Skocz do zawartości

Sonda lambda.


tadeusz1

Rekomendowane odpowiedzi

> a jakie są obiawy uszkodzonej takiej sondy [szukam przyczyny bo moje

> stilo co jakiś czas traci moc,często po tankowaniu wystarczy

> ostro pojechać i przechodzi]

Tej drugiej nie wiem, ale pewnie zapali się "żółty silniczek".

Sprawdź jakie są na niej napięcia, na pierwszej powinny być 0,5-1V i jedź na kompa.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tej drugiej nie wiem, ale pewnie zapali się "żółty silniczek".

Dokładnie, miałem padniętą sondę za katalizatorem i nie zauważyłem nic niepokojącego po za "żółtym silniczkiem" wink.gif nawet w ASO fiut powiedzieli że mogę spokojnie jeździć 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za i przed reaktorem katalitycznym znajdują się dwustanowe czujniki tlenu. Obydwie pownny być takie same - 4 przewodowe Bosch'a. O ile dobrze pamiętam to dwa przewody koloru białego odpowiedzialne są za zaislanie grzałki. Prawidłowa rezystancja w tym obwodzie mierzona po odłączeniu czujnika od sterownika wynosi ok. 10 Om. Diagnostykę elementu pomiarowego czujnika można wykonać tylko za pomocą specjalistycznego sprzętu (oscyloskop, interfejs diagnostyczny). Stosowanie innych metod może być ryzykowne, ze względu na źle postawioną diagnozę.

Prawidłowy przebieg sygnału z czujnika pierwszego (przed reaktorem) powinien wyglądać tak:

282501045-O2SS.JPG

post-8289-14352502747896_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za i przed reaktorem katalitycznym znajdują się dwustanowe czujniki

dwustanowe? to chyba nie tak do końca - ale w sumie nie ma to większego znaczenia. przebieg z sondy to mniej więcej sinusoida a nie sygnał prostokątny 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dwustanowe? to chyba nie tak do końca - ale w sumie nie ma to większego znaczenia.

owszem ma znaczenie. Sonda jest dwustanowa! Szerokopasmowe stosowane tylko w silnikach przystosowanych do spalania mieszanek ubogich. Np. w VW silniki FSI.

przebieg z sondy to mniej więcej sinusoida a nie sygnał prostokątny

masz rację. sygnał zbliżony jest do sinusoidy. Kto twierdził że prostokąt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz rację. sygnał zbliżony jest do sinusoidy. Kto twierdził że

> prostokąt?

W uproszczeniu:

dwustanowy - przyjmujący TYLKO dwa stany (wysoki, niski albo średni mniej i średni bardziej - nieistotne ważne że tylko dwa stany)

sinusoidalny - przyjmujący nieskończenie wiele stanów z zakresu <zakres>.

Sonda lambda to czujnik analogowy - ogniwo galwaniczne - przyjmujący napięcie na zaciskach z jakiegoś zakresu. Jako że zakres roboczy jest bardzo wąski sterownik silnika nie jest w stanie utrzymać stabilnych warunków takich by sonda wskazywała stan pośredni (mieszanka stechiometryczna kiedy lambda=1) - tak więc wskazania skaczą od wartości minimalnej do maksymalnej.

Sondy szerokopasmowe generalnie działają w ten sam sposób jednak dość dokładnie potrafią zmierzyć ilość tlenu w dużo szerszym zakresie niż "zwykłe" sondy. Przydają się kiedy chcemy aby silnik wydajnie pracował i dawał z siebie wszystko w odpowiedni sposób - często na bogatej mieszance, nie tylko stechiometrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Małe pytanko do Szanownych kolegów.Czy sondy przed i za katalizatorem

> w silniku1.6 są identyczne.Czy można je zamienić.Pozdrawiam.

>Sprawa wyjaśniona .100% parametry identyczne. Różnica w długości przewodu. 1 sonda przed kat.- kabel krótki. 2sonda za kat.kabel dłuższy. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.