Skocz do zawartości

Renault Megane 1,6 - 1998r - olej w zbiorniczku wyrównawczym


garczyn7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Renault Megan 1,6 i mam problem z olejem który pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej (ok 2 cm nad płynem chłodniczym). Miesiąc temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Jaka może być przyczyna pojawianie się oleju w zbiorniczku i czy można jeździć autem czy raczej udać się od razu do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, posiadam Renault Megan 1,6 i mam problem z olejem który

> pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej (ok 2

> cm nad płynem chłodniczym). Miesiąc temu wymieniałem uszczelkę

> pod głowicą. Jaka może być przyczyna pojawianie się oleju w

> zbiorniczku i czy można jeździć autem czy raczej udać się od

> razu do mechanika.

wiesz objaw jest taki jak na uszczelkę pod głowicą frown.gif

ten kto co to robił to zaufany mechanik?

na pewno planował głowicę?

miałem kiedyś tak ze po wymianie uszczelki padła mi 2 raz , mechanik poprawiał za swoje ale to był Polonez i zakłady MPT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, posiadam Renault Megan 1,6 i mam problem z olejem który

> pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej (ok 2

> cm nad płynem chłodniczym). Miesiąc temu wymieniałem uszczelkę

> pod głowicą. Jaka może być przyczyna pojawianie się oleju w

> zbiorniczku i czy można jeździć autem czy raczej udać się od

> razu do mechanika.

spartolili coś przy wymianie uszczelki

jedź na gwarancji niech ci naprawią. pewnie będziesz musiał sie wykłócic więc nie daj się łatwo zmyc.

ps. sprawdź czy olej jest normalny czy mże sie z niego zrobiła już kawa z mlekiem.

jeśli jest normalny, to tymczasowo możesz jeździc, jeśli już poszła do niego woda, to tylko sie pomału dokulaj do mechanika i nigdzie dalej nie jeździj, bo ta mieszanina ma już słabe właściwości smarujące (odrazu auta nie zatrzesz ale dostaje lekko w kosc)

po wszystkim bedziesz musiał przepłukac układ chłodzący (wlejesz wody zamiast petrygo, dodasz 0,25l ludwika, przejedziesz sie pare kilometrów - tak żeby układ zdązył się dobrze rozgrzac, spuścisz tą zupe i będzie czysto. Ewentualnie powórzysz operacje drugi raz. Wtedy dopiero bedziesz mógł wlac prawdziwego płynu chłodniczego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do głowicy to jej nie planował bo stwierdził ze jest dobra.

> Podjechałem wczoraj do tego samego mechanika i powiedział że

> prawdopodobnie może być pęknięta głowica lub blok silnika. Czy

> to może być przyczyną?

może tak byc. nie można tego wykluczyc. ale mało prawdopodobne.

teraz jak ściągnie głowice, to wyślijcie ją do jakiegoś zakładu na sprawdzenie płaszczyzny i szczelności, a nie tylko na oko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do głowicy to jej nie planował bo stwierdził ze jest dobra.

> Podjechałem wczoraj do tego samego mechanika i powiedział że

> prawdopodobnie może być pęknięta głowica lub blok silnika. Czy

> to może być przyczyną?

teraz to będzie szukał dziury w całym żeby tylko to nie była jego wina

duży masz tam przebieg?

ciekawe co to za specjalista że na oko ocenia głowice? pad.gif

ja stawiam na uszczelkę 2 raz, no ale może...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy problemu ...... ehh

Zaprowadziłem samochód do tego samego mechanika co wymieniał mi uszczelkę pod głowicą. Wziął się zaraz do pracy zawiózł głowice do sprawdzenie ( głowica ok ), następnie ją splanował złożył wszytko do kupy i odpalił auto. Po kilku minutach gdy zaskoczył termostat w zbiorniczku znowu pojawił się olej frown.gif . Mechanik nie wie co jest grane, kasy za ponowną wymianę uszczelki nie wziął. Czy to może być związane z termostatem ?? Help me smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciąg dalszy problemu ...... ehh

> Zaprowadziłem samochód do tego samego mechanika co wymieniał mi

> uszczelkę pod głowicą. Wziął się zaraz do pracy zawiózł głowice

> do sprawdzenie ( głowica ok ), następnie ją splanował złożył

> wszytko do kupy i odpalił auto. Po kilku minutach gdy zaskoczył

> termostat w zbiorniczku znowu pojawił się olej . Mechanik nie

> wie co jest grane, kasy za ponowną wymianę uszczelki nie wziął.

> Czy to może być związane z termostatem ?? Help me

dużo tego olej jest w tym zbiorniczku?

oczyścił układ przed zalaniem go płynem? może gdzieś jeszcze syf siedział i jak termostat puścił to jakieś reszki oleju znowu poszły na zbiorniczek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.