AkiMG Napisano 8 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2008 Witam Po zamianie gaźnika z Aisana na FOSa, wyciąłem katalizator a w jego miejsce została wspawana rura. Po tym zabiegu okazało się nagle że tłumik końcowy powiedział papa. Został on wymieniony na nowy wiosną tego roku. Parę dni temu okazało sie że znowu coś niedobrego dzieje się z tłumikiem końcowym gdyż samochód warczy jak opętany. Wydaje mi się, że wszystkiemu winne jest to, że został usunięty katalizator, gdyż przy jego obecności wcześniej uszkodzony tłumik końcowy (bo chyba raczej nie uszkodził się w trakcie usuwania katalizatora) pracował w miare cicho. No i teraz moje pytania: 1. Czy w ogole dobrze zrobiłem usuwając katalizator po zmianie gaźnika (powiedziano mi że to konieczne, gdyż przy gaźniku sterowanym mechanicznie uległ by on szybkiej degradacji...nie wiem jednak czy nie chodzi wyłącznie o szkodliwe działania spalin benzyny)? - jeżdże wyłącznie na lpg. 2. Pojawił się kolejny problem - problem z badaniami technicznymi (brak katalizatora). Czy w tym przypadku mógłbym wstawić tłumik przelotowy imitujący katalizator? I czy poprawiło/pogorszyło by to osiągi? (bo wstawieniu samej rurki nie odczułem żadnej zmiany) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broker Napisano 8 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2008 > 2. Pojawił się kolejny problem - problem z badaniami technicznymi > (brak katalizatora). Czy w tym przypadku mógłbym wstawić tłumik > przelotowy imitujący katalizator? I czy poprawiło/pogorszyło by > to osiągi? (bo wstawieniu samej rurki nie odczułem żadnej > zmiany) Zmień diagnostę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogicc Napisano 8 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2008 przerobilem 2 aisan-y na fos-y i w obu przypadkach zostawilem katy i problemu z tym nie bylo i niema do tej pory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusss Napisano 8 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2008 > 2. Pojawił się kolejny problem - problem z badaniami technicznymi Zazwyczaj diagnostę nie interesuję katalizator. Chyba że jest nadgorliwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 8 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2008 > Zazwyczaj diagnostę nie interesuję katalizator. Chyba że jest > nadgorliwy Ten, u ktorego bylem chcial zatrzymać dowod rejestracyjny... takze musialem sie troche poklocic zeby chociaz odzyskac dowod... odnosnie punktu 2. chciałbym jednak wstawic albo katalizator, albo tlumik przelotowy - zeby bylo ciszej, jak kiedys... Oczywiscie nastawiam sie bardziej na tlumik ze wzgledu na cene. Powiedzcie jendak sami co mam wybrac? Czy tlumik przelotowy nie zmniejszy osiagow tak jak to sie dzieje w przypadku strumiennic (<- chociaz tutaj tez zdania sa podzielone)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusss Napisano 8 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2008 > Ten, u ktorego bylem chcial zatrzymać dowod rejestracyjny... takze > musialem sie troche poklocic zeby chociaz odzyskac dowod... > odnosnie punktu 2. chciałbym jednak wstawic albo katalizator, albo > tlumik przelotowy - zeby bylo ciszej, jak kiedys... Oczywiscie > nastawiam sie bardziej na tlumik ze wzgledu na cene. Powiedzcie > jendak sami co mam wybrac? Czy tlumik przelotowy nie zmniejszy > osiagow tak jak to sie dzieje w przypadku strumiennic ( Sam też kiedyś chciałem zamontować strumiennice ale jak narazie dałem sobie z tym spokój. Ze względu na to że nikt wyraźnie nie powiedział że są w porządku. Jednak to jest tańsze rozwiązanie i to dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiler_gz Napisano 8 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2008 > Ten, u ktorego bylem chcial zatrzymać dowod rejestracyjny... takze > musialem sie troche poklocic zeby chociaz odzyskac dowod... > odnosnie punktu 2. chciałbym jednak wstawic albo katalizator, albo > tlumik przelotowy - zeby bylo ciszej, jak kiedys... Oczywiscie > nastawiam sie bardziej na tlumik ze wzgledu na cene. Powiedzcie > jendak sami co mam wybrac? Czy tlumik przelotowy nie zmniejszy > osiagow tak jak to sie dzieje w przypadku strumiennic ( 1. Byłem na przeglądzie bez kata na gazie spaliny w normie i był to jedyny raz w ciągu 5ciu lat kiedy ktoś to w ogóle sprawdzał 2. IMHO katalizator sprzedaj na allegro a z tego co gdzieś tam ktoś tam tłumaczył wzorami fizycznymi to jakaś komora rozprężna powinna być i czy wrzucisz tam tłumik czy strumienicę (może nie powinna być zbyt "pojemna") to na jedno pewnie wyjdzie. A pewnie gdybyś nawet wstawił rurę to i tak różnicy w osiągach nie odczujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 8 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2008 > 1. Byłem na przeglądzie bez kata na gazie spaliny w normie i był to > jedyny raz w ciągu 5ciu lat kiedy ktoś to w ogóle sprawdzał > 2. IMHO katalizator sprzedaj na allegro a z tego co gdzieś tam ktoś > tam tłumaczył wzorami fizycznymi to jakaś komora rozprężna > powinna być i czy wrzucisz tam tłumik czy strumienicę (może nie > powinna być zbyt "pojemna") to na jedno pewnie wyjdzie. A pewnie > gdybyś nawet wstawił rurę to i tak różnicy w osiągach nie > odczujesz 1. No właśnie, na gazie nawet bez kata spaliny powinny być w porządku, a diagnosta który się do mnie przyczepił powiedział że wyniki są bardzo złe na jałowym, przy wciśniętym pedale gazu nawet nie chciał sprawdzać... najdziwniejsze jest jednak to że miesiąc wczesniej byłem na przeglądzie instalacji lpg i facet wszystko mi pięknie wyregulował... kto więc kłamał? 2. W chwili obecnej mam wspawaną rurę... ale tak jak wcześniej pisałem, od razu po usunięciu kata okazało się że tłumik końcowy sie skonczyl (przed usunieciem wszystko bylo w normie, pracowal naprawde cicho... czyzby katalizator tak mocno odciążał resztę układu wydechowego?). Nie odczułem żadnej różnicy w osiągach (jedynie w hałasie), dlatego teraz zastanawiam się nad wstawieniem przelotowego tłumika (w miejscu kata), gdyż po raz kolejny, pół roku po wstawieniu nowego tłumika powrócił problem w postaci hałasu... http://www.moto.allegro.pl/item466202630_tlumik_ob_katalizator_cc_sc_polo_uno_30cm.html Co o tym myślicie? Warto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broker Napisano 8 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2008 > 1. No właśnie, na gazie nawet bez kata spaliny powinny być w > porządku, a diagnosta który się do mnie przyczepił powiedział że > wyniki są bardzo złe na jałowym, przy wciśniętym pedale gazu > nawet nie chciał sprawdzać... najdziwniejsze jest jednak to że > miesiąc wczesniej byłem na przeglądzie instalacji lpg i facet > wszystko mi pięknie wyregulował... kto więc kłamał? Po raz drugi Ci piszę....zmień diagnostę!! > 2. W chwili obecnej mam wspawaną rurę... ale tak jak wcześniej > pisałem, od razu po usunięciu kata okazało się że tłumik końcowy > sie skonczyl (przed usunieciem wszystko bylo w normie, pracowal > naprawde cicho... czyzby katalizator tak mocno odciążał resztę > układu wydechowego?). Nie odczułem żadnej różnicy w osiągach > (jedynie w hałasie), dlatego teraz zastanawiam się nad > wstawieniem przelotowego tłumika (w miejscu kata), gdyż po raz > kolejny, pół roku po wstawieniu nowego tłumika powrócił problem > w postaci hałasu... Tłumikiem przelotowym nie wyciszysz zbytnio wydechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 9 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2008 > Po raz drugi Ci piszę....zmień diagnostę!! Po wycięciu kata miałem tylko jeden przegląd Zastosuje się do Twojej rady przy następnym badaniu > Tłumikiem przelotowym nie wyciszysz zbytnio wydechu Ale może osiągnę efekt sprzed wycięcia katalizatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.