Skocz do zawartości

wymiana przegubow.


madrax

Rekomendowane odpowiedzi

juz mi tyrkacza i stad moje pytanie dam rade sam wymienic bo to chyba jedyna rzecz jakiej nigdy nie robilem w moim ccs a moze ktokolwiek widzial ktokolwiek wie o jakim manualu? i drugie pytanko jak tyrkacza to wymienic te zewnetrzne przeguby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> juz mi tyrkacza i stad moje pytanie dam rade sam wymienic bo to chyba

> jedyna rzecz jakiej nigdy nie robilem w moim ccs a moze

> ktokolwiek widzial ktokolwiek wie o jakim manualu? i drugie

> pytanko jak tyrkacza to wymienic te zewnetrzne przeguby?

jak umiesz zdejmowac amorki to i z tym sobie poradzisz ja robilem to tak ze odkrecalem te dwie sruby co lacza piaste z amorkiem a pozniej odciagalem piaste i wyciagalem przegob te wewnetrzne wychodza troszke ciezej ale dasz rade smile.gif tylko jak bedziesz zdejmowal przegob z pol oski to bedziesz musial rozciagnac zeger zabezpieczajacy na polosce najlepiej robic to w 2 osoby +imadlo smile.gif

co do tego czy wymieniac to raczej tak moj kiedys pukal i pukal i jezdzilem przyszla sytuacja ze musialem ostrzej zjechac ze skrzyzowania i w polowie moj powiedzial 30.GIF i do domku na lince

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> juz mi tyrkacza i stad moje pytanie dam rade sam wymienic bo to chyba

> jedyna rzecz jakiej nigdy nie robilem w moim ccs a moze

> ktokolwiek widzial ktokolwiek wie o jakim manualu? i drugie

> pytanko jak tyrkacza to wymienic te zewnetrzne przeguby?

a wiec postaram sie pomóc ciutke. na sam początek musisz odbezpieczyc nakrętke piasty i ją odkręcić=nasadka 32 i długiee ramie. dobrze by było spuścić olej ze skrzyni. podnosisz póxniej fure zdejmujesz koło odkręcasz kolumne McPearsona od zwrotnicy ( i tutaj uwaga jak masz spotinga, czyli masz stabilizator,czyli musisz podnieść druga strone, zeby ci wahacz nie strzelił), skręcasz zwrotnice, wyciągsz półos od strony zwrotnicy . i teraz, możesz wyciągnąć całą półoś żeby sprawdzić również przegub wewnętrzny lub jak masz pewność że to zewnętrzny chrobocze to nie musisz wyciagać całej półosi, czyli nie musisz spuszczać oleju ze skrzyni wówczas. wewnętrzny przegub osadzony jest na wieloklinie i zabezpieczony pierścieniem osadczym, do jego zdjęcia potrzebne ci będą takie szczypce do seegerów. aby wyciągnąć przegub wewnętrzy musisz mieć mała breche lub sztywny śrubokręt, zaprzeć sie o skrzynie i o przegub i próbować wyciągnąć.jak zrobisz to póxniej zakładasz najpierw nową gumę, później przegub, samarujesz smarem do przegubów homokinetycznycz, zaciskasz specjalnymi opaskami, skęcasz McPearsona, zakładasz koło i jazda.aha nakrętke łożysk dokręca sie momentem chyba coś koło 200 Nm.

a przegu który ci to trzeba sprawdzić, czy nie ma lub poprzecznego ale ja stawaim na zewnętrzny.

powodzenia i mam nadzieje że niczego nie ominałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wiec postaram sie pomóc ciutke. na sam początek musisz odbezpieczyc

> nakrętke piasty i ją odkręcić=nasadka 32 i długiee ramie. dobrze

> by było spuścić olej ze skrzyni. podnosisz póxniej fure

> zdejmujesz koło odkręcasz kolumne McPearsona od zwrotnicy ( i

> tutaj uwaga jak masz spotinga, czyli masz stabilizator,czyli

> musisz podnieść druga strone, zeby ci wahacz nie strzelił),

> skręcasz zwrotnice, wyciągsz półos od strony zwrotnicy . i

> teraz, możesz wyciągnąć całą półoś żeby sprawdzić również

> przegub wewnętrzny lub jak masz pewność że to zewnętrzny

> chrobocze to nie musisz wyciagać całej półosi, czyli nie musisz

> spuszczać oleju ze skrzyni wówczas. wewnętrzny przegub osadzony

> jest na wieloklinie i zabezpieczony pierścieniem osadczym, do

> jego zdjęcia potrzebne ci będą takie szczypce do seegerów. aby

> wyciągnąć przegub wewnętrzy musisz mieć mała breche lub sztywny

> śrubokręt, zaprzeć sie o skrzynie i o przegub i próbować

> wyciągnąć.jak zrobisz to póxniej zakładasz najpierw nową gumę,

> później przegub, samarujesz smarem do przegubów

> homokinetycznycz, zaciskasz specjalnymi opaskami, skęcasz

> McPearsona, zakładasz koło i jazda.aha nakrętke łożysk dokręca

> sie momentem chyba coś koło 200 Nm.

> a przegu który ci to trzeba sprawdzić, czy nie ma lub poprzecznego

> ale ja stawaim na zewnętrzny.

> powodzenia i mam nadzieje że niczego nie ominałem

dzieki panowie moi mile to jutro zakasam rekawy i jazda... tlyko male pytanko jesli nie mam klucza dynamometrycznego to z jaka sila dokrecic bo napewno nie na chama co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzieki panowie moi mile to jutro zakasam rekawy i jazda... tlyko male

> pytanko jesli nie mam klucza dynamometrycznego to z jaka sila

> dokrecic bo napewno nie na chama co??

No w sumie dosyć mocno, bo 240niutków.

Wszystko zalezy od tego z jakim przedłużeniem podejdziesz.

Ciężko dokładnie opisać przez net jaka to siła. Z wyczuciem, ale jesli tego wcześniej nie przerabiałes, to nie masz odniesienia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No w sumie dosyć mocno, bo 240niutków.

> Wszystko zalezy od tego z jakim przedłużeniem podejdziesz.

> Ciężko dokładnie opisać przez net jaka to siła. Z wyczuciem, ale

> jesli tego wcześniej nie przerabiałes, to nie masz

> odniesienia.

zaluzmy ze klucz ma taka dlugosc jak ricambi do kol i jak wiecej juz nie bede mogl golymi rekami to bedzie dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaluzmy ze klucz ma taka dlugosc jak ricambi do kol i jak wiecej juz

> nie bede mogl golymi rekami to bedzie dobrze?

Inaczej:

Jak bedziesz miał standardowe pokrętło na 3/4 cala z rurką powiedzmy na 1m, to z całej epy łapami tak żeby ciemno przed oczami sie robiło (chyba że "Szwazenger" jesteś zlosnik.gif )

Ja osobiscie staje girami na samym pokrętle (ok pół metra) i samym sobą (a cielak jestem z 90kg) lekko skaczac - do wyczuwalnego oporu.

P.S. nie wiem czy w pełni oddałem o co cho hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Inaczej:

> Jak bedziesz miał standardowe pokrętło na 3/4 cala z rurką powiedzmy

> na 1m, to z całej epy łapami tak żeby ciemno przed oczami sie

> robiło (chyba że "Szwazenger" jesteś )

> Ja osobiscie staje girami na samym pokrętle (ok pół metra) i samym

> sobą (a cielak jestem z 90kg) lekko skaczac - do wyczuwalnego

> oporu.

> P.S. nie wiem czy w pełni oddałem o co cho

wystarczajaco dobreze moja waga do twojej metody sie nie nada 70 kg 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.