Skocz do zawartości

530d e39 juz po programie


Ref

Rekomendowane odpowiedzi

Seria - 193.5 @ 4080

403 @ 2035

Po "robotach" - 209,7 @ 3559

475 @ 2229

Mialo byc 220/480 mniej wiecej, ale okazalo sie, ze turbo troche niedomaga, i katalizatory podobno moga byc zapchane.

W dalszym planie - STP + Vpower Diesel przez 2000km, wyciecie katow, i sprawdzenie wszystkich rurek nie rurek.

Hamownia i sprawdzenie czy pojawilo sie brakujace 10 "kuni".

Jesli sie pojawia to zaczne kombinowac z turbina od e60 i 3" wydechem i bedziemy celowac w 250,00001 BHP zlosnik.gif i 500 Nm ( Och magia cyferek.. )

Wrazenia z jazdy niezwykle pozytywne, smialo moge polecic kazdemu. Mimo, ze wyszlo gorzej niz oczekiwalem i tak jestem zachwycony i juz chce wiecej.

Elastycznosc nieporownywalnie lepsza, i spalanie chyba spadlo. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak

Tyle dobrze, teraz smialo mozna doprowadzic silnik do normalnego stanu i jechac z programem. Chociaz lepiej nie przesadzac bo bedzie tak jak u znajomego w fabiedzie. Auto mocne tylko przeniesienie napedu juz nie wytrzymuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle dobrze, teraz smialo mozna doprowadzic silnik do normalnego

> stanu i jechac z programem. Chociaz lepiej nie przesadzac bo

> bedzie tak jak u znajomego w fabiedzie. Auto mocne tylko

> przeniesienie napedu juz nie wytrzymuje.

BMW wytryzma sporo wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No faktycznie szału nie ma, tylko 8% , da się do odczuć w ogóle?

> Wrzuć jakiś wykres

Max - 8 % - Ale na wykresie miedzy przed a po - przy danych obrotach bywa i w okolicach 30 koni roznicy.

Czuc, jest swietnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakieś wykresy przed i po są?

Jeśli tak to możesz pokazać ?

Najważniejsze że jesteś zadowolony z wyników, gratulacje ok.gif

A i jeszcze jedno jak długo trwała ta operacja i jak to wygląda na żywo czyli krok po kroku takie robienie czipa u nich ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Seria - 193.5 @ 4080

> 403 @ 2035

> Po "robotach" - 209,7 @ 3559

> 475 @ 2229

> Mialo byc 220/480 mniej wiecej, ale okazalo sie, ze turbo troche

> niedomaga, i katalizatory podobno moga byc zapchane.

> W dalszym planie - STP + Vpower Diesel przez 2000km, wyciecie katow,

> i sprawdzenie wszystkich rurek nie rurek.

> Hamownia i sprawdzenie czy pojawilo sie brakujace 10 "kuni".

> Jesli sie pojawia to zaczne kombinowac z turbina od e60 i 3" wydechem

> i bedziemy celowac w 250,00001 BHP i 500 Nm ( Och magia

> cyferek.. )

> Wrazenia z jazdy niezwykle pozytywne, smialo moge polecic kazdemu.

> Mimo, ze wyszlo gorzej niz oczekiwalem i tak jestem zachwycony i

> juz chce wiecej.

> Elastycznosc nieporownywalnie lepsza, i spalanie chyba spadlo.

Kto dłubał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No faktycznie szału nie ma, tylko 8% , da się do odczuć w ogóle?

> Wrzuć jakiś wykres

nikt nie podaje przyrostów w %, sam program to zazwyczaj ok 25 KM i 50-60 Nm momentu.

znam Corse 70 KM, która po programie miala 90KM, czyli co przyrost 30%

te 8% nie jest żadnym punktem odniesienia, kolega czuje, ze auto jeżdzi wyraźnie lepiej i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nikt nie podaje przyrostów w %, sam program to zazwyczaj ok 25 KM i

> 50-60 Nm momentu.

> znam Corse 70 KM, która po programie miala 90KM, czyli co przyrost

> 30%

> te 8% nie jest żadnym punktem odniesienia, kolega czuje, ze auto

> jeżdzi wyraźnie lepiej i jest ok

No tak, tylko że tutaj jest przyrost 16KM, gdzie bazowo jest ich prawie 200. "Mój" silnik jest bardzo słabo podatny na chiptuning, a z wersji 100KM wychodzi 120 i więcej, dlatego mnie po prostu trochę zaskoczył tak niski przyrost w przypadku M57. Myślałem, że na 220-230 spokojnie się zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, tylko że tutaj jest przyrost 16KM, gdzie bazowo jest ich

> prawie 200. "Mój" silnik jest bardzo słabo podatny na

> chiptuning, a z wersji 100KM wychodzi 120 i więcej, dlatego mnie

> po prostu trochę zaskoczył tak niski przyrost w przypadku M57.

> Myślałem, że na 220-230 spokojnie się zrobi.

wszystko zalezy od kondycji silnika, turbo i innych rzeczy, chodzi o to, zeby zrobić z głową a nie, zeby dobić do 40 KM wzrostu. Co rozsądniejsi patrzą tez, żeby auto nie dymiło nadmiernie po programie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko zalezy od kondycji silnika, turbo i innych rzeczy, chodzi o

> to, zeby zrobić z głową a nie, zeby dobić do 40 KM wzrostu. Co

> rozsądniejsi patrzą tez, żeby auto nie dymiło nadmiernie po

> programie

Na "moim" forum gościu pyknął Ome 2.5 DTI (osłabione M57 common rail) 150->~200 już jakiś czas temu (około rok) i dalej mu to jeździ. Biodiesla też tankuje. Więc nie w konstrukcji silnika chyba wina. No ale Ref napisał w czym problem leży. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Mialo byc 220/480 mniej wiecej, ale okazalo sie, ze turbo troche

> niedomaga, i katalizatory podobno moga byc zapchane.

A może to nie turbina i katalizatory tylko te słynne już filtry w regulatorach podciśnienia? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie slyszalem o nich, ale chetnie poslucham

Są sobie takie dwa regulatory/zawory podcisnienia, jeden do EGR a drugi do sprężarki.

Mają one w sobie małe metalowe filterki. Wieść niesie, że to właśnie one są przyczyną większości problemów związanych z brakiem mocy.

Wystarczy rozebrać/przeczyścić i jak ręką odjął...

Dla ułatwienia napiszę, że zawór ten ma numer 11 74 7 796 634... 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wieść niesie, że to właśnie

Jest przy nich takie plastikowe pudełeczko z siateczką którą mozna wyczyścic. Ja jednak nie wierze w "siłe" tych elektrozaworków, przeciez tam jest jedynie "filtr wlotu dla podcisnienia" i moze jedynie miec to wplyw na szybkosc rekacji sterowanych elementów czyli vtg i otwarcia/zamkniecia egr. Poza tym, mialem okazje czyscic je (a nawet zmieniac ten od sterowania vtg na nowy) i zmiany zupelnie nie odczułem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest przy nich takie plastikowe pudełeczko z siateczką którą mozna

> wyczyścic. Ja jednak nie wierze w "siłe" tych elektrozaworków,

> przeciez tam jest jedynie "filtr wlotu dla podcisnienia" i moze

> jedynie miec to wplyw na szybkosc rekacji sterowanych elementów

> czyli vtg i otwarcia/zamkniecia egr. Poza tym, mialem okazje

> czyscic je (a nawet zmieniac ten od sterowania vtg na nowy) i

> zmiany zupelnie nie odczułem.

Ja tam się na pneumatyce nie znam, ale jak coś jest zapchane to zdaje się, ze mniejsze parametry ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.