Skocz do zawartości

manual z WoA - Lampka z opóźnionym wyłączeniem


heniek_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czytalem manual na WoA odnosnie opoznionego wylaczania lampki w astrze f. Wzwiazku z tym mam kilka pytan.

1. Po jakim czasie ta lampka sie wylacza?

2. Czy ona powoli przygasa czy nagle gasnie?

3. Czy opoznione wylaczanie dziala tylko po zamknieciu drzwi czy rowniez po wylaczeniu pokretlem od wlaczania oswietlenia?

4. Jak sie zdejmuje ta plastikowa oslonke?, bo kombinuje ale niechce wyjsc - na sile nie nie ciagne zeby nie polamac smile.gif

chodzi o ten manual:

http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/lampka.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Po jakim czasie ta lampka sie wylacza?

Około 10S

> 2. Czy ona powoli przygasa czy nagle gasnie?

Gaśnie nagle

> 3. Czy opoznione wylaczanie dziala tylko po zamknieciu drzwi czy

> rowniez po wylaczeniu pokretlem od wlaczania oswietlenia?

Po wyłączeniu pokrętłem również jeśli nie jest przekręcona stacyjka. Przy przekręconej stacyjce gaśnie od razu.

> 4. Jak sie zdejmuje ta plastikowa oslonke?, bo kombinuje ale niechce

> wyjsc - na sile nie nie ciagne zeby nie polamac

Wyjść wyjdzie Ona ma z jednej strony takie blaszki sprężynujące ale nie pamiętam teraz z której. Jak będę przy aucie to zrobię foto albo można na allegro poszukać zdjęć. Jeśli zamierzasz taką nabyć to pamiętaj aby miała taką elektronikę jak na zdjęciu w manualu. Bo są też takie ciemne od VectryB Ale bez elektroniki i z innymi halogenami od omegi ale też różne i nie zawsze można podpiąć tak aby dobrze działało. Ta konkretnie jest od calibry/VectryA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli w mojej astrze jest inna lampka niz ta w manualu?

Jeśli w asterce masz lampkę bez tych bocznych halogenków (bez włączników) to jest tam tylko żarówka i dwa przewody

Więc tak:

Tak wygląda standardowa lampka w asterce:

Astra F

W manualu jest opisana taka i występuje w calibrze/vectrzeA

VectraA

Można jeszcze kupić z VectryB ale one z tyłu mają kilka styków tylko a za wygaszanie odpowiada multitimer umieszczony gdzieś w aucie:

VectraB

Są jeszcze z OmegiB które wyglądają tak:

OmegaB

Wszystkie pasują wymiarowo czyli się zmieszczą w otwór bez problemów. Niektórzy zakładają od omegi ale nie wiem jak u nich jest z wygaszaniem. Ja polecam tą z VectryA bo sam taką zainstalowałem i gra malina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukajka niestety nie dziala:)

> "Nie możesz teraz korzystać z wyszukiwarki. Spróbuj ponownie za

> chwilę.

> Użyj przycisku wstecz w przeglądarce, aby powrócić do poprzedniej

> strony. "

Szukajka działa tylko że między kolejnymi zapytaniami (wyszukiwaniami) trzeba odczekać ze dwie minuty. Admini włączyli to aby odciążyć wyszukiwarkę i aby działała szybciej.

Mi np znalazła sporo ale najciekawszy jest chyba ten link:

jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ku.rde nie moge sobie poradzic ze zdjeciem samego klosza, kombinuje i kombinuje.

Lampke mam oczywiscie taka zwykla, http://moto.allegro.pl/item422470025_opel_astra_i_1997_oswietlenie_kabiny.html

W ktorym miejscu sa dokladnie zaczepy bo juz mi rece opadaja frown.gif tak mocno sie trzyma jakby bylo to posklejane razem.

Patrzylem na allegro, znalazlem m.in. takie cos:

- http://moto.allegro.pl/item418135877_nowoczesny_sciemniacz_oswietlenia_wnetrza_auta.html

- http://moto.allegro.pl/item412370785_412370785.html

Ten pierwszy jest bardziej rozbudowany, drugi jest prostrzy ma tylko 2 przewody. Czy po zdemontowaniu tej mojej lampki mozliwe bedzie podlaczenie tego sciemniacza z pierwszego linku? Glownie mi chodzi o przewody jakie w tej lampce sa, czy wystarcza czy bede musial ewentualnie cos ciagnac od np. drzwi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ktorym miejscu sa dokladnie zaczepy bo juz mi rece opadaja tak

> mocno sie trzyma jakby bylo to posklejane razem.

wsadz pomiedzy lampke a podsufitke nozyk, srubokret i powinno odejsc, no chyba ze faktycznie jest sklejone to wtedy musisz pokombinowac troche...

> Patrzylem na allegro, znalazlem m.in. takie cos:

> -

> http://moto.allegro.pl/item418135877_nowoczesny_sciemniacz_oswietlenia_wnetrza_auta.html

> - http://moto.allegro.pl/item412370785_412370785.html

> Ten pierwszy jest bardziej rozbudowany, drugi jest prostrzy ma tylko

> 2 przewody. Czy po zdemontowaniu tej mojej lampki mozliwe bedzie

> podlaczenie tego sciemniacza z pierwszego linku? Glownie mi

> chodzi o przewody jakie w tej lampce sa, czy wystarcza czy bede

> musial ewentualnie cos ciagnac od np. drzwi?

nie jestem na 100% pewien ale ja kupowałem sciemniacz na dwoch kabelkach i dziala do dzis bardzo dobrze. zamontowalem go przy samej lampce podlaczajac jeden kabelek do masy a drugi do kabelka idacego od krancowek drzwiowych...ale to nie byl zaden z tych sciemniaczy co podales ale wygladał jak ten z pierwszego linku tylko mial 2 kabelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ku.rde nie moge sobie poradzic ze zdjeciem samego klosza, kombinuje i

> kombinuje.

> W ktorym miejscu sa dokladnie zaczepy bo juz mi rece opadaja tak

> mocno sie trzyma jakby bylo to posklejane razem.

Trzymać się trzyma ale spróbuj od tej dłuższej strony ją wyciągnąć bo tam są mniejsze zatrzaski plastikowe. a jak nie to lampka wygląda tak:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Z tego co widzę to przy tych blaszkach masz wcięcie w plastiku aby podejść jakimś cienkim śrubokrętem. możesz przy użyciu dwóch docisnąć te zatrzaski do obudowy lampki i powinno wyjść. Te metalowe zatrzaski są z tej krótszej strony.

Czy po zdemontowaniu tej mojej lampki mozliwe bedzie

> podlaczenie tego sciemniacza z pierwszego linku? Glownie mi

> chodzi o przewody jakie w tej lampce sa, czy wystarcza czy bede

> musial ewentualnie cos ciagnac od np. drzwi?

W Lampce masz tylko dwa przewody no w zasadzie trzy.

czerwony - +12V z akumulatora

szary - masa z włączników drzwi (oraz włącznika oświetlenia)pojawia się po otwarciu drzwi

Jest jeszcze gdzie wkręcić śrubkę z przewodem i wtedy będziesz miał stałą masę z karoserii. Tak patrzyłem w opis aukcji i brakuje ci jeszcze plus po stacyjce, który już trzeba sobie podciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytajac tutaj instrukcje zauwazylem ze w opisie jest jeszcze jeden

> przewod (zolto-zielony do zarowki), czy on jest konieczny?

Tak bo ten przewód podpinamy do żarówki zamiast przewodu szarego z krańcówek drzwi. A z drugiej strony żarówki jest tak jak było czyli +12V. przewód szary (z krańcówek)idzie do ściemniacza. Tyle wyczytałem z tego zdjęcia z opisu. Ciężko było ale myślę że dobrze doczytałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W koncu zakupilen ten sciemniacz: http://moto.allegro.pl/item418135877_nowoczesny_sciemniacz_oswietlenia_wnetrza_auta.html

Podlaczenie faktycznie bardzo proste, powiem ze nawet banalne. Do lampki dochodza dwa przewody, jeden czerwony drugi szary. W czerwonym rozcinamy izolacje, wpinamy przewod nr 1 ze sciemniacza. Szary od czujnika w drzwiach calkowicie rozcinamy, do jednej koncowki wpinamy przewod nr2 (idzie on do czujnika w drzwiach), a do drugiego konca szarego przewodu ktory zostal przy lampce podlaczamy przewod nr3. Przewod nr4 owinalem wokol srubki ktora wkrecilem w karoserie w dziure nad lampka. I dziala tip top:). Przewodu nr5 do stacyjki czy tez skrzynki bezpiecznikow nie podlaczalem gdyz jest mi to zbedne a niechcialo mi sie prowadzic dodatkowego przewodu w podsufitce. To juz druga rzecz jaka zamontowalem samemu obok centralnego. rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.