Skocz do zawartości

[cc700] Katalizator - dylematy


AkiMG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po zamianie gaźnika z Aisana na FOSa, wyciąłem katalizator a w jego miejsce została wspawana rura. Po tym zabiegu okazało się nagle że tłumik końcowy powiedział papa. Został on wymieniony na nowy wiosną tego roku. Parę dni temu okazało sie że znowu coś niedobrego dzieje się z tłumikiem końcowym gdyż samochód warczy jak opętany. Wydaje mi się, że wszystkiemu winne jest to, że został usunięty katalizator, gdyż przy jego obecności wcześniej uszkodzony tłumik końcowy (bo chyba raczej nie uszkodził się w trakcie usuwania katalizatora) pracował w miare cicho. No i teraz moje pytania:

1. Czy w ogole dobrze zrobiłem usuwając katalizator po zmianie gaźnika (powiedziano mi że to konieczne, gdyż przy gaźniku sterowanym mechanicznie uległ by on szybkiej degradacji...nie wiem jednak czy nie chodzi wyłącznie o szkodliwe działania spalin benzyny)? - jeżdże wyłącznie na lpg.

2. Pojawił się kolejny problem - problem z badaniami technicznymi (brak katalizatora). Czy w tym przypadku mógłbym wstawić tłumik przelotowy imitujący katalizator? I czy poprawiło/pogorszyło by to osiągi? (bo wstawieniu samej rurki nie odczułem żadnej zmiany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Pojawił się kolejny problem - problem z badaniami technicznymi

> (brak katalizatora). Czy w tym przypadku mógłbym wstawić tłumik

> przelotowy imitujący katalizator? I czy poprawiło/pogorszyło by

> to osiągi? (bo wstawieniu samej rurki nie odczułem żadnej

> zmiany)

Zmień diagnostę ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zazwyczaj diagnostę nie interesuję katalizator. Chyba że jest

> nadgorliwy

Ten, u ktorego bylem chcial zatrzymać dowod rejestracyjny... takze musialem sie troche poklocic zeby chociaz odzyskac dowod...

odnosnie punktu 2. chciałbym jednak wstawic albo katalizator, albo tlumik przelotowy - zeby bylo ciszej, jak kiedys... Oczywiscie nastawiam sie bardziej na tlumik ze wzgledu na cene. Powiedzcie jendak sami co mam wybrac? Czy tlumik przelotowy nie zmniejszy osiagow tak jak to sie dzieje w przypadku strumiennic (<- chociaz tutaj tez zdania sa podzielone)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten, u ktorego bylem chcial zatrzymać dowod rejestracyjny... takze

> musialem sie troche poklocic zeby chociaz odzyskac dowod...

> odnosnie punktu 2. chciałbym jednak wstawic albo katalizator, albo

> tlumik przelotowy - zeby bylo ciszej, jak kiedys... Oczywiscie

> nastawiam sie bardziej na tlumik ze wzgledu na cene. Powiedzcie

> jendak sami co mam wybrac? Czy tlumik przelotowy nie zmniejszy

> osiagow tak jak to sie dzieje w przypadku strumiennic (

Sam też kiedyś chciałem zamontować strumiennice ale jak narazie dałem sobie z tym spokój. Ze względu na to że nikt wyraźnie nie powiedział że są w porządku. Jednak to jest tańsze rozwiązanie i to dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten, u ktorego bylem chcial zatrzymać dowod rejestracyjny... takze

> musialem sie troche poklocic zeby chociaz odzyskac dowod...

> odnosnie punktu 2. chciałbym jednak wstawic albo katalizator, albo

> tlumik przelotowy - zeby bylo ciszej, jak kiedys... Oczywiscie

> nastawiam sie bardziej na tlumik ze wzgledu na cene. Powiedzcie

> jendak sami co mam wybrac? Czy tlumik przelotowy nie zmniejszy

> osiagow tak jak to sie dzieje w przypadku strumiennic (

1. Byłem na przeglądzie bez kata na gazie spaliny w normie i był to jedyny raz w ciągu 5ciu lat kiedy ktoś to w ogóle sprawdzał smile.gif

2. IMHO katalizator sprzedaj na allegro a z tego co gdzieś tam ktoś tam tłumaczył wzorami fizycznymi grinser006.gif to jakaś komora rozprężna powinna być i czy wrzucisz tam tłumik czy strumienicę (może nie powinna być zbyt "pojemna") to na jedno pewnie wyjdzie. A pewnie gdybyś nawet wstawił rurę to i tak różnicy w osiągach nie odczujesz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Byłem na przeglądzie bez kata na gazie spaliny w normie i był to

> jedyny raz w ciągu 5ciu lat kiedy ktoś to w ogóle sprawdzał

> 2. IMHO katalizator sprzedaj na allegro a z tego co gdzieś tam ktoś

> tam tłumaczył wzorami fizycznymi to jakaś komora rozprężna

> powinna być i czy wrzucisz tam tłumik czy strumienicę (może nie

> powinna być zbyt "pojemna") to na jedno pewnie wyjdzie. A pewnie

> gdybyś nawet wstawił rurę to i tak różnicy w osiągach nie

> odczujesz

1. No właśnie, na gazie nawet bez kata spaliny powinny być w porządku, a diagnosta który się do mnie przyczepił powiedział że wyniki są bardzo złe na jałowym, przy wciśniętym pedale gazu nawet nie chciał sprawdzać... najdziwniejsze jest jednak to że miesiąc wczesniej byłem na przeglądzie instalacji lpg i facet wszystko mi pięknie wyregulował... kto więc kłamał?

2. W chwili obecnej mam wspawaną rurę... ale tak jak wcześniej pisałem, od razu po usunięciu kata okazało się że tłumik końcowy sie skonczyl (przed usunieciem wszystko bylo w normie, pracowal naprawde cicho... czyzby katalizator tak mocno odciążał resztę układu wydechowego?). Nie odczułem żadnej różnicy w osiągach (jedynie w hałasie), dlatego teraz zastanawiam się nad wstawieniem przelotowego tłumika (w miejscu kata), gdyż po raz kolejny, pół roku po wstawieniu nowego tłumika powrócił problem w postaci hałasu...

http://www.moto.allegro.pl/item466202630_tlumik_ob_katalizator_cc_sc_polo_uno_30cm.html

Co o tym myślicie? Warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. No właśnie, na gazie nawet bez kata spaliny powinny być w

> porządku, a diagnosta który się do mnie przyczepił powiedział że

> wyniki są bardzo złe na jałowym, przy wciśniętym pedale gazu

> nawet nie chciał sprawdzać... najdziwniejsze jest jednak to że

> miesiąc wczesniej byłem na przeglądzie instalacji lpg i facet

> wszystko mi pięknie wyregulował... kto więc kłamał?

Po raz drugi Ci piszę....zmień diagnostę!!

> 2. W chwili obecnej mam wspawaną rurę... ale tak jak wcześniej

> pisałem, od razu po usunięciu kata okazało się że tłumik końcowy

> sie skonczyl (przed usunieciem wszystko bylo w normie, pracowal

> naprawde cicho... czyzby katalizator tak mocno odciążał resztę

> układu wydechowego?). Nie odczułem żadnej różnicy w osiągach

> (jedynie w hałasie), dlatego teraz zastanawiam się nad

> wstawieniem przelotowego tłumika (w miejscu kata), gdyż po raz

> kolejny, pół roku po wstawieniu nowego tłumika powrócił problem

> w postaci hałasu...

Tłumikiem przelotowym nie wyciszysz zbytnio wydechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po raz drugi Ci piszę....zmień diagnostę!!

Po wycięciu kata miałem tylko jeden przegląd smile.gif Zastosuje się do Twojej rady przy następnym badaniu

> Tłumikiem przelotowym nie wyciszysz zbytnio wydechu

Ale może osiągnę efekt sprzed wycięcia katalizatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.