AKuba Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 Otóż podczas wymiany termostatu wraz obudową źle chyba złożyłem 3 elementy takiej pompki mimośrodowej oleju która jest 5 cm nad obudową termostatu i napędzana jest wałkiem rozrządu (leży na przedłużeniu wałka rozrządu). W efekcie po przekręceniu kluczyka rozrusznik próbował obrócić wałem korbowym i słychać było takie brzdęknięcie bo elementy (tak podejrzewam) tej pompki blokowały. Niestety nie jestem pewien czy słychać było obrót czy nie (chyba nie) Następnie rozebrałem i złożyłem prawidłowo elementy pompy i znów pokręciłem rozrusznikiem. Tym razem kręcił i zapalił ale dopiero po ok 3-4 sek. (zbyt długo) i pracował nienormalnie. Powtórna próba podobnie. Praca jest nienormalna. Jak się sprawdza ustawienie rozrządu w tym silniku bo może pasek przeskoczył. Może zna ktoś jakiś link? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdm64 Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 Chodzi ci pewnie o pompe podciśnienia (vacum). Jeżeli zablokowała wałek to na 100% rozrząd przeskoczył także obowiązkowo trzeba rozebrać i zobaczyć. Pytanie tylko jaki to silnik dokładnie 1.9 f8q czy f9q tj. zwykły wolnossący czy doładowany. pozdrawiam pdm64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 5 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > f8q czy f9q tj. zwykły wolnossący czy doładowany. > pozdrawiam > pdm64 Dzięki za podpowiedź . o jest wolnossący na bloku ma nadlew F8T, ale wg wszelkich danych papierowych to Jest F8Q z pompą lucasa. Wczoraj sprawdzałem ustawienie rozrządu i wychodzi nato ,że znak kółka wału korbowego jest o 2 ząbki przestawiony w kierunku obrotów. a 2 górne koła maja znaki dobrze ustawione. W ogóle to mam tylko znacznik na obudowie koła rozrządu, a brak odniesienia przy kole pompy i kole wału korb . Wg rysunków to znak koła pompy powinien być dokładnie na godz. 3:00 a znak koła wału korb na ok. 7:00 (prostopadle do paska czyli trochę w lewo od godz. 6:00). Ale czy taka precyzja (lub jej brak) jest wystarczająca? Na dodatek stwierdziłem, że śruba koła rozrządu była b. lekko dokręcona i lekkkie jej poluzowanie powoduje że pasek obraca koło rozrz. , ale wałek juz się nie kręci. Jak dokręcę troche to wałek się kręci. Wg rysunku jest po połącvzenie na wpust więc chyba wpust ścięty czy co? W ogóle to teraz mogę obrócić wał korbowy tylko ok 180 stopni bo potem tłok jest blokowany (chyba o jakiś zawór). Pytanie : Czy warto spróbować naprawić połączenie koła rozrz. z wałkiem i po ustawieniu rozrządu poobracać silnikiem ręcznie i potem spróbować odpalić bez zdejmowania głowicy? Kiedyś wymieniałem UPG w dwóch benzynach, ale czy tu dam radę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdm64 Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 Na kole wałka rozrządu od wewnętrznej strony jest odlany klin który wchodzi w wałek może go zerwało zdejmij je i zobacz jesli tak to koło do wymiany bo ustawianie na oko to sobie podaruj. Co Do do znaków to będziesz je miał na nowym pasku i muszą sie pokryć ze znakami na kołach. Ja bym na początek zmienił tylko pasek i odpalił czy jest ok możliwe że jeszcze nic sie nie stało tylko nie kręć na opór wałem bo powyginasz zawory, jak sie zablokuje to obróć lekko wałek rozrządu w lewo lub prawo i wtedy znów w jakimś stopniu mozesz przestawić wał i tak aż do trafienia na znaki. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 5 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > Na kole wałka rozrządu od wewnętrznej strony jest odlany klin który > wchodzi w wałek może go zerwało zdejmij je i zobacz jesli Dzięki znów. Więc mówisz nadlew, bo na rysunku jest osobny wpust. Zdaje się,że bez podparcia silnika pod miską olejową i całkowitym demontażu lewej łapy silnika nie da rady zdjąć koła rozrządu? I jeszcze-czy to normalne, żeby koło wału korbowego pasowe paska wieloklinowego nie miało żadnego nadlewu (trzpienia) ustalającego pozycję względem wału i kółka zębatego wału korb? Bo moje jest gładkie od strony kółka zębatego wału korb. i tylko docisk śruby je trzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdm64 Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > Dzięki znów. Więc mówisz nadlew, bo na rysunku jest osobny wpust. > Zdaje się,że bez podparcia silnika pod miską olejową i > całkowitym demontażu lewej łapy silnika nie da rady zdjąć koła > rozrządu? > I jeszcze-czy to normalne, żeby koło wału korbowego pasowe paska > wieloklinowego nie miało żadnego nadlewu (trzpienia) > ustalającego pozycję względem wału i kółka zębatego wału korb? > Bo moje jest gładkie od strony kółka zębatego wału korb. i tylko > docisk śruby je trzyma. Łape silnika niestety trzeba zdjąć i silnik podeprzec bo inaczej niewiele zrobisz, najlepiej tez zdjąc koło i osłony od strony koła. Co do koła na wałku rozrządu w załączniku masz fotke jak ono wygląda natomiast koło wału w renaultach często jest bez klina, blokuje się tam wał przez otwór w bloku od strony chłodnic po prawej stronie obok bagnetu (patrząc od przodu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 Z tego co wiem kolo na walku i wale masz na klinach , jak klin scielo to musisz zdjac kolo i zalozyc dobry klin inaczej nic nie ustawisz. Do jego zdjecia bedziesz musial zdjac łape i podeprzec silnik, a nie wiem czy to wystarczy czy np. sruba Ci wyjdzie czy jest na tyle miejsca ( mzoe silnik trzeba bedzie uniesc ). Rozrzad nie patrzysz na znaki na bloku tylko na pasku masz trzy biale kreski ktore musza sie zgrac ze znakami na wale, walku i pompie, potem mozesz palic i jezdzic. Silnik krec walem recznie conajmniej dwa obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Rozrzad nie patrzysz na znaki na bloku tylko na pasku masz trzy biale > kreski ktore musza sie zgrac ze znakami na wale, walku i pompie, Tak, potwierdzam. Właściwie wystarczy poustawiać pasek z kołami wg tych białych kresek i nie potrzeba tym trzpieniem blokować wału korbowego (wsadzałem go w otwór i wyczucie tego jest problematyczne) bo i po co. Mam pytanie co do pompy oleju napędowego - ona chyba nie zmienia parametrów wskutek wymiany lub nawet przesunięcia o ząbek w te lub wewte koła pompy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdm64 Napisano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2009 Ustawienie pompy wtryskowej jest bardzo ważne, przesunięcie wpływa na jej prace (zminana kąta wtrysku itp.) takze pompa na znaki musi sie zgrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 17 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2009 Ale czy ustawienie pompy jest jedno jedyne prawidłowe? Czy pompe ustawia się poza silnikiem? Chodzi mi o to czy jeśli ktoś pomylił ustawienie paska rozrządu o 1 zabek i potem dał pompe do regulacji to ona zostanie ustawiona do tego złego ustawienia paska? I potem poprawi się ustawienie paska to trzeba znów jechać do regulacji ustawienia pompy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2009 > Ale czy ustawienie pompy jest jedno jedyne prawidłowe? > Czy pompe ustawia się poza silnikiem? Chodzi mi o to czy jeśli ktoś > pomylił ustawienie paska rozrządu o 1 zabek i potem dał pompe do > regulacji to ona zostanie ustawiona do tego złego ustawienia > paska? I potem poprawi się ustawienie paska to trzeba znów > jechać do regulacji ustawienia pompy? Tak jest jedno prawidlowe poniewaz musi ona podac w odpowiednim momencie na odpowiedni cylinder mieszanke, dlatego wazny jest ten znak, specem od diesle nie jestem ale regeneracja nie zmienia faktu co do jej ustawienia, kolo na pompie musi zgrac sie z reszta ukladu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Własnie mi padła UPG w Clio 1,9D. Czy może wiesz czy konieczne jest odkręcanie kolektorów dol i wyl bo nie wiem czy potrzebuję jeszcze jakichś uszczelek oprócz UPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.