Skocz do zawartości

Stag 300 i poszarpywanie


artur-wiater

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to Chevrolet Evanda 2.0 16V 133KM - silnik znany z DU Leganzy i Opla Vectry B, jednak ma już sterowanie OBDII i pełna sekwencję wtrysków benzynowych

przy odpuszczeniu gazu silnik poszarpuje... mam w nim- STAG 300 reduktor, Tomasetto Arctic (200KM), wtryski plnijet

dysze są 2.3 mnożnik na wolnych to 0.8 więc teoretycznie źle ale przy pełnym obciążeniu 1- więc idealnie

zmniejszenie dysz wg gazownika spowoduje zadyszkę przy dużym obciażeniu i na autostradzie powyżej 130 oraz zły mnożnik przy obciążeniu

auto przechodzi autokalibrację ale wyświetla komunikat o zbyt dużych dyszach i cały mnożniki ustawia poniżej jednego

korekcja mnożnika podczas jazdy umożliwia idealne ustawienia map ale przy małych czasach wtrysku mnożnik jest 0.8 a przy obciażeniu 1 -jak już pisałem

czasy wtrysku benzyny przy odpuszczeniu gazu zchodzą do 2.1 więc mało i wtedy szarpie (przypuszczam że wtryski gazowe się nie wyrabiają ale to tylko przypuszczenie bo teoretycznie mam szybkie wtryski), na benzynie brak szarpnia

ciśnienie na reduktorze 1.17 - wiec prawie ideał

gazownik - całkiem niezły po 10 próbie powiedział tak:

"zmniejszenie dysz - wg gazownika - nie da rezultatu więc proponuje panu wymiane instalacji na STAG 4, który ma możliwość zmiany z pełnej sekwencji na pół-sekwencje i pomino tego, że Pana auto ma pełną sekwencje to przestawienie gazu na pół-sekwencje spowoduje podniesienie mnożnika co zaowocuje ustaniem poszarpywania przy odpuszczaniu gazu, robiliśmy tak wielokrotnie w przypadku DU Nubir i Leganz jednak one miały wtrysk półsekwencyjny"

I TU PYTANIE DO SZANOWNYCH KOLEGÓW - MA RACJĘ???????? czyli czy można tak robić - ustawić gaz pół-sekwencyjny jeśli benzynę mam pełną sekwencyjnę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I TU PYTANIE DO SZANOWNYCH KOLEGÓW - MA RACJĘ???????? czyli czy można

tego nie wiem, ale ja bym próbował zmniejszyć dysze, lub zmiejszyć ciśnienie(prościej i szybciej ) niż ładować się w koszty

tak żeby cały mnożnik był powyżej 1 przydatna była by mapa, żeby więcej powiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam miałem ten sam problem w pól-sekwencji w lanosie założone miałem wtryski planji jety ,które porostu się nie wyrabiały gazownicy tez twierdzili ze są szybkie, ustawiali to na wszystkie możliwe sposoby i lipa. W końcu kupiłem wtryski magic jet i jak reka odjal. STAG to dobry sterownik ja mam kme porazka calkowita . Wmoim przypadku wymiana na szybsze wtryskiwacze pomogla .

POZDR. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak gazownik chce zmienić pełną sekwencję na pół sekwencje i twierdzi że tak będzie lepiej to do mądrości dużo mu brakuje.Minimalny czas planijeta gwarantyjący przez fabrykę stabilną pracę to o ile dobrze pamiętam to 2,8mili sekundy(czas do pełnego otwarcia to 4 milisekundy).Do tego trzeba brać poprawkę na to,że przy zimnym LPG wypływającym z reduktora sterownik wtrysku gazu zmniejsza czas wtrysku wtryskiwaczy gazowych.Jak wtryskiwacze gazowe zle pracują na czasach wtrysku mniejszych niż minimalne według dokumentacji producenta wtryskiwaczy to niema się co dziwić że zle pracują .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak gazownik chce zmienić pełną sekwencję na pół sekwencje i twierdzi

> że tak będzie lepiej to do mądrości dużo mu brakuje.Minimalny

> czas planijeta gwarantyjący przez fabrykę stabilną pracę to o

> ile dobrze pamiętam to 2,8mili sekundy(czas do pełnego otwarcia

> to 4 milisekundy).Do tego trzeba brać poprawkę na to,że przy

> zimnym LPG wypływającym z reduktora sterownik wtrysku gazu

> zmniejsza czas wtrysku wtryskiwaczy gazowych.Jak wtryskiwacze

> gazowe zle pracują na czasach wtrysku mniejszych niż minimalne

> według dokumentacji producenta wtryskiwaczy to niema się co

> dziwić że zle pracują .

nie zrozumiałeś - gazownik chce zmienić instalacje STAG300 na STAG4 czyli nowszą i mającą możliwość ustawienai pół- sekwencyjnego wtrysku gazu, a chce to zrobić w celu wydłużenia czasów wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale moje auto ma bardzo dużą rozpiętość czasów na benzynie od 2 do 15 ms, zmiana dysz na mniejsze powoduje spadek mocy przy dużych wydatkach na przy 130 na autostradzie wiec to rozwiazanie odpada jeśli gazownik zmieni typ wtysku gazu na półsekwencję to czasy wyrysku gazu będą 2 razy dłuższe więc problem z 2 ms się skońcy bo na czas wtrysku benzyny 2ms będzie dla gazu mnożony przez 2 wiec da 4 ms - tylko co będzie przy dużych wydatkach... gdzie na czas jest 10ms wiec dla gazu teoretycznie 20ms - DA to radę chodzić poprawnie??????

Cały problem polega u mnie na tym że jak wolne są do d... czyli mnożnik 0.8 to wtedy dużym obciążeniu jest idealnie (mnożnik 1) i na odwrót jeśli zrobimy wolne z mnożnikiem powyżej 1ms np. mniejszymi dyszami to przy dużym obciążeniu jest kupa - konieczny zbyt duży mnożnik dla zgrania, map

Co ROBIĆ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zrozumiałeś - gazownik chce zmienić instalacje STAG300 na STAG4 czyli nowszą i mającą możliwość ustawienai pół- sekwencyjnego wtrysku gazu, a chce to zrobić w celu wydłużenia czasów wtrysków

Co to znaczy półsekwencyjnego?

Jakie czasy będą ustawiane, bo jeżeli teraz jest pełna sekwencja to czas wtrysku jest ustawiany w odniesieniu do wtrysku benzyny na każdy wtryskiwacz oddzielnie, a jak będzie półsekwencja, to co wtryski będą parami uruchamiane?

Tylko, że wtedy czasy wtrysków będą musiały być jeszcze krótsze, bo gaz będzie wtryskiwany nie 1 raz, a 2 razy w czasie jednego cyklu pracy silnika ...

Najpierw zmniejsz ciśnienie i zrób autokalibrację - jeżeli nie pomoże to zawsze możesz wrócić do poprzednich ustawień, oczywiście jeżeli je wcześniej zapiszesz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cały problem polega u mnie na tym że jak wolne są do d... czyli mnożnik 0.8 to wtedy dużym obciążeniu jest idealnie (mnożnik 1) i na odwrót jeśli zrobimy wolne z mnożnikiem powyżej 1ms np. mniejszymi dyszami to przy dużym obciążeniu jest kupa - konieczny zbyt duży mnożnik dla zgrania, map

Mam puntka2 z mniejszą mocą i mam mnożnik 1,4-1,8 - wiem, za duży, ale doczytałem też w jednej z instrukcji staga, że w momencie zapętlenia wtrysków - nałożenia czasu wtrysku jednego na drugi komputer gazowy wywali błąd o zbyt małych dyszach - jeszcze takiej sytuacji nie miałem. Zastanawiam się nad zwiększeniem dysz, ale po tym tekście na razie odpuściłem (także z powodu braku czasu) ...

Jak wyglądają mapy wtrysków?

Pokrywają się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to znaczy półsekwencyjnego?

> Jakie czasy będą ustawiane, bo jeżeli teraz jest pełna sekwencja to

> czas wtrysku jest ustawiany w odniesieniu do wtrysku benzyny na

> każdy wtryskiwacz oddzielnie, a jak będzie półsekwencja, to co

> wtryski będą parami uruchamiane?

> Tylko, że wtedy czasy wtrysków będą musiały być jeszcze krótsze, bo

> gaz będzie wtryskiwany nie 1 raz, a 2 razy w czasie jednego

> cyklu pracy silnika ...

> Najpierw zmniejsz ciśnienie i zrób autokalibrację - jeżeli nie pomoże

> to zawsze możesz wrócić do poprzednich ustawień, oczywiście

> jeżeli je wcześniej zapiszesz

źle kolega myśli na pól-sekwencji czasy będa 2 razy większe bo wtrysk odbywa się 2 razy rzadziej - pomyśl dobrze

instalacja STAG nawet na pełnej sekwencji ma identyczne czasy wtrysków dla wczystkich czterech wtrysków gazowych co widać jak byk w programie diagnostycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> źle kolega myśli na pól-sekwencji czasy będa 2 razy większe bo wtrysk odbywa się 2 razy rzadziej - pomyśl dobrze instalacja STAG nawet na pełnej sekwencji ma identyczne czasy wtrysków dla wczystkich czterech wtrysków gazowych co widać jak byk w programie diagnostycznym

Zaraz, zaraz czy sugerujesz, że podczas pracy stag300 wtryskuje gaz z wszystkich 4 wtrysków nawet jak jest wtrysk sekwencyjny i komp. benzyny podaje czas tylko dla jednego wtryskiwacza w danej chwili?

Gdzie to widać w programie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> instalacja STAG nawet na pełnej sekwencji ma identyczne czasy wtrysków dla wszystkich czterech wtrysków gazowych co widać jak byk w programie diagnostycznym

Identyczne czasy nie oznaczają, że wszystkie wtryski działają ...

Czysto teoretycznie:

silnik - 6000 obr./min => czas jednego obrotu 10ms

Jeżeli czas wtrysku byłby dłuższy niż 5ms to przy mpi full group wtryskiwacz byłby otwarty na stałe - 2 wtryski na jeden obrót silnika ...

A co z czasami większymi od 5ms ...

Coś mi się zdaje, że przy sekwencji wtrysk jest realizowany tylko z tego wtryskiwacza gazu, który przyporządkowany jest wtryskiwaczowi benzyny - jeden na jeden ...

Paradoksalnie do wtrysku benzyny sekwencyjnego można użyć instalacji gazowej z wolnymi wtryskiwaczami, a przy full group wtryski muszą być naprawdę szybkie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaraz, zaraz czy sugerujesz, że podczas pracy stag300 wtryskuje gaz z

> wszystkich 4 wtrysków nawet jak jest wtrysk sekwencyjny i komp.

> benzyny podaje czas tylko dla jednego wtryskiwacza w danej

> chwili?

> Gdzie to widać w programie?

Nic podobnego !!! gazowe wtryski wtryskują osobno ale maja identyczne czasy w jednej fazie (pełen obrót wału) - przynajmniej tak twierdzą u źródła w AC

co pewnie jest prawdą bo w przeciwnym wypadku zrobili by pokazywanie czasów osobno dla wtrysków gazowych jak to ma miejsce przy wtryskach benzynowych bo tylko takie pokazanie ma jakś sens biorąc pod uwagę opóźnienie pokazywania parametrów na PC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic podobnego !!! gazowe wtryski wtryskują osobno ale maja identyczne czasy w jednej fazie (pełen obrót wału)

Znaczy 2 obroty wału ...

Ale nie ma znaczenia jak jest dobierany czas wtrysku, ważne, że przy półsekwencji wtryski będą lały 2 razy częściej, czyli żeby dostarczyć tyle samo gazu, to będą musiały być otwarte 2x krócej - nadal nie kapuję czemu na półsekwencji czasy wtrysków miałyby się wydłużyć ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy 2 obroty wału ...

no prawda - 2 obroty

> Ale nie ma znaczenia jak jest dobierany czas wtrysku, ważne, że przy

> półsekwencji wtryski będą lały 2 razy częściej, czyli żeby

> dostarczyć tyle samo gazu, to będą musiały być otwarte 2x krócej

> - nadal nie kapuję czemu na półsekwencji czasy wtrysków miałyby

> się wydłużyć ...

ja też do końca nie rozumiem ale widziałem na własne oczy gazownik zmienił w programie STAGA na półsekwencje i czasy wtrysku gazu wzrosły * 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja też do końca nie rozumiem ale widziałem na własne oczy gazownik zmienił w programie STAGA na półsekwencje i czasy wtrysku gazu wzrosły * 2

Może akurat zmienił z full group na półsekwencję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może akurat zmieniał z pełnej sekwencji na półsekwencję.

No dobra, ale w układzie w pełni sekwencyjnym wtryskiwacz otwiera się tylko raz na dwa obroty wału korbowego (cykl ) a w układzie semisekwencyjnym, czy też półsekwencyjnym, dawka paliwa na jeden cykl pracy jest podzielona na dwa otwarcia wtryskiwacza. Z pewnym przybliżeniem można więc powiedzieć, że czas wtrysku sekwencyjnego powinien być dwa razy dłuższy od półsekwencyjnego, a nie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, ale w układzie w pełni sekwencyjnym wtryskiwacz otwiera się tylko raz na dwa obroty wału korbowego (cykl ) a w układzie semisekwencyjnym,

Sorki, oczywiście miało być z fullgroup na półsekwencję blagam.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.