Skocz do zawartości

Co to jest te paliwo sportowe ?


TOMAN

Rekomendowane odpowiedzi

taki maly cytacik.w sumie duzo tu info o samym paliwie nie ma ale zawsze cos:

Jedynym liczącym się produktem jest ELF TURBO MAX - specjalnie wyselekcjonowany rodzaj benzyny bezołowiowej, przeznaczony do 4-suwowych turbodoładowanych silników samochodów rajdowych. Skład tego paliwa to mieszanka destylatów i dodatków uszlachetniających, "dogranych" tak, aby rajdówka WRC, czy też N-kowy Lancer mogły osiągać maksymalnie możliwą sprawność i moc. ELF TURBO MAX ma swoje zastosowanie jedynie w silnikach zaopatrzonych w turbosprężarkę. Do samochodów bez turbodoładowania francuski monopolista w tej branży TotalFinaElf ma w swojej ofercie paliwo o nazwie ELF ATMO RALLYE (liczba oktanowa - 100). Skład tego paliwa ma zapewnić optymalne warunki pracy A-grupowych "osiek". Obydwa rodzaje paliwa spełniają wszelkie normy wyznaczone przez FIA.

Samochody "rajdowego przedszkola" używają benzyn standardowo sprzedawanych na stacjach paliw. Wiąże się to z jednej strony z ograniczeniem kosztów, z drugiej z niemożnością optymalnego wykorzystania właściwości profesjonalnych paliw Elf'a przez samochody typu SC Sporting czy Peugeot 106 Rallye. Aby je wykorzystać, w silniku musi zostać bowiem zastosowana odpowiednia regulacja składu mieszanki i korekcja wyprzedzenia zapłonu. Paliwo rajdowe może oczywiście być zastosowane w seryjnych samochodach, jednak nie ma to większego sensu.

autor:Wojciech Garbarz "WRC magazyn rajdowy" nr 2, marzec 2002

od siebie dodam ze powinni robic perfumy o zapachu przepalonego paliwa rajdowego.cud malina zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem tylko że kosztuje coś ok 30 zł za litr. czyżby z dodatkiem złota

> ?

z tego co gdzies wyczytalem paliwa "sportowe" maja w sobie o wiele wiecej tlenu nit normalne. ma to poprawic osiagi silnika jednak rownoczesnie powoduje o spore zapotrzebowanie na benzyne. wiadomo, ze do spalenia okolo 1 czesc benzyny potrzeba okolo 14 cesci tlenu. zwiekszajac wiec dawke tlenu nalezy tez zwiekszyc dawke paliwa. i to niezaleznie od tego czy tlen trafia do komory spalania przez uklad dolotowy czy przez wtryskiwacze wraz z benzyna.

ile w tym prawdy nie wiem. nie wiem tez czy czegos nie poprzekrecalem wiec prosze o bezlitosne poprawianie mnie gdyby cos bylo nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

afr jest różny dla różnych rodzajów paliw, pozatym dla turbo najlepiej to coś chyba koło 11-12 a dla n/a ok 13 icon_rolleyes.gif a przy takim rajdowym paliwie które zaiwera w sobie rózne dodatki np. utleniacze afr wynosi pewnie z 9 (dla turbo) bo zawartość benzyny w benzynie grinser006.gif jes pewnie mniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> afr jest różny dla różnych rodzajów paliw, pozatym dla turbo

> najlepiej to coś chyba koło 11-12 a dla n/a ok 13

dlatego napisalem "okolo".

>a przy takim rajdowym paliwie które zaiwera w sobie rózne dodatki np.

> utleniacze afr wynosi pewnie z 9 (dla turbo) bo zawartość

> benzyny w benzynie jes pewnie mniejsza

dokladnie to chcialem powiedziec moim postem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.