tadeusz1 Napisano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2009 Małe pytanko do Szanownych kolegów.Czy sondy przed i za katalizatorem w silniku1.6 są identyczne.Czy można je zamienić.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2009 > Małe pytanko do Szanownych kolegów.Czy sondy przed i za katalizatorem > w silniku1.6 są identyczne.Czy można je zamienić.Pozdrawiam. Nie. Pracują w dość różnych temperaturach. Przed katalizatorem. Za katalizatorem. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dkdk Napisano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 a jakie są obiawy uszkodzonej takiej sondy [szukam przyczyny bo moje stilo co jakiś czas traci moc,często po tankowaniu wystarczy ostro pojechać i przechodzi] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 > a jakie są obiawy uszkodzonej takiej sondy [szukam przyczyny bo moje > stilo co jakiś czas traci moc,często po tankowaniu wystarczy > ostro pojechać i przechodzi] Tej drugiej nie wiem, ale pewnie zapali się "żółty silniczek". Sprawdź jakie są na niej napięcia, na pierwszej powinny być 0,5-1V i jedź na kompa. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xtian1986 Napisano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 > Tej drugiej nie wiem, ale pewnie zapali się "żółty silniczek". Dokładnie, miałem padniętą sondę za katalizatorem i nie zauważyłem nic niepokojącego po za "żółtym silniczkiem" nawet w ASO fiut powiedzieli że mogę spokojnie jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2009 Za i przed reaktorem katalitycznym znajdują się dwustanowe czujniki tlenu. Obydwie pownny być takie same - 4 przewodowe Bosch'a. O ile dobrze pamiętam to dwa przewody koloru białego odpowiedzialne są za zaislanie grzałki. Prawidłowa rezystancja w tym obwodzie mierzona po odłączeniu czujnika od sterownika wynosi ok. 10 Om. Diagnostykę elementu pomiarowego czujnika można wykonać tylko za pomocą specjalistycznego sprzętu (oscyloskop, interfejs diagnostyczny). Stosowanie innych metod może być ryzykowne, ze względu na źle postawioną diagnozę. Prawidłowy przebieg sygnału z czujnika pierwszego (przed reaktorem) powinien wyglądać tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek88 Napisano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2009 > Za i przed reaktorem katalitycznym znajdują się dwustanowe czujniki dwustanowe? to chyba nie tak do końca - ale w sumie nie ma to większego znaczenia. przebieg z sondy to mniej więcej sinusoida a nie sygnał prostokątny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2009 > dwustanowe? to chyba nie tak do końca - ale w sumie nie ma to większego znaczenia. owszem ma znaczenie. Sonda jest dwustanowa! Szerokopasmowe stosowane tylko w silnikach przystosowanych do spalania mieszanek ubogich. Np. w VW silniki FSI. przebieg z sondy to mniej więcej sinusoida a nie sygnał prostokątny masz rację. sygnał zbliżony jest do sinusoidy. Kto twierdził że prostokąt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek88 Napisano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2009 > masz rację. sygnał zbliżony jest do sinusoidy. Kto twierdził że > prostokąt? W uproszczeniu: dwustanowy - przyjmujący TYLKO dwa stany (wysoki, niski albo średni mniej i średni bardziej - nieistotne ważne że tylko dwa stany) sinusoidalny - przyjmujący nieskończenie wiele stanów z zakresu <zakres>. Sonda lambda to czujnik analogowy - ogniwo galwaniczne - przyjmujący napięcie na zaciskach z jakiegoś zakresu. Jako że zakres roboczy jest bardzo wąski sterownik silnika nie jest w stanie utrzymać stabilnych warunków takich by sonda wskazywała stan pośredni (mieszanka stechiometryczna kiedy lambda=1) - tak więc wskazania skaczą od wartości minimalnej do maksymalnej. Sondy szerokopasmowe generalnie działają w ten sam sposób jednak dość dokładnie potrafią zmierzyć ilość tlenu w dużo szerszym zakresie niż "zwykłe" sondy. Przydają się kiedy chcemy aby silnik wydajnie pracował i dawał z siebie wszystko w odpowiedni sposób - często na bogatej mieszance, nie tylko stechiometrycznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeusz1 Napisano 22 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2009 > Małe pytanko do Szanownych kolegów.Czy sondy przed i za katalizatorem > w silniku1.6 są identyczne.Czy można je zamienić.Pozdrawiam. >Sprawa wyjaśniona .100% parametry identyczne. Różnica w długości przewodu. 1 sonda przed kat.- kabel krótki. 2sonda za kat.kabel dłuższy. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2009 pisałem że obie są te same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeusz1 Napisano 23 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2009 > pisałem że obie są te same. > Jako Jedyny miałeś rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.