Skocz do zawartości

czujnik spalania stukowego


piotr1982

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy panda (1.1) ma czujnik spalania stukowego?

> Czy warto zalewać ją paliwem 98 czy to strata kasy i wystarczy zwykła

> 95?

98 nie bo silnik nie jest przystosowany do niej.. wolniej sie bedzie spalala.. (inna kwestia ile rzeczywiście ma oktanów ta 98 zlosnik.gif)

> Czy lał ktoś do pandy takie coś jak v-power recing z shela? (jakie

> wrażenia po...)

tą juz bardziej warto lac bo przez ilosc dodatkow lepiej sie spala ok.gif

ale cena nie idze w parze z osiągami wiec odpusc

generalnie bylo na motokaciku kiedys, dokladnie opisane co jak i dlaczego biglaugh.gif to co wyzej napisalem to takie krótkie podsumowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy panda (1.1) ma czujnik spalania stukowego?

> Czy warto zalewać ją paliwem 98 czy to strata kasy i wystarczy zwykła

> 95?

> Czy lał ktoś do pandy takie coś jak v-power recing z shela? (jakie

> wrażenia po...)

tak ma

nie ma sensu

tak - wrazenia.. jedn jest pewne silnik nieco kulturalniej pracuje jakby spokojniej przez co ma sie wrazenie ze wieksza elastycznosc.. ale podkreslam wrazenie

nie ma sensu lac czego innego jak 95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to prawda czy mit:

> lepsze paliwo... dalej jedziesz?

nie zauwazylem u siebie zmniejszonego spalania.. pewnie sa tacy co powiedza ze to nie mit a prawda.. ale wg mnie jest to raczej efekt polegajacy na tym... drozej nalalemmniej naciskam

ja na sobie nie stiwerdzilem zmniejszonego spalania w przypadku nalania lepszego paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> malo ok 1KM na 99+ oktan

> testowanie bylo na silniku 1.1 (chyba spi )

> niestty nie mam tego artykułu - było na mk

1 KM... predzej zwalic to mozna na blad pomiaru toz to ponizej 2%

w duzych silnikach wysilonych itp tak zgadzam sie paliwo ma spory wplyw i potwierdza to wiele testow

ale w takim g...owienku heheh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 KM... predzej zwalic to mozna na blad pomiaru toz to ponizej 2%

> w duzych silnikach wysilonych itp tak zgadzam sie paliwo ma spory

> wplyw i potwierdza to wiele testow

> ale w takim g...owienku heheh

klucil sie nie bede, mowiec co pamietam z tego artykułu, szukał go nie bede...

pomiary byly na kazdym z 3 paliw w porownywalnych warunkach, efekt 95 trzypala parametry serii, 98 wypadla slabej, rajsing zlosnik.gif 99+ lepiej..

i tyle, sam leje zwykle paliwa, zadych rajsingow, ultimejtow i innych wynalazkow zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W seryjnym 1.1 jest to tylko i wyłącznie strata kasy.

Minimalna poprawa kultury pracy i minimalna oszczędność w spalaniu. Nieuzasadnione ekonomicznie itd itp. Co innego jak masz dłubany sprzęt, zwiększony stopień sprężania. Wtedy większe prawdopodobieństwo spalania detonacyjnego.

Tak samo jak ultimejty i vervy. Podobno myją silniki itp. A co zwykłe paliwo nie ma dodatków myjących? Otóż ma.

Raz na jakiś czas można zatankować sobie więcej oktanów. Ale to raczej dla poprawy własnego samopoczucia. Też czasem sobie kupuje miętkiego velvecika zamiast szaraka. zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 98 nie bo silnik nie jest przystosowany do niej.. wolniej sie bedzie

> spalala.. (inna kwestia ile rzeczywiście ma oktanów ta 98 )

To raczej kwestia jakości tej 98 niż przystosowania silnika. Wychodzi wiarygodność tego testu. Taki test powinien być wykonany w warunkach laboratoryjnych a nie za pomocą kanisterka i hamowni podwoziowej. Paliwo przed testem powinno być dokładnie przebadane. Spalanie i charakterystyka zewnętrzna silnika powinny być sprawdzone na hamowni silnikowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W seryjnym 1.1 jest to tylko i wyłącznie strata kasy.

nie mowiolem nigdzie ze inaczej

> Minimalna poprawa kultury pracy i minimalna oszczędność w spalaniu.

> Nieuzasadnione ekonomicznie itd itp. Co innego jak masz dłubany

> sprzęt, zwiększony stopień sprężania. Wtedy większe

> prawdopodobieństwo spalania detonacyjnego.

od tego masz czujnik stukowego by go nie bylo ok.gif

> Tak samo jak ultimejty i vervy. Podobno myją silniki itp. A co zwykłe

> paliwo nie ma dodatków myjących? Otóż ma.

moze to ma wiecej, a moze to czysty "markieting"

> Raz na jakiś czas można zatankować sobie więcej oktanów. Ale to

> raczej dla poprawy własnego samopoczucia. Też czasem sobie

> kupuje miętkiego velvecika zamiast szaraka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To raczej kwestia jakości tej 98 niż przystosowania silnika.

no zalej silnik do ktorego wskazana jest 98 dziewiedziesiatka piatka zlosnik.gif

Wychodzi

> wiarygodność tego testu. Taki test powinien być wykonany w

> warunkach laboratoryjnych a nie za pomocą kanisterka i hamowni

> podwoziowej. Paliwo przed testem powinno być dokładnie

> przebadane. Spalanie i charakterystyka zewnętrzna silnika

> powinny być sprawdzone na hamowni silnikowej.

moze i tak bylo-nie mam czassu go szukac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no zalej silnik do ktorego wskazana jest 98 dziewiedziesiatka piatka

Spoko tylko, że w drugą stronę to nie działa.

W poście , na który odpowiadałem napisałeś, że na 95 było ok, a na 98 było be bo silnik nie przystosowany.

Zalecana liczba oktanowa wynika z konstrukcji jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od tego masz czujnik stukowego by go nie bylo

Czujnik jest czujnikiem a nie jednostką specjalna zmieniającą kąt wyprzedzenia zapłonu.

Stosowanie benzyny o większej liczbie oktanowej podyktowane jest między innymi jej mniejszą podatnością na spalanie stukowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spoko tylko, że w drugą stronę to nie działa.

> W poście , na który odpowiadałem napisałeś, że na 95 było ok, a na 98

> było be bo silnik nie przystosowany.

no to przeczytaj jeszcze raz co napisalem

> Zalecana liczba oktanowa wynika z konstrukcji jednostki.

no raczej ok.gif nigdzie nic innego nie pisalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik jest czujnikiem a nie jednostką specjalna zmieniającą kąt

> wyprzedzenia zapłonu.

> Stosowanie benzyny o większej liczbie oktanowej podyktowane jest

> między innymi jej mniejszą podatnością na spalanie stukowe.

nie ma zadnego powodu by stosowac 98 w silniku przystosowanym pod 95 bo chyba to bylo tematem watku.

ale oczywiscie mozemy sie tu licytowac w temacie znajomosci przebiegu spalania w silniku ZI zlosnik.gif

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to przeczytaj jeszcze raz co napisalem

> no raczej nigdzie nic innego nie pisalem

Quote:

98 nie bo silnik nie jest przystosowany do niej.. wolniej sie bedzie spalala.. (inna kwestia ile rzeczywiście ma oktanów ta 98 )


Quote:

pomiary byly na kazdym z 3 paliw w porownywalnych warunkach, efekt 95 trzypala parametry serii, 98 wypadla slabej, rajsing 99+ lepiej..

i tyle, sam leje zwykle paliwa, zadych rajsingow, ultimejtow i innych wynalazkow


Fiatowski silnik 1.1 powinien jechać tak samo na 95 jak i na 98 różnicy in minus nie powinno być żadnej. Dlatego piszę o tym, że raczej 98 w teście była licha. Wolniejsze spalanie etc to bezedura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiatowski silnik 1.1 powinien jechać tak samo na 95 jak i na 98

> różnicy in minus nie powinno być żadnej. Dlatego piszę o tym, że

> raczej 98 w teście była licha. Wolniejsze spalanie etc to

> bezedura.

wiesz lepiej ok.gif w dyskusje sie wdawał nie bede..

poszukam tego artykułu .. tyle w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy panda (1.1) ma czujnik spalania stukowego?

> Czy warto zalewać ją paliwem 98 czy to strata kasy i wystarczy zwykła

> 95?

> Czy lał ktoś do pandy takie coś jak v-power recing z shela? (jakie

> wrażenia po...)

zatankowałem kiedys tego 100 OK shela niby toche lepiej sie zbierała, ale być moze to tylko złudzenie jedyne co pamietam to szybko sie skończyła 270751858-jezyk.gif wg mnie strata pieniędzy. Bez hamowni, przynajmniej 5-ciu pomiarów, oraz rachunku niepewności złozonej nie da rady moim skromnym niedoszłym inżynierskim zdaniem haha 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.