Kryniooo Napisano 6 Października 2005 Udostępnij Napisano 6 Października 2005 Witam Zbliża sie sezon zimowy a w kieszeni pusto , więc trzeba by samemu zakasac rękawy i do dzieła ( mam nadzieje ze to prostrze od wymiany rozrzadu ) Jezdze na para flu ( pieron wie czy kiedyś było zmieniane 25 k zrobiłem ) na co trzeba zwrócic uwage przy zmianie płynu w chłodnicy ? , nu jeszcze niezaglądałem ale jakiś kranik musi być , nuuu jak sie odpowietrza układ i jak go najlepiej spuścić i najwazniejsze czym zalać ( para flu czy co innego ) dziekuje z góry za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tedix Napisano 6 Października 2005 Udostępnij Napisano 6 Października 2005 > Witam > Zbliża sie sezon zimowy a w kieszeni pusto , więc trzeba by samemu > zakasac rękawy i do dzieła ( mam nadzieje ze to prostrze od > wymiany rozrzadu ) raczej prosta czynność > Jezdze na para flu ( pieron wie czy kiedyś było zmieniane 25 k > zrobiłem ) na co trzeba zwrócic uwage przy zmianie płynu w > chłodnicy ? nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale moze ktoś Ci na to odpowie > nu jeszcze niezaglądałem ale jakiś kranik musi być jak sie odpowietrza układ i jak go najlepiej spuścić ja odpinam dolny przewód przy chłodnicy i wszystko ładnie wypływa (na glebe ) kurki do odpowietrzania: jeden w górnym lewym rogu chłodnicy, drugi nie pamietam dokładnie ale gdzieś za filtrem powietrza > najwazniejsze czym zalać ( para flu czy co innego ) do tej pory jeździłem z paraflu, ale teraz zaleję jakimś zwykłym płynem ze stacji benzynowej > dziekuje z góry za podpowiedzi proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yanuh Napisano 6 Października 2005 Udostępnij Napisano 6 Października 2005 Właśnie - chyba można wlać zwykłe Petrygo?? Słyszałem,że tylko nie można mieszać z Paraflu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kryniooo Napisano 6 Października 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2005 Pamiętaj, że w Stile są w sumie TRZY zaworki - jeden normalnie w chłodnicy, a DWA na przewodach do nagrzewnicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 6 Października 2005 Udostępnij Napisano 6 Października 2005 > Pamiętaj, że w Stile są w sumie TRZY zaworki - jeden normalnie w > chłodnicy, a DWA na przewodach do nagrzewnicy... w każdym Stile czy tylko 16v?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 6 Października 2005 Udostępnij Napisano 6 Października 2005 > w każdym Stile czy tylko 16v?? .... HGW.. Niech Wtorek looknie do swojego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 6 Października 2005 Udostępnij Napisano 6 Października 2005 > .... HGW.. Niech Wtorek looknie do swojego... wydaje mi się że w Stile mojej było normalnie tzn. 2 zaworki nie 3 btw. co się z Wtorkiem dzieje? jeszcze nie wrócił z USA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KJO Napisano 6 Października 2005 Udostępnij Napisano 6 Października 2005 > wydaje mi się że w Stile mojej było normalnie tzn. 2 zaworki nie 3 > btw. co się z Wtorkiem dzieje? jeszcze nie wrócił z USA? chyba nie bo coś za cicho jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KJO Napisano 6 Października 2005 Udostępnij Napisano 6 Października 2005 > chyba nie bo coś za cicho jest Ale ukatywnił się dzisiaj na Skype na czas jakiś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KJO Napisano 6 Października 2005 Udostępnij Napisano 6 Października 2005 > Ale ukatywnił się dzisiaj na Skype na czas jakiś... pewnie dalej baluje w USA, niedługo mu sie wiza skończy to go deportują spowrotem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto115 Napisano 6 Października 2005 Udostępnij Napisano 6 Października 2005 Nie wiem jak w Stile ale w Sportasiu też są chyba 3 w końcu to identyczne motory, ja szczerze mówiąc jak zmieniałem p[łyn to odpowietrzałem tylko zaworkiem przy chłodnicy tamtych mi sie szukać nie chciało i jak dotąd wszystko chula w jak najlepszym porządku , pamietaj żeby po zmanie płynu załączyć silnik, potem odpowietrzyć i poczekać na włączenie wentyla, jeśłi sie włączy przy odpowiedniej temp. tak jak miałeś do tej pory a zakładam ze miałeś wsio ok to sprawa załatwiona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 6 Października 2005 Udostępnij Napisano 6 Października 2005 > Witam Witam tak jak koledzy napisali odkreca sie dolne mocowanie węza i wypuszcza płyn...może nie na glebę ale do wiaderka...jest go ok 4,5l.Wczesniej odkreca sie odpowietrznik ina węzach (pokazany)i na chłodnicy...ładnie bulgotając wypłynie...dodatkowo przesun w kabinie pokrętło na max grzanie. Potem przymocuj wąz i nalej płynu,nadal nie zakrecając odpowietrzników gdy pierwszy zacznie cieknąc zakrec(węze) potem zacznie ciec ten na chłodnicy również zakrec nalej płynu do podziałki max na zbiorniku wyrównawczym.Wchodzisz do kabiny i ogrzewanie na maksa (jak jest zawor w nagrzewnicy, a w Punto jest z uwagi na bezwladnosc cieplna mechanizmu). Uruchamiasz silnik i lekko uchylasz odpowietrzniki, tak aby para zaczela leciec ,a nie plyn sie .Delikatnie go rozgrzewasz i trzymasz w okolicach 3000 obr/min, jak sie rozgrzeje do temperatury roboczej, czyli okolo 3-4 wlaczen wentylatora zakrecasz odpowietrzniki i gasisz silnik.... To wszystko....jesli brakuje płynu uzupełniasz ale dopiero po ustabilizowaniu cisnienia ...powoli odkrecając zbiornik wyrównawczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 7 Października 2005 Udostępnij Napisano 7 Października 2005 >dodatkowo przesun w kabinie pokrętło na max grzanie. > ogrzewanie na maksa (jak jest zawor w nagrzewnicy, a w Punto jest z uwagi > na bezwladnosc cieplna mechanizmu). W Punto mk1 nie ma żadnych zaworów w nagrzewnicy. Dopływ ciepłego powietrza regulowany jest klapą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 7 Października 2005 Udostępnij Napisano 7 Października 2005 > W Punto mk1 nie ma żadnych zaworów w nagrzewnicy. Dopływ ciepłego > powietrza regulowany jest klapą. Masz racje ale wtedy najlepiej jest poczuc prace nowego płynu...oraz czy nagrzewnica nie puszcza. Temat ten juz był rozstrzygniety,ale wg tej procedury odpowietrzymy każdy układ i w Mk1 i MK2 wiec uchroni to od zbednych pytan Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 7 Października 2005 Udostępnij Napisano 7 Października 2005 > Witam > Zbliża sie sezon zimowy a w kieszeni pusto , więc trzeba by samemu > zakasac rękawy i do dzieła ( mam nadzieje ze to prostrze od > wymiany rozrzadu ) > Jezdze na para flu ( pieron wie czy kiedyś było zmieniane 25 k > zrobiłem ) na co trzeba zwrócic uwage przy zmianie płynu w > chłodnicy ? , nu jeszcze niezaglądałem ale jakiś kranik musi być > , nuuu jak sie odpowietrza układ i jak go najlepiej spuścić i Tu juz koledzy odpowiedzieli > najwazniejsze czym zalać ( para flu czy co innego ) > dziekuje z góry za podpowiedzi Może być Paraflu, od groma tego na rynku, a kuni od tego nie przybywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.