Skocz do zawartości

Astrta 1.4 problem z odpaleniem auta na ciepłym silniku


vanseba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiś 3 dni mam problem z odpaleniem auta na ciepłym silniku , akumulator jest w porządku bo był sprawdzany z 2 miesiące temu, żadna kontrolka ładowania sie na konsoli nie świeci pozostałe świecą normalnie nie ma oznak wyładowanego akumulatora , od czego to może być może miał ktoś podobny problem zdarza się też że odczekam z 15 min i auto zapala normalnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaki dokładnie silnik/rocznik?

> przyczyną może być czujnik temperatury ECM

> ew. moduł zapłonowy, ale to mniej prawdopodobne

Silnik 1.4 60KM spi rocznik 1995 , objaw taki ze odpali normalnie przejade z 60 km i pozniej nie ma siły zakrecić tak jak by całkiem akumulator był wyładowany a prawdopodobnie nie jest , czy przyczną mogą być przysniedziałe styki przy rozruszniku ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozniej nie ma siły zakrecić tak jak by

> całkiem akumulator był wyładowany a prawdopodobnie nie jest

tego nie napisałeś w 1 poście zlosnik.gif

napisałeś "akumulator jest ok", więc myślałem, że normalnie kręci

zapomnij zatem o tym, co wyżej napisałem

przede wszystkim rozrusznik do obadania, w drugiej kolejności stacyjka (kostka)

rozrusznik w takiej chwili wydaje jakieś dźwięki, czy zupełnie milczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tego nie napisałeś w 1 poście

> napisałeś "akumulator jest ok", więc myślałem, że normalnie kręci

> zapomnij zatem o tym, co wyżej napisałem

> przede wszystkim rozrusznik do obadania, w drugiej kolejności

> stacyjka (kostka)

> rozrusznik w takiej chwili wydaje jakieś dźwięki, czy zupełnie

> milczy?

Milczy ale jak się bardziej przypatrzyłem to tak wygląda , dlatego powiedziałem ze słabaowo kręci ale po odczekaniu jakieś tam chwili np 10-15 min zapala normalnie bez żadnych słabości .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie licząc masy, do rozrusznika idą 2 kable

gruby czarny z akumulatora i cieńszy czarno-czerwony ze stacyjki

na tym pierwszym musi być stałe 12V, na drugim ma się pojawiać przy kręceniu

sprawdź czy tak jest, oczyść styki na rozruszniku i próbuj dalej smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie licząc masy, do rozrusznika idą 2 kable

> gruby czarny z akumulatora i cieńszy czarno-czerwony ze stacyjki

> na tym pierwszym musi być stałe 12V, na drugim ma się pojawiać przy

> kręceniu

> sprawdź czy tak jest, oczyść styki na rozruszniku i próbuj dalej

Ok sprawdzę dzięki za info .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok sprawdzę dzięki za info .

Przypuszczam, że aku robi już pa pa.

Jak jedziesz to cały syf z dna akumulatora unosi się i robi zwarcie między celami. Po opadnięciu aku wraca do normalności i możesz wtedy odpalić.

Przerabiałem ten temat kiedyś i dzięki temu znam budowę i zasadę działania rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypuszczam, że aku robi już pa pa.

> Jak jedziesz to cały syf z dna akumulatora unosi się i robi zwarcie

> między celami. Po opadnięciu aku wraca do normalności i możesz

> wtedy odpalić.

> Przerabiałem ten temat kiedyś i dzięki temu znam budowę i zasadę

> działania rozrusznika.

Kupiłem nowy akumulator i narazie nie ma problemu z zapalaniem ale tak jak by go z początku coś przytrzymywało, może jeszcze pojadę przejrzeć rozrusznik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Jeszcze jedno pytanko nadszedł czas, zmiany tarcz i klocków czy

> tarcze wentylowane będą pasować do Opla AStry rok 1995 silnik

> 1.4 .

to Ty pisałeś do mnie na gg dzisiaj?

nie było mnie...

zresztą, nieważne

tarcze i klocki to pasować będą takie, jakie teraz masz (wymiary)

jeżeli masz niewentylowane, to wentylowanych nie założysz, jeśli nie zmienisz zacisków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to Ty pisałeś do mnie na gg dzisiaj?

> nie było mnie...

> zresztą, nieważne

> tarcze i klocki to pasować będą takie, jakie teraz masz (wymiary)

> jeżeli masz niewentylowane, to wentylowanych nie założysz, jeśli nie

> zmienisz zacisków

tak ja myślałem ze na gg bedziesz teraz sa zalozone nie wentylowane , pytałem goscia w sklepie to powiedział ze będa pasować , niby sprawdzał z katalogiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak ja myślałem ze na gg bedziesz teraz sa zalozone nie wentylowane ,

> pytałem goscia w sklepie to powiedział ze będa pasować , niby

> sprawdzał z katalogiem.

wydaje mi się, że źle sprawdzał

wentylowane tarcze są dużo grubsze od niewentylowanych

np. 236x12.6mm i 236x20mm, jak sobie wyobrażasz ich zamienny montaż?

poza tym, "1.4 rocznik 95" to za mało danych do doboru...

inne tarcze były w autach z silnikiem x14nz (60KM) , inne z c14se (82KM)

x14xe (90KM) wtedy jeszcze zdaje się nie było w ogóle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydaje mi się, że źle sprawdzał

> wentylowane tarcze są dużo grubsze od niewentylowanych

> np. 236x12.6mm i 236x20mm, jak sobie wyobrażasz ich zamienny montaż?

> poza tym, "1.4 rocznik 95" to za mało danych do doboru...

> inne tarcze były w autach z silnikiem x14nz (60KM) , inne z c14se

> (82KM)

> x14xe (90KM) wtedy jeszcze zdaje się nie było w ogóle...

Ok dzięki za pomoc piwo.gif, będzie je teraz musiał wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.