Skocz do zawartości

List Otwarty - Stratopolonez


Radek

Rekomendowane odpowiedzi

Quote:

Zwracam się o pomoc do ludzi, którym nie obojętna historia polskiej motoryzacji i sportu motorowego, przy odbudowie pojazdu wyścigowego STRATOPOLONEZ.

Zakończyła się właśnie pierwsza faza remontu jednego z najszybszych pojazdów zbudowanych przez polskich konstruktorów i mechaników – Poloneza z silnikiem Ferrari Dino zwanego też Stratopolonezem. Remont silnika był konieczny, aby uratować jego podzespoły przed całkowitym zniszczeniem, a przeprowadzony został praktycznie w ostatniej chwili. Zostały wymienione na nowe elementy, które niestety z braku wystarczających funduszy nie są oryginalne (wykonane z innych materiałów) przez to są bardziej narażone na uszkodzenia.

Celem zbiórki jest zebranie pieniędzy na zakup oryginalnych podzespołów, aby bez obaw samochód ten mógł osiągać swoją legendarną moc 285KM. Kwota, jaka jest potrzebna na te części jest uzależniona od kursu funta, dolara lub euro. Dla przykładu ceny części wynoszą odpowiednio*:

- komplet tłoków o średnicy 92,5mm 800 funtów bez VAT

93,0mm 900 funtów bez VAT

- komplet uszczelek 180 funtów bez VAT

- zawory 273 funtów bez VAT

Dodatkowo do całkowitego uzdrowienia najszybszego Poloneza w dziejach Polski potrzebny jest remont skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego niemieckiej firmy ZF(Zahnradfabrik Friedrishafen AG), potrzebne są także nowe opony wraz z felgami.

.

Wszystkie wydatki związane z odrestaurowaniem auta znacznie przekraczają możliwości Muzeum Techniki. Zwracam się do wszystkich ludzi dobrej woli, firm motoryzacyjnych, mediów w całej Polsce o pomoc przy uratowaniu tego pojazdu od zapomnienia i zniszczenia.

Podaję numer konta, na które można wpłacać pieniądze:

mBank

nr rach. 60 1140 2004 0000 3802 3263 8065

Dane odbiorcy:

Maciej Janiszewski

ul.Korotyńskiego 48 m.127

02-123 Warszawa

W tytule podać: nazwisko, imię lub pseudonim z dopiskiem "STRATOPOLONEZ"

Z wyrazami szacunku,

Krzysztof "stratos" Matosek

*ceny pochodzą z cennika firmy Omicron


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcialbym tylko zaznaczyc ,ze nie jestem inicjatorem tej akcji

> ani nie znam osobiscie inicjatora tej akcji .

> Sprawa prywatnego konta wyglada dosc dziwnie ale cel wydaje sie

> szlachetny

no wlasnie przeciez muzeum techniki ma wlasne konto na ktore mozna wplacac dowolne kwoty na wpomozenie renowacji zbiorow muzeum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Jakos sobie muzeum poradzilo bo w ostatnich dniach poldek ozyl. Byl

> krotki material na TVP3

witam

muzeum sobie nie poradzilo z zebraniem kasy:(

stratos ozyl toprawda ale to dopiero polowa sukcesu.

jesli chodzi o konto to jest ono skarbnika z FSOautoklubu- ktory juz niedlugo bedzie stowazyszeniem.Muzeum nie moze przeprowadzac takich zbiorek pieniedzy (przeszkody prawne) wiec postanowilem (jako czlonek FSOAK) pomoc Muzeum w ten sposob. Zapraszam na strona stratopoloneza tam mozna sie wszyskiego dowiedziec. Jakby co to pytajcieja postaram sie odpowiedziec:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> muzeum sobie nie poradzilo z zebraniem kasy:(

> stratos ozyl toprawda ale to dopiero polowa sukcesu.

> jesli chodzi o konto to jest ono skarbnika z FSOautoklubu- ktory juz

> niedlugo bedzie stowazyszeniem.Muzeum nie moze przeprowadzac

> takich zbiorek pieniedzy (przeszkody prawne) wiec postanowilem

> (jako czlonek FSOAK) pomoc Muzeum w ten sposob. Zapraszam na

> strona stratopoloneza tam mozna sie wszyskiego dowiedziec.

> Jakby co to pytajcieja postaram sie odpowiedziec:)

Strona kaput frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.