inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > Szwagier rok temu był na etapie kupna auta i uparł się na A146, fakt > ładne autko, nawet zakładałem na ogólnym temat o kupnie takiego > auta - praktycznie wszyscy odradzali taki zakup jednak szwagra > nie byłem w stanie przekonać i kupił Alfę Niestety okazało się > że był to błąd, samochodem fajnie się jeździ i ma super fotele > no ale to wszystkie jego zalety. Pierwsze co szwagra zdziwiło to > to ile to autko potrafi spalić! 10 L przy normalnej mieszanej > jeździe to jak na silnik 1.4 IMHO lekka przesada. W aucie > skrzypi chyba każdy plastik, zepsuło się ogrzewanie tylnej szyby > (w zimie - dalej nie naprawione) szyba z przodu zaczęła sama > się otwierać na nierównościach ) będąc w trasie rozleciało się > kompletnie przednie zawieszenie (guma z tulei po prostu wypadła > sobie bez wcześniejszych objawów) efekt taki, że tukło się > niesamowicie i ledwo można było utrzymać kiere, wskazówka > temperatury płynu czasami działa razem z obrotomierzem czasem > po wciśnięciu sprzęgła pedał nie wraca i dodatkowo ciągle > spieprza gdzieś płyn hamulcowy linka od ręcznego oczywiście > sobie pękła, silnik czasami lubi poklekotać (wariator? ) > Szwagier niestety też miał małą przygodę i wylądował w rowie po > wpadnięciu w poślizg co kosztowało go 2000 zł. Teraz czeka go > wymiana 8 świec wydechu bo już pryka no i sam nie wie co > jeszcze - jest lekko podłamany i choć na początku twierdził że > to tylko auto to już myśli o zmianie i wie jedno nigdy więcej > Alfy... A co do Opli DTI, to jeszcze Ci się pompa nie wysrała ??? To poczekaj aż się wysra i zobaczymy co powiesz na temat Opla DTI cwaniaku, bo akurat pompa w tych silnikach to tak jak wariator w TSach, jeśli jeszcze nie wiesz. Tak więc skończ pisać te swoje pierdoły i zapierdalaj tym swoim klamotem dopuki jeszcze możesz. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > jest lekko podłamany i choć na początku twierdził że > skąd ja to znam Ehhh, uwilebiam, jak przy okazji każdego tematu awarii/kupna Alfy dajesz upust swojemu dziecięcemu niezadowoleniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubu Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > Tak więc skończ pisać te swoje > pierdoły i zapierdalaj tym swoim klamotem dopuki jeszcze możesz. nie no uśmiałem się co nie miara na żadnym innym kąciku nie ma takiej frustracji jak tutaj, a Twoja odpowiedź i innych jest najlepszym na to dowodem > A co do Opli DTI, to jeszcze Ci się pompa nie wysrała ??? > To poczekaj aż się wysra i zobaczymy co powiesz na temat Opla DTI > cwaniaku, bo akurat pompa w tych silnikach to tak jak wariator w > TSach, jeśli jeszcze nie wiesz. No popatrz jeszcze się nie wysrała i się nie wysra bo trzeba wiedzieć jak o nią dbać a Ty nie masz pojęcia o DTI i te pompy wcale często nie padają tylko pewnie z 70-80 % diagnoz padnięcia jej jest błędna bo tacy są u nas spece od DTI. Wracając do Alfy Romeo to naprawdę zajebiste są tam fotele naprawdę i fajnie się tymi autami jeździ i to by było na tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.