Skocz do zawartości

Preblem z licznikami od Palio/Siena


gajoss

Rekomendowane odpowiedzi

A wiec mam taki problem, że obrotomierz mi zawyża na takim liczniku od sieny. Myślałem, że coś jest z nim nie tak bo zdejmowałem z niego wskazówkę, ale dziś byłem na szrocie i zakładałem 3 różne liczniki od palio/siena i na każdym dzieje się to samo. Przy większej przegazówce wskazówka potrafi zamknąć skalę, czyli ponad 8tys. co jest nierealne wg mnie. Czy to może być jakiś problem z instalacją w samochodzie? Przewód do obrotka miałem fabrycznie pociągnięty. Czy przez zaśniedziałe styki przy cewce może tak się dziać? A może to jakieś zakłucenia? Bo dajmy na to jak trzymam równe obroty np. 3 tys. na skali to wskazówka stoi równo a raz na jakiś czas drgnie lekko do góry i znowu opada do tych 3 tys.

Miał ktoś z Was takie problemy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> życie.....

> tak jak kolega mówi z duzego fiata i poldka elektronika pracuje

> prawidłowo.

Czytam artykuł z linka i dochodzę do wniosku, że obrotomierz ze sieny powinien pasować(od silnika 1.6) bez przeróbek do mojego 1.5 shocked.gif Może wystarczy jedynie pobawić się tym potencjometrem do stabilizacji wskazań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaki masz konkretnie zestaw zegarów z 1.2 czy 1.6 ale

Quote:

Regulacja czułości polega na ustawieniu zamontowanym potencjometrem stabilnych wskazań - NIE JEST TO SKALOWANIE a jedynie dopasowanie poziomu sygnału z zapłonu


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jaki masz konkretnie zestaw zegarów z 1.2 czy 1.6 ale

> Quote:

> Regulacja czułości polega na ustawieniu zamontowanym potencjometrem

> stabilnych wskazań - NIE JEST TO SKALOWANIE a jedynie

> dopasowanie poziomu sygnału z zapłonu

No właśnie ja tego też nie wiem, czy to od 1.6 czy 1.2, ale wydaje mi się że na szrocie wszystkie nie były od 1.2, bo chyba mało wersji 1.2 miało obrotomierz, ale pewny swojej teorii nie jestem. W weekend będę coś myślał, znaczy sprawdzę na początek, od jakiej wersji mam zegary. Idzie to jakoś inaczej sprawdzić niż po symbolach elementów elektronicznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Wydaje mi się że trzeba.

to jak juz jest mowa o licznikach a jako ze Gajos3 My sie bedziemy zamieniac tarczkami z sx'a to mam male pytanko... okazuje sie ze giro mam takie same jak w seryjnym liczniku roznica taka ze w sx'e jest do 200km/h a seryjnie do 180km/h to jjezeli giro jest te same to wskazania licznika beda takie jak w orginalnym liczniku grinser006.gif tylko ze ja przy 3rpm mam na predkosciomierzu około 83 moze 84 km/h tu chyba jest cos nie halo spineyes.gif albo jak piszesz obrotomierz moze zle pokazywac obroty ? ale.... jak odpale silnik dobrze sie zagrzeje to obrotek pokazuje jakies 900rpm czyli ja z tego nic juz nie wiem... albo to wina hmmm krotkiej skrzyni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne, masz silnik 899ccm. wink.gif Ja w 1.5 mam 2400 przy 90km/h. Silnik ma małą pojemność z czego wynika nieduża moc i moment, więc aby dobrze przyśpieszał, ma krótko zestopniowaną skrzynię. Dla przykładu Golf IV z silnikiem 1.9TDi 90KM ma przy 90km/h tylko 2000obr./min Dlatego, że silnik ma większą moc i moment i ma dłuższe przełożenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pasuje P&P tylko trzeba kabelki w kostkach zmienić. Od albei nie

> podejdzie bezpośrednio bo tam prędkościomierz jest z

> impulsatora.

impulsator to nie problem, mozna od SC wziac, ale czy to bedzie dzialac wogole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jak tam dalej jesteś napalony na ten licznik od Albei? Już coś

> robiłeś w tym kierunku?

tak, nadal 270751858-jezyk.gif jeśli mnie pytasz, szukam pinout licznika.

Może ktoś będzie miał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, nadal jeśli mnie pytasz, szukam pinout licznika.

> Może ktoś będzie miał...

Chodzi Ci o wtyczkę czy rozpiskę wtyczki? Fajny ten zegar tylko szkoda, że nie ma jakichś dodatkowych wskaźników. Ale wygląda bardzo nowocześnie. wink.gif A skąd weźmiesz ten impulsator do prędkościomierza? Z jakiej skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi Ci o wtyczkę czy rozpiskę wtyczki? Fajny ten zegar tylko

> szkoda, że nie ma jakichś dodatkowych wskaźników. Ale wygląda

> bardzo nowocześnie. A skąd weźmiesz ten impulsator do

> prędkościomierza? Z jakiej skrzyni?

plan jest taki, że ponieważ moja skrzynia jest na wykończeniu (zabiłem synchronizatory 270751858-jezyk.gif ) to chcę wsadzć skrzynię z albei z impulsatorem od razu. A potrzebuję rozpiskę wtyczek, bo chyba są dwie, jak dobrze pamiętam, a jak nie dostanę, to będę jechał po kolei, rozbiorę i zobaczę co do czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.