madrax Napisano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 juz mi tyrkacza i stad moje pytanie dam rade sam wymienic bo to chyba jedyna rzecz jakiej nigdy nie robilem w moim ccs a moze ktokolwiek widzial ktokolwiek wie o jakim manualu? i drugie pytanko jak tyrkacza to wymienic te zewnetrzne przeguby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmijes Napisano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 > juz mi tyrkacza i stad moje pytanie dam rade sam wymienic bo to chyba > jedyna rzecz jakiej nigdy nie robilem w moim ccs a moze > ktokolwiek widzial ktokolwiek wie o jakim manualu? i drugie > pytanko jak tyrkacza to wymienic te zewnetrzne przeguby? jak umiesz zdejmowac amorki to i z tym sobie poradzisz ja robilem to tak ze odkrecalem te dwie sruby co lacza piaste z amorkiem a pozniej odciagalem piaste i wyciagalem przegob te wewnetrzne wychodza troszke ciezej ale dasz rade tylko jak bedziesz zdejmowal przegob z pol oski to bedziesz musial rozciagnac zeger zabezpieczajacy na polosce najlepiej robic to w 2 osoby +imadlo co do tego czy wymieniac to raczej tak moj kiedys pukal i pukal i jezdzilem przyszla sytuacja ze musialem ostrzej zjechac ze skrzyzowania i w polowie moj powiedzial i do domku na lince Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon1988 Napisano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 jakiś tekst uwaga trzeba się logować ale opis + fotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vzir Napisano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 > juz mi tyrkacza i stad moje pytanie dam rade sam wymienic bo to chyba > jedyna rzecz jakiej nigdy nie robilem w moim ccs a moze > ktokolwiek widzial ktokolwiek wie o jakim manualu? i drugie > pytanko jak tyrkacza to wymienic te zewnetrzne przeguby? a wiec postaram sie pomóc ciutke. na sam początek musisz odbezpieczyc nakrętke piasty i ją odkręcić=nasadka 32 i długiee ramie. dobrze by było spuścić olej ze skrzyni. podnosisz póxniej fure zdejmujesz koło odkręcasz kolumne McPearsona od zwrotnicy ( i tutaj uwaga jak masz spotinga, czyli masz stabilizator,czyli musisz podnieść druga strone, zeby ci wahacz nie strzelił), skręcasz zwrotnice, wyciągsz półos od strony zwrotnicy . i teraz, możesz wyciągnąć całą półoś żeby sprawdzić również przegub wewnętrzny lub jak masz pewność że to zewnętrzny chrobocze to nie musisz wyciagać całej półosi, czyli nie musisz spuszczać oleju ze skrzyni wówczas. wewnętrzny przegub osadzony jest na wieloklinie i zabezpieczony pierścieniem osadczym, do jego zdjęcia potrzebne ci będą takie szczypce do seegerów. aby wyciągnąć przegub wewnętrzy musisz mieć mała breche lub sztywny śrubokręt, zaprzeć sie o skrzynie i o przegub i próbować wyciągnąć.jak zrobisz to póxniej zakładasz najpierw nową gumę, później przegub, samarujesz smarem do przegubów homokinetycznycz, zaciskasz specjalnymi opaskami, skęcasz McPearsona, zakładasz koło i jazda.aha nakrętke łożysk dokręca sie momentem chyba coś koło 200 Nm. a przegu który ci to trzeba sprawdzić, czy nie ma lub poprzecznego ale ja stawaim na zewnętrzny. powodzenia i mam nadzieje że niczego nie ominałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madrax Napisano 14 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 > a wiec postaram sie pomóc ciutke. na sam początek musisz odbezpieczyc > nakrętke piasty i ją odkręcić=nasadka 32 i długiee ramie. dobrze > by było spuścić olej ze skrzyni. podnosisz póxniej fure > zdejmujesz koło odkręcasz kolumne McPearsona od zwrotnicy ( i > tutaj uwaga jak masz spotinga, czyli masz stabilizator,czyli > musisz podnieść druga strone, zeby ci wahacz nie strzelił), > skręcasz zwrotnice, wyciągsz półos od strony zwrotnicy . i > teraz, możesz wyciągnąć całą półoś żeby sprawdzić również > przegub wewnętrzny lub jak masz pewność że to zewnętrzny > chrobocze to nie musisz wyciagać całej półosi, czyli nie musisz > spuszczać oleju ze skrzyni wówczas. wewnętrzny przegub osadzony > jest na wieloklinie i zabezpieczony pierścieniem osadczym, do > jego zdjęcia potrzebne ci będą takie szczypce do seegerów. aby > wyciągnąć przegub wewnętrzy musisz mieć mała breche lub sztywny > śrubokręt, zaprzeć sie o skrzynie i o przegub i próbować > wyciągnąć.jak zrobisz to póxniej zakładasz najpierw nową gumę, > później przegub, samarujesz smarem do przegubów > homokinetycznycz, zaciskasz specjalnymi opaskami, skęcasz > McPearsona, zakładasz koło i jazda.aha nakrętke łożysk dokręca > sie momentem chyba coś koło 200 Nm. > a przegu który ci to trzeba sprawdzić, czy nie ma lub poprzecznego > ale ja stawaim na zewnętrzny. > powodzenia i mam nadzieje że niczego nie ominałem dzieki panowie moi mile to jutro zakasam rekawy i jazda... tlyko male pytanko jesli nie mam klucza dynamometrycznego to z jaka sila dokrecic bo napewno nie na chama co?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 > dzieki panowie moi mile to jutro zakasam rekawy i jazda... tlyko male > pytanko jesli nie mam klucza dynamometrycznego to z jaka sila > dokrecic bo napewno nie na chama co?? No w sumie dosyć mocno, bo 240niutków. Wszystko zalezy od tego z jakim przedłużeniem podejdziesz. Ciężko dokładnie opisać przez net jaka to siła. Z wyczuciem, ale jesli tego wcześniej nie przerabiałes, to nie masz odniesienia.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madrax Napisano 14 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 > No w sumie dosyć mocno, bo 240niutków. > Wszystko zalezy od tego z jakim przedłużeniem podejdziesz. > Ciężko dokładnie opisać przez net jaka to siła. Z wyczuciem, ale > jesli tego wcześniej nie przerabiałes, to nie masz > odniesienia. zaluzmy ze klucz ma taka dlugosc jak ricambi do kol i jak wiecej juz nie bede mogl golymi rekami to bedzie dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 > zaluzmy ze klucz ma taka dlugosc jak ricambi do kol i jak wiecej juz > nie bede mogl golymi rekami to bedzie dobrze? Inaczej: Jak bedziesz miał standardowe pokrętło na 3/4 cala z rurką powiedzmy na 1m, to z całej epy łapami tak żeby ciemno przed oczami sie robiło (chyba że "Szwazenger" jesteś ) Ja osobiscie staje girami na samym pokrętle (ok pół metra) i samym sobą (a cielak jestem z 90kg) lekko skaczac - do wyczuwalnego oporu. P.S. nie wiem czy w pełni oddałem o co cho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madrax Napisano 14 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 > Inaczej: > Jak bedziesz miał standardowe pokrętło na 3/4 cala z rurką powiedzmy > na 1m, to z całej epy łapami tak żeby ciemno przed oczami sie > robiło (chyba że "Szwazenger" jesteś ) > Ja osobiscie staje girami na samym pokrętle (ok pół metra) i samym > sobą (a cielak jestem z 90kg) lekko skaczac - do wyczuwalnego > oporu. > P.S. nie wiem czy w pełni oddałem o co cho wystarczajaco dobreze moja waga do twojej metody sie nie nada 70 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 > wystarczajaco dobreze moja waga do twojej metody sie nie nada 70 kg no to pozycz dynamometr Albo skacz mocniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madrax Napisano 14 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 > no to pozycz dynamometr > Albo skacz mocniej juz obralem sobie srednia nacisku na klucz na podstawie twojej wypowiedzi trzeba doj... na chama ile wlezie i juz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.