Skocz do zawartości

brak mocy, szarpanie itp.- laguna 2


arci77

Rekomendowane odpowiedzi

przesledzilem chyba wszystkie watki dotyczace braku mocy i nadal nie wiem co zrobic, a problem nastepujacy: laguna od poczatku wydawala sie mulowata (przy ok. 2500 obr jakbym zaciagal reczny - przyspieszal bardzo powoli), a przy okazji zaswiecila sie kontrolka od swiec zarowych i wtedy mul byl totalny. do tego okopcony zderzak nad wydechem.

dalem do mechanika, ktory wymienil zawor regulacji turbo (ten na podszybiu) oraz wyczyscil egr no i wymienil przewod dolotu (taka gruba gumowa rura), bo mial dziure. auto zyskalo troche mocy, ale nadal nie jest dobrze.

mechanik twierdzi, ze szarpniecie przy 2000 obr jest normalne we wszystkich takich silnikach renault (1,9 dci, 120KM) - co uwazam za bzdure, ale jestem kompletnym laikiem, a laguna to moje pierwsze auto ze stajni renaulta. sugerowal umiarkowane przyspieszanie (nie za wolno i nie za szybko, co skutkuje eliminacja tego nieprzyjemnego zjawiska), ale dzisiaj zjawisko nasililo sie: podczas przyspieszania przy wspomnianych 2000 obr auto dostaje kangura, czyli muli i wyrywa na zmiane, co skutkuje (takie mialem wrazenie) zerwaniem przyczepnosci opon (krotki pisk). potem ciagnie juz dobrze (tak mi sie wydaje). w zwiazku z tym kilka pytan:

1. czy zawor regulacji turbo jest inny dla silnika 1,9 i 2,2? mechanik twierdzil, ze zawor nie dzialal, a poza tym byl od wersji 2,2.

2. czy jesli ten zawor zostal wymieniony, to powinien byc jakos wyregulowany w aucie?

3. czy mozliwe, ze czysczenie EGR jest nieskuteczne i trzeba go wymienic na nowy?

4. czy powyzsze efekty moze powodowac niesprawny przeplywomierz (jak to sprawdzic)?

5. czy intercooler ma cos do tego?

6. czujnik polozenia pedalu gazu?

7. inne pomysly?

dodam, ze po podlaczeniu do kompa nie wykazywalo zadnych bledow z wyjatkiem problemu z cisnieniem dolotu (slowa mechanika) - teraz po "naprawie" nie wiem jak jest.

dziekuje za rady w stylu zmien mechanika, bo troche kasy wzial, to musi zrobic do konca. po innym mechaniku, ktory wlozyl tekture do filtra kabinowego (nie wiadomo w jakim celu) mam ograniczone zaufanie do takich rzemieslnikow, a tymbardziej nieznajomych.

za wszelkie sugestie bede wdzieczny, bo cisnienie mi skacze, a w mojej rodzinie to jest czynnik podwyzszonego ryzyka zeby.GIF

laguna 2, 2004, 1,9 dci, 120 KM, 66 k przebiegu (przynajmniej tak wynika z licznika i ogolne zuzycie by to potwierdzalo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W fordach TDCI jest to związne z padającymi wtryskami. Może tu też w tym problem.

Żeby wykluczyć przepływkę, odłącz ją, jak będzie gorzej to znaczy że działa, jezeli lepiej to jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że mam taka samą lagunke i ten sam silnik pozwalam sobie odpowiedzieć:

> 1. czy zawor regulacji turbo jest inny dla silnika 1,9 i 2,2?

> mechanik twierdzil, ze zawor nie dzialal, a poza tym byl od

> wersji 2,2.

wg. mnie sa inne zawory bo i inne turbo, inne turbo jest tez w silnikach 1,9 100KM(5 biegów) i 120KM(6 biegów)

> 2. czy jesli ten zawor zostal wymieniony, to powinien byc jakos

> wyregulowany w aucie?

Tak regulacja musi być.

> 3. czy mozliwe, ze czysczenie EGR jest nieskuteczne i trzeba go

> wymienic na nowy?

Jesli faktycznie duzo kopcił to trzeba przeczyścić, bardzo rzadko padają te zawory.

> 4. czy powyzsze efekty moze powodowac niesprawny przeplywomierz (jak

> to sprawdzic)?

Tu doswiadczenia nie mam, ale zle działająca przepływka powinna mulić auto w całym zakresie obrotów.

> 5. czy intercooler ma cos do tego?

Coś ma smile.gif jest powiązany z EGRem i turbo

> 6. czujnik polozenia pedalu gazu?

To mozesz sprawdzić jak masz tempomat, przyspieszaj tempomatem. Ale to raczej nie to.

Obroty w zakresie 2000-2500rpm w turbo dieslach to naprawde zagadka smile.gif

Kolega w C5 tez skarży sie na lekkie szarpniecia w tym zakresie obrotów.

U mnie tez czasami to sie spotyka ale nie jest to jakies straszne szarpniecie tylko jakby coś sie przełaczyło w silniku a potem idzie do przodu. Technicznie to ja to sobie wyobrazam tak, że własnie w tym zakresie zawór EGR zamyka sie i pełna para ciśnienie idzie w turbinę, kóra juz przy 2000 rpm całkiem niezle sie kreci a tu dostaje jeszcze wieksze cisnienie. Wtedy przybywa mocy i moze byc szarpniecie.

Natomiast napisałeś ze zaświeca ci sie symbol swiec żarowych (pewnie nie masz kompa pokładowego) po srodku masz zestaw ikonek.

U mnie w tym wypadku pokazuje na wyświetlaczu prostokąt z poscinana sinusoida i kompoter mowi ze układ wtrysków cos nawalił.

A jest to bład spowodowany najcześciej zbyt duzym ciśnieniem doładowania lub ze zbyt niskim. W takim razie trzeba wyregulowac zawór doładowania lub wymienić gdy sie zacina.

W momencie gdy masz taki komunikat na konsoli silnik wchodzi w tryb serwisowy i obcina moc auta i stad ta mulastość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli faktycznie duzo kopcił to trzeba przeczyścić, bardzo rzadko padają te zawory.

EGR wyczyszczony

> Tu doswiadczenia nie mam, ale zle działająca przepływka powinna mulić auto w całym zakresie obrotów.

generalnie mam wrazenie, jakby byl caly czas zmulony, ale przy 2000 obr dodakowo odczuwam jakby szarpniecie/przyblokowanie

> To mozesz sprawdzić jak masz tempomat, przyspieszaj tempomatem. Ale to raczej nie to.

mam tempomat, ale jeszcze nie nauczylem sie korzystac confused.gif

> Obroty w zakresie 2000-2500rpm w turbo dieslach to naprawde zagadka Kolega w C5 tez skarży sie na lekkie szarpniecia w tym zakresie obrotów.

mialem wczesniej p 406 2.0 HDI i jakos nie zauwazylem problemow przy tych obrotach

> U mnie tez czasami to sie spotyka ale nie jest to jakies straszne szarpniecie tylko jakby coś sie przełaczyło w silniku a potem idzie do przodu. własnie w tym zakresie zawór EGR zamyka sie i pełna para ciśnienie idzie w turbinę, kóra juz przy 2000 rpm całkiem niezle sie kreci a tu dostaje jeszcze wieksze cisnienie. Wtedy przybywa mocy i moze byc szarpniecie.

tak mialem w peugeocie, w lagunie jest wrazenie, ze jest mniejsza moc, zamiast wiekszej mad.gif

> Natomiast napisałeś ze zaświeca ci sie symbol swiec żarowych (pewnie nie masz kompa pokładowego) po srodku masz zestaw ikonek.

mam tylko maly wyswietlacz z paliwem, zasiegiem, spalaniem itp, komunikatow nie mam. ta kontrolka zapalila mi sie w sumie ze 3 razy, po wymianie zaworu regulacji turbo, wyczyszczeniu EGR i wymianie dolotu nie zapala sie kontrolka, ale mocy nie przybylo

przy palacej sie kontrolce faktycznie straszny mul byl, ale teraz jest inaczej: podczas przyspieszania wystepuje przyblokowanie przy 2000 obr i potem jakby na moment puscilo cos i kola zrywaja przyczepnosc (to ostatnie nie za kazdym razem) a potem ciagnie, ale nadal jakby nie na 100% confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.