piotr1982 Napisano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 Witam, coś ostatnio przy jeździe na 2 i 3 biegu przy dość niskich prędkościach (coś koło 20 - 50 km/h) terkocze mi coś jakby skrzynia biegów ... albo zawory sam nie wiem. Jakieś propozycje? Możliwe że olej w skrzyni zamarzł z zimna i gorzej to wszystko działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 > Witam, > coś ostatnio przy jeździe na 2 i 3 biegu przy dość niskich > prędkościach (coś koło 20 - 50 km/h) terkocze mi coś jakby > skrzynia biegów ... albo zawory sam nie wiem. > Jakieś propozycje? > Możliwe że olej w skrzyni zamarzł z zimna i gorzej to wszystko > działa? skrzynia to raczej huczy/wyje jakie obroty silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 > Witam, > coś ostatnio przy jeździe na 2 i 3 biegu przy dość niskich > prędkościach (coś koło 20 - 50 km/h) terkocze mi coś jakby > skrzynia biegów ... albo zawory sam nie wiem. > Jakieś propozycje? > Możliwe że olej w skrzyni zamarzł z zimna i gorzej to wszystko > działa? przy jakich obrotach i jakiej temp silnika to sie dzieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 > skrzynia to raczej huczy/wyje > jakie obroty silnika ? obrotomierza nie mam, ale myślę że tak gdzieś około 2000 obrotów i jak silnik się dogrzewa czyli wskazówka idzie w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 > obrotomierza nie mam, ale myślę że tak gdzieś około 2000 obrotów i > jak silnik się dogrzewa czyli wskazówka idzie w górę. klepią pewnie zawory lub łożysko oporowe! zrób prosty test- gdy usłyszysz ten odgłos - wciśnij sprzęgło! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 > klepią pewnie zawory lub łożysko oporowe! > zrób prosty test- gdy usłyszysz ten odgłos - wciśnij sprzęgło! Chyba też stawiał bym na zawory bo skoro skrzynia wyje... (jak pisał kolega tomekk) szczególnie że jutro jadę na przegląd po 40tys ale tak woli upewnienia żeby mi nie wmawiali cudów w serwisie. Sprzędło na razie słychać tylko jak rano odpalę auto (a jest naprawdę zimno), puszcze sprzęgło i idę odśnieżać / skrobać szybę. Ale chyba nie ma co sobie tym zawracać głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 > Chyba też stawiał bym na zawory bo skoro skrzynia wyje... (jak pisał > kolega tomekk) szczególnie że jutro jadę na przegląd po 40tys > ale tak woli upewnienia żeby mi nie wmawiali cudów w serwisie. > Sprzędło na razie słychać tylko jak rano odpalę auto (a jest naprawdę > zimno), puszcze sprzęgło i idę odśnieżać / skrobać szybę. Ale > chyba nie ma co sobie tym zawracać głowy. masz 40tkm?- to czas na regulację zaworów! koszt ok 60 pln plus płytki- który masz rocznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 > masz 40tkm?- to czas na regulację zaworów! > koszt ok 60 pln plus płytki- który masz rocznik? tak, wczoraj 40tys km stuknęło i już mi śpiewali w aso że zawory będą sprawdzać. Jutro jadę - zobaczymy co tam w nich piszczy. rocznik 2007 za przegląd wstępnie zaśpiewali 450 choć nie wiem czy jeszcze klocki nie dojdą do tego bo coś ściąga mi na stronę kierowcy przy mocniejszym hamowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 > tak, wczoraj 40tys km stuknęło i już mi śpiewali w aso że zawory będą > sprawdzać. Jutro jadę - zobaczymy co tam w nich piszczy. > rocznik 2007 za przegląd wstępnie zaśpiewali 450 choć nie wiem czy > jeszcze klocki nie dojdą do tego bo coś ściąga mi na stronę > kierowcy przy mocniejszym hamowaniu. No to regulacja zaworów będzie u Ciebie droższa- masz inną głowicę - tam są płytki pod zawory liczone w tysięcznych mm wiec kosztują więcej- myślę że w 150 pln się zamkniesz- w zależności od ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 > No to regulacja zaworów będzie u Ciebie droższa- masz inną głowicę - > tam są płytki pod zawory liczone w tysięcznych mm wiec kosztują > więcej- myślę że w 150 pln się zamkniesz- w zależności od ASO Inna głowica tzn. lepsza czy gorsza od tych starego typu? Myślałem że teraz już robią silniki w których automatycznie radzą sobie z zaworami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 > Inna głowica tzn. lepsza czy gorsza od tych starego typu? Myślałem że > teraz już robią silniki w których automatycznie radzą sobie z > zaworami żadna panda 1.1 jak i 1.2 nie ma automatycznego kasowania luzów zaworowych- w nowszych silnikach są płytki liczone w tysięcznych mm grubości - w starszych było w setnych! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.