piotr1982 Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 Czy panda (1.1) ma czujnik spalania stukowego? Czy warto zalewać ją paliwem 98 czy to strata kasy i wystarczy zwykła 95? Czy lał ktoś do pandy takie coś jak v-power recing z shela? (jakie wrażenia po...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kylym Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 Strata kasy. Polepszenie własnego samopoczucia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 > Czy panda (1.1) ma czujnik spalania stukowego? > Czy warto zalewać ją paliwem 98 czy to strata kasy i wystarczy zwykła > 95? 98 nie bo silnik nie jest przystosowany do niej.. wolniej sie bedzie spalala.. (inna kwestia ile rzeczywiście ma oktanów ta 98 ) > Czy lał ktoś do pandy takie coś jak v-power recing z shela? (jakie > wrażenia po...) tą juz bardziej warto lac bo przez ilosc dodatkow lepiej sie spala ale cena nie idze w parze z osiągami wiec odpusc generalnie bylo na motokaciku kiedys, dokladnie opisane co jak i dlaczego to co wyzej napisalem to takie krótkie podsumowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 > Strata kasy. > Polepszenie własnego samopoczucia. wykresy mówią co innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > Czy panda (1.1) ma czujnik spalania stukowego? > Czy warto zalewać ją paliwem 98 czy to strata kasy i wystarczy zwykła > 95? > Czy lał ktoś do pandy takie coś jak v-power recing z shela? (jakie > wrażenia po...) tak ma nie ma sensu tak - wrazenia.. jedn jest pewne silnik nieco kulturalniej pracuje jakby spokojniej przez co ma sie wrazenie ze wieksza elastycznosc.. ale podkreslam wrazenie nie ma sensu lac czego innego jak 95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > wykresy mówią co innego ile % roznicy? dawaj jakis wykres dla silnia 1.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 5 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > tak ma > nie ma sensu a to prawda czy mit: lepsze paliwo... dalej jedziesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > a to prawda czy mit: > lepsze paliwo... dalej jedziesz? nie zauwazylem u siebie zmniejszonego spalania.. pewnie sa tacy co powiedza ze to nie mit a prawda.. ale wg mnie jest to raczej efekt polegajacy na tym... drozej nalalemmniej naciskam ja na sobie nie stiwerdzilem zmniejszonego spalania w przypadku nalania lepszego paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > ile % roznicy? dawaj jakis wykres dla silnia 1.1 malo ok 1KM na 99+ oktan testowanie bylo na silniku 1.1 (chyba spi ) niestty nie mam tego artykułu - było na mk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > malo ok 1KM na 99+ oktan > testowanie bylo na silniku 1.1 (chyba spi ) > niestty nie mam tego artykułu - było na mk 1 KM... predzej zwalic to mozna na blad pomiaru toz to ponizej 2% w duzych silnikach wysilonych itp tak zgadzam sie paliwo ma spory wplyw i potwierdza to wiele testow ale w takim g...owienku heheh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > 1 KM... predzej zwalic to mozna na blad pomiaru toz to ponizej 2% > w duzych silnikach wysilonych itp tak zgadzam sie paliwo ma spory > wplyw i potwierdza to wiele testow > ale w takim g...owienku heheh klucil sie nie bede, mowiec co pamietam z tego artykułu, szukał go nie bede... pomiary byly na kazdym z 3 paliw w porownywalnych warunkach, efekt 95 trzypala parametry serii, 98 wypadla slabej, rajsing 99+ lepiej.. i tyle, sam leje zwykle paliwa, zadych rajsingow, ultimejtow i innych wynalazkow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kylym Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 W seryjnym 1.1 jest to tylko i wyłącznie strata kasy. Minimalna poprawa kultury pracy i minimalna oszczędność w spalaniu. Nieuzasadnione ekonomicznie itd itp. Co innego jak masz dłubany sprzęt, zwiększony stopień sprężania. Wtedy większe prawdopodobieństwo spalania detonacyjnego. Tak samo jak ultimejty i vervy. Podobno myją silniki itp. A co zwykłe paliwo nie ma dodatków myjących? Otóż ma. Raz na jakiś czas można zatankować sobie więcej oktanów. Ale to raczej dla poprawy własnego samopoczucia. Też czasem sobie kupuje miętkiego velvecika zamiast szaraka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kylym Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > 98 nie bo silnik nie jest przystosowany do niej.. wolniej sie bedzie > spalala.. (inna kwestia ile rzeczywiście ma oktanów ta 98 ) To raczej kwestia jakości tej 98 niż przystosowania silnika. Wychodzi wiarygodność tego testu. Taki test powinien być wykonany w warunkach laboratoryjnych a nie za pomocą kanisterka i hamowni podwoziowej. Paliwo przed testem powinno być dokładnie przebadane. Spalanie i charakterystyka zewnętrzna silnika powinny być sprawdzone na hamowni silnikowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > W seryjnym 1.1 jest to tylko i wyłącznie strata kasy. nie mowiolem nigdzie ze inaczej > Minimalna poprawa kultury pracy i minimalna oszczędność w spalaniu. > Nieuzasadnione ekonomicznie itd itp. Co innego jak masz dłubany > sprzęt, zwiększony stopień sprężania. Wtedy większe > prawdopodobieństwo spalania detonacyjnego. od tego masz czujnik stukowego by go nie bylo > Tak samo jak ultimejty i vervy. Podobno myją silniki itp. A co zwykłe > paliwo nie ma dodatków myjących? Otóż ma. moze to ma wiecej, a moze to czysty "markieting" > Raz na jakiś czas można zatankować sobie więcej oktanów. Ale to > raczej dla poprawy własnego samopoczucia. Też czasem sobie > kupuje miętkiego velvecika zamiast szaraka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > To raczej kwestia jakości tej 98 niż przystosowania silnika. no zalej silnik do ktorego wskazana jest 98 dziewiedziesiatka piatka Wychodzi > wiarygodność tego testu. Taki test powinien być wykonany w > warunkach laboratoryjnych a nie za pomocą kanisterka i hamowni > podwoziowej. Paliwo przed testem powinno być dokładnie > przebadane. Spalanie i charakterystyka zewnętrzna silnika > powinny być sprawdzone na hamowni silnikowej. moze i tak bylo-nie mam czassu go szukac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kylym Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > no zalej silnik do ktorego wskazana jest 98 dziewiedziesiatka piatka Spoko tylko, że w drugą stronę to nie działa. W poście , na który odpowiadałem napisałeś, że na 95 było ok, a na 98 było be bo silnik nie przystosowany. Zalecana liczba oktanowa wynika z konstrukcji jednostki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kylym Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > od tego masz czujnik stukowego by go nie bylo Czujnik jest czujnikiem a nie jednostką specjalna zmieniającą kąt wyprzedzenia zapłonu. Stosowanie benzyny o większej liczbie oktanowej podyktowane jest między innymi jej mniejszą podatnością na spalanie stukowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > Spoko tylko, że w drugą stronę to nie działa. > W poście , na który odpowiadałem napisałeś, że na 95 było ok, a na 98 > było be bo silnik nie przystosowany. no to przeczytaj jeszcze raz co napisalem > Zalecana liczba oktanowa wynika z konstrukcji jednostki. no raczej nigdzie nic innego nie pisalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > Czujnik jest czujnikiem a nie jednostką specjalna zmieniającą kąt > wyprzedzenia zapłonu. > Stosowanie benzyny o większej liczbie oktanowej podyktowane jest > między innymi jej mniejszą podatnością na spalanie stukowe. nie ma zadnego powodu by stosowac 98 w silniku przystosowanym pod 95 bo chyba to bylo tematem watku. ale oczywiscie mozemy sie tu licytowac w temacie znajomosci przebiegu spalania w silniku ZI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kylym Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > no to przeczytaj jeszcze raz co napisalem > no raczej nigdzie nic innego nie pisalem Quote: 98 nie bo silnik nie jest przystosowany do niej.. wolniej sie bedzie spalala.. (inna kwestia ile rzeczywiście ma oktanów ta 98 ) Quote: pomiary byly na kazdym z 3 paliw w porownywalnych warunkach, efekt 95 trzypala parametry serii, 98 wypadla slabej, rajsing 99+ lepiej.. i tyle, sam leje zwykle paliwa, zadych rajsingow, ultimejtow i innych wynalazkow Fiatowski silnik 1.1 powinien jechać tak samo na 95 jak i na 98 różnicy in minus nie powinno być żadnej. Dlatego piszę o tym, że raczej 98 w teście była licha. Wolniejsze spalanie etc to bezedura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > Fiatowski silnik 1.1 powinien jechać tak samo na 95 jak i na 98 > różnicy in minus nie powinno być żadnej. Dlatego piszę o tym, że > raczej 98 w teście była licha. Wolniejsze spalanie etc to > bezedura. wiesz lepiej w dyskusje sie wdawał nie bede.. poszukam tego artykułu .. tyle w tym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lanca Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > Czy panda (1.1) ma czujnik spalania stukowego? > Czy warto zalewać ją paliwem 98 czy to strata kasy i wystarczy zwykła > 95? > Czy lał ktoś do pandy takie coś jak v-power recing z shela? (jakie > wrażenia po...) zatankowałem kiedys tego 100 OK shela niby toche lepiej sie zbierała, ale być moze to tylko złudzenie jedyne co pamietam to szybko sie skończyła wg mnie strata pieniędzy. Bez hamowni, przynajmniej 5-ciu pomiarów, oraz rachunku niepewności złozonej nie da rady moim skromnym niedoszłym inżynierskim zdaniem haha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.