Skocz do zawartości

Wymiana płynu chłodniczego


Kryniooo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zbliża sie sezon zimowy a w kieszeni pusto , więc trzeba by samemu zakasac rękawy i do dzieła ( mam nadzieje ze to prostrze od wymiany rozrzadu smile.gif )

Jezdze na para flu ( pieron wie czy kiedyś było zmieniane 25 k zrobiłem ) na co trzeba zwrócic uwage przy zmianie płynu w chłodnicy ? , nu jeszcze niezaglądałem ale jakiś kranik musi być , nuuu jak sie odpowietrza układ i jak go najlepiej spuścić i najwazniejsze czym zalać ( para flu czy co innego )

dziekuje z góry za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Zbliża sie sezon zimowy a w kieszeni pusto , więc trzeba by samemu

> zakasac rękawy i do dzieła ( mam nadzieje ze to prostrze od

> wymiany rozrzadu )

raczej prosta czynność

> Jezdze na para flu ( pieron wie czy kiedyś było zmieniane 25 k

> zrobiłem ) na co trzeba zwrócic uwage przy zmianie płynu w

> chłodnicy ?

nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale moze ktoś Ci na to odpowie

> nu jeszcze niezaglądałem ale jakiś kranik musi być jak sie odpowietrza układ i jak go najlepiej spuścić

ja odpinam dolny przewód przy chłodnicy i wszystko ładnie wypływa (na glebe hehe.gif) kurki do odpowietrzania: jeden w górnym lewym rogu chłodnicy, drugi nie pamietam dokładnie ale gdzieś za filtrem powietrza

> najwazniejsze czym zalać ( para flu czy co innego )

do tej pory jeździłem z paraflu, ale teraz zaleję jakimś zwykłym płynem ze stacji benzynowej

> dziekuje z góry za podpowiedzi

proszę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Stile ale w Sportasiu też są chyba 3 w końcu to identyczne motory, ja szczerze mówiąc jak zmieniałem p[łyn to odpowietrzałem tylko zaworkiem przy chłodnicy tamtych mi sie szukać nie chciało i jak dotąd wszystko chula w jak najlepszym porządku biglaugh.gif, pamietaj żeby po zmanie płynu załączyć silnik, potem odpowietrzyć i poczekać na włączenie wentyla, jeśłi sie włączy przy odpowiedniej temp. tak jak miałeś do tej pory a zakładam ze miałeś wsio ok to sprawa załatwiona zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

Witam tak jak koledzy napisali odkreca sie dolne mocowanie węza i wypuszcza płyn...może nie na glebę ale do wiaderka...jest go ok 4,5l.Wczesniej odkreca sie odpowietrznik ina węzach (pokazany)i na chłodnicy...ładnie bulgotając wypłynie...dodatkowo przesun w kabinie pokrętło na max grzanie.

Potem przymocuj wąz i nalej płynu,nadal nie zakrecając odpowietrzników gdy pierwszy zacznie cieknąc zakrec(węze) potem zacznie ciec ten na chłodnicy również zakrec nalej płynu do podziałki max na zbiorniku wyrównawczym.Wchodzisz do kabiny i ogrzewanie na maksa (jak jest zawor w nagrzewnicy, a w Punto

jest z uwagi na bezwladnosc cieplna mechanizmu). Uruchamiasz silnik i lekko uchylasz odpowietrzniki,

tak aby para zaczela leciec ,a nie plyn sie .Delikatnie go rozgrzewasz i trzymasz w okolicach 3000 obr/min,

jak sie rozgrzeje do temperatury roboczej, czyli okolo 3-4 wlaczen wentylatora zakrecasz odpowietrzniki i gasisz silnik....

To wszystko....jesli brakuje płynu uzupełniasz ale dopiero po ustabilizowaniu cisnienia ...powoli odkrecając zbiornik wyrównawczy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>dodatkowo przesun w kabinie pokrętło na max grzanie.

> ogrzewanie na maksa (jak jest zawor w nagrzewnicy, a w Punto jest z uwagi

> na bezwladnosc cieplna mechanizmu).

W Punto mk1 nie ma żadnych zaworów w nagrzewnicy. Dopływ ciepłego powietrza regulowany jest klapą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Punto mk1 nie ma żadnych zaworów w nagrzewnicy. Dopływ ciepłego

> powietrza regulowany jest klapą.

Masz racje ale wtedy najlepiej jest poczuc prace nowego płynu...oraz czy nagrzewnica nie puszcza.

Temat ten juz był rozstrzygniety,ale wg tej procedury odpowietrzymy każdy układ i w Mk1 i MK2 wiec uchroni to od zbednych pytan wink.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Zbliża sie sezon zimowy a w kieszeni pusto , więc trzeba by samemu

> zakasac rękawy i do dzieła ( mam nadzieje ze to prostrze od

> wymiany rozrzadu )

> Jezdze na para flu ( pieron wie czy kiedyś było zmieniane 25 k

> zrobiłem ) na co trzeba zwrócic uwage przy zmianie płynu w

> chłodnicy ? , nu jeszcze niezaglądałem ale jakiś kranik musi być

> , nuuu jak sie odpowietrza układ i jak go najlepiej spuścić i

Tu juz koledzy odpowiedzieliok.gif

> najwazniejsze czym zalać ( para flu czy co innego )

> dziekuje z góry za podpowiedzi

Może być Paraflu, od groma tego na rynku, a kuni od tego nie przybywaok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.