Skocz do zawartości

Chipowanie 1.3 M-Jet 90KM


grzany

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i na dole wiadomości chwalę się nowym nabytkiem w rodzinie.

Mam od razu pytanie - czy ktoś może się podzielić wrażeniami z chipowania 1.3 M-Jeta najlepiej w opcji 90-konnej.

Autem jeździ moja familia ale czasami i ja chętnie poganiam.

Brakuje mi jednak Nm przy około 1700-2000 obr/min, dość uciążliwe na 2gim biegu.

Chcę leciutko zmienić program u Mastersa w Wawie ale nie mam wogóle doświadczenia z chipowaniem tego silnika.

Stąd prośba o jakieś Wasze uwagi lub wskazówki, jeżeli macie wiedzę w tej materii.

W moim Bravo Masters spisał sie doskonale ale 1.9 M-Jet jest zdecydowanie popularniejszy niż 1.3 M-Jet.

281452054-gpunto.jpg

post-17063-14352497613059_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o widze ze juz jest nowy nabytek

> sluchaj zagadaj sobie z userem: ltq

> profil kolego ltq

> pisal raz u nas na NB ze chipowal 1.3mj 90KM z pandki, wiec mysle ze

> jakies info Ci zapoda jak to smiga

w pandzie nie ma 90 KM tylko 70 albo 75 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przerabiałem ten temat z miesiąc temu. Niestety mój Duży Kropek 1.3MJ 90KM nie chce się zawirusować. W VTechu udało się uzyskać 115 KM ale mocno dymił. Przestał dopiero przy 99 KM i 218Nm. Biorąc pod uwagę że przy pomiarze wyszło 96 KM i 208 Nm to przyrost nie był na tyle duży żeby można było to specjalnie odczuć. Zauważalnej poprawie uległa elastyczność poniżej 2000 obr/min. Tak od 1600 silnik już równo przyśpieszał. Ponieważ przyrost był niewielki wróciłem do seryjnego softu. Pocieszające jest to że tego samego dnia robili Peugota 2.0 hdi z seryjnymi 90 KM, a na siłowni wyszło 81KM i mocno dymił. W VTech napisali nowy program na 94KM (momentu nie pamiętam), ale dymienie całkowicie ustało.

Może Twój silnik jest może ze środy (bo mój to chyba poniedziałek) i będziesz miał lepsze efekty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> przerabiałem ten temat z miesiąc temu. Niestety mój Duży Kropek 1.3MJ

> 90KM nie chce się zawirusować. W VTechu udało się uzyskać 115 KM

> ale mocno dymił. Przestał dopiero przy 99 KM i 218Nm. Biorąc pod

> uwagę że przy pomiarze wyszło 96 KM i 208 Nm to przyrost nie był

> na tyle duży żeby można było to specjalnie odczuć. Zauważalnej

> poprawie uległa elastyczność poniżej 2000 obr/min. Tak od 1600

> silnik już równo przyśpieszał. Ponieważ przyrost był niewielki

> wróciłem do seryjnego softu. Pocieszające jest to że tego samego

> dnia robili Peugota 2.0 hdi z seryjnymi 90 KM, a na siłowni

> wyszło 81KM i mocno dymił. W VTech napisali nowy program na 94KM

> (momentu nie pamiętam), ale dymienie całkowicie ustało.

> Może Twój silnik jest może ze środy (bo mój to chyba poniedziałek) i

> będziesz miał lepsze efekty.

> Pozdrawiam

Dzięki za info. Ja jeżeli będę robił to u Mastersa w Wawie ale o Vtechu też dużo dobrego słyszałem więc pewnie będzie podobnie.

Rozumiem, ze twój na seryjnym sofcie wyszedł na hamowni 96KM i 208Nm? To bardzo przyzwoite wartości i jeżeli po zmianie na 99KM i 218Nm odczuwałeś lepszą elastyczność i nie dymił to czemu nie zostawiłeś wirusa na te 99KM 218Nm?

Mi właśnie przeszkadza bardzo słaby dół, jakoś nie czuje tych katalogowych 200Nm przy 1750 obr/min. Więc jezeli w moim przy niewielkim przyroście Nm uda się "podnieść" dół to będę bardzo zadowolony bo wyłącznie o to mi chodzi. Góra jest super jak na motorek 1.3.

Inna sprawa, że póki co grande kropek przelatał 800km ale chyba z kolejnymi kilometrami nie powinienem spodziewać się cudów i poprawy elastyczności.

Podjadę pewnie w przyszłym tygodniu do Mastersa na hamownie i może od razu go dziabniemy.

Dam wtedy info, skany przebiegu KM/Nm i najważniejsze czyli wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobił 96KM z 70KM.

> Wrażenia pisał, że niebiańskie

Niebiańskie wrażenia to ja mam jak się przesiadam z Grande Kropki 1.3 do mojego Bravo 1.9 180KM/400Nm smile.gif

Ale tak jak napisałem powyżej, pewnie powalczymy też o hmmmm bliższe niebiańskim wrażenia z modyfikacji kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymienie jest tez zalezne od tego jaki przebieg auta , u mnie wiecej dymilo jak egr sie konczyl , przy okazji przeplywke tez zmieniono , po zmianie tych elementow dymu w lusterku juz nie widze 270751858-jezyk.gif

Ja polecam aligatora z katowic jesli chodzi o jtd-ki roznej masci to nie mial problemow grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, ze twój na seryjnym sofcie wyszedł na hamowni 96KM i 208Nm?

> To bardzo przyzwoite wartości i jeżeli po zmianie na 99KM i

> 218Nm odczuwałeś lepszą elastyczność i nie dymił to czemu nie

> zostawiłeś wirusa na te 99KM 218Nm?

Przyrost dotyczył tych obrotów, których rzadko używam (ok. 1500). Obawiam się, czy używanie tych obrotów nie wpłynie niekorzystnie na trwałość rozrządu i układu korbowo-tłokowego. Ten silniczek to 16V i ma małą pojemność, tylko 1248 cm3, więc nie ma co liczyć na mocny dół. Poza tym 6-cio biegowa skrzynia daje możliwość pracy silnika na obrotach ok 2000 obr/min, z których autko dla mnie wystarczająco przyśpiesza (wiem że nie jest to rakieta smile.gif ).

> Inna sprawa, że póki co grande kropek przelatał 800km ale chyba z

> kolejnymi kilometrami nie powinienem spodziewać się cudów i

> poprawy elastyczności.

U mnie silniczek ułożył się po około 5000 km, co bezpośrednio objawiło się spadkiem spalania około 1,5 l/ 100km. Przy wirusowaniu miałem przebieg 50.000 km więc nie wysoki.

> Podjadę pewnie w przyszłym tygodniu do Mastersa na hamownie i może od

> razu go dziabniemy

Jeszcze raz życzę powodzenia. Wszystko zależy czego po chipowaniu się spodziewasz. Dla mnie przyrost był zbyt mały żeby w niego inwestować, dlatego wróciłem do serii.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.