krzysztof100 Napisano 19 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 witam Rozważam zakup używanego clio z 99r z silnikiem 1.6 o mocy 63kW czyli jakieś 86KM. Auto ma sekwencyjny gaz. Z tego co się zorientowałem w necie to jest to silnik K7M, chociaz źródła podają że ma 90KM a nie 86. Proszę o opinie o clio z tym silinikiem, na co szczególnie zwrócić uwagę przy oględzinach, jak spisuje się LPG. Każda opinia na temat mile widziana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartuncio Napisano 19 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 > witam > Rozważam zakup używanego clio z 99r z silnikiem 1.6 o mocy 63kW czyli > jakieś 86KM. Auto ma sekwencyjny gaz. Z tego co się > zorientowałem w necie to jest to silnik K7M, chociaz źródła > podają że ma 90KM a nie 86. > Proszę o opinie o clio z tym silinikiem, na co szczególnie zwrócić > uwagę przy oględzinach, jak spisuje się LPG. Każda opinia na > temat mile widziana. Spytaj na Forum Clio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 > witam > Rozważam zakup używanego clio z 99r z silnikiem 1.6 o mocy 63kW czyli > jakieś 86KM. Auto ma sekwencyjny gaz. Z tego co się > zorientowałem w necie to jest to silnik K7M, chociaz źródła > podają że ma 90KM a nie 86. > Proszę o opinie o clio z tym silinikiem, na co szczególnie zwrócić > uwagę przy oględzinach, jak spisuje się LPG. Każda opinia na > temat mile widziana. witam ponownie clio zakupione Takie o to cuś se kupiłem (a raczej żonie): Clio II z roku 1999, czarny 3 drzwiowy (taki kolor zawsze chciała małżonka). Silniczek wydaje się być ciekawy bo to jest 1.6 90KM typ K7M. Autko ma zamontowaną sekwencyjną instalację gazową, ktora jest jest jeszcze 4 m-ce na gwarancji. Pozostałe wyposażenie: klimatyzacja, ABS, 2 poduszki, wspomaganie kier., centralny zamek sterowany zdalnie, el.szyby, el.lusterka, welurowa tapicerka, halogeny przód, komputer pokładowy (ciekawostka-pokazuje spalanie na gazie), fabryczne radio CD ze sterowaniem przy kierownicy, przednia szyba solarna (fiolet), dwa komplety opon, regulacja wysokosci kierownicy, być może coś pominąłem ale i tak wypas na jaki nie liczyłem nawet Pierwsze wrażenia super, autko miłe, całkiem dobrze spisuje się na nszych dziurach, silnik super-niesamowicie elastyczny jak na benzynkę, ciągnie od najniższych obrotów, na gazie jedzie super, kompletnie nie czuć róznicy pomiędzy benzyną a gazem. Mankamenty: brak tylnej półki, brak tylnego ramienia wycieraczek, tylko jeden kluczyk. cena chyba dobra, zapłaciłem 8150pln foty jakieś zapodam jak zrobię na razie dwie z ogłoszenia: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 Witaj w klubie mężów, którzy zakupili żonom Clio 3d Clio to fajne, dobrze wyposażone autko - w sam raz do miasta, choć i w trasie da się jechać Clio mojej małżonka przez ponad 2 lata zrobiło niewiele ponad 10kkm, stąd ja je często biorę na wietrzenie cylindrów i też sobie chwalę jazdę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 > Witaj w klubie mężów, którzy zakupili żonom Clio 3d no hej, widzę, że to taka norma już, my oplami/gm a nasze babeczki francuzami > Clio to fajne, dobrze wyposażone autko - w sam raz do miasta, choć i > w trasie da się jechać oj da da, te 90KM w taki małym gó...nie radzi sobie, żona chciała z początku forda Ka ale rdza na wszystkich i wszędzie nas odstraszyła, później definitywnie szukalem twingo - 2 tygodnie szukania i nic, przedwczoraj wieczorem jakoś tak z nudów zacząłem inne male furki też przeglądać i żonkę pytam o to clio a ona, że spoko. Wczoraj oględziny i fura stoi już pod domem, taki spontaniczny zakup ale chyba takie są najlepsze trochę też mnie cena skusiła bo za takie w sumie dobrze wyposazone clio dałem 8100 wiec chyba ok, w trakcie 1-1,5 godziny oglądania i testowania auta facet miał chyba z 10 telefonow i same baby dzwoniły i handlarze > Clio mojej małżonka przez ponad 2 lata zrobiło niewiele ponad 10kkm, > stąd ja je często biorę na wietrzenie cylindrów i też sobie > chwalę jazdę u mnie też z 6-7 tys rocznie pewnie tylko zrobi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartuncio Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 > Witaj w klubie mężów, którzy zakupili żonom Clio 3d A ja sam jeżdżę trzydrzwiowym czarnym Clio... I bardzo sobie chwale to autko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 > A ja sam jeżdżę trzydrzwiowym czarnym Clio... > I bardzo sobie chwale to autko... Ja też, bo pali 2 litry mniej niż moja lymuzyna, a w mieście poręczniejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 > oj da da, te 90KM w taki małym gó...nie radzi sobie, W moim tylko 60KM, no i brakuje czasem > żona chciała z początku forda Ka ale rdza na wszystkich i wszędzie > nas odstraszyła, później definitywnie szukalem twingo - 2 > tygodnie szukania i nic, przedwczoraj wieczorem jakoś tak z > nudów zacząłem inne male furki też przeglądać i żonkę pytam o to > clio a ona, że spoko. Wczoraj oględziny i fura stoi już pod Ooo ja z moją żoną długo szukaliśmy, ponad miesiąc. W końcu trafiłem na Clio, obejrzała i spodobało jej się od razu. Wypas przyzwoity i cena przystępna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 Silnik według mojej oceny udany Co prawda po 150 kkm na lpg wymieniłem 2 zawory i uszczelkę pod głowicą, ale w końcu przy takim przebiegu to chyba pomijalne koszta poza tym nic złego się nie dzialo, a oleju nie bierze ani grama do tej pory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartuncio Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 > W moim tylko 60KM, no i brakuje czasem Ja mam 101KM i nie narzekam... Choć z drugiej strony autko swoje waży, i nie ma jakiś rewelacji.Po prostu sprawnie się przemieszcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 25 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 > Silnik według mojej oceny udany witam ponownie Parę dni auto u nas jużjeździ więc coś już o nim wiem. W pewnej kwestii potrzebuję porady. Jak jest zimny silnik to po dojechaniu do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgla gaśnie, obroty spadają aż do zgaśnięcia. Dzieje się to tylko na zimnym silniku i tylko na samym początku jazdy. Jak się po jakimś postoju odpali już trochę chociaż rozgrzanego to też jest ok i nie gaśnie. Auto ma sekwencję jednak to gasnięcie jest zanim przełączy się na lpg. Ogólnie silnik pracuje równo i cicho. Nie znam się jeszcze na typowych usterkach renault, jedyne co mi przychodzi do głowy żeby sprawdzić w tym przypadku to sonda lambda, czujnik temperatury cieczy przekazujący info do sterownika, silnik krokowy. Czy to dobre tropy ? Moze jednaj szukać gdzie indziej ? A może jednak problem tkwi w ustawieniach instalacji lpg ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 25 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 > witam ponownie > Parę dni auto u nas jużjeździ więc coś już o nim wiem. W pewnej > kwestii potrzebuję porady. > Jak jest zimny silnik to po dojechaniu do skrzyżowania i wciśnięciu > sprzęgla gaśnie, obroty spadają aż do zgaśnięcia. Dzieje się to > tylko na zimnym silniku i tylko na samym początku jazdy. Jak się > po jakimś postoju odpali już trochę chociaż rozgrzanego to też > jest ok i nie gaśnie. > Auto ma sekwencję jednak to gasnięcie jest zanim przełączy się na > lpg. Ogólnie silnik pracuje równo i cicho. > Nie znam się jeszcze na typowych usterkach renault, jedyne co mi > przychodzi do głowy żeby sprawdzić w tym przypadku to sonda > lambda, czujnik temperatury cieczy przekazujący info do > sterownika, silnik krokowy. > Czy to dobre tropy ? > Moze jednaj szukać gdzie indziej ? > A może jednak problem tkwi w ustawieniach instalacji lpg ? Ja mialem co prawda instalkę II gen. Gaśnięcie na wolnych obrotach może mieć wiele przyczyn. Krokowy można sprawdzić, do tego wszystkie wężyki posprawdzać od podciśnienia, czy gdzieś lewego powietrza nie łapie, dolot powietrza do przepustnicy. Może też być tak, że to gaśnięcie spowodowane jest zalewaniem się auta na ssaniu. Sprawdziłbym jeszcze świece, no i zawory (w K7M są ustawiane ręcznie, książka zaleca regulację co 23-30 tys km). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 25 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 > auta na ssaniu. Sprawdziłbym jeszcze świece, no i zawory (w K7M > są ustawiane ręcznie, książka zaleca regulację co 23-30 tys km). Świece mają 2 lata i 25 tys km przebiegu. Co do zaworów to czytałem na forum clio o tej konieczności regulacji w K7M, ale czy to się robi raz na jakiś czas ustawowo czy jak coś słychać z zaworami ? u mnie silnik pracuje cicho i równo, zaworów wogóle nie słychać. Znalażłem też info, ze szczelina dla zaworu dolotowego to 0,1mm a wylotowego 0,2mm. Dopytam jeszcze o sondę, czy orientujesz się ilu przewodowa jest sonda alambda w K7M ? czy jest z grzałką ? sprawdziłbym ją jakimś multimetrem ale nie wiem, w który kolor kabla się wpiąć jeśli jest np. 3 przewodowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 25 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 > Świece mają 2 lata i 25 tys km przebiegu. Jeżeli ładnie odpala i równo chodzi na zimnym silniku to powinny być ok. > Co do zaworów to czytałem na forum clio o tej konieczności regulacji > w K7M, ale czy to się robi raz na jakiś czas ustawowo czy jak > coś słychać z zaworami ? u mnie silnik pracuje cicho i równo, > zaworów wogóle nie słychać. Zalecana regulacja co 20-30 kkm, ja sobie odpuściłem przez dłuższy czas i nic niepokojącego nie słyszałem, a jak się okazało regulacja była konieczna bo nie trzymały szczelin. > Znalażłem też info, ze szczelina dla zaworu dolotowego to 0,1mm a > wylotowego 0,2mm. Zgadza się > Dopytam jeszcze o sondę, czy orientujesz się ilu przewodowa jest > sonda alambda w K7M ? czy jest z grzałką ? > sprawdziłbym ją jakimś multimetrem ale nie wiem, w który kolor kabla > się wpiąć jeśli jest np. 3 przewodowa jest 3 przewodowa, co do sprawdzenia to Ci nie powiem bo robił mi to znajomy któremu nie patzrę na ręce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 25 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 > Jeżeli ładnie odpala i równo chodzi na zimnym silniku to powinny być > ok. no tak właśnie jest > Zalecana regulacja co 20-30 kkm, ja sobie odpuściłem przez dłuższy > czas i nic niepokojącego nie słyszałem, a jak się okazało > regulacja była konieczna bo nie trzymały szczelin. słyszałem, że na słuch wychwycimy klekoczące zawory jak szczeliny są za duże, jak szczeliny będą za małe to silniczek cyka cichutko ale ponoć to gorsze jak za duże szczeliny > Zgadza się > jest 3 przewodowa, co do sprawdzenia to Ci nie powiem bo robił mi to > znajomy któremu nie patzrę na ręce. Tak sobie myslę teraz, ze może najlepiej podpiąc go do jakiegoś klasycznego dla renault programu/narzędzia diagnostycznego ? jak to się dla renault nazywa ? w oplu mamy techa, vw ma vaga, a renia co ma ? Pytam bo pewnie oscylację sondy, wskazania czujnika temperatury i innych można podejrzeć w takim programie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.