Skocz do zawartości

brak mocy, szarpanie itp.- laguna 2


arci77

Rekomendowane odpowiedzi

przesledzilem chyba wszystkie watki dotyczace braku mocy i nadal nie wiem co zrobic, a problem nastepujacy: laguna od poczatku wydawala sie mulowata (przy ok. 2500 obr jakbym zaciagal reczny - przyspieszal bardzo powoli), a przy okazji zaswiecila sie kontrolka od swiec zarowych i wtedy mul byl totalny. do tego okopcony zderzak nad wydechem.

dalem do mechanika, ktory wymienil zawor regulacji turbo (ten na podszybiu) oraz wyczyscil egr no i wymienil przewod dolotu (taka gruba gumowa rura), bo mial dziure. auto zyskalo troche mocy, ale nadal nie jest dobrze.

mechanik twierdzi, ze szarpniecie przy 2000 obr jest normalne we wszystkich takich silnikach renault (1,9 dci, 120KM) - co uwazam za bzdure, ale jestem kompletnym laikiem, a laguna to moje pierwsze auto ze stajni renaulta. sugerowal umiarkowane przyspieszanie (nie za wolno i nie za szybko, co skutkuje eliminacja tego nieprzyjemnego zjawiska), ale dzisiaj zjawisko nasililo sie: podczas przyspieszania przy wspomnianych 2000 obr auto dostaje kangura, czyli muli i wyrywa na zmiane, co skutkuje (takie mialem wrazenie) zerwaniem przyczepnosci opon (krotki pisk). potem ciagnie juz dobrze (tak mi sie wydaje). w zwiazku z tym kilka pytan:

1. czy zawor regulacji turbo jest inny dla silnika 1,9 i 2,2? mechanik twierdzil, ze zawor nie dzialal, a poza tym byl od wersji 2,2.

2. czy jesli ten zawor zostal wymieniony, to powinien byc jakos wyregulowany w aucie?

3. czy mozliwe, ze czysczenie EGR jest nieskuteczne i trzeba go wymienic na nowy?

4. czy powyzsze efekty moze powodowac niesprawny przeplywomierz (jak to sprawdzic)?

5. czy intercooler ma cos do tego?

6. czujnik polozenia pedalu gazu?

7. inne pomysly?

dodam, ze po podlaczeniu do kompa nie wykazywalo zadnych bledow z wyjatkiem problemu z cisnieniem dolotu (slowa mechanika) - teraz po "naprawie" nie wiem jak jest.