Skocz do zawartości

Przepływka w 1.7 DTI


rostex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Odczułem ostatnio, że moje DTI już nie przyśpiesza tak jak kiedyś. Nie czuć wyraźnego momentu rozpoczęcia ładowania turbiny, auto przyśpiesza równo w całym zakresie obrotów, jak benzyniak 8V.

Oczywiście check się nie zapala, jakby wszystko było ok.

Wiem, że takie zachowanie może być spowodowane przepływomierzem będącym już na wykończeniu.

Przeglądałem dziś nawet op-comem parametry pracy przepływki i wszystko wydaje się być w porządku, jednak gdy odepnę wtyczkę od przepływomierza, silnik pracuje tak samo, tak samo przyśpiesza, tylko oczywiście świeci się check.

Parametry pracy jakie odczytałem to:

na wolnych obrotach: 30 kg/h (po odp. wtyczki komp dobrał 44 kg/h)

3500 obr: 250 kg/h (jw. 240 g/h)

Odczyty wydają się być w normie.

Czy takie objawy mogą świadczyć o konieczności wymiany przepływomierza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Odczułem ostatnio, że moje DTI już nie przyśpiesza tak jak kiedyś.

> Nie czuć wyraźnego momentu rozpoczęcia ładowania turbiny, auto

> przyśpiesza równo w całym zakresie obrotów, jak benzyniak 8V.

> Oczywiście check się nie zapala, jakby wszystko było ok.

> Wiem, że takie zachowanie może być spowodowane przepływomierzem

> będącym już na wykończeniu.

> Przeglądałem dziś nawet op-comem parametry pracy przepływki i

> wszystko wydaje się być w porządku, jednak gdy odepnę wtyczkę od

> przepływomierza, silnik pracuje tak samo, tak samo przyśpiesza,

> tylko oczywiście świeci się check.

> Parametry pracy jakie odczytałem to:

> na wolnych obrotach: 30 kg/h (po odp. wtyczki komp dobrał 44 kg/h)

> 3500 obr: 250 kg/h (jw. 240 g/h)

> Odczyty wydają się być w normie.

> Czy takie objawy mogą świadczyć o konieczności wymiany

> przepływomierza?

Myślę, że na wstępie spróbuj go przeczyścić. Wacik, alkohol i torx z dziurką będzie potrzebny. Ja już 2 razy czyściłem przepływkę - raz u siebie a raz u kumpla. I powiem, że bardzo dużych różnic nie zauważyłem. A mam porównanie, bo poza czyszczonymi przepływkami mam też nówkę sztukę. Fabryczna przepływka ma przebieg 120 kkm, nowa jakieś 7 kkm. Stąd moja sugestia - najpierw przeczyść lub jak masz możliwość to przepnij przepływkę z innego auta (może być z auta z silnikiem 2.0 bez intercoolera - tam jest identyczna przepływka).

Inna sugestia - sprawdź intercooler czy nie jest zasyfiony i napewno jest drożny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.