Skocz do zawartości

Problem z zegarami


gajoss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów.

Mam takie mały problem z zegarami o Sieny/Palio. Otóż chciałem zdjąć wskazówki i tarcze zegarów aby dostać się do mechanizmu licznika. Starym sprawdzonym sposobem - widelcem się do tego zabrałem. No ale o ile wskazówka od licznika i od obrotomierza zeszły bez problemów, to wskazówka od poziomu paliwa wyszła razem z ośką. Teraz po zamontowaniu i nasmarowaniu potem ośki wskazówką podnosi się ale nie chce sama opadać. Nie wiecie jak to naprawić, bo to wszystko jest takie strasznie małe i delikatne. Jak ustawić wskazówkę? bo miałem zaznaczone jak strzałka się ustawiła po wyjęciu ogranicznika, ale gdy wskazówka wyszła z ośką to po ponownym zmontowaniu wszystkiego pokazuje jakieś kosmiczne rzeczy. Ustawić po prostu tak na oko?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Kolegów.

> Mam takie mały problem z zegarami o Sieny/Palio. Otóż chciałem zdjąć

> wskazówki i tarcze zegarów aby dostać się do mechanizmu

> licznika.

a czemu zabrałeś się od dupy strony??

z tej strony jest IMHO wygodniejszy dostęp, chyba że szukasz czegoś konkretniejszego

6c4d43d0e85be3eb6ef51062cd18070f-1466294.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czemu zabrałeś się od dupy strony??

> z tej strony jest IMHO wygodniejszy dostęp, chyba że szukasz czegoś

> konkretniejszego

kurcze a o takim sposobie rozebrania nie pomyślałem frown.gif A nie wiesz co teraz zrobić, bo wskazówka od poziomu paliwa w ogóle mi nie opada tylko stoi w miejscu... A obrotek to świruje. Wydaje mi się że pokazuje cały czas za duże wartości w zakresie powyżej 2tys. obr, ale z kolei na biegu jałowym wskazówka leży prawie na tym podparciu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Kolegów.

> Mam takie mały problem z zegarami o Sieny/Palio. Otóż chciałem zdjąć

> wskazówki i tarcze zegarów aby dostać się do

mechanizmu

> licznika. Starym sprawdzonym sposobem - widelcem się do tego

> zabrałem. No ale o ile wskazówka od licznika i od obrotomierza

> zeszły bez problemów, to wskazówka od poziomu paliwa wyszła

> razem z ośką. Teraz po zamontowaniu i nasmarowaniu potem ośki

> wskazówką podnosi się ale nie chce sama opadać. Nie wiecie jak

> to naprawić, bo to wszystko jest takie strasznie małe i

> delikatne. Jak ustawić wskazówkę? bo miałem zaznaczone jak

> strzałka się ustawiła po wyjęciu ogranicznika, ale gdy wskazówka

> wyszła z ośką to po ponownym zmontowaniu wszystkiego pokazuje

> jakieś kosmiczne rzeczy. Ustawić po prostu tak na oko?

> Pozdrawiam

co do wskazówki paliwa za mocna ją docisłes. co do obrotów zawsze jak zdejmuszesz wskazówki jest mała szansa ze załozysz je tak samo stąd mozesz miec teraz na wszytskich wskaznikach przekłamia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale zaznaczałem mazakiem gdzie się wskazówki zatrzymują bo wyjęciu

> tych ograniczników...

ja owego czasy jak przerabiałem ten problem w cc miałem to samo co ty teraz mniejwiecej... poluzniłem wskazówki za mocne je docisłem potem wyjałem te ograniczniki co wskazówka na nich spokojnie lezy i palcem pyk wskazówke do góry az sama opadła i jak sie zatrzymała na 0 to wtedy puk ja do góry i włozyłem ogranicznik i było ok.. natomiast z wskanikiem paliwka było gozej bo po wyjeciu tych ograniczników spadał spora poza skale ustawiłem na oko smile.gif

co do tego ze zaznaczyłes smile.gif ja też zaznaczałe i tyle to dało... co do brotów w twoim przypadku ja bym zrobił tak.. podpił sie pod interfejs np od gazu tam zawsze masz pokazane obroty i tą moja mnetoda bez tych ograniczników bym go ustawił to bys miał licznik ok obroty ok no wskaznik paliwa na oko i tempereture to bys wyczuł po tym jak sie ci silnik nagrzewał tz. jak miałes wczesniej nagrzany silnik i miałes na połowie skali teraz masz np. 3/4 slkli to o tyle na oko musisz cosfnąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo wink.gif masz rację i zrobię tak jak mówisz, tylko jest jeden jeszcze problem, rozbierałem to i wskazówki nie są wsadzone za głęboko o nic nie obcierają a chodzą jakoś topornie. Ta od temperatury to jakoś ujdzie chociaż po przekręceniu silnika na nagrzanym silniku idzie do swojego miejsca strasznie powoli w porównaniu ze wskazówkami z oryginalnych liczników z uno. Natomiast ta od paliwa też nie obciera wszystko wydaje się ok, a sama nie chce opadać w ogóle, stoi cały czas w tym samym miejscu...próbowałem dać troszkę smaru na ośkę, bo niestety mi się wyciągnęła, ale bez skutku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki bardzo masz rację i zrobię tak jak mówisz, tylko jest jeden

> jeszcze problem, rozbierałem to i wskazówki nie są wsadzone za

miejmy nadzieję, że po tych czynnościach zegary będą pokazywać prawidłowo, bo coś mi się wydaje, że na chwilę obecną to te zegary są już no.gif

A-HA: gdyby Ci się udało już wszystko zmontować, to nie zapomnij wymienić wszystkich żarówek, szczególnie od podświetlenia. będziesz miał spokój na dłuższy czas z przepalonymi żarówkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówki są już powymieniane wink.gif więcej jak połowa zarówno kontrolek jak i tych od podświetlenia była spalona. Być może już się do niczego nie nadadzą one, ale myślę że tak źle to nie jest wink.gif Dziś wyjmę to zobaczę, tylko najpierw muszę zmienić pasek i napinacz rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.