Skocz do zawartości

Foka II + ksenonki


VoYteCk

Rekomendowane odpowiedzi

ford nie robi skrentynych co najwyzej ma doswietlanie

zapalaja sie dodatkowe swiatelka i doswietlaja pobocze jak masz to wystarczy ze na postoju skrecisz kierownica i wlacza sie dodatkowe swiatla

skretne robi audi calkiem fajny bajer ale doswietlanie tez jest ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ford nie robi skrentynych co najwyzej ma doswietlanie

> zapalaja sie dodatkowe swiatelka i doswietlaja pobocze jak masz to

> wystarczy ze na postoju skrecisz kierownica i wlacza sie

> dodatkowe swiatla

> skretne robi audi calkiem fajny bajer ale doswietlanie tez jest

W instrukcji znalazłem opis czegoś co sie zwie AFS.

jak mi sie uda to wkleje obrazek (pisze z pracy, mamy na serwerach ograniczenia)

post-58266-14352500849173_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to jest z ksenonkami, czy są one skrętne ale jakoś nie zauważyłem

> żeby mi coś kręciło jak stoję, bo w czasie jazdy trudno ocenić

> czy lampy się skręcają:)

albo masz ksenony, albo reflektory skretne.

skretne kreca sie przy kazdym odpalaniu. Jak wlaczysz reflektory to one najpierw sie ruszaja lewo-prawo, a dopiero po chwili wracaja do neutralnego polozenia. Wieczorem bez problemu da sie to zauwazyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo masz ksenony, albo reflektory skretne.

> skretne kreca sie przy kazdym odpalaniu. Jak wlaczysz reflektory to

> one najpierw sie ruszaja lewo-prawo, a dopiero po chwili wracaja

> do neutralnego polozenia. Wieczorem bez problemu da sie to

> zauwazyc

Wiec mam ksenony bez skręcania bo przy odpaleniu podnoszą sie z dołu do góry potem opadają i znowu sie podnoszą do położenia właściwego w zależności od obciążenia tyłu.

Dzięki za wyjaśnienie 20.GIF

Jeszcze tak przy okazji pociągnę watek, czy przy ksenonkach zasięg reflektorów da sie jakoś regulować i jak w sposób domowy sprawdzić czy jest właściwy, mam wrażenie że świecą bardzo krótko, widać na jezdni ostre załamanie (moment do którego jest wszystko bardzo dobrze oświetlone a pare cm dalej jest czarna noc). Przy 80 km na godzine nocą zakręty widoczne są bardzo późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiec mam ksenony bez skręcania bo przy odpaleniu podnoszą sie z dołu

> do góry potem opadają i znowu sie podnoszą do położenia

> właściwego w zależności od obciążenia tyłu.

> Dzięki za wyjaśnienie

> Jeszcze tak przy okazji pociągnę watek, czy przy ksenonkach zasięg

> reflektorów da sie jakoś regulować i jak w sposób domowy

> sprawdzić czy jest właściwy, mam wrażenie że świecą bardzo

> krótko, widać na jezdni ostre załamanie (moment do którego jest

> wszystko bardzo dobrze oświetlone a pare cm dalej jest czarna

> noc). Przy 80 km na godzine nocą zakręty widoczne są bardzo

> późno.

Ja w moich pseudo ksenonach też to odkryłem. Lepiej mi sie jeździ na halogenowych co nie oświetlają tak mocno poboczy i świecą więcej w przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze tak przy okazji pociągnę watek, czy przy ksenonkach zasięg

> reflektorów da sie jakoś regulować i jak w sposób domowy

> sprawdzić czy jest właściwy, mam wrażenie że świecą bardzo

> krótko, widać na jezdni ostre załamanie (moment do którego jest

> wszystko bardzo dobrze oświetlone a pare cm dalej jest czarna

> noc). Przy 80 km na godzine nocą zakręty widoczne są bardzo

> późno.

nie wiem jak akurat w focusie ale normalnie ksenony swieca bardzo intensywnie w swoim polu dzialania. Dlatego bardziej widac linie odciecia swiatla. W halogenowych tak nie ma.

Poza tym pojedz na stacje diagnostyczna i sprawdz ustawienie swiatel - moze po prostu sa zle ustawione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiec mam ksenony bez skręcania bo przy odpaleniu podnoszą sie z dołu

> do góry potem opadają i znowu sie podnoszą do położenia

> właściwego w zależności od obciążenia tyłu.

Standartowy test przy odpalaniu ok.gif

> Dzięki za wyjaśnienie

> Jeszcze tak przy okazji pociągnę watek, czy przy ksenonkach zasięg

> reflektorów da sie jakoś regulować i jak w sposób domowy

> sprawdzić czy jest właściwy, mam wrażenie że świecą bardzo

> krótko, widać na jezdni ostre załamanie (moment do którego jest

> wszystko bardzo dobrze oświetlone a pare cm dalej jest czarna

> noc). Przy 80 km na godzine nocą zakręty widoczne są bardzo

> późno.

Jak najbardziej się da - masz normalną regulację wysokości reflektora - na górze reflektora (takie śruby z jasnego plastiku niby na duze imbusy, ale mozna tez śrubokrętem to regulowac), jedna śruba ta zewnętrzna od regulacji - lewo/prawo, druga od regulacji góra/dół.

Mi ksenonki walą heeeeen w dal i nikogo nie ślepię smile.gif ale prawdę jest że granica między ustawieniem - świecisz w dal, a ustawieniem - świecisz sobie przed nos jest niewielka smile.gif

Sprawdź z innym autem jak juz podregulujesz sobie światła czy go nie ślepisz - czyli wsiadz do innego auta naprzeciwko Twojego i sprawdź czy jak nadjeżdza sie z przeciwka nie wali po oczach. bo takie regulowanie na ściane w ksenonach sie nie sprawdza - ja u siebie ustawilem tak ze wydawalo mi sie ze jest bardzo nisko i jeszcze duza rezerwa, a okazalosie ze wale po gałach. Potem lekko podregulowalem - śwecily bardzo krótko. Dopiero pozniej ustawiłem to jak należy - czyli świecą daleko i nie ślepią. Jeszcze mislem duzo regulowania z tym leweo/prawo - bo mi świecily ladnie w pobocze, a pas drogi byl oswietlony najwyzej w polowie...

Chcialem to zrobic po bożemu i na stacji diagnostycznej ustawic, ale jak mi ustawili oni światła to po prostu wypalałem zenonami kierowcom z przeciwka siatkówki na wylot zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak akurat w focusie ale normalnie ksenony swieca bardzo

> intensywnie w swoim polu dzialania. Dlatego bardziej widac linie

> odciecia swiatla. W halogenowych tak nie ma.

Dokladnie - strasznie sztuczne światło i strasznie sztuczny ten punkt odcięcia. z miesiąc sie czlowiek przyzwyczaja, bo jak auto skacze sobie na dziurach to sie glupio patrzy na tą granicę - jasno jak cholera/ciemno jak w d** zlosnik.gif standartowe lampy halogenowe są o wiele naturalniejsze dla oczu.

> Poza tym pojedz na stacje diagnostyczna i sprawdz ustawienie swiatel

> - moze po prostu sa zle ustawione

taaa jak mi ustawili tam zenony i wracalem zimą jak było juz ciemno to oświetlało mi tak pieknie ze dobrze widziałem co 2 wsie dalej się działo zlosnik.gif

Ogólnie system bixenonowy stosowany przez forda jest bardzo zaawansowany i bardzo mądry. Świetne, bardzo szybkie silniczki, porządny uklad samopoziomowania - porownywalny do tych systemów stosowanych w mercedesie. Na pewno 100 razy bardziej zaawansowany od prehistorycznego uzywanego w VW, gdzie samopoziomowanie jest realizowane za pomocą zwyklych silniczków co w zwyklych lampach halogenowych sie stosuje - o wiele za wolne są do tego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie-e

> na razie same lampy - sprysków ciagle szukam ale są praktycznie nie

> do dostania. samopoziomowania nie planuję

Załóż od Octavii hehe.gif

A jaki masz silniczek do ręcznej regulacji? Taki sam czy jakiś szybszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.