VoYteCk Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 Jak to jest z ksenonkami, czy są one skrętne ale jakoś nie zauważyłem żeby mi coś kręciło jak stoję, bo w czasie jazdy trudno ocenić czy lampy się skręcają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayek Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 ford nie robi skrentynych co najwyzej ma doswietlanie zapalaja sie dodatkowe swiatelka i doswietlaja pobocze jak masz to wystarczy ze na postoju skrecisz kierownica i wlacza sie dodatkowe swiatla skretne robi audi calkiem fajny bajer ale doswietlanie tez jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VoYteCk Napisano 16 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > ford nie robi skrentynych co najwyzej ma doswietlanie > zapalaja sie dodatkowe swiatelka i doswietlaja pobocze jak masz to > wystarczy ze na postoju skrecisz kierownica i wlacza sie > dodatkowe swiatla > skretne robi audi calkiem fajny bajer ale doswietlanie tez jest W instrukcji znalazłem opis czegoś co sie zwie AFS. jak mi sie uda to wkleje obrazek (pisze z pracy, mamy na serwerach ograniczenia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > Jak to jest z ksenonkami, czy są one skrętne ale jakoś nie zauważyłem > żeby mi coś kręciło jak stoję, bo w czasie jazdy trudno ocenić > czy lampy się skręcają albo masz ksenony, albo reflektory skretne. skretne kreca sie przy kazdym odpalaniu. Jak wlaczysz reflektory to one najpierw sie ruszaja lewo-prawo, a dopiero po chwili wracaja do neutralnego polozenia. Wieczorem bez problemu da sie to zauwazyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VoYteCk Napisano 16 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > albo masz ksenony, albo reflektory skretne. > skretne kreca sie przy kazdym odpalaniu. Jak wlaczysz reflektory to > one najpierw sie ruszaja lewo-prawo, a dopiero po chwili wracaja > do neutralnego polozenia. Wieczorem bez problemu da sie to > zauwazyc Wiec mam ksenony bez skręcania bo przy odpaleniu podnoszą sie z dołu do góry potem opadają i znowu sie podnoszą do położenia właściwego w zależności od obciążenia tyłu. Dzięki za wyjaśnienie Jeszcze tak przy okazji pociągnę watek, czy przy ksenonkach zasięg reflektorów da sie jakoś regulować i jak w sposób domowy sprawdzić czy jest właściwy, mam wrażenie że świecą bardzo krótko, widać na jezdni ostre załamanie (moment do którego jest wszystko bardzo dobrze oświetlone a pare cm dalej jest czarna noc). Przy 80 km na godzine nocą zakręty widoczne są bardzo późno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > Wiec mam ksenony bez skręcania bo przy odpaleniu podnoszą sie z dołu > do góry potem opadają i znowu sie podnoszą do położenia > właściwego w zależności od obciążenia tyłu. > Dzięki za wyjaśnienie > Jeszcze tak przy okazji pociągnę watek, czy przy ksenonkach zasięg > reflektorów da sie jakoś regulować i jak w sposób domowy > sprawdzić czy jest właściwy, mam wrażenie że świecą bardzo > krótko, widać na jezdni ostre załamanie (moment do którego jest > wszystko bardzo dobrze oświetlone a pare cm dalej jest czarna > noc). Przy 80 km na godzine nocą zakręty widoczne są bardzo > późno. Ja w moich pseudo ksenonach też to odkryłem. Lepiej mi sie jeździ na halogenowych co nie oświetlają tak mocno poboczy i świecą więcej w przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > Jeszcze tak przy okazji pociągnę watek, czy przy ksenonkach zasięg > reflektorów da sie jakoś regulować i jak w sposób domowy > sprawdzić czy jest właściwy, mam wrażenie że świecą bardzo > krótko, widać na jezdni ostre załamanie (moment do którego jest > wszystko bardzo dobrze oświetlone a pare cm dalej jest czarna > noc). Przy 80 km na godzine nocą zakręty widoczne są bardzo > późno. nie wiem jak akurat w focusie ale normalnie ksenony swieca bardzo intensywnie w swoim polu dzialania. Dlatego bardziej widac linie odciecia swiatla. W halogenowych tak nie ma. Poza tym pojedz na stacje diagnostyczna i sprawdz ustawienie swiatel - moze po prostu sa zle ustawione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > Jak to jest z ksenonkami, czy są one skrętne ale jakoś nie zauważyłem > żeby mi coś kręciło jak stoję, bo w czasie jazdy trudno ocenić > czy lampy się skręcają ksenony skrętne nie są Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > ford nie robi skrentynych co najwyzej ma doswietlanie Taaaa a to niby co jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > Wiec mam ksenony bez skręcania bo przy odpaleniu podnoszą sie z dołu > do góry potem opadają i znowu sie podnoszą do położenia > właściwego w zależności od obciążenia tyłu. Standartowy test przy odpalaniu > Dzięki za wyjaśnienie > Jeszcze tak przy okazji pociągnę watek, czy przy ksenonkach zasięg > reflektorów da sie jakoś regulować i jak w sposób domowy > sprawdzić czy jest właściwy, mam wrażenie że świecą bardzo > krótko, widać na jezdni ostre załamanie (moment do którego jest > wszystko bardzo dobrze oświetlone a pare cm dalej jest czarna > noc). Przy 80 km na godzine nocą zakręty widoczne są bardzo > późno. Jak najbardziej się da - masz normalną regulację wysokości reflektora - na górze reflektora (takie śruby z jasnego plastiku niby na duze imbusy, ale mozna tez śrubokrętem to regulowac), jedna śruba ta zewnętrzna od regulacji - lewo/prawo, druga od regulacji góra/dół. Mi ksenonki walą heeeeen w dal i nikogo nie ślepię ale prawdę jest że granica między ustawieniem - świecisz w dal, a ustawieniem - świecisz sobie przed nos jest niewielka Sprawdź z innym autem jak juz podregulujesz sobie światła czy go nie ślepisz - czyli wsiadz do innego auta naprzeciwko Twojego i sprawdź czy jak nadjeżdza sie z przeciwka nie wali po oczach. bo takie regulowanie na ściane w ksenonach sie nie sprawdza - ja u siebie ustawilem tak ze wydawalo mi sie ze jest bardzo nisko i jeszcze duza rezerwa, a okazalosie ze wale po gałach. Potem lekko podregulowalem - śwecily bardzo krótko. Dopiero pozniej ustawiłem to jak należy - czyli świecą daleko i nie ślepią. Jeszcze mislem duzo regulowania z tym leweo/prawo - bo mi świecily ladnie w pobocze, a pas drogi byl oswietlony najwyzej w polowie... Chcialem to zrobic po bożemu i na stacji diagnostycznej ustawic, ale jak mi ustawili oni światła to po prostu wypalałem zenonami kierowcom z przeciwka siatkówki na wylot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > nie wiem jak akurat w focusie ale normalnie ksenony swieca bardzo > intensywnie w swoim polu dzialania. Dlatego bardziej widac linie > odciecia swiatla. W halogenowych tak nie ma. Dokladnie - strasznie sztuczne światło i strasznie sztuczny ten punkt odcięcia. z miesiąc sie czlowiek przyzwyczaja, bo jak auto skacze sobie na dziurach to sie glupio patrzy na tą granicę - jasno jak cholera/ciemno jak w d** standartowe lampy halogenowe są o wiele naturalniejsze dla oczu. > Poza tym pojedz na stacje diagnostyczna i sprawdz ustawienie swiatel > - moze po prostu sa zle ustawione taaa jak mi ustawili tam zenony i wracalem zimą jak było juz ciemno to oświetlało mi tak pieknie ze dobrze widziałem co 2 wsie dalej się działo Ogólnie system bixenonowy stosowany przez forda jest bardzo zaawansowany i bardzo mądry. Świetne, bardzo szybkie silniczki, porządny uklad samopoziomowania - porownywalny do tych systemów stosowanych w mercedesie. Na pewno 100 razy bardziej zaawansowany od prehistorycznego uzywanego w VW, gdzie samopoziomowanie jest realizowane za pomocą zwyklych silniczków co w zwyklych lampach halogenowych sie stosuje - o wiele za wolne są do tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VoYteCk Napisano 16 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 Dzięki za info, zawsze dobrze dowiedzieć sie od kogoś kto też na ksenonkach jeździ jak to ma wyglądać w praktyce. P.S. Jaka jest żywotność żarówki ksenonowej ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 A Ty masz dołożone lampy z spryskami i samopoziomowaniem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > Dzięki za info, zawsze dobrze dowiedzieć sie od kogoś kto też na > ksenonkach jeździ jak to ma wyglądać w praktyce. > P.S. > Jaka jest żywotność żarówki ksenonowej ?? nie wiem - dluga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > A Ty masz dołożone lampy z spryskami i samopoziomowaniem?? nie-e na razie same lampy - sprysków ciagle szukam ale są praktycznie nie do dostania. samopoziomowania nie planuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > nie-e > na razie same lampy - sprysków ciagle szukam ale są praktycznie nie > do dostania. samopoziomowania nie planuję Załóż od Octavii A jaki masz silniczek do ręcznej regulacji? Taki sam czy jakiś szybszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > Załóż od Octavii > A jaki masz silniczek do ręcznej regulacji? Taki sam czy jakiś > szybszy? silniczek przełożyłem z lampy zwykłej - nie ksenonowej. aaa z resztą tu pisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayek Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > Taaaa a to niby co jest? to sa soczewki a nie ksenony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > P.S. > Jaka jest żywotność żarówki ksenonowej ?? ciezko mowic o zarowce imho 5-7 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VoYteCk Napisano 17 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.