Skocz do zawartości

Honda Civic !.8 Vti. Przy zakupie na co zwrócić uwage?


Kicer

Rekomendowane odpowiedzi

Nosze się z zamiarem kupna właśnie takiego autka, i mam już pewne informacje na co zwracać uwage w tych autach. Ale chciał bym się upewnić czy aby wszystko wiem (a przynajmniej jaką cześć znam). Tak więc prosił bym o jakieś podpowiedzi, na co szczególnie zwrócić uwage. O takich rzeczach jak wycieki z silnika i balchy czy nie bity to wiem. Ale co dalej?

Za wszelkie podpoiedzi podziekował grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nosze się z zamiarem kupna właśnie takiego autka, i mam już pewne

> informacje na co zwracać uwage w tych autach. Ale chciał bym się

> upewnić czy aby wszystko wiem (a przynajmniej jaką cześć znam).

> Tak więc prosił bym o jakieś podpowiedzi, na co szczególnie

> zwrócić uwage. O takich rzeczach jak wycieki z silnika i balchy

> czy nie bity to wiem. Ale co dalej?

> Za wszelkie podpoiedzi podziekował

wycieki to nie nie tragedia,czasem pod deklem w Hondzie lubi uszczelka puścić ale wystarczy ją wymienić a tego ile pije oleju raczej nie sprawdzisz.... oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wycieki to nie nie tragedia,czasem pod deklem w Hondzie lubi

> uszczelka puścić ale wystarczy ją wymienić a tego ile pije oleju

> raczej nie sprawdzisz....

To, ze VTI pije to absolutna normalka. Wazne, zeby nie dymil na niebiesko, zwlaszcza przy ujeciu gazu na wysokich obrotach. Oprocz tego zwrocilbym uwage na to czy jedzie i hamuje prosto, czy nie bije przy hamowaniu (tarcze sa dosyc podatne na zwichrowanie przy ostrzejszej jezdzie), no i czy szpera dziala jak powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To, ze VTI pije to absolutna normalka. Wazne, zeby nie dymil na

> niebiesko, zwlaszcza przy ujeciu gazu na wysokich obrotach.

> Oprocz tego zwrocilbym uwage na to czy jedzie i hamuje prosto,

> czy nie bije przy hamowaniu (tarcze sa dosyc podatne na

> zwichrowanie przy ostrzejszej jezdzie), no i czy szpera dziala

> jak powinna.

Właśnie każde 1.8 ma serwyjnie szpere, czy tylko jakieś serie wychodziły? No i jak to sprawdzić?

A i czy rawdą jest to że w tym silniku powyżej 5000 obr/min dostaje on takiego jeszcze kopa. (jak załącza się V-tec) Tzn czy będzie to odczuwalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie każde 1.8 ma serwyjnie szpere, czy tylko jakieś serie

> wychodziły? No i jak to sprawdzić?

Wszystkie powinny miec. A sprawdzic to raz, ze na obudowie skrzyni powinno byc na czarno napisane LSD, a dwa to dac mu solidnie w gaz na ciasnym zakrecie (najlepiej dosyc wolnym, dwojkowym) i patrzec czy sie wciaga do wewnatrz. Jesli do tej pory jezdziles tylko autami z otwartymi dyframi to odczujesz na pewno.

> A i czy rawdą jest to że w tym silniku powyżej 5000 obr/min dostaje

> on takiego jeszcze kopa. (jak załącza się V-tec) Tzn czy będzie

> to odczuwalne?

W 1.8 chyba gdzies kolo 5500rpm. Powinno byc odczuwalne, chociaz nie bedzie to jakis strasznie mocny kop (jak np. w 1.6VTI, albo wszelkiej masci Type-R). Poza tym bedziesz wiedzial, ze sie VTEC zalaczyl jak zakrecisz do 8000rpm. Powinien byc praktycznie caly czas wzrost mocy. Jesli ponad 6500 zacznie zdychac to znaczy, ze nie zalaczyl.

Aha, niby oczywiste ale nieraz sie spotkalem z podobnymi debilami: jesli bedziesz jechac z wlascicielem i on od razu po wyjechaniu na ulice da w palnik do odcinki to od razu odpusc takie auto. VTEC plus zimny silnik rowna sie problemy i wydatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie powinny miec. A sprawdzic to raz, ze na obudowie skrzyni

> powinno byc na czarno napisane LSD, a dwa to dac mu solidnie w

> gaz na ciasnym zakrecie (najlepiej dosyc wolnym, dwojkowym) i

> patrzec czy sie wciaga do wewnatrz. Jesli do tej pory jezdziles

> tylko autami z otwartymi dyframi to odczujesz na pewno.

No niestety nie miałem jeszcze okazji jeździć niczym ciekawym. To tak na dobry początek

> W 1.8 chyba gdzies kolo 5500rpm. Powinno byc odczuwalne, chociaz nie

> bedzie to jakis strasznie mocny kop (jak np. w 1.6VTI, albo

> wszelkiej masci Type-R). Poza tym bedziesz wiedzial, ze sie VTEC

> zalaczyl jak zakrecisz do 8000rpm. Powinien byc praktycznie caly

> czas wzrost mocy. Jesli ponad 6500 zacznie zdychac to znaczy, ze

> nie zalaczyl.

No powinno być to zauważalne bo jak narazie to każde auto jakim jeździłem to 5000-5500 obr/min się kończyło.

> Aha, niby oczywiste ale nieraz sie spotkalem z podobnymi debilami:

> jesli bedziesz jechac z wlascicielem i on od razu po wyjechaniu

> na ulice da w palnik do odcinki to od razu odpusc takie auto.

> VTEC plus zimny silnik rowna sie problemy i wydatki.

No wiem tłumaczyć mi takich rzeczy nie trzeba.

Podziękował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jako że jade niedługo oglądać jeden egzemplarz ww auta chciał bym się upewnić do do niektórego wyposarzenia tych pojazdów.

Czy ktokolwiek widział ktokolwiek wie:

-wszystkie takie Civic-ki mają seryjnie szpere

-obniżone zawieszenie nie należało do sryjnego wyposażenia?

-kierownica obszyta skórą jest obszywana czerwoną nicią

-czy te auta posiadają fabryczny alarm?

-klima chyba też nie należy do serii?

Interesuje mnie konkretnie ten egzemplarz http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7386796

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktokolwiek widział ktokolwiek wie:

> -wszystkie takie Civic-ki mają seryjnie szpere

Tak.

> -obniżone zawieszenie nie należało do sryjnego wyposażenia?

Nie nalezalo. Chociaz zalezy co nazywasz obnizonym - wiadomo, ze on byl nizszy i twardszy niz np. 1.4...ale na pewno zbyt nisko z fabryki nie siedzial.

> -kierownica obszyta skórą jest obszywana czerwoną nicią

Tutaj nie pamietam...ale chyba niekoniecznie. Cos mi dzwieczy, ze Type-S mialy...

> -czy te auta posiadają fabryczny alarm?

Powinny miec. Oczywiscie bardzo prostacki.

> -klima chyba też nie należy do serii?

Klima byla w serii. Przynajmniej w modelach na PL. Na innych rynkach to roznie z tym moglo byc.

Dobrze patrzec tez na liczniki, ktore roznia sie czcionka. Wczesne maja male cyferki, pozne duze i lekko pochylone.

Co do egzemplarza to po zdjeciach w necie nie ma co oceniac. Tylko wlasne dokladne ogledziny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak.

> Nie nalezalo. Chociaz zalezy co nazywasz obnizonym - wiadomo, ze on

> byl nizszy i twardszy niz np. 1.4...ale na pewno zbyt nisko z

> fabryki nie siedzial.

Bo widuje czasami 1.8 znacznie niżej stojące od tego.

> Tutaj nie pamietam...ale chyba niekoniecznie. Cos mi dzwieczy, ze

> Type-S mialy...

Bo widywałem właśnie vti obszyte czerwoną nicią więc się zapytywuje.

> Powinny miec. Oczywiscie bardzo prostacki.

Ale jest wink.gif A czy w takim wypadku auto posiada pilotokluczyk?

> Klima byla w serii. Przynajmniej w modelach na PL. Na innych rynkach

> to roznie z tym moglo byc.

Bo dziwne ale ten nie posada. Ale może tak ma być.

> Dobrze patrzec tez na liczniki, ktore roznia sie czcionka. Wczesne

> maja male cyferki, pozne duze i lekko pochylone.

Tzn że jak? confused.gif

> Co do egzemplarza to po zdjeciach w necie nie ma co oceniac. Tylko

> wlasne dokladne ogledziny...

Dlatego właśnie się tam wybieram biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy w takim wypadku auto posiada pilotokluczyk?

Kluczyk zawsze jest taki sam. Dochodzi do niego taki tandetny oryginalny pilocik z napisem, badz wytloczeniem Honda.

> Bo dziwne ale ten nie posada. Ale może tak ma być.

No tak jak mowie - te, ktore byly swego czasu w ofercie w polskich salonach mialy klime w standarzie. Niemniej ile rynkow w EU tyle wersji. Bardzo mozliwe, ze w niektorych nie bylo w serii.

> Tzn że jak?

Ano tak. Wczesny (97-99):

aaavn7.jpg

Pozny (koniec 99 i 00):

bbbye9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak jak mowie - te, ktore byly swego czasu w ofercie w polskich

> salonach mialy klime w standarzie. Niemniej ile rynkow w EU tyle

> wersji. Bardzo mozliwe, ze w niektorych nie bylo w serii.

Znajomy mial 1.8 w Deklu przywiezionego od Niemca i dokladal klime, wiec mozliwe ze nie bylo seryjnie.

Zreszta u nas klima w Hondzie w PL bardzo czesto byla uzywana jako promocyjny gratis dodawany w cenie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.