maaroo Napisano 1 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Cześć Wszystkim, oddałem w czwartek autko to mechanika bo ubywał mi płyn do chłodzenia i diagnoza uszczelka pod głowicą - koszt około 1000zł. W tym jest 400 zł robocizna czyli wychodzi 600 zł za części. czy możecie napisać czy to dużo czy normalnie i co trzeba wymienić przy takiej robocie że to kosztuje 600zł dzięki i wielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamdn Napisano 1 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Uwazam ze duzo za duzo sumarycznie wychodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokrates Napisano 1 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 > Cześć Wszystkim, > oddałem w czwartek autko to mechanika bo ubywał mi płyn do chłodzenia > i diagnoza uszczelka pod głowicą - koszt około 1000zł. > W tym jest 400 zł robocizna czyli wychodzi 600 zł za części. > czy możecie napisać czy to dużo czy normalnie i co trzeba wymienić > przy takiej robocie że to kosztuje 600zł > dzięki i wielkie wzglednie . u mnie wolaja 400-500 i to oczywiscie obejmuje obrobke glowicy . czesci jak czesci zalezy co i gdzie kupujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamdn Napisano 1 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 > wzglednie . u mnie wolaja 400-500 i to oczywiscie obejmuje obrobke > glowicy . czesci jak czesci zalezy co i gdzie kupujesz O ile jest potrzeba robic cokolwiek przy glowicy... 99% daje do planowania nic nie mierzac, a czasami nawet jej nie zawoza nigdzie do roboty. Mi jak mieli robic uszczelke pod glowica (zanim sam nie zaczalem zmieniac - to zadna filozofia) to oczywiscie pierwsza rzecz planowanie. Powiedzialem ze po moim trupie - nie zrobili i bez problemu smiga caly czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 > Cześć Wszystkim, > oddałem w czwartek autko to mechanika bo ubywał mi płyn do chłodzenia > i diagnoza uszczelka pod głowicą - koszt około 1000zł. > W tym jest 400 zł robocizna czyli wychodzi 600 zł za części. > czy możecie napisać czy to dużo czy normalnie i co trzeba wymienić > przy takiej robocie że to kosztuje 600zł > dzięki i wielkie Obowiązek wymiany przy UPG to: uszczelka głowicy ok 100 zł dla 1,2 uszczelki kolektorów ssący i wydech ok 50 zł uszczelka pokrywy zaworów ok 40 zł rozrząd kompletny ok 350 zł planowanie głowicy 50 zł nowy olej silnikowy ok 100 zł filtr oleju ok 20 zł płyn chłodzący 40 zł jeśli wymienili uszczelniacze zaworowe to ok 30 zł Suma ok 780 zł plus ich robota 400 to będzie 1180 zł. Jeśli zrobili tak, jak powinno się robić to powinieneś się cieszyć. Ja za samą robotę w 4 cyl biorę 500 zł i wymieniam to, co napisałem wyżej, ale klient jest informowany, a jeśli się nie zgodzi, to tniemy koszty, np na rozrządzie, z tym że gwarancji na zerwany pasek nie dostanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaroo Napisano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 > Obowiązek wymiany przy UPG to: > uszczelka głowicy ok 100 zł dla 1,2 > uszczelki kolektorów ssący i wydech ok 50 zł > uszczelka pokrywy zaworów ok 40 zł > rozrząd kompletny ok 350 zł > planowanie głowicy 50 zł > nowy olej silnikowy ok 100 zł > filtr oleju ok 20 zł > płyn chłodzący 40 zł > jeśli wymienili uszczelniacze zaworowe to ok 30 zł > Suma ok 780 zł plus ich robota 400 to będzie 1180 zł. Jeśli zrobili > tak, jak powinno się robić to powinieneś się cieszyć. > Ja za samą robotę w 4 cyl biorę 500 zł i wymieniam to, co napisałem > wyżej, ale klient jest informowany, a jeśli się nie zgodzi, to > tniemy koszty, np na rozrządzie, z tym że gwarancji na zerwany > pasek nie dostanie. dzięki za odpowiedz - a jeżeli 2 miesiące temu wymieniałem rozrząd to raczej wymieniać go nie trzeba? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamdn Napisano 1 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Tomek - planowanie nie jest zawsze niezbedne. Jezeli glowica nie jest pokrzywiona to czemu ja planowac? Np. z silnikach serii K16 planowanie glowicy w ogole jest zabronione przez instrukcje serwisowa Poza tym materialu do podebrania (jak sie ktos uprze) jest bardzo niewiele... Z rozrzadem tez sie nie zgodze - jezeli ktos powiedzmy zmienial rozrzad np. 5000km temu to czemu mialby zmieniac kpl rozrzad? Przeciez rolkom nic sie nie stalo i stac nie moze - no moze co najwyzej pasek moze oberwac przy naciaganiu na kola rozrzadu... Wytlumacz bo ja moze cos zle interpretuje. P.S. Troche wstyd sie przyznawac ale w innym silniku K16 Rovera poskladalem wszystko na starej uszczelce (10 000km temu zmieniana a silnik i tak szedl na sprzedaz) i fabrycznym 13 letnim napinaczu i wszystko smiga do dzis. Kupujacy poinformowany, auto bez problemow jezdzi do dnia dzisiejszego - 3 lata od momentu sprzedazy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokrates Napisano 1 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 > Obowiązek wymiany przy UPG to: > uszczelka głowicy ok 100 zł dla 1,2 > uszczelki kolektorów ssący i wydech ok 50 zł > uszczelka pokrywy zaworów ok 40 zł > rozrząd kompletny ok 350 zł > planowanie głowicy 50 zł > nowy olej silnikowy ok 100 zł > filtr oleju ok 20 zł > płyn chłodzący 40 zł > jeśli wymienili uszczelniacze zaworowe to ok 30 zł > Suma ok 780 zł plus ich robota 400 to będzie 1180 zł. Jeśli zrobili > tak, jak powinno się robić to powinieneś się cieszyć. > Ja za samą robotę w 4 cyl biorę 500 zł i wymieniam to, co napisałem > wyżej, ale klient jest informowany, a jeśli się nie zgodzi, to > tniemy koszty, np na rozrządzie, z tym że gwarancji na zerwany > pasek nie dostanie. tak jak piszesz 500zl i to nie jest tak strasznie wiele bo roboty jest na kilka godzin . wszystko odmuchac, oczyscic , oskrobac , umyc i poskladac a to schodzi nawet komus kto sie zna i robi to dzien w dzien . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokrates Napisano 1 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 > dzięki za odpowiedz - a jeżeli 2 miesiące temu wymieniałem rozrząd to > raczej wymieniać go nie trzeba? > pozdrawiam hmmm i tak i nie pasek daj nowy bo raz naciagniety uwaza sie za zuzyty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokrates Napisano 1 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 > Tomek - planowanie nie jest zawsze niezbedne. Jezeli glowica nie jest > pokrzywiona to czemu ja planowac? Np. z silnikach serii K16 > planowanie glowicy w ogole jest zabronione przez instrukcje > serwisowa Poza tym materialu do podebrania (jak sie ktos uprze) > jest bardzo niewiele... > Z rozrzadem tez sie nie zgodze - jezeli ktos powiedzmy zmienial > rozrzad np. 5000km temu to czemu mialby zmieniac kpl rozrzad? > Przeciez rolkom nic sie nie stalo i stac nie moze - no moze co > najwyzej pasek moze oberwac przy naciaganiu na kola rozrzadu... > Wytlumacz bo ja moze cos zle interpretuje. > P.S. Troche wstyd sie przyznawac ale w innym silniku K16 Rovera > poskladalem wszystko na starej uszczelce (10 000km temu > zmieniana a silnik i tak szedl na sprzedaz) i fabrycznym 13 > letnim napinaczu i wszystko smiga do dzis. Kupujacy > poinformowany, auto bez problemow jezdzi do dnia dzisiejszego - > 3 lata od momentu sprzedazy silnika. nie wiem jak tam twoje silniki K ale zakladanie glowicy w padakach bez planowania to jak wkladanie suchych skarpetek w mokre buty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamdn Napisano 1 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 > nie wiem jak tam twoje silniki K ale zakladanie glowicy w padakach > bez planowania to jak wkladanie suchych skarpetek w mokre buty Kto ma padake to ma Nie generalizujmy U mnie nie bylo potrzeby - wsio pomierzone. Dlatego proponuje tez najpierw sprawdzic zamiast isc w rutyne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 > Tomek - planowanie nie jest zawsze niezbedne. Jezeli glowica nie jest > pokrzywiona to czemu ja planowac? Owszem, ale żaden mechanik nie będzie ryzykował dnia pracy tylko dlatego, że głowica mogłaby być jak lustro. Niestety najłatwiej sprawdzić dając szlifierzowi na magnesówkę, a to już 90% sukcesu planowania, więc czemu tego nie zrobić. Bez planowania, po całym złożeniu i odpaleniu może okazać się, że większość oleju silnikowego jest w chłodnicy wody. Zresztą, zawsze stoję i patrzę jak planują mi głowice i nigdy nie była prosta. Od 0,08 do 0,2 mm to norma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.