maka777 Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Witam Wczoraj miałem dosyć dziwną sytuację odpalam samochód i po 2 minutach zapaliły się jednocześnie kontrolka od silnika i od poduszki powietrznej. W momencie jak zatrzymałem samochów obroty utrzymywały się na 2000. Zgasiłem silnik i zapaliłem - kontroli sie nie zapaliły - wszystko (łącznie z obrotami OK). Wymigałem kody i jedyny jaki wyszedł to 0560 - czyli Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu. Zdębiałem bo nigdy nic takiego jeszcze nie miałem. Miernik w łapy i zacząłem mierzyć napięcia i wyszło mi tak: silnik wyłączony - napięcie na akumulatorze 12,59V silnik na wolnych obrotach (bez obciązenia) - 14,49V silnik na wolnych obrotach (wszystkie odbiorniki włączone) - 14,00V silnik 3000 obrotów (wszystkie odbiorniki włączone) - 14,09V Co koledzy o tym sądzą? Czy ładowanie nie jest czasami za wysokie? Dodam, że już pare razy odpalałem samochód i nic takiego się nie powtórzyło. Najdziwniejsze w/g mnie jest to że zapaliły sę odbydwie kontroli (od silnika i poduszki) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 A jak wygladaja klemy?? moze zanieczyszczone? Wyglada ze masz mostek na 14,5V. Mierzyles na aku, ja mierze takze na samym altku. Trzeba by sprawdzic i ewentualnie oczyscic mase na drugim koncu kabla masy od aku na rozruszniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 3 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > A jak wygladaja klemy?? moze zanieczyszczone? > Wyglada ze masz mostek na 14,5V. > Mierzyles na aku, ja mierze takze na samym altku. > Trzeba by sprawdzic i ewentualnie oczyscic mase na drugim koncu kabla > masy od aku na rozruszniku. Klemy są OK Co oznacza "mostek na 14,5V" ? W sprawach elektryki jestem laikiem i nie bardzo wiem o co bangla. Co do masy na alternatorze to sobie dzisiaj sprawdzę i ewentualnie oczyszczę. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > Klemy są OK > Co oznacza "mostek na 14,5V" ? W sprawach elektryki jestem laikiem i > nie bardzo wiem o co bangla. Moja wina ze nie uzylem wlasciwej nazwy Regulator napiecia , Sa dwa rodzaje na 14V i 14,5V. Po wartosciach ktore podales wynika, ze masz 14,5V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Napięcia masz ok, ale może być coś w zasilaniu kompa i sterownika poduch. Np gdzieś na wtyczkach. Na razie możesz to olać, ale jeśli wywali ponownie to trzeba zacząć sprawdzać. Najlepiej zacząć od przewodów masowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 5 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > Napięcia masz ok, ale może być coś w zasilaniu kompa i sterownika > poduch. Np gdzieś na wtyczkach. Na razie możesz to olać, ale > jeśli wywali ponownie to trzeba zacząć sprawdzać. Najlepiej > zacząć od przewodów masowych. Wywaliło mi drugi raz. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to że dzieje sie to w ściśle określonych warunkach: 1) pracuje pompa powietrza przy zimnym silniku 2) ruszam gdy pracuje w/w pompa 3) włączają sie obydwie kontrolki 4) po przejechaniu kilku metrów i zatrzymaniu obroty na luzie wynoszą około 3000 5) jak wyłączę silnik i nawet od razu włączę to kontrolki już się nie zapalają a silnik pracuje normalnie. Klemy i masa na alternatorze wyczyszczone. Odłączyłem akumulator na kilka chwil i jak na razie (2 dni) nic złego się nie dzieje. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 Błąd 0560 wywala, gdy ECU wykryje napięcie powyżej 17.2V przez co najmniej 2s (na pinie A6, czerwony kabel). Poza alternatorem żadne urządzenie na pokładzie nie wytwarza takiego. Przydałoby się monitorować napięcie w instalacji gdy wyskoczy błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 7 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 > Błąd 0560 wywala, gdy ECU wykryje napięcie powyżej 17.2V przez co > najmniej 2s (na pinie A6, czerwony kabel). Poza alternatorem > żadne urządzenie na pokładzie nie wytwarza takiego. Przydałoby > się monitorować napięcie w instalacji gdy wyskoczy błąd. Dzięki za pomoc Teraz przynajmniej wiem gdzie mam szukać ewentualnej usterki i co za nią odpowiada. Poki co jest OK. Zastanawiam się tylko dlaczego regulator napięcia nic z tym nie robi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 Sprawdź jeszcze to napięcie bezpośrednio na alternatorze (gruby czerwony przewód i obudowa altka). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.