Skocz do zawartości

szybkie pytanie o vitare...


pmlody

Rekomendowane odpowiedzi

> czym sie rozni grand vitara od vitary bez grand??

grand to nowszy model

vitara była produkowana od 1989

a grand vitara chyba od 1998

konstrukcyjnie są zbliżone (rama, mosty)

dopiero grand vitara II odeszła od ramy i mostów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> grand to nowszy model

> vitara była produkowana od 1989

> a grand vitara chyba od 1998

> konstrukcyjnie są zbliżone (rama, mosty)

> dopiero grand vitara II odeszła od ramy i mostów

Przednie zawieszenia i sposob przekazywania napedu jest jednakowy dla prawie identyczny dla Vitary i Grand Vitary I i II generacji

Co do tylu to sie zgadza ze GV II nie ma juz mostu z tyłu a zawieszenie wielowachaczowe. A rama jest zintegrowana z nadwoziem, czyli jak chyba we wszystkich obecnie produkowanych SUVach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przednie zawieszenia i sposob przekazywania napedu jest jednakowy dla

> prawie identyczny dla Vitary i Grand Vitary I i II generacji

hmm

GV II ma półmost z przodu ?

GVII ma zupełnie inaczej rozwiązany napęd od poprzedniczek

Quote:

Układ napędowy 4x4 GRAND VITARY z międzyosiowym mechanizmem różnicowym stale przekazuje moc na cztery koła samochodu, zapewniając mu doskonałe własności jezdne na szosie i w terenie. Umieszczony w konsoli środkowej przeącznik pozwala bez wysiłku wybierać pomiędzy czterema zakresami pracy.


vitara (i GV) miała stały napęd na tył, z dopinanym przodem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzilo mi raczej o zawieszenie niz o sposob przekazywania napedu.

Quote:

Przednie zawieszenia i
sposob przekazywania napedu jest jednakowy dla prawie identyczny
dla Vitary i Grand Vitary I i II generacji


grinser006.gif

> Obecne GV nie wiele maja wspolnego z terenowkami, a raczej z

> samochodami do lansu.

nie zgodzę się, IMO GVII pozostała blisko segmentu 4x4

więc zależy jak na to patrzeć -

ma opcje blokady napędu z reduktorem, ma ramę wmaszczoną w nadwozie,

a że rynek kieruję się w stronę komfortu ... taki los

jak zakwalifikujesz np discoIII które ma podobne rozwiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz jako segment 4x4 ??

Czy wg. Ciebie Skoda Octavia 4x4 tez jest terenowa ??

A DiscoIII to kupa elektroniki ktora nijak sie nie sprawdza w prawdziwym terenie, to taki "super" samochód terenowy. grinser006.gif

Nie do naprawienia w lesie

Nie wiem czym jezdzisz i gdzie, ale wiekszość samochodów "terenowych" obliczana jest na drogi terenowe tzn. bez asfaltu.

Juz nawet w takim samochodzie jak moja Vitara jest problem z podnoszeniem zawieszenia, wlasnie przez ten niby most z przodu. Ale nie zawsze sie ma to co by sie chiało.

Dlatego konstrukcje z dwoma sztyfnymi mostami i sprężynami lub resorami, sztywna ramą to podstawa do budowy prawdziwej terenowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A DiscoIII to kupa elektroniki ktora nijak sie nie sprawdza w

> prawdziwym terenie, to taki "super" samochód terenowy.

> Nie do naprawienia w lesie

jak 99% innych nowych terenówek wink.gif

> Nie wiem czym jezdzisz i gdzie, ale wiekszość samochodów "terenowych"

> obliczana jest na drogi terenowe tzn. bez asfaltu.

> Juz nawet w takim samochodzie jak moja Vitara jest problem z

> podnoszeniem zawieszenia, wlasnie przez ten niby most z przodu.

> Ale nie zawsze sie ma to co by sie chiało.

> Dlatego konstrukcje z dwoma sztyfnymi mostami i sprężynami lub

> resorami, sztywna ramą to podstawa do budowy prawdziwej

> terenowki.

zobacz co dzisiaj jest produkowane

- rozumiem że już nie ma w salonach terenówek wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> LC,Patrol,Defender i pare amerykanow by sie znalazlo

ok.gif pytanie jak długo wink.gif

bo tendencja jest raczej na odchodzenie od sztywnych mostów

ramy itp typowych atutów terenówek wink.gif

i co wtedy grinser006.gif

aaa jest jeszcze jimny o którym zapomnieliście wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie jak długo

> bo tendencja jest raczej na odchodzenie od sztywnych mostów

> ramy itp typowych atutów terenówek

> i co wtedy

> aaa jest jeszcze jimny o którym zapomnieliście

no jak na te czasy to faktycznie auto dosc terenowe w porownaniu do innych plastykowych pudelek

ale zawias z przodu ma niezalezny wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.