przemek Napisano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2009 Pewnie było, ale i tak zapytam, bo w tej kwestii jestem zielony jak nać pietruszki. Chiptuning vs. power box w silniku TDI. Argumenty za i przeciw. Jedni wolą dłubanie w sofcie, inni mniej inwazyjny power box. Gdyby jedna metoda miała zdecydowaną przewagę nad drugą, firmy tuningowe pewnie zrezygnowałyby z tej "gorszej". Tymczasem oba rozwiązania wydają się mieć tyleż zwolenników, co przeciwników. Jakie jest Wasze zdanie w temacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2009 Zdecydowanie tylko i wylacznie Chip tuning. Power box jest dobry dla kogos kto chce po sprzedazy zarobic jeszcze 200zł sprzedajac box. Albo dla ludzi majacych auta na gwarancji i obawiajacych sie ze ja straca. Poza tymi dwoma przypadkami chyba nic nie przemawia za Power boxem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IroN_87 Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Chip - bo każdy silnik ma inne parametry, a box to gotowiec.. Chipa zrobisz za 1000zł przy grupowym wypadzie, które na okrągło sa organizowane na różnych forach grupy vag Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Jak dla mnie to tylko i wylacznie chip. Box to jest rozwiazanie uniwersalne napisane pod dany typ silnika i tylko sie je wpina w odpowiednie miejsce. Przy chiptuningu natomiast brany jest pod uwage konkretnie Twoj silnik. A dwoch takich samych silnikow nie znajdziesz. Jedne silniki maja mniej mocy niz podaje producent, inne wiecej (przy TDI raczej to wiecej:D), silniki maja rozna krzywa przebiegu mocy i momentu obrotowego i dlatego jak chcesz cos z autem robic to zamow usluge chiptuningu Twojgo silnika... Zabawa w boxy nie ma sensu... Przynajmniej dla mnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 czy producent jak robi auto to nie wgrywa do każego silnika tego samego programu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 > czy producent jak robi auto to nie wgrywa do każego silnika tego > samego programu? wgrywa ten sam, ale silnik się zużywa, jest wykonany w różnych wymiarach (minimalnie, a może nawet "mikromalnie" ale jednak), każdy użytkuje samochód w inny sposób, a sterownik ma możliwość adaptacji i po kilkudziesięciu kkm zmienia się charakterystyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 > czy producent jak robi auto to nie wgrywa do każego silnika tego > samego programu? Ale kazde auto powinno sie stroic indywidualnie. A robi sie zeby poprawic fabryke czyz nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bzysiek Napisano 5 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2009 Zasadnicza różnica. przy zmianie softu wgrane są nowe mapy doładowania i paliwa. Przy boxie oszukiwany jest sygnał idący do komputera wskutek czego podawane jest więcej paliwa. Box w żaden sposób nie ingeruje w wartość ciśnienia doładowania. Jedynie może się ono minimalnie zwiększyć przez większą dynamikę spalin. Skutki negatywne boxa: niekontrolowane przyrosty momentu w dolnym zakresie obrotów, przez co łatwo można zabić koło zamachowe dwumasowe i sprzęgło oraz zabicie pompy wtryskowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.