Skocz do zawartości

Na temat dodatków do paliw


joshua79

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym podzielić się zdobytą wiedzą oraz przy okazji poznać zdanie innych na ten temat.

Studiując baaardzo głęboko zawrtość internetu, wyszukując po wymyślnych nazwach dodatków do paliw ze szczególnym wskazaniem na ich karty charakterystki łatwo można dojść do konkluzji, że wszystkie one mają identyczne składniki mieszane w różnych proporcjach, więc między bajki można sobie włożyć slogany reklamowe typu "unikalna formuła sprawi...", fakt: ciężkie węglowodory aromatyczne, 1,2,4 trimetylobenzeny, solwentnafta i polimery z pewnością coś tam sprawią, ale zupełnie to samo w przypadku każdego Shella, Orlenu, Xeramica, STP, Liqui Moly oraz Stefan&Józek HiperDieselKillerFormuła. Żaden producent tajnego soku z gumijagód nie stosuje.

Nie mam zamiaru podważać sensu ich stosowania, bo jakość paliw jaka jest każdy widzi. Chciałbym natomiast podważyć sensowność spotykanych na forach twierdzeń jakoby ten czy inny specyfik był 'super' a pozostałe 'beee'.

Więc mając zamiar coś wlać i stojąc przed dylematem czy ma być to: Shell za 7zł, Xeramic za 15zł, STP za 20zł czy LiquiMoly za 35zł - wybiorę najtańszy. Analogicznie sytuacja ma się z paliwami. Bazowe paliwo pochodzi od 2 producentów, dodatki (które są bądź ich nie ma) mają tylko różne nazwy.

Po co ten cały wywód? Wydawało mi się że jest to właściwe miejsce do podzielenia się spostrzeżeniami, głównie ze względu na wielotematyczność forum, człowieka który wchodząc to na tą czy inną stronę czyta śmieszne posty typu: "Zalałem Vervę i ciągnie aż miło, choć na Ultimate ciągnęło lepiej, a na V-power to już miałem problem z utrzymaniem się na asfalcie", "Wlałem STP i nie domykają mi się drzwi, przy xeramic tego problemu nie było", albo "wlałem Shella i mniej pali o 5L".

Tak naprawdę wszystko zależy od uczciwości dostawców, czystości zbiorników i o czym najczęściej zdajemy się zapominać zwalając na innych: od stanu naszego pojazdu.

Jeśli ktoś ma inne zdanie chętnie poznam stanowisko. Pozdrawiam i życzę czytania jak najmniejszej ilości irytujących postów w stylu przytoczonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze to wlasnie chodzi o stosunek tych specyfikow o ktorych powyzej napisales. Jezeli np. skladnik x potrafi przeczyscic z nagaru koncowki wtryskiwaczy i jest go 50% w danej mazi, zas reszta to jakis tanszy skladnik y, ktory sluzy jako nosnik dla x i np. przy okazji wiaze jakies frakcje smieci ktore moga zalegac w zbiorniku to taki specyfik bedzie lepszy od produktu np. shella ktory ma tego specyfiku x 10% a reszta to "wypelniacz". W sumie to w niewielu przypadkach placi sie za to samo tyle samo. Dosc czesto jednak jest tak ze placi sie wiecej za to ze czegos tam jest wiecej, albo produkt jest lepiej dopracowany.

Co do paliw to kompletnie sie mylisz - owszem bazowy produkt pochodzi od dwoch producentow. Tyle tylko ze od bazowego produktu do danej stacji benzynowej przechodzi przez kilka baz paliwowych i mieszalni, gdzie dodaje sie do niego roznych srodkow. To wcale nie jest takie proste ze wszystkie paliwa pochodza od jednego producenta, a zli ludzie dokladaja tylko swoje ceny. Wielu doklada tez swoje dodatki, swoje bazy w ktorych cos tam sie jeszcze z tym paliwem robi, a niektorzy nawet i ludzi ktorzy dbaja zeby jakas niezbyt dobra partia paliwa trafila na rynek. I za to jedni zaplaca wiecej a inni nie. Wybor nalezy do kazdego kierowcy, co zreszta widac po popularnosci stacji o zerowej reputacji smile.gif.

A to czy te specyfiki cos pomagaja - imho to nic. kompletne nic smile.gif. Ale kazdy moze lac do zbiornika co mu sie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy okazji poznać zdanie innych na ten temat.

Ostatnio wlalem taki dodatek do czyszczenia wytryskow i gaznikow do kosiarki. Bo miala problemy z zapalaniem, jakos slabo ciagnela i palila duzo paliowa. Teraz chodzi jak nowa - zuzycie paliwa znaczaco spadlo, mocy nabrala tyle ze nawet wysoka, mokra trawe tnie bez krztuszenia sie a pali na oko jakies 30% mniej.

Zapomnialem dodac ze zbiornik paliwa w kosiarce ma chyba litr pojemnosci a ja wlalem caly preparat (250 ml) i nie rozcienczylem go benzyna = musiala przez jedno koszenie chodzic na conajmniej 50% roztworze tego wynalazku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko ze to wlasnie chodzi o stosunek tych specyfikow o ktorych

> powyzej napisales. Jezeli np. skladnik x potrafi przeczyscic z

> nagaru koncowki wtryskiwaczy i jest go 50% w danej mazi, zas

> reszta to jakis tanszy skladnik y, ktory sluzy jako nosnik dla x

> i np. przy okazji wiaze jakies frakcje smieci ktore moga zalegac

> w zbiorniku to taki specyfik bedzie lepszy od produktu np.

> shella ktory ma tego specyfiku x 10% a reszta to "wypelniacz".

Zgadzam się, ale mowa o jednej gamie produktów np. "dodatek do diesla" (tu procentowa zawartość poszczególnych składników nie może zbytnio odbiegać od norm, tym bardziej 10-ciokrotnie), a nie różnych jak depresator/formuła do czyszczenia wtryskiwaczy/ czy cetan booster.

W

> sumie to w niewielu przypadkach placi sie za to samo tyle samo.

> Dosc czesto jednak jest tak ze placi sie wiecej za to ze czegos

> tam jest wiecej, albo produkt jest lepiej dopracowany.

W przypadku niegarażowych produkcji nie istnieje raczej pojęcie "niedopracowany"....

> Co do paliw to kompletnie sie mylisz - owszem bazowy produkt

> pochodzi od dwoch producentow. Tyle tylko ze od bazowego

> produktu do danej stacji benzynowej przechodzi przez kilka baz

> paliwowych i mieszalni, gdzie dodaje sie do niego roznych

> srodkow. To wcale nie jest takie proste ze wszystkie paliwa

> pochodza od jednego producenta, a zli ludzie dokladaja tylko

> swoje ceny. Wielu doklada tez swoje dodatki, swoje bazy w

> ktorych cos tam sie jeszcze z tym paliwem robi, a niektorzy

> nawet i ludzi ktorzy dbaja zeby jakas niezbyt dobra partia

> paliwa trafila na rynek. I za to jedni zaplaca wiecej a inni

> nie. Wybor nalezy do kazdego kierowcy, co zreszta widac po

> popularnosci stacji o zerowej reputacji .

Ja nie napisałem nigdzie że dodatków dystrybutorzy paliw nie dodają - owszem dodają, ale to nie jest tak że na Orlenie dodają denaturatu, a na Shellu gwiezdnego pyłu z technologii NASA.

> A to czy te specyfiki cos pomagaja - imho to nic. kompletne nic .

> Ale kazdy moze lac do zbiornika co mu sie podoba.

BTW: dzięki za wypowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.