Skocz do zawartości

Tryb sportowy Bingo S-4


skubany_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Gazownik zaproponował mi zmianę ustawień instalki Bingo-S4 z trybu normalnego na tryb sportowy. Odmówiłem, ale zaciekawiło mnie to. Co daje ten tryb w porównaniu z normalnym? Czy naprawdę polepszają się osiągi czy to tylko marnowanie paliwa? Z jakim wzrostem spalania się to wiąże (na przykład w takim lanosie 1.5)?? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gazownik zaproponował mi zmianę ustawień instalki Bingo-S4 z trybu

> normalnego na tryb sportowy. Odmówiłem, ale zaciekawiło mnie to.

> Co daje ten tryb w porównaniu z normalnym? Czy naprawdę

> polepszają się osiągi czy to tylko marnowanie paliwa? Z jakim

> wzrostem spalania się to wiąże (na przykład w takim lanosie

> 1.5)??

Nie wiem ile wzrosnie spalanie ale powiem o co z tym chodzi wink.gif

Dzieki temu zmienia sie punkt odniesienia sondy lambda

tryb ekonomiczny 0,391V

tryb normalny 0,45V

tryb sportowy 0,61V

Co chcial uzyskac gazman proponujac taka zmiane ??? hmm.gif

A tutaj cytat z instrukcji do sterownika AL700

Quote:

6. Typ jazdy

Funkcja umożliwia dokonanie wyboru pomiędzy stylami jazdy:

- Ekonomiczny,

- Normalny,

- Sportowy.

Zmiana ustawień nie wpływa niekorzystnie na emisję spalin. Ustawienie sport jest zalecane dla samochodów z automatyczną skrzynią biegów.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem ile wzrosnie spalanie ale powiem o co z tym chodzi

> Dzieki temu zmienia sie punkt odniesienia sondy lambda

> tryb ekonomiczny 0,391V

> tryb normalny 0,45V

> tryb sportowy 0,61V

Niestety w Bingo tak nie jest gdyż tam jest osobne okienko do ustawienia punktu neutralnego sondy. Ta opcja eko,norm,sport w bingo wg mnie jest nieaktywna i nic nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety w Bingo tak nie jest gdyż tam jest osobne okienko do

> ustawienia punktu neutralnego sondy. Ta opcja eko,norm,sport w

> bingo wg mnie jest nieaktywna i nic nie robi.

A Taki punkt neutralny np 0,69V, da się odczuć w osiągach ?

bo tak myślę że można by sobie zrobić pstryczek elektryczek trybów jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Taki punkt neutralny np 0,69V, da się odczuć w osiągach ?

nie wiem trzeba by spróbować

> bo tak myślę że można by sobie zrobić pstryczek elektryczek trybów

> jazdy...

jak? hmm.gif Bo do głowy mi tylko przychodzi podłaczenie się uC do sterownika i przesłanie protokołem odpowiedniej komendy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem trzeba by spróbować

> jak? Bo do głowy mi tylko przychodzi podłaczenie się uC do

> sterownika i przesłanie protokołem odpowiedniej komendy.

Może wpiąć się pomiędzy sondę a sterownik z układem, który będzie dodawał/odejmował kilka dziesiątych volta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dokładnie, np, -0,2V , do napięcia lambdy, coś jak Wszim

> popełniłeś już dawno

zlosnik.gif W sumie fakt mlot.gif. Z tym, że ja tam nie robię tego tak bezpośrednio analogowo. W zasadzie to podobnie działa. Z tym, że nie jest to na stałe wartość podciągniętego punktu lambda. Procesor po wykryciu odpowiednio dynamicznego wciśnięcia pedału przyspieszenia mierzy napięcie z sondy. W pierwszym etapie przez czas T1 przekłamuje sterownikowi LPG sygnał z lambdy podając mu zawsze 0V. To 0V jest realizowane przez przełączenie na wyjscie masy. Więc element wykonawczy albo podawaje rzeczywisty sygnał z lambdy albo 0V. W drugim etapie przez czas T2 podaje mu 0V tylko w przypadku gdy napięcie z lambdy nie przekroczy ustawialnego progu np 0,75V(tak mam obecnie ustawione). Czyli efekt wzbogacania działa to tylko w pierwszym momencie mocnego przyspieszania a nie przez cały czas pracy silnika. Bo tylko w zasadzie w tej chwili ma to sens. Gdy się jedzie już jednostajnie to niepotrzebna nam tak bogata mieszanka a powinna być stechiometryczna.

He he właśnie siedzę i przerabiam moją maszynkę - tzn dorabiam emulator MAP z 16 poziomowym przełączanym dzielnikiem aktywnym dla wybranych obrotów silnika. Oczywiście wszystko konfigurowalne z PCta po RSie. Jak skończę to się pochwalę(o ile się uda icon_rolleyes.gif). Bedzie teraz dwa w jednym: dynamiczne wzbogacenie mieszanki + emulator MAP pozwalający wyprzedzić zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.