Skocz do zawartości

Zakres regukacji kąta wyprzedzenia zapłonu... ile stopni?


LordFalcon

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś się orientuje od ile do ile wynosi zakres regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu przy klasycznym aparacie zapłonowym z kopułką cfaniaczek.gif

Chodzi mi o to od ile do ile można zmieniać kręcąc aparatem w zakresie oczka na śrubę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Heh, a niby jak sobie mam zmierzyć?

> Pozatym mnie chodzi o zakres od ile do ile a nie długość...

kątomierzem lub innymi sposobami ( np miarką mierząc obrót w cm i porównujac do całkowitego obwodu - dalej proste proporcje i wynik gotowy ) zmierz kąt obrotu aparatu i pomnóz przez 2

jak nie byłeś kompletna noga z matematyki to dasz radę.

pozdrawiam

ja tego nie zrobie bo nie mam na czym.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o to od ile do ile można zmieniać kręcąc aparatem w

> zakresie oczka na śrubę

> Chodzi mi o to od ile do ile można zmieniać kręcąc aparatem w

> zakresie oczka na śrubę

Nieznam przyczyny tego ale w każdym uno 1.0L ustawienia kopułki widziałem inne,a inne znaczy,że w każdym maksymalnie przyspieszyć lub opóżnić da się o inny kąt.Kąt ten zależy od ilości pozostałego miejsca na śrybę.Ilość miejsca można zmieżyć w 1.0L po odkręceniu nakrętki i zmierzeniu długości szczeliny na śrubę od śruby do konca szczeliny.Mierząc średnicę okręgu jaką by utworzyła szczelina gdyby była dookoła aparatu zap.(środek szczeliny,dokładność pomiaru zależy od dokładności mierzącego,a nie da się tego bardzo dokładnie zmierzyć-dla tego napisałem zmierz sobie sam"jak sobie pościelesz tak się wyśpisz grinser006.gif",twój błąd-twoja strata , to chyba lepsze niż mój błąd a twój zepsuty silnik wink.gif ) Ja zmierzyłem średnicę czegoś okrągłego co było najbliżej i do tego dodałem brakującą odległość do środka szczeliny(brakująca odległość pomnożona przez 2).Znając średnicę pomnożyłem przez 3,14 i powstał obwód w milimetrach.Podzielić obwód przez 360 stopni otrzymuje się ile milimertów trzeba zmienić odległość by obrócić aparat o 1 stopien,a ponieważ 1 stopien aparatu zap.to 2 stopnie wału korbowego to całość trzeba jeszcze pomnożyć przez 2.Dalej to do własnych potrzeb można sobie pozmieniać jednostki,ja obliczyłem o ile stopni zmieni się kąt zapłonu gdy obrócę aparat o jeden milimetr.Gdy śruba jest blisko szczeliny to można mierzyć wkładając w otwór wiertła o różnych średnicach.Jak znajdę katkę z moimi pomiarami to napiszę ile mi wyszło / 1 mm stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki, będę wdzięczny za to... a może zdążę dziś sam pomierzyć...

Wiem 2 rzeczy:

1. że mam przyspieszony kąt maksymalnie ile się dało

2. muszę rozebrać aparat zapłonowy, bo dziwnie się trzaska w okolicy gdzie przypada odśrodkowy regulator... a jakieś 2 lata temu wymieniałem aparat na nówkę, bo w starym mi odśrodkowy korektor wyrwał dziurę, a odłamki zmieliły czujnik Halla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak regulowałem na nagrzanym silniku i obrotach jałowych kątem tak by osiągnął najwyższe obroty to podczas jazdy na 4 biegu z V 70 kn/h po mocniejszym wciśnięciu gazu(takim by samochód pomału się rozpędzał) było słychać spalanie stukowe i to na benzynie 98 oktanów.Potem jak kupiłem lampę stroboskopową to pokazała kąt ustawiony o 10 stopni wcześniejszy.Po zmianie na kąt ten właściwy na benzynie 95 LOB spalanie stukowe było tylko gdy do konca wciskałem pedał gazu.Po ustawieniu właściwego kąta spalanie stukowe powstawało od oleju przedostającego się przez zużyte pierścienie w ilości 3-5 litrów/1000km.Po wymianie pierścieni gdy przestał brać olej sp.stukowe bardzo sie zmniejszyło.Także mając dobry słuch i ustawiając kąt zapłonu na taki by podczas jazdy nie było spalania stukowego można ustawić kąt dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak regulowałem na nagrzanym silniku i obrotach jałowych kątem tak by

> osiągnął najwyższe obroty to podczas jazdy na 4 biegu z V 70

> kn/h po mocniejszym wciśnięciu gazu(takim by samochód pomału się

> rozpędzał) było słychać spalanie stukowe i to na benzynie 98

> oktanów.Potem jak kupiłem lampę stroboskopową to pokazała kąt

> ustawiony o 10 stopni wcześniejszy.Po zmianie na kąt ten

> właściwy na benzynie 95 LOB spalanie stukowe było tylko gdy do

> konca wciskałem pedał gazu.Po ustawieniu właściwego kąta

> spalanie stukowe powstawało od oleju przedostającego się przez

> zużyte pierścienie w ilości 3-5 litrów/1000km.Po wymianie

> pierścieni gdy przestał brać olej sp.stukowe bardzo sie

> zmniejszyło.Także mając dobry słuch i ustawiając kąt zapłonu na

> taki by podczas jazdy nie było spalania stukowego można ustawić

> kąt dobrze.

Benzynę tankuję rzadko, bo tankuję zawsze koło 27 litrów po tym jak się zaświeci rezerwa, ostatnio starczyło na 1,5 miesiąca, dlatego leję 98, a na gazie nie zauważyłem obecności stukowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.