Skocz do zawartości

ustawienie rozrządu w1,9D Clio 2000r - pomocy


AKuba

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż podczas wymiany termostatu wraz obudową źle chyba złożyłem 3 elementy takiej pompki mimośrodowej oleju która jest 5 cm nad obudową termostatu i napędzana jest wałkiem rozrządu (leży na przedłużeniu wałka rozrządu). W efekcie po przekręceniu kluczyka rozrusznik próbował obrócić wałem korbowym i słychać było takie brzdęknięcie bo elementy (tak podejrzewam) tej pompki blokowały. Niestety nie jestem pewien czy słychać było obrót czy nie (chyba nie) Następnie rozebrałem i złożyłem prawidłowo elementy pompy i znów pokręciłem rozrusznikiem. Tym razem kręcił i zapalił ale dopiero po ok 3-4 sek. (zbyt długo) i pracował nienormalnie. Powtórna próba podobnie. Praca jest nienormalna.

Jak się sprawdza ustawienie rozrządu w tym silniku bo może pasek przeskoczył. Może zna ktoś jakiś link? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci pewnie o pompe podciśnienia (vacum). Jeżeli zablokowała wałek to na 100% rozrząd przeskoczył także obowiązkowo trzeba rozebrać i zobaczyć. Pytanie tylko jaki to silnik dokładnie 1.9 f8q czy f9q tj. zwykły wolnossący czy doładowany.

pozdrawiam

pdm64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> f8q czy f9q tj. zwykły wolnossący czy doładowany.

> pozdrawiam

> pdm64

Dzięki za podpowiedź 270751858-jezyk.gif. o jest wolnossący na bloku ma nadlew F8T, ale wg wszelkich danych papierowych to Jest F8Q z pompą lucasa. Wczoraj sprawdzałem ustawienie rozrządu i wychodzi nato ,że znak kółka wału korbowego jest o 2 ząbki przestawiony w kierunku obrotów. a 2 górne koła maja znaki dobrze ustawione. W ogóle to mam tylko znacznik na obudowie koła rozrządu, a brak odniesienia przy kole pompy i kole wału korb confused.gifmod.gifsciana.gifscrewy.gif. Wg rysunków to znak koła pompy powinien być dokładnie na godz. 3:00 a znak koła wału korb na ok. 7:00 (prostopadle do paska czyli trochę w lewo od godz. 6:00). Ale czy taka precyzja (lub jej brak) jest wystarczająca? Na dodatek stwierdziłem, że śruba koła rozrządu była b. lekko dokręcona i lekkkie jej poluzowanie powoduje że pasek obraca koło rozrz. , ale wałek juz się nie kręci. Jak dokręcę troche to wałek się kręci. Wg rysunku jest po połącvzenie na wpust więc chyba wpust ścięty czy co? confused.gif W ogóle to teraz mogę obrócić wał korbowy tylko ok 180 stopni bo potem tłok jest blokowany (chyba o jakiś zawór).

Pytanie : Czy warto spróbować naprawić połączenie koła rozrz. z wałkiem i po ustawieniu rozrządu poobracać silnikiem ręcznie i potem spróbować odpalić bez zdejmowania głowicy? Kiedyś wymieniałem UPG w dwóch benzynach, ale czy tu dam radę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kole wałka rozrządu od wewnętrznej strony jest odlany klin który wchodzi w wałek może go zerwało zdejmij je i zobacz jesli tak to koło do wymiany bo ustawianie na oko to sobie podaruj. Co Do do znaków to będziesz je miał na nowym pasku i muszą sie pokryć ze znakami na kołach. Ja bym na początek zmienił tylko pasek i odpalił czy jest ok możliwe że jeszcze nic sie nie stało tylko nie kręć na opór wałem bo powyginasz zawory, jak sie zablokuje to obróć lekko wałek rozrządu w lewo lub prawo i wtedy znów w jakimś stopniu mozesz przestawić wał i tak aż do trafienia na znaki.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na kole wałka rozrządu od wewnętrznej strony jest odlany klin który

> wchodzi w wałek może go zerwało zdejmij je i zobacz jesli

claps.gifok.gif Dzięki znów. Więc mówisz nadlew, bo na rysunku jest osobny wpust. Zdaje się,że bez podparcia silnika pod miską olejową i całkowitym demontażu lewej łapy silnika nie da rady zdjąć koła rozrządu?

I jeszcze-czy to normalne, żeby koło wału korbowego pasowe paska wieloklinowego nie miało żadnego nadlewu (trzpienia) ustalającego pozycję względem wału i kółka zębatego wału korb? Bo moje jest gładkie od strony kółka zębatego wału korb. i tylko docisk śruby je trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki znów. Więc mówisz nadlew, bo na rysunku jest osobny wpust.

> Zdaje się,że bez podparcia silnika pod miską olejową i

> całkowitym demontażu lewej łapy silnika nie da rady zdjąć koła

> rozrządu?

> I jeszcze-czy to normalne, żeby koło wału korbowego pasowe paska

> wieloklinowego nie miało żadnego nadlewu (trzpienia)

> ustalającego pozycję względem wału i kółka zębatego wału korb?

> Bo moje jest gładkie od strony kółka zębatego wału korb. i tylko

> docisk śruby je trzyma.

Łape silnika niestety trzeba zdjąć i silnik podeprzec bo inaczej niewiele zrobisz, najlepiej tez zdjąc koło i osłony od strony koła. Co do koła na wałku rozrządu w załączniku masz fotke jak ono wygląda natomiast koło wału w renaultach często jest bez klina, blokuje się tam wał przez otwór w bloku od strony chłodnic po prawej stronie obok bagnetu (patrząc od przodu).

post-31827-14352502394718_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem kolo na walku i wale masz na klinach , jak klin scielo to musisz zdjac kolo i zalozyc dobry klin inaczej nic nie ustawisz. Do jego zdjecia bedziesz musial zdjac łape i podeprzec silnik, a nie wiem czy to wystarczy czy np. sruba Ci wyjdzie czy jest na tyle miejsca ( mzoe silnik trzeba bedzie uniesc ).

Rozrzad nie patrzysz na znaki na bloku tylko na pasku masz trzy biale kreski ktore musza sie zgrac ze znakami na wale, walku i pompie, potem mozesz palic i jezdzic.

Silnik krec walem recznie conajmniej dwa obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozrzad nie patrzysz na znaki na bloku tylko na pasku masz trzy biale

> kreski ktore musza sie zgrac ze znakami na wale, walku i pompie,

Tak, potwierdzam. Właściwie wystarczy poustawiać pasek z kołami wg tych białych kresek i nie potrzeba tym trzpieniem blokować wału korbowego (wsadzałem go w otwór i wyczucie tego jest problematyczne) bo i po co. Mam pytanie co do pompy oleju napędowego - ona chyba nie zmienia parametrów wskutek wymiany lub nawet przesunięcia o ząbek w te lub wewte koła pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy ustawienie pompy jest jedno jedyne prawidłowe?

Czy pompe ustawia się poza silnikiem? Chodzi mi o to czy jeśli ktoś pomylił ustawienie paska rozrządu o 1 zabek i potem dał pompe do regulacji to ona zostanie ustawiona do tego złego ustawienia paska? I potem poprawi się ustawienie paska to trzeba znów jechać do regulacji ustawienia pompy? shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale czy ustawienie pompy jest jedno jedyne prawidłowe?

> Czy pompe ustawia się poza silnikiem? Chodzi mi o to czy jeśli ktoś

> pomylił ustawienie paska rozrządu o 1 zabek i potem dał pompe do

> regulacji to ona zostanie ustawiona do tego złego ustawienia

> paska? I potem poprawi się ustawienie paska to trzeba znów

> jechać do regulacji ustawienia pompy?

Tak jest jedno prawidlowe poniewaz musi ona podac w odpowiednim momencie na odpowiedni cylinder mieszanke, dlatego wazny jest ten znak, specem od diesle nie jestem ale regeneracja nie zmienia faktu co do jej ustawienia, kolo na pompie musi zgrac sie z reszta ukladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.