Skocz do zawartości

Chip czy power box?


przemek

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie było, ale i tak zapytam, bo w tej kwestii jestem zielony jak nać pietruszki.

Chiptuning vs. power box w silniku TDI. Argumenty za i przeciw. Jedni wolą dłubanie w sofcie, inni mniej inwazyjny power box. Gdyby jedna metoda miała zdecydowaną przewagę nad drugą, firmy tuningowe pewnie zrezygnowałyby z tej "gorszej". Tymczasem oba rozwiązania wydają się mieć tyleż zwolenników, co przeciwników. Jakie jest Wasze zdanie w temacie? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie tylko i wylacznie Chip tuning. Power box jest dobry dla kogos kto chce po sprzedazy zarobic jeszcze 200zł sprzedajac box. Albo dla ludzi majacych auta na gwarancji i obawiajacych sie ze ja straca. Poza tymi dwoma przypadkami chyba nic nie przemawia za Power boxem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to tylko i wylacznie chip.

Box to jest rozwiazanie uniwersalne napisane pod dany typ silnika i tylko sie je wpina w odpowiednie miejsce.

Przy chiptuningu natomiast brany jest pod uwage konkretnie Twoj silnik. A dwoch takich samych silnikow nie znajdziesz. Jedne silniki maja mniej mocy niz podaje producent, inne wiecej (przy TDI raczej to wiecej:D), silniki maja rozna krzywa przebiegu mocy i momentu obrotowego i dlatego jak chcesz cos z autem robic to zamow usluge chiptuningu Twojgo silnika...

Zabawa w boxy nie ma sensu... Przynajmniej dla mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy producent jak robi auto to nie wgrywa do każego silnika tego

> samego programu?

wgrywa ten sam, ale silnik się zużywa, jest wykonany w różnych wymiarach (minimalnie, a może nawet "mikromalnie" smile.gif ale jednak), każdy użytkuje samochód w inny sposób, a sterownik ma możliwość adaptacji i po kilkudziesięciu kkm zmienia się charakterystyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach