Skocz do zawartości

Czy istnieje możliwość regulacji hamulców przednich w s/p?


marcin44

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam! Czy istnieje jakiś sposób na wyregulowanie odległości tarcz od

> klocków hamulcowych? Ścieranie klocków odpada

Nie, ma potrzeby takiej regulacji.

Najprawdopodobniej masz problem z tłoczkami, które są pordzewiałe i się nie chowają jak należy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedzmy jazda na takich "zaciśniętych" hamulcach może jakoś odbić

> się na silniku? Spalanie na pewno, czy coś jeszcze?

na silniku to raczej nie ale

klocki zetrzesz szybko,

tarcze też się trochę zetrą

poza tym będą Ci się grzały bardziej tarcze

i po przejechaniu przez kałużę mogą się pokrzywić

no i dodatkowo temperatura wytwarzana przez tarcie będzie przenoszona na piastę koła, łożysko i felgę

- co sumując z temp. od silnika może przyczynić się do

szybszego zużycia łożyska czy też wpływać na szybsze niszczenie opony - tak mi się wydaje icon_rolleyes.gif

może ktoś z bardziej doświadczonych userów potwierdzi tą teorię ? old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na silniku to raczej nie ale

> klocki zetrzesz szybko,

> tarcze też się trochę zetrą

> poza tym będą Ci się grzały bardziej tarcze

> i po przejechaniu przez kałużę mogą się pokrzywić

> no i dodatkowo temperatura wytwarzana przez tarcie będzie przenoszona

> na piastę koła, łożysko i felgę

> - co sumując z temp. od silnika może przyczynić się do

> szybszego zużycia łożyska czy też wpływać na szybsze niszczenie

> opony - tak mi się wydaje

> może ktoś z bardziej doświadczonych userów potwierdzi tą teorię ?

Nic, w takim razie czeka mnie kolejna wizyta w warsztacie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... to teraz jest jeszcze

> pytanie jak się odpowietrza hamulce?

dobre pytanie hmm.gif generalnie masz w układzie hamulcowym

przewody do zacisków/cylinderków połączone na krzyż

- tzn. prawe przednie z lewym tylnym kołem

i lewe przednie z prawym tylnym kołem

- a pośrodku servo z pompą

Aby odpowietrzyć układ przydałby się ktoś do pomocy;

odkręcasz korek od zbiorniczka na płyn ham., sprawdzasz stan, dolewasz do lini max., zdejmujesz koło, poluzowujesz lekko odpowietrznik, pomocnik pompuje pedałem ham., przez odpowietrznik wypływa płyn i bąbelki powietrza, jak przestają wypływać bąble powietrza, pomocnik wciska i przytrzymuje pedał ham. a ty zakręcasz odpowietrznik, oczywiście należy sprawdzać poziom płynu w zbiorniku w trakcie odpowietrzania i dolewać jeśli trzeba. I tak wszystkie 4 koła smile.gif

Ham. odpowietrza się po przekątnej i najlepiej zacząć od tylnich (mają dłuższy przewód do zbiorniczka) hmm.gif to chyba tyle.

Na koniec nie zapomnij sprawdzić poziomu płynu i zakręć korek smile.gif

później mały test na placu czy hamulce hamują czy czasem pedał ham. nie "wpada" za głęboko i po robocie waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobre pytanie generalnie masz w układzie hamulcowym

> przewody do zacisków/cylinderków połączone na krzyż

> - tzn. prawe przednie z lewym tylnym kołem

> i lewe przednie z prawym tylnym kołem

> - a pośrodku servo z pompą

> Aby odpowietrzyć układ przydałby się ktoś do pomocy;

> odkręcasz korek od zbiorniczka na płyn ham., sprawdzasz stan,

> dolewasz do lini max., zdejmujesz koło, poluzowujesz lekko

> odpowietrznik, pomocnik pompuje pedałem ham., przez

> odpowietrznik wypływa płyn i bąbelki powietrza, jak przestają

> wypływać bąble powietrza, pomocnik wciska i przytrzymuje pedał

> ham. a ty zakręcasz odpowietrznik, oczywiście należy sprawdzać

> poziom płynu w zbiorniku w trakcie odpowietrzania i dolewać

> jeśli trzeba. I tak wszystkie 4 koła

> Ham. odpowietrza się po przekątnej i najlepiej zacząć od tylnich

> (mają dłuższy przewód do zbiorniczka) to chyba tyle.

> Na koniec nie zapomnij sprawdzić poziomu płynu i zakręć korek

> później mały test na placu czy hamulce hamują czy czasem pedał ham.

> nie "wpada" za głęboko i po robocie

Coś robiłeś widzę wink.gif A masz może jakiś manual do takiej roboty ? Posiadam książkę Zembowicza ale za dużo tam nie ma na ten temat. Wiedza praktyczna jest bardziej cenna niz książkowa teoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś robiłeś widzę A masz może jakiś manual do takiej roboty ?

> Posiadam książkę Zembowicza ale za dużo tam nie ma na ten temat.

> Wiedza praktyczna jest bardziej cenna niz książkowa teoria.

hmm.gif do tego akurat nie mam, ale do wymiany klocków czy tarcz coś bym znalazł w sąsiednim kąciku B/B/M - mają dużo części podobnych do P/S/A idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.