gajoss Napisano 22 Października 2008 Udostępnij Napisano 22 Października 2008 A wiec mam taki problem, że obrotomierz mi zawyża na takim liczniku od sieny. Myślałem, że coś jest z nim nie tak bo zdejmowałem z niego wskazówkę, ale dziś byłem na szrocie i zakładałem 3 różne liczniki od palio/siena i na każdym dzieje się to samo. Przy większej przegazówce wskazówka potrafi zamknąć skalę, czyli ponad 8tys. co jest nierealne wg mnie. Czy to może być jakiś problem z instalacją w samochodzie? Przewód do obrotka miałem fabrycznie pociągnięty. Czy przez zaśniedziałe styki przy cewce może tak się dziać? A może to jakieś zakłucenia? Bo dajmy na to jak trzymam równe obroty np. 3 tys. na skali to wskazówka stoi równo a raz na jakiś czas drgnie lekko do góry i znowu opada do tych 3 tys. Miał ktoś z Was takie problemy??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toxdg Napisano 22 Października 2008 Udostępnij Napisano 22 Października 2008 rozumiem że kolega nie przerobił obrotka ? jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1987Torun Napisano 22 Października 2008 Udostępnij Napisano 22 Października 2008 > rozumiem że kolega nie przerobił obrotka ? > jakiś tekst Czasami to nie pomaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1987Torun Napisano 22 Października 2008 Udostępnij Napisano 22 Października 2008 Zobacz najpierw tak jak napisał toxdg , albo pozostanie Ci zmiana płytki na taką od poloneza caro + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 22 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2008 > rozumiem że kolega nie przerobił obrotka ? > jakiś tekst Możecie mnie nazwać tępakiem Ja żyję w błogiej nieświadomości że to jest plug&play, a jednak trzeba tu coś przerobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toxdg Napisano 22 Października 2008 Udostępnij Napisano 22 Października 2008 życie..... tak jak kolega mówi z duzego fiata i poldka elektronika pracuje prawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 22 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2008 > życie..... > tak jak kolega mówi z duzego fiata i poldka elektronika pracuje > prawidłowo. Czytam artykuł z linka i dochodzę do wniosku, że obrotomierz ze sieny powinien pasować(od silnika 1.6) bez przeróbek do mojego 1.5 Może wystarczy jedynie pobawić się tym potencjometrem do stabilizacji wskazań? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toxdg Napisano 22 Października 2008 Udostępnij Napisano 22 Października 2008 nie wiem jaki masz konkretnie zestaw zegarów z 1.2 czy 1.6 ale Quote: Regulacja czułości polega na ustawieniu zamontowanym potencjometrem stabilnych wskazań - NIE JEST TO SKALOWANIE a jedynie dopasowanie poziomu sygnału z zapłonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 23 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2008 > nie wiem jaki masz konkretnie zestaw zegarów z 1.2 czy 1.6 ale > Quote: > Regulacja czułości polega na ustawieniu zamontowanym potencjometrem > stabilnych wskazań - NIE JEST TO SKALOWANIE a jedynie > dopasowanie poziomu sygnału z zapłonu No właśnie ja tego też nie wiem, czy to od 1.6 czy 1.2, ale wydaje mi się że na szrocie wszystkie nie były od 1.2, bo chyba mało wersji 1.2 miało obrotomierz, ale pewny swojej teorii nie jestem. W weekend będę coś myślał, znaczy sprawdzę na początek, od jakiej wersji mam zegary. Idzie to jakoś inaczej sprawdzić niż po symbolach elementów elektronicznych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toxdg Napisano 23 Października 2008 Udostępnij Napisano 23 Października 2008 chyba nie idzie inaczej. co do 1.2 to wszystkie z którymi się spotkałem miały obrotek (fabrycznie) 1.6 tez. 1.4 były bez obrotka (wyposażone również w stary silnik) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > rozumiem że kolega nie przerobił obrotka ? > jakiś tekst a do Clipa tez trzeba przerabiac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 Wydaje mi się że trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slejzi Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > Wydaje mi się że trzeba. to jak juz jest mowa o licznikach a jako ze Gajos3 My sie bedziemy zamieniac tarczkami z sx'a to mam male pytanko... okazuje sie ze giro mam takie same jak w seryjnym liczniku roznica taka ze w sx'e jest do 200km/h a seryjnie do 180km/h to jjezeli giro jest te same to wskazania licznika beda takie jak w orginalnym liczniku tylko ze ja przy 3rpm mam na predkosciomierzu około 83 moze 84 km/h tu chyba jest cos nie halo albo jak piszesz obrotomierz moze zle pokazywac obroty ? ale.... jak odpale silnik dobrze sie zagrzeje to obrotek pokazuje jakies 900rpm czyli ja z tego nic juz nie wiem... albo to wina hmmm krotkiej skrzyni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 To jest normalne, masz silnik 899ccm. Ja w 1.5 mam 2400 przy 90km/h. Silnik ma małą pojemność z czego wynika nieduża moc i moment, więc aby dobrze przyśpieszał, ma krótko zestopniowaną skrzynię. Dla przykładu Golf IV z silnikiem 1.9TDi 90KM ma przy 90km/h tylko 2000obr./min Dlatego, że silnik ma większą moc i moment i ma dłuższe przełożenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > Wydaje mi się że trzeba. a czy sam licznik od PSA pasuje PnP? tzn pod kontrolki, linke itd? i czy jest szansa zamontowania tego od Albei? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 Pasuje P&P tylko trzeba kabelki w kostkach zmienić. Od albei nie podejdzie bezpośrednio bo tam prędkościomierz jest z impulsatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > Pasuje P&P tylko trzeba kabelki w kostkach zmienić. Od albei nie > podejdzie bezpośrednio bo tam prędkościomierz jest z > impulsatora. impulsator to nie problem, mozna od SC wziac, ale czy to bedzie dzialac wogole? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 Myślę, że problemów większych być nie powinno. Kwestia tylko tego licznika właśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 23 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 > Myślę, że problemów większych być nie powinno. Kwestia tylko tego > licznika właśnie. kostki są inne, ale będzie działał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 23 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 > kostki są inne, ale będzie działał. I jak tam dalej jesteś napalony na ten licznik od Albei? Już coś robiłeś w tym kierunku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 23 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 > I jak tam dalej jesteś napalony na ten licznik od Albei? Już coś > robiłeś w tym kierunku? tak, nadal jeśli mnie pytasz, szukam pinout licznika. Może ktoś będzie miał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 23 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 > tak, nadal jeśli mnie pytasz, szukam pinout licznika. > Może ktoś będzie miał... moze na kąciku PSA>? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > moze na kąciku PSA>? pytam ale cisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 24 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > tak, nadal jeśli mnie pytasz, szukam pinout licznika. > Może ktoś będzie miał... Chodzi Ci o wtyczkę czy rozpiskę wtyczki? Fajny ten zegar tylko szkoda, że nie ma jakichś dodatkowych wskaźników. Ale wygląda bardzo nowocześnie. A skąd weźmiesz ten impulsator do prędkościomierza? Z jakiej skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > Chodzi Ci o wtyczkę czy rozpiskę wtyczki? Fajny ten zegar tylko > szkoda, że nie ma jakichś dodatkowych wskaźników. Ale wygląda > bardzo nowocześnie. A skąd weźmiesz ten impulsator do > prędkościomierza? Z jakiej skrzyni? plan jest taki, że ponieważ moja skrzynia jest na wykończeniu (zabiłem synchronizatory ) to chcę wsadzć skrzynię z albei z impulsatorem od razu. A potrzebuję rozpiskę wtyczek, bo chyba są dwie, jak dobrze pamiętam, a jak nie dostanę, to będę jechał po kolei, rozbiorę i zobaczę co do czego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 24 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 Może to coś pomoże. Tyle znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > Może to coś pomoże. Tyle znalazłem. uhm, to trochę pomoże, super. Kolory kabelków są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 24 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 Tylko właśnie nie wiem czy schemat jest do Siena/Albea, czy tylko do Siena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.