htomas Napisano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 Zimą wymieniłem sobie mikser na Rybackiego, wyregulowałem instalację i było wszystko OK. Nadeszła wiosna i pojawiły się problemy. Najpierw w czasie jazdy podczas roztopów i padającego deszczu wystąpił potężny "strzał" i silnik zgasł. Okazało się, że stzrał był tak silny, że zsunęła się ze swojego miejsca gumowa obręcz z zabezpieczenia na przewodzie doprowadzającym powietrze. Załozyłem ją, potem polakierowałem przewody WN i juz strzałów nie było. Ale za to okazało się, że auto pali ok. 13 l gazu (przedtem było 10). Sprawdziłem silnik krokowy - był czysty oraz świece - też wyszstko OK (Iskra z odstępem 0,9mm). Wczoraj pojeżdziłem z laptopem, męczyłem się chyba z godzinę ale w końcu udało mi się ustawić prawidłowe oscylacje sondy lambda na wolnych obrotech, przy 3000 rpm i podczas jazdy. Z tym że najtrudniej było uzyskać to na wolnych bo jak ustawiłem podczas postoju to po przejechaniu pewnego odcina znowu było źle. I trzeba było powtarzać kręcenie plastykową śrubą parownika kilkanaście razy. Samo napięcie na sondzie lambda zmienia się od 0,05 do 0,8 V z tendencją do przebywania w obszarze ubogiej mieszanki (żółty kolor "linijki" w programie Bingo). Sprawdziłem to jeżdżąc z ustalonymi prędkosciami na róznych biegach. Czy to jest prawidłowe ? Pomiar napięcia sondy jest raczej dokładny, bo podłączyłem masę kompa gazowego do własciwej śruby masowej silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 Ten wystrzał mógł mieć wpływ na membranę II stopnia reduktora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
htomas Napisano 16 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 > Ten wystrzał mógł mieć wpływ na membranę II stopnia reduktora. czyli najlepiej rozebrać i sprawdzić, czy się nie rozp...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 > czyli najlepiej rozebrać i sprawdzić, czy się nie rozp...? Wiesz co, nie wiem, ale widziałem reduktor gdzie wystrzały dość solidnie wydęły membranę, a to na jego pracę wpływ ma na pewno. Nie wiem natomiast, czy taki "singiel" mógł coś tak nagle uszkodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 > ...ale w końcu udało mi się ustawić prawidłowe oscylacje sondy lambda na wolnych obrotech, przy 3000 rpm i podczas jazdy. Z tym że najtrudniej było uzyskać to na wolnych bo jak ustawiłem podczas postoju to po przejechaniu pewnego odcina znowu było źle ... To mi wygląda jednak na nieszczelność w dolocie - pewnie pozostałość po strzale - sprawdź dokładnie czy nie bierze lewego powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2009 > To mi wygląda jednak na nieszczelność w dolocie - pewnie pozostałość > po strzale - sprawdź dokładnie czy nie bierze lewego powietrza. Może być i tak. W Lanosie lubią spaść zaślepki króćców podciśnieniowych na obudowie przepustnicy. Mogło też zrzucić któryś z wężyków z kolektora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
htomas Napisano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2009 > To mi wygląda jednak na nieszczelność w dolocie - pewnie pozostałość > po strzale - sprawdź dokładnie czy nie bierze lewego powietrza. Patrzyłam i nic szczególnego nie zauważyłem, ale na wszelki wypadek popatrzę jeszcze raz i podokręcam wszystkie opaski zaciskowe oraz posmarują powierzchnie styku silikonem - może na wejściu przewodu gazowego do miksera silikon puścił ? Obudowa filtra powietrza jest OK; gdy miałem przedtem klapke p/wybuchowa to od strzałów obudowa stopniowo sie rozleciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
htomas Napisano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2009 Podokręcałem dzisiaj wkręty opasek oraz posmarowałem silikonem wyjście króćca miksera, bo trochę się ruszał. Natomiast jeszcze przed tymi czynnościami spalanie spadło do 10,5 l/100km. W sumie podczas regulacji wykreciłem plastykową śrubę na parowniku o 1 obrót. Niby nieduża - a jaki wpływ na spalanie Spróbuję jeszcze sprawdzić na laptopie jak dzisiejsze uszczelnianie wpłynęło na pracę instalacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.